جدیدترین و به روز ترین اطلاعات روز
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان لبخند و آدرس redica.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 172
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 4
:: بازدید ماه : 7
:: بازدید سال : 42
:: بازدید کلی : 783
دیابت و درمان ارتودنسی

 

حدود نیمی از بیماران دیابتی هنوز از بیماری خود مطلع نشده اند.

این در حالی است که با یک معاینه ساده از دندان ممکن است بتوان اولین نشانه از بیماری دیابت را به اطلاع آنان رسانید .

در نتیجه یک دندانپزشک و یک متخصص ارتودنسی باید یک دانش پایه از دیابت شیرین داشته باشد.

همچنین از علائم تظاهرات دهانی مانند اختلال در بهبود زخم ها و علائم عفونت و نشانه های این بیماری را داشته باشد .

کنترل پزشکی خوب بیماران دیابتی کلید هر درمان ارتودنسی است .

ارتودنتیست ها باید از درمان ارتودنسی در بیماران دیابتی کنترل نشده اجتناب کنند.

در مورد بیماران مبتلا به دیابت هیچ ترجیح درمانی نسبت به ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی متحرک وجود ندارد .

این مهم است که بهداشت دهان و دندان به ویژه هنگامی که از دستگاه ارتودنسی ثابت استفاده می شود باید به خوبی رعایت شود .

دیابت خطر ابتلا به بیماری های لثه را افزایش می دهد

تحقیقات نشان داده اند که افراد مبتلا به دیابت بیشتر احتمال ابتلا به بیماری پریودنتال هستند .

بیماری پریودنتال یک مشکل بهداشتی جدی است که اگر به درستی مدیریت نشود می تواند به از دست دادن دندان منجر شود.

در نتیجه یک دندانپزشک و یک متخصص ارتودنسی باید یک دانش پایه از دیابت  داشته باشد اگر دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در تهران هستید دکتر درویش پور با برترین و مدرن ترین روش ها به تشخیص، پیشگیری و درمان های ارتودنسی و اصلاح ناهنجاری های فک و صورت می پردازد تا کنون در این ضمینه بسیار موفق بوده و توانسته رضایتمندی تمامی بیماران خود را جلب کند چنانچه قصد اصلاح نامرتبی دندان ها و داشتن لبخندی زیبا را دارید می توانید با مطب ایشان تماس حاصل فرمایید و نوبت خود را رزرو کنید.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 30 آذر 1398
نظرات
آیا دیابت با جراحی اسلیو معده قابل درمان است؟

عمل اسلیو معده به صورت غیرمستقیم باعث بهبود دیابت نوع دو در افراد بیش از حد چاق می شود. یعنی، درمان دیابت با جراحی اسلیو معده اتفاق نمی افتد.

بلکه کاهش وزن  ناشی از این جراحی لاغری باعث تنظیم قند خون و بهبود دیابت در فرد می گردد.

طوری که به افراد دیابتی که  بی ام آی یا شاخص توده بدنی بالای ۳۰ یا ۳۵ دارند و دارو نتواسته قند خون آنها را تنظیم کند، جراحی اسلیو معده به عنوان راه حل این معضل تجویز می شود.

مطالعات و مشاهدات نشان داده اند قند خون افراد دیابتی (بیش از اندازه چاق) که جراحی اسلیو معده انجام داده اند، کنترل شده تر از قند خون بیماران دیابتی است که داروهای مخصوص دیابت را مصرف می کنند اما این عمل را انجام نداده اند.

درمان دیابت با جراحی اسلیو معده چگونه انجام می شود؟

طی جراحی اسلیو معده، ۷۵ درصد از معده حذف شده و تنها حجم کوچکی به شکل یک لوله از آن باقی می ماند. در نتیجه ی کوچک شدن معده، میزان غذای مصرفی کمتر شده و بیمار شروع به لاغر شدن می کند. کاهش وزن، تغییرات چشمگیری را در هورمون های دستگاه گوارشی ایجاد می کند. این هورمون ها باعث ترشح انسولین می شوند که در آخر، بهبود دیابت نوع دو برای بیمار حاصل می شود.

اگر دیابت مرتبط با چاقی در مراحل اولیه اش باشد، بیمار با انجام جراحی از مصرف داروهای مخصوص دیابت (مانند انسولین و متفورمین) برای سال ها راحت می شود. بیمارانی که به مدت طولانی دیابت داشته اند، انجام جراحی اسلیو معده می تواند از طریق محدود کردن میزان غذای مصرفی، سطح قند خون آنها را کنترل کند. اگر هم دیابت بیش از ۱۰ سال در بدن بیمار وجود داشته و به قدری پیشرفت کرده که فرد نیاز به تزریق انسولین دارد،  می تواند نوع دارو را به داروهای خوراکی تخفیف دهد.

مطمئنا جراحی اسلیو معده با کاهش شدت دیابت نوع دو، کاهش داروهای مصرفی در طول روز و یا حتی برطرف کردن بیماری برای افراد بیش از اندازه چاق ارزش آن را دارد.

چند نکته که باید به یاد داشته باشید

تاثیر درمان دیابت با جراحی اسلیو معده بر بهبود دیابت نوع دو عالی است اما باید به خاطر داشته باشید که:

  • این تاثیر بستگی به سابقه ی بیماری شما و میزان کنترل قبلی بر روی دیابت خواهد داشت.
  • رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهید و اصلاح نمایید.
  • فعالیت های مستمر داشته باشید.
  • بعد از جراحی، سلامت کلی شما شامل غدد درون ریز باید به طور منظم توسط جراح لاغری بررسی شود.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 30 آذر 1398
نظرات
دندان درد بعد از ارتودنسی

در روزهای اولیه درمان ارتودنسی و هنگام تنظیم دستگاه ممکن است شما کمی احساس درد یا ناراحتی داشته باشید. اگر هنگامی که دستگاه های ارتودنسی در دهان شما است درد شدید و ناگهانی احساس کردید این درد طبیعی نیست و نیاز به اقدام فوری دارد دردی که ممکن است در هنگام مراقبت های ارتودنسی و تنظیم سیم قوس دار دستگاه شما به وجود بیاید تفاوت عمده ای با سایر درد های دندان دارد.

درد هایی که به غیر از درد تنظیم دستگاه شما باشد ممکن است ناشی از عفونت سینوس یا درد ناشی از پوسیدگی دندان باشد.

به طور معمول ارتودنتیست ها از ارتودنسی ثابت و یا ارتودنسی متحرک برای انجام ارتودنسی استفاده می کنند.

این دستگاه ها قادرند نیروهایی را به دندان وارد کنند تا دندان ها به آرامی به موقعیت ایده آل منتقل شوند.

معمولا علت اصلی درد دندان با درمان ارتودنسی این است که بافت ها تحت فشار قرار گرفته و جنبش ارتودنسی در دندان ها درد ایجاد می کند.

هر زمانی که متخصص ارتودنسی شما در دستگاه شما یک تنظیم و دستکاری جدیدی بوجود می آورد. دندان هایتان به راحتی این تغییر را نمی پذیرند و مایلند به موقعیت قبلی خود برگردند. تغییراتی که در اثر انتقال دندان ها به جای از پیش تعیین شده صورت می گیرد می تواند درد هایی را برای شما به وجود بیاورد.

خوشبختانه این درد ها موقت است و به زودی بر طرف می شود.

تغییر غذایی برای کاهش درد دندان در ارتودنسی

هنگامی که شما از درمان ارتودنسی بهره گرفته اید بهتر است تغییراتی در مواد خوراکی مصرفی خود بدهید. شما باید پس از انجام ارتودنسی بعضی از خوراکیها را بطور کلی از رژیم غذایتان حذف کنید .

گاز زدن بعضی از خوراکیهای سفت بعد از ارتودنسی درد زیادی به دندان های شما وارد می کند.

علاوه بر آن ممکن است گاز زدن غذاهای سفت به اتصالات، سیمها و براکت های شما آسیب وارد کند .

بهتر است خوردن این مواد را تا پس از پایان ارتودنسی به تاخیر بیندازید.

موادی مانند:

  • شکلاتهای کشی و سفت
  • ، ته دیگ ضخیم
  • گوجه سبز
  • میوه های سفت مثل سیب یا خیار
  • را هم پس از قطعه قطعه کردن و در اندازه های کوچک به مصرف برسانید
 
تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : جمعه 29 آذر 1398
نظرات
انواع جراحی معده برای درمان چاقی

بی شک چاقی عامل بسیاری از بیماری های جدی و خطرناک مانند دیابت نوع دو، بیماری های قلبی، سکته مغزی و برخی سرطان ها مانند سرطان سینه و کولون می باشد  فهمیدن اینکه چرا افراد چاق به دنبال راهی برای کاهش وزن موثر هستند، اصلا سخت نیست. به همین دلیل جراحی لاغری امروزه یکی از پرطرفدارترین روش های کاهش وزن برای افراد چاق محسوب می شود.

جراحی لاغری به افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، کمک می کند تا وزن کم کنند. در صورتی که فرد نتواند با ورزش و رژیم غذایی وزن کم کند و یا دچار مشکلات و بیماری های ناشی از چاقی باشد، جراحی چاقی می تواند گزینه ی مناسبی برای وی باشد.

در صورتی که پس از مشاوره، جراح لاغری تشخیص داد که شما یک کاندید خوب برای جراحی لاغری هستید، باید به سراغ انتخاب نوع جراحی بروید. هر یک از این جراحی های لاغری مزایا و معایب خاصی دارند که پزشک بر اساس نیاز و ویژگی های بیمار یکی از آنها را برمی گزیند. پس از جراحی لاغری معده کوچک شده و زودتر پر می شود که همین امر منجر به کاهش وزن بیمار خواهد شد.

انواع جراحی لاغری

جراحی لاغری یک روش جراحی برای کاهش وزن است که با تغییر نحوه گوارش غذاها به کاهش کالری دریافتی کمک می کند. سه نوع جراحی لاغری که امروزه به وفور در دنیا انجام می شوند عبارت است از:

  • حلقه قابل تنظیم معده
  • بای پس معده
  • اسلیو معده
  • بالون معده

 اکنون جراحی های لاغری بر خلاف گذشته که به دلیل استفاده از روش های باز و تهاجمی بسیار چالش برانگیز تر بود، به روش لاپاراسکوپی که جدیدترین روش جراحی لاغری است، انجام می شوند. در این نوع جراحی کم تهاجمی، چندین برش کوچک روی شکم زده می شود و دستگاه لاپاراسکوپ و سایر ابزار های جراحی از طریق آنها وارد بدن شده و جراحی انجام می شود. دوران نقاهت پس از جراحی لاپاراسکوپی بسیار کوتاه تر و کم دردسر تر از جراحی باز است

افرادی که BMI آنها بیش از ۳۰ باشد، چاق مفرط محسوب می شوند و  در صورتی که با ورزش و رژیم غذایی وزن شان کاهش پیدا نکرده است جراحی معده می تواند گزینه ی مناسبی برایشان اشد  فرمول محاسبه bmi یا شاخص توده بدنی عبارت است از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : جمعه 29 آذر 1398
نظرات
خطر جراحی لاغری چقدر است؟

داشتن احساس ترس و خطر قبل از انجام جراحی لاغری   مانند همه جراحی هاکاملا طبیعی است. در برخی مواقع این ترس به علت نداشتن دانش و اطلاعات درست شدت پیدا می کند. شایع ترین ترس بشر، ترس از ناشناخته ها است به همین دلیل سعی کنید تا حد ممکن درباره جراحی لاغری اطلاعات کسب کنید و با یک جراح لاغری خوب مشاوره داشته باشید.

 اغلب به دلیل شایعات متداول درباره جراحی لاغری، ترس فراوانی از انجام اینگونه جراحی ها وجود دارد. اما امروزه جراحی های لاغری به ایمن ترین روش ممکن یعنی همان لاپاراسکوپی معده انجام شده و بسیار کم خطر تر و کم تهاجمی تر هستند.

جراحی لاغری روش موثری برای کاهش وزن و ثبات وزن ایده آل می باشد. مهم نیست اسلیو معده یا کدام نوع دیگر جراحی لاغری را انتخاب کنید، جراحی لاغری می تواند کیفیت زندگی تان را به طرز چشم گیری بهبود بخشد. البته مانند هر جراحی دیگری، جراحی لاغری نیز می تواند مزایا و معایب فراوانی داشته باشد. بیمار باید در انتخاب هر جراحی، این مزایا و معایب را در دو کفه ترازو قرار دهد و در صورت سنگین بودن مزایا آن را انجام دهد. در مطالب بعدی در مورد مزایای جراحی لاغری صحبت خواهیم کرد.

آیا ترس جراحی لاغری طبیعی است؟

ممکن است بیماران نگران مرگ در حین جراحی چاقی باشند ولی آیا به همین میزان هم نگران مرگ ناشی از چاقی هستند؟ افرادی که جراحی لاغری انجام داده اند، ۲۹ درصد کمتر از افراد چاقی که جراحی نکرده اند، مستعد مردن هستند.

حدود ۱۵ الی ۲۰ سال پیش، جراحی لاغری می توانست خطر داشته باشد، زیرا بیمار نمی دانست پس از جراحی چه در انتظارش است. در آن زمان جراحی های لاغری به دقت بررسی نشده بود و بیماران هیچ اطلاعاتی درباره رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری، باید ها و نباید ها نداشتند. حتی دسترسی به اینترنت هم نبود تا مردم با یک کلیک با دنیایی از اطلاعات مواجه شوند. بله در آن سال ها شاید انجام جراحی لاغری ریسک محسوب می شد اما امروزه با وجود جدیدترین متد جراحی لاغری، این عمل به نجات دهنده زندگی بسیاری از افراد دنیا بدل شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 28 آذر 1398
نظرات
مراحل ارتودنسی دندان

مراحل ارتودنسی را می توان با در نظر گرفتن خواسته مراجعین به دو دسته تقسیم بندی کرد.

دسته اول مراجعینی هستند که صرفا از جهت زیبایی اقدام به انجام ارتودنسی می کنند.

دسته دوم افرادی که به سلامت دندان ها و راحتی در رعایت بهداشت دهان و دندان فکر می کنند.

مراحل ارتودنسی به منظور زیبایی

متخصص ارتودنسی شما ابتدا از سلامت لثه های شما اطمینان حاصل می کند سپس به سراغ پر کردن پوسیدگی ها و جرم گیری دندان ها می رود .

پس از رفع همه مشکلات در صورتی که نیاز به درمان ارتودنسی متحرک وجود داشته باشد این بار نوبت به قالب گیری از فک بالا، پایین و دندان های شما می رسد.

مراحل ارتودنسی برای درمان ناهنجاری های فکی و صورتی

ناهنجاری های فکی و صورتی احتمال دارد ارثی باشد یا در اثر کشیدن پیش از موعد دندان شیری و یا در اثر ضربه و تصادف باشد.

در هر صورت و به هر دلیل که باشد این ناهنجاری ها در کودکان قابل درمان و پیشگیری می باشند.در این مرحله ابتدا شما می بایستی ارزیابی کلینیکی شوید.

ارتودنتیست شما پس از مشاهده رادیو گرافی های فک و صورت به شما خواهد گفت که شما باید جراحی فک انجام دهید یا نه!

اگر مشکلات مرتبط با فک را در کودکان بتوان تنها با ارتودنسی دندان برطرف کرد و نتیجه مطلوب را بدست آورد دیگر در ارتودنسی کودکان نیازی به جراحی فک نمی باشد.

عمل جراحی فک در صورتی مورد استفاده قرار می گیرد که ارتودنسی به تنهایی پاسخ گوی مشکلات مرتبط با فک شما و یا فرزند شما نباشد.

به هر حال در مراحل ارتودنسی اولیه شما باید از درمان ارتودنسی شروع کنید.

تا موقعیت دندان ها برای انجام جراحی فک مشخص شود.

بخشی از این اصلاح به وسیله ارتودنسی قبل از انجام عمل جراحی فک صورت می گیرد.

بخش دیگر هم بعد از جراحی فک انجام می شود.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 28 آذر 1398
نظرات
جرم گیری دندان قبل از ارتودنسی

جرم گیری دندان قبل از ارتودنسی، یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود تا پس از اتمام دوره ی ارتودنسی دندان های مرتب، سالم و تمیزی داشته باشیم.

در گذشته مراجعین ارتودنسی تصور می کردند که جرم گیری مینای دندان ها را از بین می برد.

اما اکنون بر این باورند که این جرم است که خراب کننده دندان است نه جرمگیری .

زیرا جرم دندان محلی مناسب ، برای تجمع و تکثیر میکروب ها می باشد.

جرم ها علاوه بر دندان برای خط لثه و بافت نگهدارنده دندان نیز مضر هستند.

به همین دلیل یک ارتودنتیست تاکید فراوانی بر جرم گیری قبل از ارتودنسی دارد.

چرا باید جرمگیری قبل از ارتودنسی دندان صورت بگیرد؟

متخصص ارتودنسی ترجیح می دهند که قبل از نصب پلاکت ها روی دندان ها اول اقدام به جرمگیری قبل از ارتودنسی کرده و سپس اقدام به ارتودنسی دندان کنند.

اگر قبل از نصب پلاکت ها جرم گیری صورت نگیرد و با وجود جرم روی دندان ارتودنسی صورت بگیرد دندان ها مستعد پوسیدگی می شوند.

عمل جرم گیری به بهداشت دهان و دندان کمک کرده ، بوی بد دهان را از بین برده و تمیز کردن دندان های ارتودنسی شده را راحتر می کند.

آیا جرمگیری قبل از ارتودنسی باعث حساس شدن دندان ها می شود ؟

جرم ها به علت ضخامتی که روی دندان ها دارند مانند یک عایق حرارتی عمل می کنند.

جرم ها تا حدودی جلوی احساس سرما و گرمای دندان را می گیرند.

پس از انجام عمل جرم گیری مراجعین به دندانپزشکی تصور می کنند که دندان هایشان حساس شده.

ارتودنتیست چه هدفی را دنبال می کند؟

یک دکتر ارتودنسی خوب قبل از شروع کار اهدافی را در نظر دارد.

او بررسی می کند که آیا :

  • حمایت استخوان نگهدارنده دندان شما کافی است
  • آیا معایب دندان های شما تحت نظر یک دندانپزشک بر طرف شده است؟
  • لثه های شما در سلامت عالی هستند

به این ترتیب هنگامی که براکت ها روی دندان شما پیوند می خورند دندان های شما به علت پوسیدگی دچار شکستگی و خونریزی بیش از حد نمی شود.

اما دکترشان به آنها اطمینان می دهد که این حساسیت موقت است و پس از چند روز از بین می رود.

استفاده از دهان شویه کلرهگزیدین تا حدود زیادی این حساسیت را کاهش می دهد.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 27 آذر 1398
نظرات
آمادگی های لازم قبل از جراحی لاغری

قبل از جراحی لاغری باید در رویه زندگیتان تغییر ایجاد کنید و اقدامات بسیاری در جهت آماده کردن خود انجام دهید.

چند اقدام مهم برای آمادگی قبل از جراحی لاغری

1.درباره جراحی لاغری بیشتر بدانید

به این منظور می توانید از کتاب ها یا وب سایت هایی که درباره جراحی لاغری می باشند، کمک بگیرید و یا با افرادی که قبلا تجربه ی این عمل را داشته اند صحبت کنید تا از روند و خطرات جراحی و تغییرات رویه زندگی اطلاع پیدا کنید.

2.مصرف سیگار یا هر نوع دخانیاتی که نیکوتین یا تنباکو دارد را ترک کنید

تحقیقات نشانگر آن است که استعمال دخانیات اعم از نیکوتین یا تنباکو می تواند عوارض جدی برای جراحی چاقی در پی داشته باشد.

3- آزمایشات مشخص و اساسی قبل از جراحی لاغری

قبل از جراحی لاغری لازم است که یک ارزیابی دقیق و کلی از سلامت بیمار انجام شود، اطلاع از عملکرد مناسب تیروئید بیمار بسیار مهم است اگر دیابتی هستید باید قند خونتان را کنترل کنید به علت اینکه قند می تواند فشار قلب را بالا ببرد قلبتان نیز تماما ارزیابی می شود.

4-تغییر در رژیم غذایی

سعی کنید وعده های غذاییتان را به سه وعده ی اصلی و دو میان وعده محدود کنید،

روز جراحی لاغری چه همراه داشته باشیم؟

وسایلی که ممکن است در مدت بستری بودنتان به آنها نیاز داشته باشید عبارتند از:

  • شونه یا برس
  • لباس حمام
  • شامپو
  • لوسیون بدن یا کرم مرطوب کننده ی دست
  • صابون
  • مسواک و خمیر دندان
  • لباس های گشاد و راحت
  • کتاب و مجله
  • لوازم آرایش
  • کرم مخصوص خشکی لب
  • سشوار
  • وسایل خوشبو کننده بدن مثل مام

 

بهترین جراح لاغری در تهران

اگر قصد عمل لاغری در تهران را دارید و دنبال بهترین جراح لاغری در تهران می باشید دکتر طاها عنبرا جراحی چاقی، لاپاراسکوپی و دیگر انواع جراحی را در بیمارستان عرفان تهران انجام می دهند لذا دو ساعت قبل از جراحی لاغری در بیمارستان عرفان تهران حضور داشته باشند تا با متخصص بیهوشی و جراح خودتان مذاکره کنید سپس به اتاق عمل برده می شوید بسته به نوع عمل لاغری که انجام می دهید ( اسلیو معده،حلقه ی معده و …) عمل بین ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت طول می کشد پس از پایان عمل به اتاق ریکاوری برده می شوید تا به هوش بیایید و تا یک ساعت در آنجا تحت نظر هستید.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 27 آذر 1398
نظرات
برطرف کردن مشکلات فک و دندان ها با ارتودنسی

مشکلات فک نیازمند درمان های گوناگونی است هنگامی که دندان های فک بالا و فک پایین به راحتی با هم جفت نمی شوند . ارتودنتیست ها قادرند برای برطرف کردن این عارضه طیف وسیعی از گزینه های درمانی را ارائه دهند به طور معمول یک متخصص ارتودنسی برای اصلاح مشکلات فک به یک سال زمان نیاز دارد.

 مشکلات دندانپزشکی

درد در فک شما ممکن است ناشی از مسائل دندانپزشکی مختلفی باشد.

این مسائل عبارتند از:

بیماری لثه در بسیاری از موارد می تواند به فک های شما آسیب برساند.

بنابراین بهتر است برای حل مشکلات دندانپزشکی به سرعت با دندانپزشک عمومی خود ملاقات کنید.

تا آن زمان شما می توانید دهان خود را با آب گرم بشویید و از نخ دندان استفاده کنید.

در صورت داشتن چه علائمی در فک باید به یک ارتودنتیست مراجعه کنم؟

اگر شما از موارد زیر رنج می برید شاید دچار مشکلات فک یا TMJ شده باشید.

  • درد در اطراف گوش
  • سر درد و درد گردن
  • درد فک هنگام جویدن یا خمیازه کشیدن
  • دشواری در باز و بسته کردن دهان
  • عدم تناسب در دندان های بالا و پایین
  • درد گوش ، فشار ، زنگ و وزوز گوش

 

از بین بردن درد فک

شامل تعویض مفصل و مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی یا استفاده از حرارت مرطوب در مناطق دردناک است.

آموزش بیوفیدیک یا آرامسازی ممکن است به مدیریت استرس کمک کند.

به طور معمول یک متخصص ارتودنسی در این گونه مواقع از ارتودنسی متحرک استفاده می کند و یک محافظ شبانه را تجویز می کند.

بیمار باید از این محافظ برای جلوگیری ازحرکت و چرخش دندان ها در طول خواب استفاده کند.

آیا سردرد من مربوط به مشکلات فک است؟

اگر شما مستعد ابتلا به سردرد مزمن هستید ممکن است دچار مشکلات فک و دهان شده باشید.

بهتر است در ابتدا معاینه شوید تا بررسی های لازم درباره چگونگی تنش در عضلات فک و ارتباط بین چرخاندن دندان هایتان و سردرد انجام شود.

امروزه سردرد در میان مردم بسیار رایج شده است و می تواند به دلایل بسیاری ایجاد شود.

اغلب این بیماران معتقدند که دارای سردرد میگرنی هستند.

اما در واقع آنها فقط سردرد های شدید عضلانی دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 26 آذر 1398
نظرات
رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری

اگر پس از جراحی لاغری به طور اتفاقی غذای زیادی خوردید، به احتمال زیاد بالا می آورید و معده کمی کش خواهد آمد اولین نکته مهم این است که به هیچ عنوان نباید معده جدید تان را با خوردن غذاهای جامد یا پرخوری به چالش بکشید. به خاطر داشته باشید که معده شما تنها قادر است ۳ تا ۴ اونس غذا را درون خود نگه دارد و این به معنای آن است که بیمار احتمالا پس از خوردن ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری، احساس سیری خواهد کرد.

رژیم غذایی بیمار بعد از انجام جراحی لاغری بسیار اهمیت دارد زیرا نیمی از کار به عهده جراح لاغری بوده اما رسیدگی و مراقبت بعد از عمل اسلیو معده به منظور کاهش وزن ایده آل بسیار اهمیت دارد. این رسیدگی ها شامل تغییر رژیم غذایی و انجام ورزش پس از جراحی لاغری است. این دو از ضروریات مورد بحث پس از جراحی لاغری است. رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده با مایعات آغاز شده و سپس به غذاهای نرم، پوره ای و در نهایت جامد ختم می شود.

رژیم غذایی (هفته به هفته) بعد از جراحی لاغری 

  • هفته اول بعد از جراحی لاغری (فقط مایعات رقیق)
  • هفته دوم پس از جراحی لاغری، بیمار می تواند رژیم مایعات کامل را آغاز کند
  • هفته سوم، بیمار می تواند غذاهای نرم و پوره ای را به رژیم غذای خود بیافزاید
  • هفته چهارم بعد از جراحی لاغری می توانید غذاهای جامد را به رژیم غذایی خود بیافزایید
  • هفته پنجم به بعد سعی کنید غذاها را یکی یکی به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا ببینید تحمل معده تان نسبت به هر یک چگونه است. دقت کنید که کدام مواد غذایی موجب یبوست، اسهال و ناراحتی معده تان می شود.

رژیم غذایی بعد از عمل جراحی اسلیو که فواید زیادی داشته و به بیشترین میزان کاهش وزن منجر شود

تعداد بازدید از این مطلب: 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 26 آذر 1398
نظرات
آبسه دندان در حین درمان ارتودنسی

آبسه دندان ایجاد برآمدگی خاصی است که در داخل دندان یا لثه شکل می گیرد، آبسه معمولا یک عفونت باکتریایی است به طور معمول آبسه های دندانی در پالپ نرم دندان انباشته می شوند. اگر پلاک با استفاده از مسواک زدن منظم و رعایت بهداشت دهان و دندان برداشته نشود عوارضی را بوجود می آورد این عوارض می تواند گسترش باکتری ها در داخل بافت نرم دندان ها یا لثه ها باشند که در نهایت به آبسه های دندانی منجر می شوند.

علائم و نشانه های آبسه دندان عبارتند از:

  • درد در ناحیه آسیب دیده هنگام گزش یا در تماس با ناحیه آسیب دیده
  • حساسیت دندان به گرما و سرما
  • طعم بد در دهان
  • تب
  • یک احساس ناخوشایند
  • باز کردن دهان با دشواری
  • مشکلات بلع
  • بیخوابی

اگر شما به دلیل مال اکلوژن تحت درمان ارتودنسی قرار گرفته اید.

آبسه های دندانی در حین مدت درمان ارتودنسی دندان نیز ممکن است دیده شوند.

این ضایعه به این دلیل است که برخی از بیماران نسبت به تمیز کردن دندان های خود پس از نصب بریس ها سهل انگاری می کنند.

از آنجایی که حرکت دندان ها در ارتودنسی به وسیله سیم قوس دار ارتودنسی و براکت ها است.

در روز های اولیه درمان ارتودنسی ثابت بریس ها به دندان ها فشار وارد می کنند و لثه ها ملتهب می شوند.

اگر لثه ها ی ملتهب به وسیله رعایت دو چندان بهداشت دهان و دندان بر طرف نشوند و نادیده گرفته شوند.

مانده های مواد غذایی باعث تجمع باکتری ها در اطراف بریس شده و ممکن است در نهایت منجر به آبسه دندان شوند.

البته متخصص ارتودنسی شما توصیه های لازم را در مورد زندگی کردن با براکت های ارتودنسی در دهان به شما می دهد.

همچنین نحوه مسواک زدن دندان های ارتودنسی شده را نیز حتما به شما یاد می دهد.

با رعایت دستورالعمل های ارتودنتیست خود می توانید علاوه بر جلوگیری از پوسیدگی دندان به لبخند زیبا که همان هدف نهایی شما از این درمان است دست پیدا کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 25 آذر 1398
نظرات
چگونه از شر چربی های شکم و پهلو خلاص شویم؟

ممکن است از آن دسته افرادی باشید که تنها در قسمت شکم و پهلو چربی اضافه دارند که این چربی ها پس از بارداری و در نواحی شکم، پهلو، ران ها یا پشت، به وجود آمده اند. و تمایل دارید تا تنها چربی های آن منطقه را بسوزانید. اما به خاطر داشته باشید که انتخاب اینکه کدام قسمت بدن زودتر آب شود به دست شما نخواهد بود و قادر به کنترل آن نیستید

چرا خانم ها بیشتر از آقایان شکم و پهلو دارند؟

بدن خانم ها، به دلیل محافظت از جنین در طول بارداری، چربی ها را بیشتر در شکم و پهلو ها ذخیره می کند. چربی های پهلو زیرپوستی هستند و دقیقا در زیر پوست شما قرارگرفته اند و جزء چربی های سمج محسوب می شوند که آب کردنشان بسیار سخت است،که حتی اکثر افراد با رژیم و ورزش هم نمی توانند آنها را آب کنند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 25 آذر 1398
نظرات
جراحی لاپاراسکوپی چیست؟

جراحی لاپاراسکوپی نوعی از جراحی است که طی آن، یک لوله ی نازک و چراغ دار درون یک برش در شکم یا لگن زنان قرار داده می شود تا بتوان اندام های شکمی را مشاهده کرد. لاپاراسکوپی برای یافتن مشکلاتی همچون کیست، چسبندگی، عفونت و فیبروئیدها (توده ها)ی رحمی، جراحی چاقی و … مورد استفاده قرار می گیرد. قسمتی از بافت آن ناحیه به عنوان نمونه برای بیوپسی (بافت برداری) به وسیله ی لوله یا لاپاراسکوپ برداشته می شود.

درمان چاقی مفرط با جراحی لاپاراسکوپی

جراحی چاقی با  لاپاراسکوپی، معمولا برای افرادی توصیه می شود که اضافه وزن شدید داشته باشند. در جراحی لاپاراسکوپی از یک تلسکوپ مخصوص (لاپاراسکوپ) استفاده می شود که به وسیله ی آن می توان معده را از طریق یک برش کوچک در شکم مشاهده کرد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 24 آذر 1398
نظرات
عوارض احتمالی درمان ارتودنسی

همانطور که فواید ارتودنسی دندان بسیار است ، این درمان مانند هر درمان دیگری نیز دارای عوارضی است عوارض ارتودنسی در ابتدا مربوط می شود به بهداشت شخصی فرد، اگر شخصی بطور کامل بهداشت دهان و دندان های خود را رعایت نکند به زودی او دچار پوسیدگی دندان می شود

زیرا رعایت بهداشت در دندان های ارتودنسی شده به دقت و زمان بیشتری نسبت به قبل از انجام ارتودنسی دارد.

از عوارض جانبی دیگری که احتمال دارد در درمان ارتودنسی صورت بگیرد انتخاب نامناسب پزشک شما است.

درمان ارتودنسی باید توسط متخصص ارتودنسی (ارتودنتیست) صورت بگیرد دکتر ارتودنسی باید اطمینان حاصل کند که بیمار را از خطرات مرتبط آگاه کرده است.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 24 آذر 1398
نظرات
مرتب کردن دندان ها با ارتودنسی شفاف و نامرئی

قبل از سال ۱۹۹۷ تنها راه صاف و مرتب کردن دندان ها بریس های ثابت بود. با اینکه کش های رنگی ارتودنسی می توانست باعث شادی کودکان شود، بزرگسالان تمایل چندانی حتی به ارتودنسی های سرامیکی و پشت دندانی نداشتند. در سال ۱۹۹۷ شرکتی به نام فناوری الاین (Align Technology) روشی را ابداع کرد که به وسیله ی الاینر های شفاف یا همان ارتودنسی نامرئی(invisalign) می  توان موقعیت دندان کج را اصلاح کرد.

اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی چیست؟

در روش ارتودنسی نامرئی از یک سری قالب های پلاستیکی شفاف استفاده می شود.

در این روش از نیروی ثابتی برای حرکت دادن دندان ها به صورت موثر استفاده شده است.

این ارتودنسی متحرک بوده و هر دو هفته یکبار تعویض می شود.

پلاک های اینویزیلاین شباهت زیادی به محافظ های سنتی دهان دارند که از یک پلاستیک شفاف، سبک و نازک ساخته می شود.

پلاک های اینویزیلاین در تمام طول شبانه روز بجز هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن باید استفاده شود.

در مدتی که شما پلاک های متحرک را می پوشید، دندان های شما به تدریج حرکت داده می شوند .

این حرکت تا زمانی که نتایج مورد نظر بدست آید ادامه خواهد یافت.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 23 آذر 1398
نظرات
تفاوت ابدومینوپلاستی با جراحی لاغری چیست؟

افراد بسیاری به منظور انجام ابدومینوپلاستی به پزشک مراجعه می کنند و پزشک نیز پس از شنیدن خواسته ها و نیاز هایشان، جراحی لاغری را به آنان پیشنهاد می کند. علت این امر درک نادرست افراد از جراحی ابدومینوپلاستی است. در واقع ابدومینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی بوده که بر خلاف جراحی لاغری در جهت درمان بیمار انجام نمی شود. اما هدف اسلیو معده یا بای پس معده که از روش های جراحی لاغری هستند، درمان چاقی مفرط و تغییر رویه زندگی بیمار می باشد. در ادامه به تفاوت های این دو بیشتر می پردازیم اما ابتدا باید دانست که ابدومینوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟

ابدومینوپلاستی (جراحی زیبایی شکم) چیست؟

ابدومینوپلاستی عملی است که طی آن چربی ها و پوست های اضافی شکم برداشته شده و عضلات شکم سفت می شود. نتیجه ی این جراحی دائمی و همیشگی است و بیمار می تواند پس از جراحی با داشتن رژیمی سالم استایل جدید خود را حفظ کند.

بیماران به علت های مختلفی تصمیم به انجام ابدومینوپلاستی می گیرند که برخی از آنها ممکن است ضعیف شدن عضلات شکم پس از بارداری یا کاهش وزن فراوان باشد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 23 آذر 1398
نظرات
آیا جراحی لاغری درد دارد؟

جراحی لاغری ، عملی مهم با درجات مختلف پیچیدگی است، به همین دلیل طبیعی است که بیمار در روز های اولیه پس از جراحی لاغری دچار خستگی مفرط، حالت تهوع، استفراغ، بی خوابی، درد حاصل از جراحی، ضعف، سرگیجه خفیف، درد در هنگام خروج باد معده (چه از راه دهان و چه از راه مقعد) و تحولات روحی باشد.

با این حال، می توانید مطمئن باشید که تامین احساس آرامش و تسکین درد بیمار، پس از جراحی لاغری یکی از اولویت های کارکنان بیمارستان می باشد. به همین دلیل پرستاران بیمارستان تا حد مجاز می توانند برای تسکین دردتان به شما مسکن تزریق کنند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : جمعه 22 آذر 1398
نظرات
انواع مختلف ارتودنسی کدامند؟

اکثر کسانی که تصمیم دارند دندان های خود را ارتودنسی کنند می خواهند بدانند که انواع مختلف ارتودنسی دندان چیست.

کدام یک از آنها مناسب دندان هایشان است.

جواب این سوال را هر متخصص ارتودنسی پس از بررسی مشکلات دندانی شما و با استفاده از کامپیوتر در اولین جلسه ویزیت به شما خواهد گفت.

اغلب مردم نیازمند خدمات انواع مختلف ارتودنسی هستند .

تحقیقاتی که اخیرا بر روی جامعه آماری دانش آموزان صورت گرفته ، نشان داده است که تعداد  قابل توجه ای از کودکان و نوجوانان به درمان ارتودنسی نیاز دارند.

این در حالی است که تعداد کمی از مردم به اندازه کافی خوش شانس هستند و با دندان های زیبا و منظم متولد می شوند.

انواع مختلف ارتودنسی به دو دسته اصلی ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک تقسیم می شوند.

یک ارتودنتیست پس از معاینه و بررسی مشکل خاص دندان هایتان به شما می گوید که کدامیک از انواع ارتودنسی برایتان مناسب است.

برای اصلاح مشکل خاص شما می توان از هر یک از انواع  مختلف ارتودنسی زیر کمک گرفت.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : جمعه 22 آذر 1398
نظرات
جراحی اسلیو معده چیست؟

طی جراحی اسلیو معده بخشی از معده برای همیشه جدا می شود و بقیه آن با استفاده از منگنه جراحی بسته خواهد شد. اندازه معده پس از جراحی تا 75 درصد کاهش پیدا می کند.

جراحی اسلیو معده، هم به تنهایی می تواند به عنوان یک روش درمان چاقی استفاده شود و هم ممکن است پیش نیازی برای انجام سایر جراحی های لاغری مانند بای پس معده باشد.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 21 آذر 1398
نظرات
هزینه ارتودنسی چقدر است ؟

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که هزینه ارتودنسی بسته به گزینه های متفاوتی قابل تغییر است .

ابزارها و دستگاه های ارتودنسی اغلب وارداتی هستند و قیمت آنها با ارز محاسبه می شوند .

از این رو متخصص ارتودنسی شما هزینه ارتودنسی را با توجه به نوسانات ارز در طول مدت درمان محاسبه کرده و پس از بررسی هزینه قطعی را به اطلاع شما می رساند .

بطور معمول متخصص ارتودنسی شما هزینه ارتودنسی را تقسیم به سه می کند یک قسمت از آنرا در ابتدا و دو قسمت باقی مانده را در اقساط ۱۸  الی ۲۴ ماهه و یا در طول درمان دریافت می کند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 21 آذر 1398
نظرات
انواع چاقی و رایج ترین نوع چاقی

اگر بخواهیم با یک معیار علمی چاقی را برای شما تعریف کنیم باید بگوییم. چاقی بر اساس شاخص  BMI تعریف می شود. این شاخص با استفاده از قد و وزن شما می تواند تعیین کنید که وزنتان تا چه حد نرمال است. اگر  در محاسبه BMI  شاخص توده بدنی بالاتر از ۳۰ باشید در محدوده ی چاقی قرار می گیرید.

در فرهنگ هایی که جذابیت فیزیکی افراد به لاغر بودن آن ها وابسته است، افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند همیشه از وزن خود ناراحت هستند و رنج می برند. افراد چاق معمولا به خاطر شرایطی که دارند از طرف اطرافیان سرزنش می شوند و ممکن است آنها این وضعیت او را به تنبلی و سست اراده بودن ربط بدهند. خیلی غیر عادی نیست اگر این افراد از جامعه دوری کنند یا سعی کنند وارد روابط عاطفی نشوند.

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 20 آذر 1398
نظرات
ارتودنسی کودکان

گاهی دندان های کودک فاصله دار هستند و یا دندان ها به سمت یکدیگر رشد می کنند.این مسائل برای شما نگران کننده خواهند بود.

تشخیص جدی بودن یا نبودن آن ها از تخصص شما خارج است و در صورت بروز این مشکلات، باید کودک خود را به پیش یک متخصص ارتودنسی خوب ببرید دکتر ارتودنسی که در امور ارتودنسی تخصص کافی نداشته باشند میگویند که برای کودک ۷ ساله شما زود است و هنوز باید صبر کنید و بعد از آن شما باید وقت و هزینه بیشتری را صرف کنید.

چه زمانی فرزند خود را به نزد متخصص ارتودنسی ببرم؟

درمان مشکلات زیر در دایره ارتودنسی کودکان قرار دارد و تنها یک متخصص ارتودنسی از پس رفع آن ها بر می آید.

  • دندان های بیرون زده
  • دندان های کج
  • مکیدن انگشت شست در کودکان برای مدت طولانی
  • مشکلات جویدن یا گاز زدن
  • افتادن دندان های شیری و جایگزین نشدن آن ها با دندان های بزرگسالی
  • رشد دندان اضافه
  • قرار گرفتن دندان ها بر روی هم

مشکلات بالا را می توان جزئی از مشکلات بالقوه ارتودنسی در کودکان دانست گاهی ارتودنسی پیشگیرانه واقعا پیشگیرانه نیست.

اگر ما تاکید داریم که دندان های کودک از ۷ سالگی باید توسط متخصص ارتودنسی کودکان چک شود، برای این است که اگر مشکلی در دندان ها یا فک وی وجود داشته باشد، اصلاح آن در سنین بالاتر دشوارتر می شود.

هر چه دیرتر برای اصلاح مشکلات ارتودنسی کودک مراجعه کنید، زمان بیشتری برای حصول نتیجه ی مورد نظر نیاز است.

 بریس ها در ارتودنسی کودکان

 از ارتودنسی متحرک می توان در ارتودنسی کودکان نیز بهره برد.

آن ها می دانند هر زمان که از این شئ اضافی خسته شوند، می توانند آن را از دهان خارج کنند.

اما اگر بریس متحرک کمتر از ۲۲ ساعت بر روی دندان ها باشد، پروسه ی درمان طبق انتظار پیش نخواهد رفت.

تا زمانی که کودک از بریس به منظور رفع مشکلات ارتودنسی استفاده می کند، بهتر است غذاهای فرآوری شده و غذاهای چسبنده و سفت را از دید و دسترس کودک دور کنید.

یخ و ذرت بو داده از این قبیل غذاها هستند.

همچنین بهتر است جویدن اجسام سفت مثل مداد و خودکار را منع نمایید.

مصرف میوه و سبزیجات خام در طول دوره درمانی ارتودنسی هیچ گونه اشکالی ندارد.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 20 آذر 1398
نظرات
متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی شخصی است که بعد از اتمام دوره ی عمومی دندان پزشکی در دانشگاه ، آموزش های ویژه را در زمینه ی ارتودنسی دندان به مدت سه سال تمام وقت گذرانده باشد .

به عبارت دیگر متخصص ارتودنسی یک دندانپزشک دارای مجوز است.

او در پیشگیری و اصلاح کردن ناهنجاری های دندانی مانند:

  • کجی دندان
  • ازدحام دندان
  • اور بایت
  • آندر بایت

تخصص پیدا کرده است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 19 آذر 1398
نظرات
هزینه جراحی لاغری

قیمت و هزینه جراحی لاغری به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع جراحی لاغری: با توجه به انواع جراحی لاغری در تهران شامل بای پس معده، حلقه قابل تنظیم معده، اسلیو معده، اسلیو معده همراه با سوئیچ عثنی عشری، بالون معده یا سایر روش ها (جاگذاری دستگاه های الکتریکی) قیمت هر یک نیز متغیر می باشد.
  • دستمزد جراح لاغری: این عامل تا حد بسیاری به محل زندگی، تجربه های پزشک و پیچیدگی جراحی انتخابی بیمار بستگی دارد.
  • بیمارستان یا محل جراحی لاغری: هزینه ها می تواند تا حدودی به محل انجام جراحی و خدمات ارائه شده توسط بیمارستان بستگی داشته باشد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 19 آذر 1398
نظرات
با درمان ارتودنسي بيشتر آشنا شويد

ارتودنسي در واقع يك تخصص دندانپزشكي است كه به تشخيص و معالجه ناهنجاري‌ها و عدم هماهنگي دندان ها و همچنين موقعيت فك هاي فوقاني و تحتاني مي‌پردازد. دندان ها در حالت نرمال و از نظر زيبايي شناختي بايد با هم همتراز و هماهنگ باشند. علاوه بر هماهنگي دندان ها با يكديگر، به طور طبيعي بايد هماهنگي خاصي بين دندان ها و ساختار فك هاي بالا و پايين وجود داشته باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 18 آذر 1398
نظرات
آيا جراحي لاغري براي من مناسب است؟

همه ي افراد چاق نمي توانند كانديد خوبي براي جراحي لاغري باشند و بايد فاكتور هاي لازم را داشته باشند.
كانديد مناسب براي جراحي لاغري بايد هم به اندازه اي سالم باشد كه بتواند زير تيغ جراحي دوام 
آورد

تعداد بازدید از این مطلب: 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 18 آذر 1398
نظرات
جراحی لاغری چیست؟
جراحی لاغری چیست؟ جراحی لاغری روشی است که از طریق اعمال تغییرات بر روی سیستم گوارشی به کاهش وزن کمک می کند. برخی از انواع جراحی های لاغری اندازه معده را کوچک می کنند تا بیمار کمتر غذا خورده و سریع تر احساس سیری کند. دیگر انواع جراحی های لاغری ممکن است با تغییر روده کوچک و در نتیجه دستکاری جذب کالری و مواد غذایی به کاهش وزن بیمار کمک کنند. در صورتی که مبتلا به چاقی مفرط هستید و از دیگر روش های طبیعی و غیر طبیعی جواب نگرفته اید، جدیدترین متد جراحی لاغری می تواند گزینه بسیار مناسبی برایتان باشد. در واقع جراحی چاقی می تواند این تغییر را با محدود کردن کالری دریافتی یا کاهش جذب مواد غذایی یا هر دو انجام دهد. در صورتی که فرد با رژیم لاغری و ورزش نتواند وزن کم کند و یا به علت وزنش به بیماری های جدی مرتبط با چاقی مبتلا شده باشد، جراحی چاقی گزینه ایده آلی برای کاهش وزن چشمگیر و بدون بازگشت وی محسوب می شود. همچنین در صورتی که دچار بیماری های جدی از قبیل دیابت نوع دو و آپنه خواب مرتبط با چاقی هستید، جراحی های باریاتریک گزینه بسیار مفیدی به حساب می آیند. اسلیو معده اسلیو معده بهترین عمل جراحی لاغری شناخته شده است. طی این جراحی، بخش اعظمی از معده برداشته می شود و معده کوچک موزی شکلی باقی می ماند که جراح اطراف آن را با منگنه جراحی می بندد. مانند جراحی حلقه معده، عمل اسلیو معده نیز با کاهش میزان غذایی که فرد در هر وعده مصرف می کند، موجب می شود تا فرد زودتر احساس سیری کند و دست از خوردن بکشد. علاوه بر این، خارج کردن بخشی از معده ممکن است بر هورمون گرسنگی، اشتها و متابولیسم نیز تاثیر گذارد. این نوع جراحی غیر قابل بازگشت می باشد، زیرا بخش زیادی از معده برای همیشه از بدن خارج شده است. · بای پس معده در بای پس جراح معده را به صورت افقی به دو قسمت تقسیم می کند. سپس بخش بالایی معده را مستقیما به بخش پایینی روده کوچک متصل می کند. در واقع جراح راه میانبری برای غذاها ایجاد می کند و قسمتی از معده و روده کوچک را کنار می گذارد. عدم عبور غذا از این بخش های لوله گوارشی به معنای جذب کمتر کالری و مواد غذایی می باشد. انواع جراحی لاغری اکثر جراحان دنیا از سه روش متداول برای جراحی لاغری استفاده می کنند که شامل: حلقه قابل تنظیم معده اسلیو معده بای پس معده هزینه جراحی لاغری چقدر است؟ هزینه عمل لاغری با نوع جراحی و مشکلات بیمار رابطه مستقیم دارد. همچنین دستمزد هر جراح می تواند با توجه به تجربه و مهارت وی با دیگران متفاوت باشد. علاوه بر این قیمت ها ممکن است بر اساس شهر یا محل زندگی شما متنوع باشد. همچنین میزان هزینه ای که شرکت بیمه آن را تقبل می کند بستگی به نوع بیمه و شرایط بیمار خواهد داشت
تعداد بازدید از این مطلب: 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 18 آذر 1398
نظرات

درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید