جدیدترین و به روز ترین اطلاعات روز
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان لبخند و آدرس redica.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 172
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 4
:: بازدید ماه : 7
:: بازدید سال : 42
:: بازدید کلی : 783
عادتهای مضر برای دندان ارتودنسی کدامند؟

عادتهای مضر برای دندان ارتودنسی کدامند؟

عادتهای مضر برای دندان و اشتباهات روزمره ای که دندان های شما را خراب می کند کدامند؟ آیا شما به تازگی به ارتودنسی دندان رو آورده اید؟ آیا نمی دانید کدام خوراکی مورد علاقه خود را نباید مصرف کنید؟

در این صورت بهتر است خوراکی هایی را که ممکن است باعث شل شدن یا شکستن براکت ها و سیم قوس دار ارتودنسی شما می شود را کنار بگذارید. در صورت به وجود آمدن این موارد شما به اورژانس ارتودنسی نیاز پیدا می کنید.

خوردن غذا های سفت مانند استیک های نیم پز و یا پیتزا هایی که دارای نان سفتی هستند می توانند باعث آسیب جدی به دستگاه ارتودنسی شما شوند گاز زدن میوه های سفت مانند سیب آبدار و گوجه سبز هم برای دستگاه ارتودنسی شما مضر است.

خوردن آب نبات های سفت و تافی های چسبناک را نیز باید از رژیم غذایی خود حذف کنید البته متخصص ارتودنسی خوب شما در ابتدای درمان لیستی از غذا و مواد خوراکی که شما باید در حین ارتودنسی از خوردن آن اجتناب کنید در اختیار شما می گذارد.

عادتهای مضر برای دندان و خوراکی هایی که با دستگاه ارتودنسی شما دشمن هستند

از شایع‌ترین عوارض ارتودنسی دندان به همراه دارد، پوسیدگی دندان می‌باشد. زیرا با وجود براکت‌ها در دهان، باکتری‌ها به راحتی می‌توانند در بین آنها رشد کنند و باعث پوسیدگی دندان‌ها شوند

نان های تست و یا برشته سنتی و یا نان لواشی که به صورت چند لایه درآورده اید برای دستگاه ارتودنسی شما ضرر دارد.

انواع ساندویچ ها و انواع برگرها را هم تا زمانی که دستگاه ارتودنسی ثابت یا دستگاه ارتودنسی نامرئی در دهان شما است بهتر است از رژیم غذایی خود حذف کنید.

شیرینی های سفت و یخ نیز از مواردی هستند که باید در حین درمان ارتودنسی از آنها اجتناب کنید.

برخی دیگر ازاین خوراکی ها عبارتند از:

پاپ کورن : خوردن این خوراکی در حین درمان ارتودنسی بسیار مضر است زیرا ذرت بو داده دارای غلافی است که در زیر دستگاه ارتودنسی شما گیر می کند.

آجیل : اغلب آجیل ها بسیار سفت هستند در صورت تمایل شما می توانید آنها را پودر کرده و مصرف کنید.

سبزیجات خام : سبزیجات خامی مانند کلم و هویج را یا به صورت قطعات کوچک استفاده کنید یا آنها را ابتدا بپزید سپس مصرف کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 30 دی 1398
نظرات
بالون معده چیست؟

بالون معده  چیست؟

افراد بیش از حد چاق که بی ام آی (BMI) بالای ۳۰ دارند و به دنبال راهی برای کاهش وزن خود هستند، معمولا پیشنهاد استفاده از راهکار بالون معده و انجام عمل اسلیو معده را بیش از سایر روش ها می شنوند. اما از بین روش های بالون معده و جراحی اسلیو کدام یک بهتر و کم خطرتر است؟

بالون معده چیست؟

بالون معده یک کیسه ی شبیه به بادکنک سیلیکونی پر از محلول نمکین یا سالین است. بالون در داخل معده قرار گرفته و به روش های زیر به کاهش وزن فرد کمک می کند بالون تنها در معده ی بیمارانی به کار گذاشته می شود که بیش از اندازه چاق هستند و ورزش و رژیم در کاهش وزن آن ها موثر نبوده است. بیمار پس از جای دادن بالون در معده باید رژیم غذایی اش را تغییر داده و به طور مداوم ورزش کند تا در بلند مدت تاثیر آن را مشاهده نماید. بالون معمولا تا ۶ ماه در معده ی بیمار می ماند و پس از این مدت، به روش آندوسکوپیک از معده خارج می شود.

چه کسانی می توانند از روش بالون معده استفاده کنند؟

افرادی که شرایط زیر را دارند، ممکن است بتوانند از روش بالون معده برای لاغری بهره ببرند:

  • دارای شاخص توده بدنی (BMI) بین ۳۰ تا ۴۰ محاسبه BMI دقیق کار آسانی است، هر شخص می تواند به راحتی و با قرار دادن قد و وزن خود در فرمول، عدد آن را به دست آورد فرمول محاسبه bmi یا شاخص توده بدنی عبارت است از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲.
  • فردی که انگیزه و آمادگی کافی برای ایجاد تغییر در سبک زندگی و پیگیری منظم پزشکی و رفتار درمانی را داشته باشد
  • نداشتن سابقه جراحی معده یا مری

بالن معده گزینه ی مناسبی برای تمام افراد بیش از حد چاق نیست. تنها پزشک با انجام آزمایشات لازم می تواند تشخیص دهد که بالون معده یک راه حل مناسب برای درمان چاقی مفرط شما است یا خیر.

مزایای بالون معده

  • مناسب برای کسانی که از جراحی های سنگین می ترسند
  • کاهش وزن سریع
  • این روش موقتی است و اگر از انجام آن پشیمان شوید، و یا قصد انجام جراحی چاقی داشته باشید، جراح لاغری می تواند هر زمان که شما مایلید آن را از معده تان خارج کند.
  • امکان انجام جراحی های لاغری بعد از خارج کردن بالون از معده
تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 30 دی 1398
نظرات
ارتودنسی ثابت چیست؟

 


ارتودنسی ثابت چیست؟

 

 

در ارتودنسی ثابت از براکت های سرامیکی یا فلزی کوچکی استفاده می شود هر کدام از براکت ها به یک دندان چسبانده شده و با سیم های باریکی به هم وصل می شوند سپس به وسیله یک حلقه ی کشی در جایگاه خود نگه داشته می شوند.

سیم ها به مرور زمان برای صاف کردن دندان و اصلاح جای فک تنظیم می شوند در این نوع ارتودنسی دندان همه ی قسمت ثابت هستند یعنی بیمار نمی تواند آن را از دهان خود خارج کند.

اصلاحات دندان و فک به راحتی با ارتودنسی ثابت قابل انجام است همچنین یکی از مزیت های این نوع ارتودنسی این است که در سقف دهان شما صفحه ی پلاستیکی گذاشته نمی شود و همین باعث می شود که در صحبت کردن یا غذا خوردن شما اختلال ایجاد نشود.

آیا ارتودنسی ثابت برای من مناسب است ؟

در اولین قرار ملاقات، ارتودنتیست شما تمام گزینه های انتخابی را برایتان توضیح می دهد همچنین بررسی می کند که آیا ارتودنسی ثابت برای شما مناسب می باشد یا خیر هیچ وقت برای استفاده از ارتودنسی ثابت دیر نیست.

بسیاری از بیماران حتی در دوران بازنشستگی برای اصلاح دندانهایشان از این روش استفاده کرده اند فقط کافی است که شما دارای لثه های سالمی باشید.

مزایای استفاده از ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت به صاف شدن دندان ها و آسان تر شدن تمیز کردن دندان کمک خواهد کرد و متخصص ارتودنسی مجبور نیست به همکاری بیمار تکیه کند برخلاف ارتودنسی متحرک که ممکن است در جای درست قرار داده نشود یا کلا بیمار آنرا استفاده نکند ارتودنسی ثابت همیشه در محل خود قرار دارد و به وظیفه ی خود عمل می کند در ارتودنسی ثابت احتمال کمتری وجود دارد که دندان ها بعد از درمان به حالت اولیه خود برگردند زیرا دندان ها در 100% مواقع در جای درست قرار گرفته اند.

دستیابی به بهترین نتایج به وسیله ارتودنسی ثابت

پی گیری کردن قرار ملاقات ها با متخصص ارتودنسی و دنبال کردن همه ی توصیه های او و مراقبت از بهداشت دهان و دندان هنگامی که تحت درمان هستید و بعد از درمان می تواند در رسیدن به بهترین نتایج اثر بخش باشد.

هزینه ارتودنسی دو فک ثابت چقدر می شود؟

هزینه ارتودنسی با توجه به نوع و میزان ناهنجاری دندانی و فکی_سن بیمار_نوع درمان ارتودنسی و عوامل دیگر و برای هر شخصی متفاوت است و در تمامی کلینیک های بنده تا پایان درمان ارتودنسی به صورت اقساط پرداخت می شود

 
تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 29 دی 1398
نظرات
آیا من داوطلب عمل جراحی لاغری هستم؟

آیا من داوطلب عمل جراحی لاغری هستم؟

 

 

هرچند که روش های مختلفی برای ارزیابی اینکه شما به این عمل نیاز دارید یا خیر وجود دارد، اما تعیین کننده ترین عامل برای اینکار، محاسبه BMI (شاخص توده بدنی) است. اگر این شاخص در شما بین ۳۵ تا ۴۵ و یا بالاتر باشد و دست بر قضا با مشکلات و بیماری هایی مثل دیابت، فشار خون، ورم مفاصل، تنگی نفس و بیماری های قلبی و … مواجه باشید شما نامزد مناسبی برای این عمل خواهید بود.

آیا عمل جراحی چاقی برگشت پذیر است؟

این که آیا عمل جراحی چاقی می‌تواند معکوس شود یا نه، به خود عمل بستگی دارد. برای مثال در خصوص باندینگ با حلقه معده (banding gastric)، ممکن است چاقی شخص دوباره برگردد و نتیجه عمل معکوس شود، چون هیچ بخشی از روده‌ها و یا معده از بین نرفته و عملا دستکاری خاصی صورت نگرفته است. با این حال سایر تکنیک های جراحی چاقی مانند بای پس معده، بای پس روده، اسلیو معده و .. برگشت ناپذیر هستند و شما به صورت دائمی از چاقی خود خلاص خواهید شد.

آیا بیمه هزینه های عمل جراحی لاغری من را تحت پوشش قرار می‌دهد؟

البته نوع حمایت بیمه ای، به شرکتی بستگی دارد که شما را تحت پوشش قرار داده است. علاوه بر نوع بیمه، هزینه های نهایی و نحوه بازگشت و یا پرداخت وجه توسط بیمه به نوع بیماری هایی که همراه با چاقی هستند نیز بستگی دارد. زیرا اغلب کسانی که میخواهند عمل لاغری انجام دهند از مشکلاتی مثل دیابت، بیماری های قلب-عروقی و فشار خون و … رنج میبرند. بنابراین بیمه ها معمولا میتوانند بیمار را تحت پوشش قرار دهند. اما اینکه تا چه حد هزینه ها را به شما بازمیگردانند را باید از شرکت بیمه خود بپرسید.

در نهایت قبل از اینکه بخواهید نزد متخصص جراحی لاغری بروید و مشکلات متعدد ناشی از چاقی‌تان را با او در میان بگذارید، حتما به دنبال یافتن پاسخ دقیق ۱۰ سوال بالا باشید. و به نکات ذکر شده در این مقاله هم توجه کنید. هر چه بیشتر خود را برای این فرآیند آماده کنید، تاب و تحمل و کنار آمدن شما با آن بهتر خواهد بود. پس برای گرفتن تصمیمی بهتر، حتما از همین الان به فکر سبک و سنگین کردن و سنجیدن تمام جوانب عمل جراحی لاغری باشید.

تعداد بازدید از این مطلب: 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 29 دی 1398
نظرات
مراحل جراحی اسلیو معده

عمل اسلیو معده که با نام معده برداری آستینی نیز شناخته می شود، یکی از انواع جراحی های لاغری است که برای درمان  درمان چاقی مفرط استفاده می شود.

مرحله اول: ارزیابی اولیه

اولین قدم قبل از تصمیم گرفتن و شروع مراحل جراحی اسلیو معده این است که مطمئن شوید آیا کاندید مناسبی برای  لاغری با جراحی هستید یا خیر؟ سازمان جهانی سلامت چندین معیار برای انتخاب این کاندید تعیین کرده است که جراح لاغری خوب و موسسه بیمه با توجه با این معیار ها فرد را ارزیابی می کنند.

مرحله دوم: پیدا کردن جراح لاغری

پس از کاندید شدن برای جراحی اسلیو معده باید از جراح لاغری مورد نظر خود وقت مشاوره اولیه دریافت کنید. همچنین می توانید با افرادی که قبلا این جراحی را داشتند، صحبت کنید. در طول جلسه مشاوره، جراح لاغری توضیحاتی درباره نحوه انجام عمل، روش های موجود برای جراحی لاغری، معایب و مزایای هر یک به بیمار می دهد. بیمار همچنین می تواند درباره شرایط تعلق گرفتن بیمه و غیره از پزشک سوال کند.

مرحله سوم: مراجعه به متخصص تغذیه

بخشی از اهداف بلند مدت بیمار، تغییر رژیم غذایی پس از جراحی لاغری است. متخصص تغذیه رژیم جدیدی را برای بیمار تعیین می کند که باید قبل و بعد از جراحی اسلیو معده رعایت شود. 

مرحه چهارم: رسیدن به هدف کاهش وزن قبل از جراحی لاغری

 جراح به بیمار پیشنهاد کند که قبل از جراحی لاغری کمی وزن کم کند. هر میزان وزنی که قبل از جراحی کم می کنید نشان دهنده ی اراده شما برای کاهش وزن می باشد. علاوه بر آن، کاهش وزن قبل از جراحی لاغری می تواند خطرات عمل را بسیار کاهش دهد.

مرحله پنجم: در حین جراحی

اسلیو معده معمولا با روش لاپاراسکوپی و برش های کوچک روی شکم انجام می شود. این روش در مقایسه با جراحی باز مزایای بسیاری دارد. این مزایا شامل بهبود سریع، کاهش درد، خونریزی، جراحت و کوتاه بودن دوره نقاهت عمل اسلیو معده می باشد.

جراح ۲ تا ۵ برش کوچک روی شکم بیمار ایجاد می کند و لاپاراسکوپ و دیگر ابزار جراحی از طریق این سوراخ ها وارد شکم و معده بیمار می شوند.

مرحله ششم: پس از جراحی لاغری

پس از گذراندن مراحل جراحی اسلیو معده ، بیمار احتمالا بین یک تا دو روز در بیمارستان بستری می شود. ممکن است معده تا چند روز ملتهب و دردناک باشد که پزشک در این دوره برای تسکین درد مسکن تجویز می کند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 28 دی 1398
نظرات
آیا ارتودنسی چند دندان امکان پذیر است؟

آیا ارتودنسی چند دندان امکان پذیر است؟

ارتودنسی چند دندان سوالی است که بسیاری از بیماران ارتودنسی می خواهند جواب آنرا بدانند آنها می پرسند که آیا درمان ارتودنسی  می تواند تنها بر روی یک فک یا فقط بر چند دندان جلویی تمرکز داشته باشد؟ زیرا آنها به خوبی می دانند که فقط جنبش یک دندان کوچک می تواند نتایج بزرگی را در بر داشته باشد.

حرکت در چند دندان یا همه دندان ها؟

همه ما افرادی را که تحت درمان ارتودنسی هستند با بریس های فلزی در دهان دیده ایم اما همه بیماران نیازمند بریس برای همه دندان ها نیستند گاهی اوقات تنها یک یا چند دندان باید حرکت کنند ، آنهم نه یک حرکت زیاد.

بعضی از دندان ها تنها به حرکت یک یا دو میلیمتری نیاز دارند در دندان های برخی از بیماران شکاف کوچکی بین دو دندان فوقانی وجود دارد که برای بسته شدن این فاصله ما تنها به حرکت کوچکی نیاز داریم ممکن است یک متخصص ارتودنسی درمان این بیماران را به وسیله ارتودنسی متحرک انجام دهد.

آیا ارتودنسی چند دندان هم به دوسال زمان نیاز دارد؟

در مواردی که بیمار بسته به نیاز خود از ارتودنسی ثابت کمک می گیرد این فرآیند تنها چند ماه طول می کشد نه دو سال پس از پایان درمان هم بیمار باید چندین ماه از یک نگهدارنده متحرک استفاده کند این عمل به دلیل تثبیت موقعیت جدید دندان ها است از این رو برای درمان این بیماران باید دقت زیادی بکار برده شود زیرا یک ارتودنتیست به خوبی می داند که حرکت دادن دندان ها حتی به مقدار کم هم می تواند بر روی سایر دندان ها تاثیر بگذارد.

آیا قبل از ارتودنسی چند دندان باید چکاپ داشته باشم؟

بله ، شما باید قبل از شروع درمان ارتودنسی معایب و پوسیدگی دندان ها را به طور کامل از بین ببرید همچنین در صورت داشتن بیماری لثه یا هر نوع بیماری دهان و دندان این بیماری ها باید بطور کامل درمان شوند.

هزینه ارتودنسی چقدر است؟

هزینه ارتودنسی برای درمان های مختلف متفاوت است در این باره با اطمینان می توان گفت که بدون معاینه شخصی نمی توان از مشکل خاص شما آگاه شد اما شما می توانید با مراجعه به سایت دکتر درویش پور از قیمت ارتودنسی تا حدودی اطلاع حاصل کنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 28 دی 1398
نظرات
مزایای درمان ارتودنسی به موقع چیست؟

مزایای ارتودنسی به موقع بسیار است همه می دانند که درمان ارتودنسی می تواند دندان ها را ردیف کرده و لبخند زیبا به وجود بیاورد اما آیا می دانید که درمان ارتودنسی نه تنها دندان ها را ردیف می کند بلکه سلامت دندان ها و لبخند شما را نیز بهبود می بخشد.

بریس های ارتودنسی می توانند مشکلات همسویی فک بالا و پایین را حل کنند دستگاه های ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی نامرئی می توانند ، شلوغی دندان و یا فاصله های دندانی را برطرف کنند آنها ممکن است بهترین چیزهایی باشند که تا به حال شما یا فرزندتان داشته اید.

مزایای درمان ارتودنسی به موقع می تواند در طول زندگی شما به خوبی احساس شود زمان و تلاش شما در درمان ارتودنسی سرمایه گذاری می شود و در طول زندگی با بهبود سلامتی دهان و دندان از آن بهره خواهید برد.

آیا درمان ارتودنسی بهداشت دهان و دندان را آسانتر می کند؟

جواب کوتاه – بله است.

یکی از مزایای درمان ارتودنسی به موقع راحتتر کردن ، مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها است،دندان های شلوغ و بهم ریخته می توانند پوسیدگی دندان و استرس بر لثه ها و استخوان های حمایت کننده را افزایش دهند، ناهماهنگی دندان ها می تواند منجر به ناهماهنگی فک ها شوند، این معضل ممکن است مجموعه ای از بیماری ها را در بر داشته باشد.

درمان ارتودنسی چگونه عمل می کند؟

این درمان از دو نوع ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک برای حرکت دندان ها و رشد فک ها و بازسازی ماهیچه ها کمک می گیرد، این وسایل از طریق وارد آوردن فشار ملایم و حساب شده ای روی دندان ها و فک ها کار می کنند شدت مشکل بیمار و تشخیص یک ارتودنتیست تعیین می کند که کدامیک از انواع ارتودنسی برای او موثر است 

اولین اقدام برای انجام ارتودنسی 

اگر از شکل دندانهای خود رضایت کامل ندارید به هیچ عنوان نگران نباشید، دکتر هادی درویش پور بهترین دکتر ارتودنسی کودکان و بزرگسالان و با درمان تخصصی مرتب کردن دندان با بهترین کیفیت و بهترین مواد میتواند دندانهای شما را به دندانهایی زیبا و بدون عیب تبدیل کند برای برآورد هزینه ارتودنسی ، بهتر است حضوری به کلینیک مراجعه کنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 25 دی 1398
نظرات
جای بخیه بعد از جراحی لاغری

بیشتر جراحی های لاغری جای بخیه های کوچک ( در صورت انجام لاپاراسکوپی) یا بزرگی(در صورت انجام جراحی باز) را از خود به جا می گذارند. عمل لاغری در واقع راه حلی نهایی برای کاهش وزن است. با استفاده از انواع جراحی های لاغری مانند عمل اسلیو معده، بای پس معده، حلقه قابل تنظیم معده و روش های دیگر می توان رویه زندگی فرد را برای دستیابی به وزنی ایده آل تغییر داد.  در جراحی اسلیو معده یک تا پنج برش روی شکم ایجاد شده تا مقدار عظیمی از معده از طریق این سوراخ برداشته شود.

انواع جای بخیه در جراحی لاغری

تعداد برش های ایجاد شده روی شکم تا حد بسیاری به تجربه جراح لاغری بستگی دارد. بسیاری از جراحان ماهر در صورتی که بیمار رژیم غذایی لازم را در مدت قبل از عمل چاقی رعایت کرده باشد، لزومی به ایجاد برش های زیاد نمی بینند و تعداد برش ها را کاهش می دهند.

 جراحی لاپاراسکوپی تک برشی

برای جراحی تک برشی، بهترین متخصص جراحی لاغری تنها یک برش لاپاراسکوپی ایجاد می کند که معمولا با ناف پوشانده می شود. این روش برای افرادی که خواستار حداقل جای بخیه هستند، بسیار مناسب می باشد.

 این روش کمتر از همه تهاجمی بوده و از نظر زیبایی کمترین توجه را جلب می کند. همچنین بیمارانی که از روش تک برش استفاده می کنند، دارای دوره نقاهت کوتاه تری بوده و احتمال خطر و عوارض بلند مدت آنها به شدت پایین می باشد.

 روش نرمال جراحی لاپاراسکوپی ( ۳ تا ۵ برش)

این روش تک برشی نیست و اکثرا در جراحی اسلیو معده استفاده می شود. در این نوع جراحی، خوب شدن سریع زخم رابطه مستقیم با سلامت فرد دارد.

 جراحی باز

در این روش جراح برشی سرتاسر شکم ایجاد می کند تا به ارگان های شکمی دسترسی پیدا کند تهاجمی ترین نوع جراحی است که جای بخیه ممکن است تا آخر عمر با فرد باقی بماند.

در چه صورت با پزشک خود تماس بگیریم؟

 هر یک از علائم زیر را در جای بخیه های خود مشاهده کردید 

  • قرمزی بیش از حد
  • درد بیش از حد
  • خونریزی
  • عمیق یا بزرگ شدن زخم

جای زخم و بخیه دارای ترشح است، اگر این ترشح پس از چند روز کاهش پیدا نکرد افزایش پیدا کرد غلیظ، بد بو و به رنگ زرد یا قهوه ای در آمد یا دمای بدن وی بالاتر از ۳۷.۷ درجه بود، بهتر است این موضوع را به پزشک متخصص تان اطلاع دهید.

تعداد بازدید از این مطلب: 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 25 دی 1398
نظرات
پلیسه معده چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

پلیسه معده چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

 

 

پلیسه معده کم تهاجمی ترین و جدیدترین روش جراحی لاغری است که به کاهش حدود ۷۰ درصد از حجم معده می پردازد.

این روش شامل قرار دادن یک شی خارجی (مانند جراحی حلقه معده) نمی باشد. همچنین برخلاف اسلیو معده، می تواند برگشت پذیر باشد زیرا قسمتی از معده برداشته نمی شود. علاوه بر این بر خلاف بای پس معده، روده کوچک هیچگونه تغییری نخواهد کرد.

پلیسه معده نوعی جراحی لاغری محدود کننده است. در واقع این جراحی، میزان غذایی که معده می تواند به طور معمول نگه دارد، را محدود می کند. بیمار پس از جراحی، زودتر احساس سیری کرده و قادر نیست مانند گذشته غذا بخورد.

عواملی که در هزینه جراحی لاغری اثر می گذارد کدام موارد هستند؟

هزینه جراحی لاغری:

  • انواع جراحی ها را توضیح دهیم ، انواع مختلف جراحی ها در هزینه ها متفاوت هستند . بای پس معده، حلقه یا باندینگ، اسیو معده، بالون معده یا سایر روش های جراحی چاقی در قیمت ها متفاوت هستند و هرکدام پارامترهای خود را در تعیین قیمت دارند.
  • میزان دستمزد پزشک جراح نیز در هزینه کل عمل تاثیر زیادی دارد. عوامل تعیین کننده در دستمزد پزشک ؛ میزان مهارت و تجربه وی، محل زندگی، سختی عمل، می باشد.
  • همچنین بیمارستان و یا کلینیکی که جراحی قرار است در آن انجام شود در هزینه تاثیر دارد.

کاندید مناسب پلیسه معده چه کسی است؟

در صورت داشتن ویژگی های زیر می توانید جراحی پلیسه معده انجام دهید. این ویژگی ها با ویژگی کاندید خوب برای جراحی لاغری یکسان بوده و عبارت است از:

  • دارای شاخص توده بدنی (BMI) بالاتر از ۴۰ باشید و یا
  • BMI شما بین ۳۰ تا ۳۹.۹ بوده و مبتلا به یکی از بیماری مرتبط با چاقی هستید.

بیماری های جدی مرتبط با چاقی عبارتند از: فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت نوع دو و آپنه خواب.

رژیم غذایی پس از جراحی

پس از جراحی، اغلب بیماران طی یک ماه به طور کامل بهبود پیدا می کنند. مانند سایر جراحی های لاغری، رژیم غذایی هفته به هفته 

  • هفته اول و دوم: مصرف مایعات نرم مانند آب، شیر و آبمیوه
  • هفته سوم و چهارم: سوپ سبزیجات و سایر سوپ ها که فاقد کربوهیدرات می باشند.
  • هفته پنجم و ششم: سوپ های محتوی دار، میوه و ماست
  • هفته هفتم و هشتم: آغاز رژیم غذایی جدید که طبق دستورات پزشک برنامه ریزی شده است. (بیمار نباید در هر وعده بیش از ۳ یا ۴ قاشق غذاخوری پُر مصرف کند.
تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 23 دی 1398
نظرات
اپن بایت دندان یا نیش باز و درمان ارتودنسی

اپن بایت دندان یا نیش باز و درمان ارتودنسی

امروزه بسیاری از بیماران دچار مشکلات صحبت کردن و جویدن هستند اما آنها نمی دانند که این مشکل از کجا پیدا شده است باز بودن دندان ها در حالت بسته بودن دهان را اپن بایت یا نیش باز می گویند این یک اختلال در فک است و درمان آن امکان پذیر است.

دلایل ایجاد اپن بایت دندان کدام است؟

در درجه اول نیش باز بوسیله چهار عامل ایجاد می شود که از این قبیلند:

  1. مکیدن انگشت شست در کودکان
  2. تهاجم زبان
  3. اختلال مفصلی و فکی
  4. مشکل اسکلتی

درمان اپن بایت دندان یا نیش باز

بسیاری از درمان ها برای نیش باز وجود دارد یک ارتودنتیست توصیه های خاصی را بر اساس سن فرد و اینکه آیا بیمار در سن دبستانی است یا دوران پس از بلوغ استخوانی را می گذراند دارد.

روش های درمانی پیشنهاد شده عبارتند از:

  • اصلاح رفتار
  • درمان مکانیکی با دستگاه های ارتودنسی
  • عمل جراحی

درمان مکانیکی با دستگاه های ارتودنسی

اگر دندان های بزرگسالان دچار عارضه اپن بایت شده باشند توصیه یک ارتودنتیست درمان ارتودنسی برای آنها است.

زیرا برطرف کردن نیش باز برای کسانی که بلوغ استخوانی خود را پشت سر گذاشته اند راهی جز درمان ارتونسی ندارد.

در این افراد اصلاح رفتار به تنهایی ، دیگر جوابگو نمی باشد.

البته برای این افراد ترکیبی از اصلاح رفتار و بکار بردن دستگاه ارتودنسی توصیه می شود.

بسته به نوع و شدت این بیماری یک ارتودنتیست می تواند از ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی نامرئی  برای بر طرف کردن نیش باز این افراد کمک بگیرد.

خلاصه

اپن بایت دندان یا نیش باز در هر سنی قابل درمان است. کودکان مبتلا به نیش باز باید یک ارزیابی در نزد متخصص ارتودنسی دندان کودکان داشته باشند.

در حالی که برخی از دندان های کودک در حدود 7 سالگی رویش می کنند این سن برای جلوگیری از رویش نامناسب بسیار مهم تلقی می شود.

بنابراین اصلاح رفتار و جلوگیری از رویش های نامناسب در سن 7 سالگی می تواند والدین را ترغیب کند که کودکشان را به ملاقات  ببرند بهترین متخصص ارتودنسی در تهران ببرند.

برای بزرگسالان درمان اپن بایت کمی دشوار تر و پیچیده تر است.

زیرا آنها ممکن است نیاز به درمان ترکیبی داشته باشند.

درمان ترکیبی عبارت است از درمان رفتاری و مکانیکی (درمان ارتودنسی) یا حتی در موارد خاص ممکن است نیاز به عمل جراحی فک وجود داشته باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 23 دی 1398
نظرات
مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده

مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده

پس از به هوش آمدن از  اسلیو معده، ممکن است کمی گیج و منگ باشید اما درد زیادی نخواهید داشت. ممکن است حتی احساس خوشحالی مطلق نیز داشته باشید. بخشی از این شادی ناشی از داروهای مسکن قوی ای ست که پزشک برایتان تجویز کرده و بخش دیگر آن به دلیل اطلاع از سالم بودن خود و موفقیت  لاغری با جراحی می باشد.

دوران نقاهت بعد از جراحی اسلیو معده چگونه است؟

از آنجایی که بهترین جراح لاغری به روش لاپاراسکوپی اسلیو را انجام می دهد، دوران بهبودی این عمل کوتاه تر از سایرین است. شما دو روز در بیمارستان بستری خواهید بود و پس از دو هفته استراحت در منزل می توانید کارهای روزمره خود را از سر بگیرید. بعد از اتمام عمل شاید کمی درد داشته باشید. تغییر در فرآیند هضم و حرکت روده ها نیز امری طبیعی است. بعلاوه، ممکن است یک بی ثباتی عاطفی و فکری را هم تجربه کنید.

سعی کنید تا با رعایت موارد زیر مدت دوران بهبودی خود را به حداقل برسانید.

  • بلافاصله بعد از جراحی نباید چیزی بخورید
  • کم کم غذای خود را از رژیم آبکی به سفت و جامد تغییر دهید
  • بعد از بیدار شدن از خواب به آرامی حرکت کنید
  • حتما از میزان فعالیت های خود بکاهید
  • چیزهای سنگین بلند نکنید

اگر رژیم غذایی و نکات مربوط به آن را رعایت کنید، اکثر مشکلات فوق پیش نخواهند آمد و به نتایج بهتری می رسید.

عوارض احتمالی جراحی اسلیو معده

  • خونریزی
  • نشتی در خط دوخت معده
  • عفونت که با مصرف آنتی بیوتیک رفع می گردد
  • مشکلات مربوط به زخم ها و دیر خوب شدن آنها در افرادی که شاخص توده ی بدنی بالایی دارند برای محاسبه  BMI  یا یک فرد بر اساس وزن و قد وی با یک فرمول خاص اندازه گیری می شود
  • آسیب غیرعمدی به اندام های مجاور ناحیه ی جراحی
  • لخته شدن خون

آیا ممکن است بعد از جراحی اسلیو دوباره چاق شوم؟

در صورتی که جراحی به صورت صحیح انجام شده باشد و بیمار رژیم بعد از عمل را رعایت بکند برگشت ندارد. اما اگر به سیگنال های سیری که معده به مغزتان می فرستد توجهی نکنید و به خوردن ادامه دهید، معده گشاد، و غذای اضافی به چربی تبدیل می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 22 دی 1398
نظرات
ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال یک روش درمانی است که در آن دستگاه ارتودنسی دندان یا بریس (براکت ، سیم و الاستیک) در پشت دندان ها (سمت زبان) قرار می گیرد، براکت های لینگوال به خاطر موقعیت مکانیشان گاهی اوقات “براکت داخلی” نیز نامیده می شوند.

اگر فکر می کنید که استفاده از ارتودنسی ثابت برای شما خجالت آور است انواع دیگری از ارتودنسی نیز وجود دارند.ارتودنسی متحرک و نامرئی که ارتودنسی لینگوال یکی از انواع ارتودنسی نامریی است که می توانید در نظر داشته باشید برخلاف براکت های معمولی که در قسمت بیرونی دندان ها قرار داده می شوند با وجود اینکه موقعیت ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی زبانی نسبت به ارتودنسی ثابت برعکس شده است اما هر دوی آنها شباهت های زیادی از نظر نوع سخت افزار و اصول ارتودنسی با هم دارند.

چه کسانی می توانند به وسیله ی ارتودنسی لینگوال درمان شوند؟

بهترین راه برای پی بردن به این موضوع که آیا بریس پشت دندانی می تواند برای شرایط شما استفاده شود یا خیر معاینه شخص شما است بنابراین یک جلسه مشاوره با دکترارتودنسی در تهران ترتیب دهید در اکثر موارد ، اکثر بزرگسالان و نوجوانان کاندید خوبی برای این ارتودنسی هستند بعضی از پزشکان ممکن است از بعضی جنبه ها نگرانی هایی در مورد انتخاب بیمار داشته باشند. 

معایب

معایب این روش عبارتند از :

  • یکی از اصلی ترین عوارض ارتودنسی لینگوال این است که استفاده و جایگذاری آن مشکل می باشد
  • به طور کلی قرار ملاقات هایی که با دکترتان در طول دوره درمان گذاشته می شود زمان بیشتری نسبت به ارتودنسی ثابت نیاز دارد
  • نصب کردن براکت های لینگوال به دلیل موقعیتی که در داخل دهان دارند کمی مشکل است 

مزایا

  • غیر قابل رویت بودن بریس
  • قابلیت بالا
  • غیر قابل دید بودن لکه هایی که در اثر براکت بر دندان باقی می ماند

مزیت اصلی استفاده از درمان ارتودنسی لینگوال این است که غیر قابل مشاهده است.

قابلیت ارتودنسی لینگوال برای اصلاح مشکلات پیچیده مانند تغییر ارتفاع دندان، چرخش دندان و بستن فضای خالی بین دندان بیشتر است.

در صورتی که بیمار بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکند اگر تغییر رنگی ایجاد شود در پشت دندان خواهد بود و قابل مشاهده نیست.

اگر شخصی با دقت به داخل دهانتان نگاه کند ممکن است به صورت اجمالی متوجه دستگاه ارتودنسی شما بشود (به خصوص اگر ارتودنسی لینگوال را روی دندان های پایینی استفاده کنید).

در غیر این صورت به راحتی قابل مشاهده نیستند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 22 دی 1398
نظرات
كشيدن دندان براي درمان ارتودنسي

كشيدن دندان براي درمان ارتودنسي

 

در اغلب موارد زماني كه يك ارتودنتيست تجويز خارج كردن دندان را از دهان مي دهد، او پس از بررسي و دقت كامل در اندازه فك، اندازه دندان ها و موقعيت لبها اين تصميم غير قابل برگشت را مي گيرد.

او به دقت تصاوير و عكس هاي راديولوژي شما را بررسي مي كند، سپس ازدحام دندان ها و موقعيت دندان هاي جلو را پس از خارج كردن دندان از دهان، در مواقعي كه ازدحام خيلي شديد است را مي سنجد.

چه عواملي در مورد كشيدن دندان مورد توجه يك ارتودنتيست است؟

اگر متخصص ارتودنسي خوب  شما نتواند شما را به كشيدن دندان تان راضي كند و دندان هاي شما را بيشتر از حد معمول به جلو هدايت كند عوارض نا خواسته اي دارد.زيرا در نتيجه قرارگرفتن دندان ها در فضاي تنگ باعث نازيبايي آنها مي شود.

از طرفي احتمال برگشت دندان ها به حالت اوليه وجود دارد فاكتورهايي كه مورد توجه يك متخصص ارتودنسي است، هماهنگي اندازه دندان ها و ميزان ديده شدن لثه ها در طرح يك لبخند زيبا مي باشد.

كشيدن دندان در كودكان به منظور ارتودنسي

در ارتودنسي دندان كودكان بخاطر انجام ارتودنسي در سنين پايين ممكن است نيازي به كشيدن دندان در آنها نباشد درمان شلوغي دندان را در كودكان مي توان با عريض كردن سقف يا كام انجام داد به اين ترتيب فضاي كافي براي جاگيري تمام دندان ها در دهان ايجاد مي شود.

در اين صورت ديگر نيازي به كشيدن دندان احساس نخواهد شد اين در حالي است كه با افزايش سن و فك باريك چاره اي جز كشيدن دندان براي جا دادن تمام دندان ها در دهان وجود ندارد.

كشيدن دندان هاي عقل براي درمان ارتودنسي

دندان هاي عقل ممكن است به ديگر دندان هاي آسيايي كه مرتب هستند فشار وارد آورد و باعث به هم فشردگي آنها شود دندان هاي عقل احتمال دارد نهفته باقي بمانند يا منحرف شوند و كج دربيايند يا آنها اثر نامطلوب خود را به روي دندان هاي مجاور باقي بگذارند.

متخصص ارتودنسي ممكن است تشخيص دهد كه بايد دندان عقل شما از دهانتان خارج شود او اين احتمال را مي دهد كه ممكن است دندان عقل پس از تكميل درمان ارتودنسي مشكلاتي را بوجود بياورد يا باعث ايجاد اختلال و به حالت قبل شود.

نتيجه

از آنجايي كه درمان و  قيمت ارتودنسي ثابت بيشتر است، پس بهتر آن است كه هر چه زودتر نسبت به اصلاح دندانها اقدام نماييد كه در صورت امكان، درمان ارتودنسي متحرك  صورت گيرد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 21 دی 1398
نظرات
ايمن ترين روش جراحي لاغري كدام است؟

ايمن ترين روش جراحي لاغري كدام است؟

 

در صورتي كه پس از مشاوره، جراح لاغري خوب تشخيص داد كه شما يك كانديد خوب براي عمل لاغري هستيد، بايد به سراغ انتخاب نوع جراحي برويد. هر يك از اين جراحي هاي لاغري مزايا و معايب خاصي دارند كه پزشك بر اساس نياز و ويژگي هاي بيمار يكي از آنها را برمي گزيند. پس از جراحي معده كوچك شده و زودتر پر مي شود كه همين امر منجر به كاهش وزن بيمار خواهد شد.

انواع جراحي لاغري

جراحي لاغري يك روش جراحي براي كاهش وزن است كه با تغيير نحوه گوارش غذاها به كاهش كالري دريافتي كمك مي كند. سه نوع جراحي لاغري كه امروزه به وفور در دنيا انجام مي شوند عبارت است از:

ايمن ترين جراحي هاي لاغري

بر خلاف شايعات رايج درباره جراحي لاغري، اين جراحي امروزه بسيار ايمن و كم خطر انجام مي شود. همچنين اكنون جراحي هاي لاغري بر خلاف گذشته كه به دليل استفاده از روش هاي باز و تهاجمي بسيار چالش برانگيز تر بود، به روش لاپاراسكوپي كه جديدترين روش جراحي لاغري است، انجام مي شوند. 

۱. اسليو معده

جراحي اسليو معده عبارت است از برداشتن حدود ۸۰ درصد از معده كه شامل قسمت توليد كننده هورمون گرسنگي(گرلين) نيز مي باشد. معده باقي مانده بخيه زده مي شود و شكلي باريك و دراز مانند موز يا آستين پيدا مي كند

۲.بالون معده

بالون معده جزء جراحي هاي غيرتهاجمي بوده زيرا شامل هيچگونه برش و خونريزي نمي شود.

۳. حلقه معده

حلقه قابل تنظيم معده شامل قرار دادن يك بند يا حلقه به دور بخش فوقاني معده و تشكيل يك كيسه كوچك بالاي حلقه مي باشد. بخش تحتاني معده در زير حلقه قرار خواهد گرفت. 

4.باي پس معده

باي پس معده جزء جراحي هاي كم تهاجمي است زيرا به روش لاپاراسكوپي انجام مي شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 21 دی 1398
نظرات
ارتودنسی دیمون چیست ؟

ارتودنسی دیمون چیست ؟

 

ارتودنسی دیمون در حال حاضر با موج محبوبیت خاصی از طرف ارتودنتیست ها روبرو شده است در ارتودنسی دیمون شما نیاز کمتری به ویزیت ارتودنتیست خود دارید زیرا تنظیمات در این نوع ارتودنسی به طور خود کار صورت می گیرد.

براکت های نسل جدید ارتودنسی مدرن بریس دیمون هستند که بسیار سبک تر و متنوع تر از انواع سنتی هستند.

این بریس ارتودنسی شبیه به بریس های فلزی و سنتی در ارتودنسی ثابت است .

براکت های آن می تواند فلزی یا سرامیک مانند ارتودنسی متحرک باشد.

دکتر درویش پور بهترین دکتر ارتودنسی به بیماران خود توصیه می کند که از ارتودنسی دیمون استفاده کنند در مشاوره اولیه آنها این برنامه را به اضافه هزینه ارتودنسی به شما پیشنهاد می دهند و انتظار دارند که درمان نزدیک به زمان برآورد شده به نتیجه مطلوب برسد

زیرا این نوع بریس از دیگر بریس ها راحت تر است.

بریس های خودکار دیمون به جای سیستم کراوات لاستیکی با کلیپ ها یا درب هایی که به براکت متصل هستند ، استفاده می شوند.

مزایای ارتودنسی دیمون

در ارتودنسی دیمون فشار کمتر ، اصطکاک کمتر و جنبش کمتر دندان ها باعث می شود که شما درد کمتری نسبت به سایر انواع ارتودنسی دندان احساس کنید.

بهداشت دهان و دندان و براکت ها در این ارتودنسی بسیار آسانتر است.

این نوع ارتودنسی توانسته است درمان ملایمتر و آسانتری را به شما ارائه دهد .

همچنین با استفاده از این بریس قرار ملاقات ها کاهش پیدا می کند.

معایب بریس های خودکار دیمون کدامند؟

این بریس ها انتخاب مناسبی برای همه بیماران نیست.

از آنجایی که دوره های درمان در این نوع ارتودنسی نسبت به سایر انواع درمان ارتودنسی دندان کوتاه تر است ، بنابراین درمان مناسبی برای برخی از بیماران محسوب نمی شود.

از عوارض ارتودنسی دیمون ممکن است تمام ویژگی هایی که نیاز بیمار به درمان ارتودنسی موفق را داشته باشد ارائه ندهد.

آیا ارتودنسی دیمون ارزشش را دارد؟

بله ارزشش را دارد  ظاهر هر فرد می تواند تاثیر زیادی در اعتماد به نفس او در طول روز داشته باشد.

با درنظر گرفتن اطلاعات مناسب و کافی و مقایسه با سایر درمان ها شما می توانید بهترین تصمیم گیری را در انتخاب یک ارتودنسی خوب داشته باشید.

این فن آوری تا کنون در اغلب مواقع یک انتخاب عالی برای بزرگسالان و نوجوانان محسوب شده است .

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : جمعه 20 دی 1398
نظرات
اهمیت تغذیه بعد از جراحی مینی بای پس معده

اهمیت تغذیه بعد از جراحی مینی بای پس معده

 

جراحی مینی بای پس معده نوعی عمل چاقی است که با محدود کردن اندازه معده و تغییر مسیر گوارشی، موجب کاهش وزن بیمار می شود. مینی بای پس  جزء جدیدترین متد عمل لاغری محسوب می شود و تغذیه بعد از جراحی مینی بای پس برای بهبودی بیمار بسیار مهم است

با این حال هر کسی نمی تواند کاندید این جراحی باشد و باید شرایط خاصی اعم از BMI بالای ۴۰ و ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی را داشته باشد.

علاوه بر این، برای داشتن صلاحیت کافی برای کاندید شدن، بیمار باید برای تغییر عادات غذایی غلط و تغذیه در جراحی مینی بای پس آماده باشد.

پیروی از رژیم غذایی پس از جراحی های لاغری می تواند به بیماران کمک کند تا سریع تر بهبود یافته و عادات غذایی گذشته را تغییر دهند.

یک متخصص تغذیه و یا بهترین جراح لاغری پس از عمل، درباره اهمیت تغذیه در جراحی مینی بای پس صحبت خواهد کرد. وی همچنین میزان غذای مجاز برای بیمار در هر وعده را مشخص می کند.

اهمیت تغذیه بعد از جراحی مینی بای پس معده

پیروی از رژیم غذایی طبق دستور پزشک فواید بسیار زیادی برای بیمار دارد. مانند:

  • امکان بهبود معده، بدون کش آمدن توسط غذاها فراهم می کند.
  • بیمار را به خوردن وعده های کوچک تر عادت داده تا معده جدید بتواند راحت تر آنها را هضم کند.
  • به کاهش وزن بیمار کمک کرده و مانع از افزایش وزن وی می شود.
  • مانع بروز عوارض و مشکلات پس از جراحی می شود.
  • توصیه های کلی درباره اهمیت تغذیه بعد از جراحی مینی بای پس

    از آنجایی که در جراحی مینی بای پس اندازه معده کوچک شده و نحوه ورود غذا به درون روده نیز تغییر پیدا می کند، رسیدن غذای کافی به بدن با حفظ اهداف کاهش وزنی بسیار اهمیت دارد ساختن عادات غذایی جدید پس از مینی بای پس معده شاید آسان نباشد ولی در صورت پیروی دقیق از دستورالعمل های پزشک می توان آن را به راحتی پشت سر گذاشت.

  • آهسته بخورید و بیاشامید

  • اندازه هر وعده غذایی باید کوچک باشد

  • بین وعده های غذایی، مایعات بنوشید.

  • غذا را به طور کامل بجوید

  • از مصرف غذاهای پر قند و چرب خودداری کنید

  • بیشتر از غذاهای پروتئینی استفاده کنید

    پس از جراحی های بای پس، بدن دیگر قادر به جذب برخی مواد غذایی نخواهند بود . از این رو بیمار تا آخر عمر نیاز به مصرف مکمل های ویتامینی و مواد معدنی دارد.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : جمعه 20 دی 1398
نظرات
مینی بای پس معده

مینی بای پس معده

 

جراحی مینی بای پس معده نوعی عمل لاغری است که ترکیبی از  عمل اسلیو معده و با عمل بای پس معده به شمار می رود. کاهش وزن با مینی بای پس معده به دو صورت انجام می شود. این جراحی بر خلاف بای پس نرمال، روده کوچک و معده را تنها با یک آناستوموز (نقطه اتصال) به یکدیگر متصل می کند. به همین دلیل جراحی مینی بای پس معده با نام بای پس تک آناستوموزی نیز شناخته می شود.

تفاوت مینی بای پس معده با بای پس معده چیست؟

در جراحی مینی پس تنها یک آناستوموز (نقطه اتصال معده به روده کوچک) وجود دارد، ولی در بای پس عادی دو آناستوموز(نقطه اتصال معده به روده کوچک و نقطه اتصال بخشی از روده کوچک به خودش) وجود خواهد داشت. برای افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، کاهش وزن با این روش بهتر جواب می دهد زیرا سوء جذب در مینی بای پس بسیار قابل توجه تر از بای پس عادی است . همچنین حجم کیسه معده در جراحی مینی بای پس بیشتر از جراحی بای پس خواهد بود. این امر امکان بروز مشکلات و عوارض جراحی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

مزایای کاهش وزن با مینی بای پس معده

جراحی مینی بای پس معده کاملا بازگشت پذیر است. اگر فرد پس از جراحی مینی بای پس دچار مشکل خاصی شود و یا به درستی به تغییرات ناشی از آن پاسخ ندهد، می توان تغییرات را به حالت اول بازگرداند. جراحی بازگشت مینی بای پس معده می تواند در طول دوره نقاهت جراحی اول و یا در هر زمان پس از جراحی که بیمار مشکل خاصی داشته باشد، انجام گیرد. سایر مزایای جراحی مینی بای پس معده شامل موارد زیر است:

  • از آنجایی که جراحی مینی بای پس معده از پیچیدگی و دشواری کمتری برخوردار است، هزینه آن از هزینه جراحی اسلیو به روش بای پس کمتر خواهد بود.
  • دوره نقاهت جراحی مینی بای پس معده معمولا یک روز است. 
  • میزان کاهش وزن بیمار پس از جراحی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد متغیر است.
  • جراحی مینی بای پس معده کمتر از یک ساعت طول می کشد و به روش لاپاراسکوپی انجام می گیرد. جای بخیه حاصل از جراحی لاغری به این روش، بسیار کوچکتر از جراحی باز و طی مدت کوتاهی محو می شوند

از مهمترین معایب این روش می توان به ورود صفرا به درون معده و احتمالا به درون مری اشاره کرد

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 19 دی 1398
نظرات
درمان ارتودنسي و دندان از دست رفته

درمان ارتودنسي و دندان از دست رفته

 

از دست دادن دندان به دليل تخريب در اثر حادثه ، عفونت و يا سالخوردگي غير معمول نيست. بلكه مي تواند بخاطر :

  • سن بيشتر از ۳۵ سالگي
  • مرد بودن
  • استفاده نكردن از مراقبت هاي دندانپزشكي
  • مسواك نزدن
  • مصرف مواد مخدر و دخانيات فعلي يا در گذشته
  • ديابت
  • فشارخون بالا
  • آرتريت روماتوئيد
  • بيماري هاي لثه

باشد اما اگر آنها را از دست داديد توصيه مي شود مجددا آنها را جايگزين كنيد.

درمان ارتودنسي و دندان از دست رفته

اگر برخي از دندان هاي شما غايب هستند و اكنون شما قصد درمان ارتودنسي  داريد بهتر است هرچه سريعتر دست به كار شويد مشاور يا بهترين دكتر ارتودنسي نيز در صورت مواجه شدن با فردي كه دندان هاي غايب دارد راهنمايي هاي لازم را به او ارائه مي دهد.

دندان هاي غايب علاوه بر ظاهر نامطلوب ، ممكن است از :

  • مال اكلوژن ( ناهنجاري دندان )
  • آسيب به پريودنتال ( بيماري هاي لثه)
  • رشد كم در استخوان آلوئولار ( استخوان نگه دارنده دندان)
  • كاهش توانايي جويدن
  • تلفظ نابهنگام

درمان ارتودنسي در اين بيماران به طور معمول گران قيمت و چند رشته اي است زيرا جراحي ، درمان ارتودنسي و سپس ايمپلنت دندان مي تواند بار سنگيني را بر بودجه خانواده قرار دهد.

درمان ارتودنسي و از دست دادن دندان در كودكان

درمان ارتودنسي كودكان براي دندان هاي غايب و مادرزادي كودكان يك برنامه ريزي درماني موثر دارد در اين برنامه ريزي دو جايگزين اصلي دندان ، بسته به شرايط بيمار وجود دارد.

بسته شدن فضا ي خالي

ممكن است يك ارتودنتيست پس از بررسي تشخيص دهد كه بهتر است فضاي خالي در اثر كمبود دندان بسته شود.

ايمپلنت دندان

در برخي از موارد هم ارتودنتيست براي بسته شدن فضاي خالي ، جايگزيني پروتز و ايمپلنت را براي از دست دندان شما انتخاب مي كند زيرا اين عمل مي تواند علاوه بر لبخند زيبا، سلامت دندان هاي شما را هم در بر داشته باشد.

درمان ارتودنسي مي تواند تفاوت زيادي درظاهر شما و يا فرزند شما بوجود بياورد مشكل خاص شما ممكن است با يكي از انواع مختلف ارتودنسي بر طرف شود انواع مختلف ارتودنسي به دو دسته اصلي ارتودنسي ثابت و ارتودنسي متحرك تقسيم مي شوند.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 19 دی 1398
نظرات
مدت درمان در ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

مدت درمان در ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

طول مدت درمان بستگی به وضعیت شما و نوع ارتودنسی شفاف دارد به طور معمول کل زمان درمان می تواند از شش ماه تا دو سال متغیر باشد هنگامی که روند درمان مطابق با برنامه ریزی و به خوبی طی می شود ، دندان ها در فضای تعیین شده قرار می گیرند و به موقعیت مطلوب می رسند.

به طور کلی ارتودنسی پلاستیکی شفاف تنها برای بزرگسالان طراحی شده است کودکان تنها می توانند از ارتودنسی در کودکان بهره ببرند در برخی از مواقع ( به عنوان مثال درمان اصلاح فرم و موقعیت دندان ها ) ، زمان درمان به وسیله ارتودنسی ( aligners) معمولا به طور متوسط بین 9 تا 15 ماه به طول می انجامد.

همچنین مدت درمان دراین نوع ارتودنسی در موارد متوسط به طور معمول از 20 تا 30 ماه متفاوت است در موارد دشوارتر و خاص زمان درمان به طور متوسط به 32 مرحله و در هشت فاز باید انجام شود در حالی که موارد جزیی به 12 مرحله و در سه فاز زمانی انجام می شود.پ

آیا ارتودنسی ( aligners) نامرئی را باید یک ارتودنتیست با مهارت بالا طراحی کند؟

این نوع ارتودنسی دندان بستگی فراوانی دارد به متخصص مورد نظر زیرا نتیجه درمان ممکن است از یک پزشک به پزشک دیگر متفاوت باشد در واقع یک ارتودنتیست علاوه بر داشتن دانش فراوان باید یک هنرمند هم باشد.

در موارد برنامه ریزی برای ارتودنسی نامرئی حرکت دادن موثر دندان ها و درمان واقع بینانه آنها بسته به مهارت و تشخیص مناسب به همراه تجربه متخصص ارتودنسی دارد یکی دیگر از عوامل موفقیت در این نوع ارتودنسی استفاده از کامپیوتر است در این نوع ارتودنسی متحرک با برنامه ریزی دقیق و” درمان مرحله بندی “ متخصصین ارتودنسی با تجربه می توانند با موفقیت این درمان را انجام دهند.

آیا این سیستم ارتودنسی نامرئی در همه موارد جوابگو است؟

به طور معمول متخصص ارتودنس خوب از این سیستم برای اصلاح ازدحام خفیف و یا فاصله متوسط دندان ها استفاده می کنند اگر ارتودنتیست شما توانسته است با به کار بردن ارتودنسی شفاف دندان های جلویی شما را متناسب با دندان های عقب تان بکند ، تا نیروی گاز گرفتن به طور مساوی در تمام دندان هایتان بطور یکسان توزیع شود این ” ایده آل ” است همچنین با بکار گیری این ارتودنسی متحرک می توان از ساختارهای پریودنتال شما حمایت کرد. به این ترتیب از لثه و استخوان نگه دارنده هم می توان محافظت لازم را به عمل آورد.

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 18 دی 1398
نظرات
جواد خیابانی چگونه لاغر شد ؟

 

جواد خیابانی چگونه لاغر شد ؟

 

 

جواد خیابانی گزارشگر محبوب و سرشناس که گزارش او در بازی ایران و استرالیا فراموش نشدنی است به تازگی بیش از ۳۰ کیلو وزن کم کرده

جراحی اسلیو معده روشی آسان برای کاهش وزن سریع 

جراحی اسلیو معده با لاپاراسکوپ معجزه نمی کند بلکه این جراحی به فرد چاق کمک می کند تا زندگی سالم تری داشته باشد.  خود جراحی به تنهایی نمی تواند موجب کاهش وزن بیمار شود بلکه لازم است عادات غذایی و برنامه ورزشی پس از جراحی لاغری برای همیشه تغییر کند. 

جراحی اسلیو معده خطرناک است؟

هر جراحی به طور مشخص خطرات و عوارض خاص خود را دارد اما به طور کلی، عمل لاغری خطر خاصی ندارد و در مقایسه عوارض و فواید جراحی، می توان گفت که جراحی اسلیو معده ارزشش را دارد.

اسلیو معده جزء جراحی های زیبایی بوده و تحت پوشش بیمه قرار نخواهد گرفت؟

با اینکه چاقی مفرط ظاهر فرد را تحت تاثیر قرار می دهد اما بیشتر ضرر آن مشمول سلامتی انسان می شود. پس از جراحی اسلیو معده و کاهش وزن، زیباتر به نظر می رسید اما هدف این جراحی، کمک به طول عمر بیشتر و زندگی سالم تر می باشد.
برخی شرکت های بیمه جراحی اسلیو معده را تحت پوشش قرار می دهند

بیمار لازم نیست با پزشک خود مشورت کند؟

بسیاری از بیماران از سوال کردن درباره جراحی لاغری خجالت می کشند. افراد زیادی به همین دلیل صبر می کنند تا مشکل چاقی شان از کنترل خارج شود و سپس تصمیم به جراحی لاغری می گیرند که در این صورت خطر جراحی افزایش خواهد یافت
بیمارانی که از یک پزشک عمومی به بهترین جراح لاغری در تهران دکتر عنبرا ارجاء داده شده اند، بیش از سایرین به جراحی لاغری خود اهمیت داده و دستورالعمل ها را دنبال می کنند.

مزایای عمل اسلیو معده

جراحی اسلیو معده به طرز قابل توجهی دریافت کالری بدن را کاهش می دهد. همین امر موجب کاهش وزن زیاد در زمان بسیار کم می شود. بیماران به طور متوسط ۶۶ درصد از وزن اضافی خود را از دست خواهند داد.

از آنجا که در اسلیو معده برخلاف جراحی بای پس، روده دستکاری نمی شود به همین جهت بیمار به سندروم دامپینگ مبتلا نمی شود. دامپینگ برای بیماران بای پس معده اتفاق می افتد و عبارت است از تخلیه سریع محتویات معده در روده کوچک. همچنین از آنجایی که اسلیو تاثیری بر جذب غذا نمی گذارد، کمبود ویتامین و مواد معدنی بدن به ندرت رخ خواهد داد.
.

 

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 18 دی 1398
نظرات
اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی چیست؟

اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی چیست؟

 

 

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین یک محصول ارتودنسی است که به صورت موثر تعدادی از مشکلات مختلف ارتودنسی دندان را اصلاح می کند.این ارتودنسی می تواند دندان هایی متعادل و لبخندی زیبا را به شما ارائه دهد، اصلاح دندان با این روش راحت و بدون درد بوده و در مقابل ارتودنسی های سنتی تقریبا نامرئی می باشد.

 در روش ارتودنسی نامریی از یک سری قالب های پلاستیکی شفاف استفاده می شوددر این روش از نیروی ثابتی برای حرکت دادن دندان ها به صورت موثر استفاده شده است. این ارتودنسی متحرک بوده و هر دو هفته یکبار تعویض می شود.

پلاک های اینویزیلاین شباهت زیادی به محافظ های سنتی دهان دارند که از یک پلاستیک شفاف، سبک و نازک ساخته می شود پلاک های اینویزیلاین در تمام طول شبانه روز بجز هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن باید استفاده شود.

در مدتی که شما پلاک های متحرک را می پوشید، دندان های شما به تدریج حرکت داده می شوند این حرکت تا زمانی که نتایج مورد نظر بدست آید ادامه خواهد یافت.

آیا ارتودنسی نامرئی برای من مناسب است ؟

اینویزیلاین برای خیلی از افراد مناسب می باشد اما همه ی مشکلات ارتودنسی را هم نمی تواند درمان کند شما باید توسط یک بهترین متخصص ارتودنسی ارزیابی شوید تا مشخص شود آیا کاندید خوبی برای اینویزیلاین هستید یا خیر. ارتودنسی کودکان اگر از نوع نامرئی باشد، مناسب نیست بهتر است والدین قبل از اینکه بلوغ استخوانی فرزندشان به حد نهایی خود برسد او را نزد یک متخصص ارتودنسی کودکان ببرند.

معایب ارتودنسی نامرئی

با اینکه ارتودنسی نامرئی مزایای خوبی دارد اما با این حال بدون مشکل هم نیست.

برخی از مشکلات ارتودنسی نامرئی عبارت است از :

  • با توجه به این که متحرک است نیاز به همکاری بیمار دارد.
  • بسیاری از مشکلات دندانی شدید و اسکلتال ( استخوانی) با این روش قابل حل نیست
  • هزینه ارتودنسی نامرئی از مدل های دیگر ارتودنسی خیلی بیشتر است
  • احتمال گم شدن پلاک وجود دارد
  • این ارتودنسی فقط برای بزرگسالان استفاده می شود
تعداد بازدید از این مطلب: 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 17 دی 1398
نظرات
دیابت بارداری چیست؟

 دیابت بارداری چیست؟

 

 

دیابت زمانی اتفاق می افتد که گلوکز یا قند خون بسیار بالا باشد. گلوکز خون مهمترین منبع تامین انرژی بدن بوده و از غذاهایی که میخوریم تهیه می شود. انسولین هورمونی است که از پانکراس ترشح می شود و به گلوکز موجود در غذا کمک می کند تا به سلول های بدن برسد و در آنجا مصرف شود. 

 در واقع دیابت ممکن است خفیف یا شدید باشد اما در تمامی موارد دیابت باید بسیار جدی گرفته شود. انواع دیابت عبارت است از: دیابت نوع یک، دیابت نوع دو و دیابت بارداری.

دیابت بارداری چیست؟

نوع سوم دیابت، موقتی است و در طی دوران بارداری اتفاق می افتد. بین ۳ تا ۲۰ درصد از زنان باردار به دیابت بارداری مبتلا می شوند. داشتن دیابت بارداری می تواند احتمال دیابتی شدن جنین و مادر را افزایش می دهد.

عوارض دیابت بارداری

بالا بودن قند خون در دوران بارداری می تواند به جنین و مادر آسیب وارد کند و احتمال بیماری های زیر را افزایش دهد.

  • فشار خون بالا
  • پره اکلامپسی
  • سقط جنین یا مرده به دنیا آمدن جنین
  • نقص مادرزادی

پیشگیری از انواع دیابت

غذاهای سالم بخورید: غذاهای پر فیبر را جایگزین غذاهای چرب و کربوهیدراته کنید. سعی کنید بیشتر میوه، سبزیجات و غلات کامل مصرف کنید. این رژیم غذایی ممکن است دلتان را بزند به همین دلیل در مصرف آنها مدام تنوع ایجاد کنید.

  • فعالیت های فیزیکی تان را افزایش دهید
  • وزن کم کنید

سعی نکنید در طول بارداری وزن کم کنید اما بهتر است راجع به میزان مجاز و استاندارد افزایش وزن در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

برای درمان یا کنترل دیابت چه می توان کرد؟

شما می توانید با انتخاب تغذیه ای سالم، ورزش مداوم، کاهش استرس، تغییرات کوچک در رویه زندگی و داروهای کاهش دهنده قند خون، بیماری را کنترل کنید.

با اینکه روش های طبیعی لاغری همیشه در اولویت هستند اما در برخی موارداگر جز افرادی هستید که از چاقی مفرط رنج می برید باید این مژده را به شما بدهیم که با عمل لاغری می توانید با یک تیر دو نشان را بزنید. تاثیر عمل اسلیو معده بر بهبود دیابت نوع دو عالی است چرا که این جراحی که به تازگی بسیار فراگیر شده است هم می تواند راه حلی برای چاقی و اضافه وزن باشد متخصص جراحی لاغری، عمل چاقی را به روش جراحی لاپاراسکوپی، تحت بیهوشی عمومی و در کمتر از یک ساعت انجام می دهد.

 

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 17 دی 1398
نظرات
دلایل چاقی بعد از ازدواج

دلایل چاقی بعد از ازدواج

 

 

زمانی که زوجین در کنار هم آسوده اند، به تماشای تلویزیون می نشینند و همزمان شروع به خوردن خوراکی می کنند و زمان از دستشان در می رود. وقتی نوبت به خوردن غذا می رسد، چیزی که اتفاق می افتد این است که یکی از زوجین، حتی اگر بعضی غذاها را دوست نداشته باشد، به خاطر علاقه و اشتهای وافر دیگری آنها را می خورد

در یک ازدواج عاشقانه، زن همیشه سعی می کند تا همسر خود را خشنود سازد

بسیاری از زنان وقتی که ازدواج می کنند، استارت پختن و درست کردن انواع غذاهای خوشمزه، و دیگر غذاهای چاق کننده را می زنند. این هنر عروس خانم منجر به ساخته شدن چربی می شود. بیشتر افراد تا زمانی که روی ترازو نرفته اند، متوجه نمی شوند که چقدر اضافه وزن پیدا کرده اند. تا قبل از آن، از طعم و ظاهر غذاهای شگفت انگیز همسر جان لذت می برند.

در یک ازدواج بی عشق، زوجین از سر ناامیدی و افسردگی به خوردن غذا پناه می برند.

آیا رابطه ی جنسی منظم زن را چاق می کند؟

این مسئله هم برای زنان و هم برای مردان صدق می کند و ارتباطی با جنسیت و رابطه ی جنسی ندارد. اغلب آسودگی خاطر از بودن در یک رابطه ی همیشگی و حس امنیت است که موجب چاقی بعد از ازدواج می شود. افراد متاهل بیشتر از مجردها غذا می خورند. اگر می خواهید به چاقی بعد از ازدواج مبتلا نشوید، مرتب ورزش کنید و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید در صورتی که فرد نتواند با ورزش و رژیم غذایی وزن کم کند جراحی لاغری کمک می کند تا وزن کم کنند. و یا دچار مشکلات و بیماری های ناشی از چاقی باشد، عمل لاغری می تواند گزینه ی مناسبی برای وی باشد.

جراحی چاقی به چه منظور انجام می شود؟

 

جراحی چاقی اغلب زمانی انجام می گیرد که بیمار روش های طبیعی کاهش وزن مانند رژیم لاغری و ورزش را امتحان کرده، ولی جوابی نگرفته باشد.

این روزها، روش های جراحی زیادی برای کاهش اضافه وزن مفرط مانند: اسلیو معده، عمل بای پس معده، بالون، حلقه و … وجود دارند که عمل اسلیو معده یکی از بهترین، سریع ترین و بی خطرترین آنهاست.پس از اینکه تصمیم به انجام جراحی گرفتید ،در موردمتخصص جراح لاغری تحقیق کنید اگر نگران هزینه ی جراحی هستید باید بگم که هزینه چاقی و اضافه وزن بسیار بیشتر از هزینه عمل اسلیو می باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 15 دی 1398
نظرات
از کجا بدانم که کودک من به درمان ارتودنسی نیاز دارد؟

از کجا بدانم که کودک من به درمان ارتودنسی نیاز دارد؟

 

 

فرزند شما باید از دست دادن دندان های شیری را در حوالی سن پنج سالگی داشته باشد سپس رویش دندان های دائمی را از شش سالگی شروع کرده و تا 13 سالگی ادامه بدهد نیاز کودک به درمان ارتودنسی علائمی دارد.

این علائم عبارتند از:

  • دیر یا زود در آمدن دندان ها
  • سختی در جویدن یا گاز گرفتن
  • تنفس دهانی
  • مکیدن انگشت شست بعد از پنج سالگی
  • دشواری در گفتار
  • فاصله بین دندان های بالایی و پایینی در حالت بسته بودن دهان
  • جابجایی فک هنگام باز کردن دهان
  • دندان های جلو زده در سن هفت یا هشت سالگی

درمان ارتودنسی زود هنگام در این مواقع می تواند بسیار کمک کننده باشد قیمت ارتودنسی در هر یک از موارد خاص و انتخاب مورد بسته به تشخیص متخصص ارتودنسی شما از هزینه های متفاوتی برخوردار است.

ملاقات با دندانپزشک کودکان

دندانپزشک کودکان می تواند کمک های بسیاری در چگونگی رویش دندان های فرزند شما داشته باشد. اولین بازدید کودک شما از کلینیک دندانپزشکی باید برای او خوشایند باشد کودکان با ترس طبیعی از دندانپزشکی متولد نمی شوند.

اما ممکن است محیط آنجا برایشان ناشناخته باشد اجازه دهید که رویش دندان های جدید فرزند شما تحت نظر باشد.

در چه سنی باید کودکم را به ملاقات یک ارتودنتیست ببرم؟

در اغلب موارد ، والدین به توصیه دندانپزشک فرزند خود را به ملاقات یک دکتر ارتودنسی کودکان می برند فاز اول درمان ارتودنسی در سنین پایین است.

در این مرحله ارزیابی های اولیه صورت می گیرد همه کودکان در سن 7 سالگی باید با یک متخصص ارتودنسی کودکان ملاقات داشته باشند در این ملاقات متخصص کودک شما تعیین می کند که آیا کودک شما به درمان ارتودنسی نیاز دارد یا خیر فاز دوم درمان ارتودنسی در حدود سن 11 سالگی یا بیشتر شروع می شود.

بنابراین اگر علائمی در دندان های کودک خود مشاهده کردید او را به یک ارتودنسی در کودکان نشان دهید.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 15 دی 1398
نظرات
ریتینر ارتودنسی یا نگهدارنده چیست؟

ریتینر ارتودنسی یا نگهدارنده چیست؟

انواع بریس ارتودنسی کدامند؟

کسانی که تحت درمان‌های ارتودنسی دندان قرار می گیرند، پس از سپری کردن دوره درمان و سایر دستگاه های ارتودنسی را بنگ پایان ماجرا و دوره درمان نیست با برداشته شدن بریس ها دندان ها تازه مرحله اول درمان به اتمام رسیده است و باید وارد دوره دوم شوید که این دوره متخصص ارتودنسی برای شما راه دیگر به نام تینر تجویز می کند از این نگهدارنده ها باید تا مدتی بعد از برداشته شدن ۲۰۰ استفاده کرد.

دلیل استفاده از ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی از نامش بر می آید پس بیت دندانها در حالت جدید و منظم شده است.

درست مانند سیم کشی دندان مراقبت و نگهداری مناسب بودند به طور مشابه باید درمان به درستی نگهداری شده و اصول مراقبت از آنها را یاد کرد ریتینر ارتودنسی تنوع زیادی دارد و ما چند نوع مختلف از ریتینر را داریم آنها با توجه به شرایط بیمار برای آنها تجویز می شوند

دلیل استفاده از ریتینر ارتودنسی یا نگهدارنده چیست

کسانی که از بریس ارتودنسی استفاده می کنند و خودشان می گویند دندانهای من بعد از سپری شدن درمان ارتودنسی صاف شده است الان از نگهدارنده استفاده کنم جواب منطقی و ساده به این سوال این است که در صورتی که شما از تینر استفاده نکنید دندان های شما ممکن است به مرور زمان به حالت قبل بازگشته و ناصاف شوند

به طور معمول فرایند آماده سازی ریتینر بیماران در همان روزی که دستگاههای ارتودنسی برداشته می شوند آغاز می شود. اغلب موارد بعد از آنکه دندان ها شستشو داده شدند متخصص ارتودنسی برای اطمینان اقدام به گرفتن رادیوگرافی و قالب گیری دندان های شما می کند تا اطمینان حاصل کند که درمان ارتودنسی تا چقدر موثر بوده است پس از این اقدامات متخصص ارتودنسی در باره سینه استفاده از آن و مدت زمان استفاده از آن با شما صحبت خواهد کرد.


آشنایی با ریتینر ارتودنسی

ما سه نوع نگهدارنده ارتودنسی اصلی این رسیور ها در شرایط خاص و برای افراد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

در اینجا پنج نوع از رایج ترین انواع بریس ها نام برده می شود.

 

آنها شامل:

 

  • بریس فلزی
  • بریس سرامیکی
  • بریس زبانی
  • بریس خودکار
  • ارتودنسی نامرئی

 

ارتودنسی ثابت احتمالا شایع ترین نوع بریس ارتودنسی تا به الآن است.
یکی از نگهدارنده ها موسوم به ارتودنسی نامرئی است 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 14 دی 1398
نظرات
فواید ورزش بعد از جراحی لاغری

 


فواید ورزش بعد از جراحی لاغری

 

 

فعالیت های ورزشی پس از عمل اسلیو معده یا انواع دیگر جراحی لاغری، به بهبودی هر چه سریعتر بیمار کمک می کند. همچنین ورزش می تواند علاوه بر افزایش گردش خون و کاهش خطر لخته شدن خون، موجب تسریع بهبود جای بخیه حاصل از جراحی و بهبود عملکرد روده شود.

آیا ورزش می تواند مانع افتادگی و شل شدن پوست شود؟

با وجودی که جراحی لاغری فواید بسیاری دارد و می تواند موجب کاهش وزن و تناسب اندام فرد شود، اما متاسفانه مانع شل شدگی و افتادگی پوست پس از جراحی لاغری نخواهد شد. از این رو در صورتی که برای مدت زیادی به چاقی مفرط دچار بوده اید، ممکن است دچار افتادگی و شل شدگی پوست خصوصا در اطراف سینه، شکم، پهلو و ران شوید.

 در صورتی که جراحی لاپاراسکوپی انجام داده ب می توانید تمرینات ورزشی را با توجه به آستانه درد خود، از دو هفته پس از جراحی آغاز کنید

ورزش های قدرتی خصوصا بدنسازی تاثیر به سزایی در سفت شدن افتادگی های جزئی داشته و قادرند آنها را تا حد زیادی بهبود بخشند. با این وجود در اکثر موارد، برای حذف کامل این پوست های اضافه، نیاز به جراحی های زیبایی نظیر ابدومینوپلاستی یا لیفت یا پروتز سینه وجود خواهد داشت. بهتر است به این منظور ابتدا از یک جراح پلاستیک وقت مشاوره گرفته و با او مشورت کنید.

ورزش های مفید پس از گذشت یک سال از جراحی لاغری

رسیدن به این مرحله به معنی آن است که وزن زیادی را از دست داده و تا حدودی به اندام ایده آل خود نزدیک شده اید. ممکن است برخی بیماران با گذشت ۶ ماه از جراحی لاغری، بیش از ۵۰ کیلوگرم وزن کم می کنند.

اکنون که نیمی از راه را با موفقیت طی کرده اید، می توانید فعالیت های شدید تری را به منظور حفظ وزن کنونی و جلوگیری بازگشت وزن پس از جراحی لاغری آغاز کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 14 دی 1398
نظرات
دوره بارداري پس از عمل اسليو معده

دوره بارداري پس از عمل اسليو معده

 

 

اگر بارداري پس از اسليو معده به درستي توسط خود فرد و همسرش مديريت شود، مي توان انتظار بارداري سالم و مطمئن را داشت. در واقع تحقيقات نشان داده است كه بارداري پس از عمل اسليو معده براي سلامت مادر و جنين بهتر از بارداري در چاقي مفرط مي باشد.بهطور كلي بارداري پس از عمل اسليو معده به نوبه خود مشكلي ايجاد نمي كند. تنها نگراني در اين زمينه، باردار شدن شخص طي بازه زماني است كه در حال كاهش وزن سريع مي باشد.

رژيم غذايي پس از جراحي لاغري براي مادر و جنين

رژيم غذايي بعد از عمل اسليو معده نسبت به قبل تغيير مي كند. ممكن است هر روز نياز به خوردن مكمل هاي ويتاميني و مواد معدني داشته باشد. در دوره بارداري تغييرات رژيم غذايي پس از جراحي لاغري را به طور دقيق از پزشك خود بپرسيد.

با پزشك خود درباره هر مسئله اي كه برايتان ايجا نگراني و استرس مي كند، صحبت كنيد.ممكن است درباره موادي كه مصرف آن براي جنين مفيد است توصيه هايي كند كه اجراي دقيق اين دستورالعمل ها بسيار اهميت دارد.

مكمل هاي لازم در دوره بارداري پس از عمل اسليو معده

پس از جراحي لاغري و در دوره بارداري، بيمار نياز به ويتامين هاي بارداري و مكمل هاي مواد معدني دارد. پس از جراحي اسليو معده بيمار بايد نكات زير را رعايت كند:

– مصرف ويتامين هاي خاص بارداري و مكمل هاي معدني

– چكاپ سطح ويتامين B12، آهن، كلسيم و اسيد فوليك و ويتامين هاي محلول در چربي در ابتداي بارداري

– چكاپ مكرر خون براي آگاهي از سطح مواد مغذي بدن

آيا در دوران بارداري، تمام وزني كه بيمار كم كرده باز مي گردد؟

بسياري به دليل بازگشت وزن بعد از عمل اسليو باردار نمي شوند. اما بايد گفت كه ممكن است در دوران بارداري، شخص ميزاني وزن اضافه كند، اما اين اضافه وزن به معناي بازگشت فرد به حالت اول نيست.

افزايش وزن در دوران بارداري در هر شخص متفاوت است اما بيشتر خانم ها (چه جراحي لاغري معده انجام داده باشند و چه نداشته باشند) دغدغه ي اين افزايش وزن را دارند.به طور كلي اطلاع دادن به جراح لاغري خود، مي تواند نتايج غير منتظره را تا حد فراواني كاهش دهد. بهتر است در اين باره با بهترين متخصص جراحي لاغري و ماما صحبت كنيد تا خيالتان راحت تر شود.اگر وزن شما خيلي بالاست بهتر است قبل از بارداري به دنبال جراحي چاقي با عمل باي پس يا اسليو معده باشيد.

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 12 دی 1398
نظرات
طریقه مسواک زدن با داشتن بریس ارتودنسی

طریقه مسواک زدن با داشتن بریس ارتودنسی

 

 چه ارتودنسی باشد چه نباشد، مسواک همیشه حرف اول را می‌زند!

مسواک همیشه و در هر شرایطی یکی از ملزومات بهبود و ارتقاء بهداشت دهان و دندان است. چه موها و فرچه آن نرم باشد چه زبر و خشن، در هر صورت دوست دندان های شما است و باید همواره با کمک خمیر دندان های حاوی فلوراید، روزانه دست کم 2 بار مسواک بزنید.

طریقه مسواک زدن با داشتن بریس ارتودنس

در ابتدا شما باید الاستیک یا باند را از دستگاه ارتودنسی ثابت خود بردارید قطعات متحرک را نیز از دهان خود خارج کنید حالا می توانید اطراف سیم ها و پین ها را به دقت تمیز کنید.

حرکت مسواک خود را از بالا به پایین انجام دهید.

یکدکتر ارتودنسی خوب توصیه می کنند که مسواک زدن را دو بار در طول شبانه روز و هر بار دو دقیقه انجام دهید.

بهتر است برای تمیز کردن هر دندان خود 30 ثانیه زمان اختصاص دهید و تا آن دندان را کاملا تمیز نکردید به سراغ دندان دیگر نروید.

امروزه مسواک های الکتریکی در بازار آمده اند که هر ۳۰ ثانیه یک بار توقف کوچکی دارند تا به شما اطلاع دهند که زمان تغییر مکان است.

به این ترتیب شما خواهید توانست که هر دندان را در زمان اختصاص داده شده به خوبی تمیز کنید.

تمیز کردن بریس های متحرک

برای تمیز کردن ارتودنسی متحرک بهتر است یک ظرف پر از آب را در سینک خود قرار دهید.

این عمل برای جلوگیری از آسیب به بریس متحرک کودک شما است.

زیرا اگر بطور تصادفی دستگاه متحرک کودک شما از دستتان بیفتد آسیب نمی بیند.

پس از مسواک زدن دندان ارتودنسی کودکان می توانید بریس های متحرک را در دهان کودکتان بگذارید.

برنامه ریزی منظم برای مسواک زدن دندان های ارتودنسی شده

ملاقات هر ماه با یک ارتودنتیست در حین ارتودنسی دندان می تواند بسیار مفید باشد ملاقات برای بررسی و تنظیمات بریس ارتودنسی شما ضروری است.

تعداد بازدید از این مطلب: 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 12 دی 1398
نظرات
نگرانی کودکان در مورد درمان ارتودنسی

 

نگرانی کودکان در مورد درمان ارتودنسی

تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد که نگرانی کودکان و والدین آنها در مورد ارتودنسی دندان متفاوت است کودکان نمی توانند تصور کنند که ممکن است با ظاهردندان های خود در آینده مشکل داشته باشند آنها می ترسند که نکند مجبور باشند از جمع دوستانشان کناره بگیرند، در این باره با دکتر ارتودنسی کودکان در مورد نگرانی های آنها می توان به کاهش اضطراب و بهبود پذیرش درمان از سوی آنها کمک کرد.

با این حال می توان نگرانی کودکان را از درمان ارتودنسی در چند چیز خلاصه کرد:

  1. احساس درد
  2. ترس از لبخند زدن درجمع
  3. مشکلات گفتاری
  4. ظاهر براکت ها
  5. تمسخر همسالان

نگرانی والدین از درمان ارتودنسی که باعث می شود درمان را به عقب بیندازند:

  1. مشکلات اقتصادی
  2. مشکلات ایاب و ذهاب
  3. درمان طولانی مدت
  4. تغییرات غذایی
  5. مشکلات مدرسه

این نگرانی ها می تواند به دلایل زیر باشد:

  1. اضطراب در مورد پیشامد های آینده
  2. نگرانی به عنوان تلاش برای حل مسائل روانی مربوط به پیامد های نامحدود مال اکلوژن
  3. نگرانی درمورد عواقب منفی بوجود آمده

ما در مورد مزایای ارتودنسی بسیار شنیده و خوانده ایم اما نگرانی کودکان و والدین در مورد هزینه ارتودنسی در مطالب بعدی به طور جامع مورد بررسی قرار  می دهیم.

آیا ارتودنسی متحرک برای من مناسب است؟

در اولین قرار ملاقات، متخصص ارتودنسی همه ی گزینه های انتخابی را برای شما توضیح خواهد داد او برای شما مشخص خواهد کرد که آیا ارتودنسی متحرک برای اصلاح دندان و فک شما روش مناسبی است یا خیر .

این روش اغلب برای اصلاح فک بالا استفاده می شود ارتودنسی ثابت برای همه گروه های سنی مناسب می باشد اما در سنین پایین (زیر 12 تا 14 سال ) که هنوز رشد فک به خوبی انجام نشده است، می توان از این موقعیت برای رشد فک ها و برای تصحیح ناهنجاری های فکی استفاده کرد بعضی از ناهنجاری های فکی در سنین کودکی فقط با ارتودنسی و بدون جراحی به راحتی قابل درمان هستند.

  •  
تعداد بازدید از این مطلب: 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 11 دی 1398
نظرات
شایعات زیاد در مورد جراحی اسلیو معده

 

 شایعات زیاد در مورد جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده روشی آسان برای کاهش وزنی سریع می باشد عمل کوچک کردن معده با جراحی لاپاراسکوپی معجزه نمی کند بلکه این جراحی به فرد چاق کمک می کند تا زندگی سالم تری داشته باشد. عمل اسلیو  ابزار مفیدی برای کاهش وزن می باشد که نیاز به تعهد مادام العمر فرد دارد. خود جراحی به تنهایی نمی تواند موجب کاهش وزن بیمار شود بلکه لازم است عادات غذایی و برنامه ورزشی پس از جراحی لاغری برای همیشه تغییر کند.

آیا جراحی اسلیو معده خطرناک است؟

هر جراحی به طور مشخص خطرات و عوارض خاص خود را دارد اما به طور کلی، جراحی لاغری خطر خاصی ندارد و در مقایسه عوارض و فواید جراحی، می توان گفت که جراحی اسلیو معده ارزشش را دارد.

اسلیو معده جزء جراحی های زیبایی بوده و تحت پوشش بیمه قرار نخواهد گرفت?

با اینکه چاقی مفرط ظاهر فرد را تحت تاثیر قرار می دهد اما بیشتر ضرر آن مشمول سلامتی انسان می شود. درست است که پس از جراحی اسلیو معده و کاهش وزن، زیباتر به نظر می رسید اما هدف این جراحی، کمک به طول عمر بیشتر و زندگی سالم تر می باشد.بیمار لازم نیست با پزشک خود مشورت کند.

بیماران در هنگام مراجعه به بهترین متخصص جراحی لاغری خود باید تمام سوابق درمانی خود اعم از بیماری ها و مصرف دارو را با پزشک مطرح نمایند زیرا بسیاری از بیماری ها مانند دیابت و فشار خون بالا مانع از انجام جراحی لاغری می گردد.

مزایای عمل اسلیو معده

جراحی اسلیو معده به طرز قابل توجهی دریافت کالری بدن را کاهش می دهد. می توانید تغذیه سابق را داشته باشید اما در هر وعده قادرید میزان بسیاری کمی غذا بخورید. همین امر موجب کاهش وزن زیاد در زمان بسیار کم می شود.
آن قسمت از معده که دارای سلول های ترشح کننده هورمون اشتها به نام گرلین می باشد، طی جراحی برداشته می شود. از این جهت اشتهای بیمار در اسلیو معده نسبت به سایر جراحی لاغری مانند حلقه معده، کاهش بیشتری پیدا می کند.
کاهش وزن پس از جراحی اسلیو معده می تواند برخی بیماری های فرد را بهبود بخشد.

دلیل بالا بودن هزینه عمل اسلیو چیست؟

در یک جراحی لاغری معمولا از چند کارتریج استفاده می شود. در واقع می توان گفت حدود ۸۰ الی ۸۵ درصد از کل هزینه عمل اسلیو مربوط به هزینه وسایل مصرفی در حین جراحی است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 11 دی 1398
نظرات
فوايد ارتودنسي دندان كدامند؟

 


فوايد ارتودنسي دندان كدامند؟

 

فوايد ارتودنسي دندان بسيار است و در عين حال اين درمان ممكن است عوارضي نيز ممكن است داشته باشد در اين مقاله به فوايد ارتودنسي و همچنين عوارض ارتودنسي مي پردازيم.

فوايد ارتودنسي

اصلاح و درمان اپن بايت، ديپ بايت،پس از ارتودنسي مشكلات گوارشي برطرف مي شود، ارتودنسي مي تواند مشكلات عضلاني را در سيستم جونده درمان كند تغيير موقعيت استخوان ها و هماهنگ كردن اجزاء صورت

فوايد ارتودنسي در كودكان

شايد بسياري از والدين تصور كنند كه بهتر است صبر كنند تا تمام دندان هاي شيري كودكشان جوانه بزند سپس آنرا نزد يك متخصص ارتودنسي خوب ببرند. كه مسائل زيادي هستند كه با مداخله زود هنگام دندانپزشك يا ارتودنتيست كودك شما قابل حل مي باشند هفتاد درصد از مردم به ارتودنسي دندان نياز دارند اين در حالي است كه حدود ۴۰ درصد از كودكان ما نيازمند درمان هاي اوليه ارتودنسي هستند بنابراين بهتر است براي كودكانمان از ارتودنسي پيشگيري بهره بگيريم.

عوارض ارتودنسي

 فوايد ارتودنسي دندان اين درمان مانند هر درمان ديگري نيز داري عوارضي است. در ابتدا مربوط مي شود به بهداشت شخصي فرد رعايت بهداشت در دندان هاي ارتودنسي شده به دقت و زمان بيشتري نسبت به قبل از انجام ارتودنسي دارد از عوارض جانبي ديگر ي كه احتمال دارد در درمان ارتودنسي صورت بگيرد انتخاب نا مناسب پزشك شما است.

درمان ارتودنسي بايد توسط (ارتودنتيست) صورت بگيرد اين درحالي است كه بعضي از دندانپزشكان با پايين ترين تعرفه ارتودنسي اقدام  به انجام ارتودنسي مي كنند درمان ارتودنسي به صورت غير علمي و به صورت اشتباه انجام شود ممكن است ايجاد عارضه كن از ديگر عوارض ارتودنسي مي توان به برگشت احتمالي درمان ارتودنسي اشاره كرد اگر بيمار دستورات لازم را پس از خارج كردن دستگاه ارتودنسي از دهان رعايت كند همچنين پلاك هاي متحرك نگهدارنده را پس از درمان ارتودنسي ثابت نيز بطور منظم استفاده كند اين مشكل برطرف مي شود .

زمان معاينه ارتودنسي

اگر فرزند شما هيچ مورد نگران كننده اي در دندان هاي خود نداشته باشد بهترين زمان براي مراجعه به دكتر درويش پور متخصص ارتودنسي در غرب تهران سنين بين ۶ تا ۷ سالگي است. مشكلات ديگر مانند نيش هاي عميق و شلوغي شديد دندان ممكن است در سنين ۱۱ تا ۱۲ مورد توجه قرار مي گيرند

تعداد بازدید از این مطلب: 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 10 دی 1398
نظرات
آيا ممكن است جراحي لاغري موفقيت آميز نباشد؟

 

آيا ممكن است جراحي لاغري موفقيت آميز نباشد؟

جراحي هاي لاغري ممكن است هميشه آنطور كه انتظار داريم، موفقيت آميز نباشند. در صورتي كه يك عامل در حين يا پس از جراحي خوب پيش نرود، مي تواند منجر به شكست جراحي لاغري شود. به عنوان مثال حلقه قابل تنظيم (در جراحي حلقه معده) ممكن است درست كار نكرده و باعث عدم كاهش وزن ، مشكلات و بيماري هاي جدي و در نهايت منجر به عدم موفقيت يا شكست جراحي لاغري شود. اگر پس از جراحي، كاهش وزني مشاهده نكرديد و يا دچار عارضه شُديد، سريعا به پزشكتان مراجعه كنيد. كاهش وزن شما بايد زير نظر گرفته شود و عواملي كه مانع كاهش وزنتان مي شوند، ارزيابي شود.

ممكن است پس از عمل لاغري و با وجود موفقيت خود جراحي، بيمار وزن چنداني كم نكند يا حتي وزن اضافه كند. اين اضافه وزن ناشي از عدم پيروي از دستورالعمل هاي پزشك براي تغيير رويه زندگي مي باشد. براي پيشگيري از اضافه وزن، بايد تغييرات دائمي در رژيم غذايي خود اعمال كنيد و فعاليت هاي فيزيكي و ورزش را به طور منظم ادامه دهيد. به طور مثال اگر مدام از غذاهاي پر كالري مصرف كنيد، نمي توانيد كاهش وزن مناسبي داشته باشيد.

اولين قدم براي جلوگيري از شكست جراحي لاغري بايد قبل از جراحي انجام شود. جراحي لاغري انواع مختلفي دارد مانند باي پس معده، حلقه قابل تنظيم معده، اسليو معده با يا بدون سوييچ عثني عشري كه ممكن است تمامي آنها براي يك بيمار مناسب نباشند. بسياري از بيماران در انتخاب بين اسليو معده و باي پس معده دچار مشكل مي شوند؛ به همين دليل مشورت با بهترين متخصص جراحي لاغري ماهر در انتخاب يكي از روش هاي فوق، اولين اقدام براي جلوگيري از شكست جراحي لاغري است.

عوارض بلند مدت جراحي لاغري

 طبق تحقيقات انجام شده در اين زمينه، جراحي لاغري باز، مي تواند عوارض جانبي متعددي داشته باشد مانند درد شديد پس از جراحي، بازگشت كند تر به فعاليت هاي روزانه، افزايش احتمال نياز به در آوردن تحال و بيماري هاي شكمي (۲۰ درصد از بيماران دچار فتق مي شوند). با اينكه جراحي لاپاراسكوپي هم ممكن است عوارضي داشته باشد اما بيماران اكثرا پس از جراحي درد كمتر، عملكرد بهتر ريوي را تجربه مي كنند و جاي زخم هايشان اغلب برايشان مشكل ساز نخواهد شد.

با اين وجود، جراحي چاقي با روش لاپاراسكوپي هم مي تواند عوارضي مانند خونريزي دستگاه گوارش، مشكل در گوارش غذا، چسبندگي روده يا انسداد آن بعد از عمل را داشته باشد. 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 10 دی 1398
نظرات
چرا چاقی می تواند منجر به سرطان شود؟

بافت های چربی خصوصا چربی های دور شکم، مواد شیمیایی تولید می کنند که عملکرد بدن و سلول ها را تغییر می دهد. 

با فعال شدن پاسخ التهابی بدن، سیگنال های رشد سلول ها نیز فعال شده و در نهایت منجر به سرطان می شود. این واکنش بدن کاملا طبیعی است زیرا التهاب بخشی از روند ترمیم بدن در زمان بیماری یا آسیب دیدگی است. مشکل اینجاست که فعال بودن دائمی این پاسخ التهابی می تواند بر DNA سلول های سالم تاثیر گذاشته و موجب سرطانی شدن آنها شود.

شاید باورش سخت باشد، اما چاقی و اضافه وزن، امروزه به یکی از بزرگترین مشکلات مردم جهان تبدیل شده که هیچ گروه سنی نیز از آن مسون نمانده است. طبق گفته سازمان جهانی سلامت، بیش از یک سوم افراد بالای ۲۰ سال و یک ششم کودکان و نوجوانان چاق محسوب می شوند.

چاقی در کودکان

چاقی در کودکان مشکلی است که بعضی از کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهد. وزن کودکان چاق، نسبت به سن و قدشان، بیشتر از حد معمول است.

چاقی در کودکان مشکلات زیادی را به بار می آورد؛ مشکلاتی مانند دیابت، فشار خون و کلسترول بالا که از کودکی شروع شده و تا بزرگسالی ادامه می یابند. بسیاری از کودکان چاق تا بزرگسالی نیز چاق باقی می مانند، به خصوص اگر یکی از والدین و یا هردو چاق باشند همچنین ممکن است موجب اعتماد به نفس ضعیف و افسردگی گردد.

آیا جراحی لاغری خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد؟

یکی از بهترین و موثرترین روش های لاغری برای افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، جراحی لاغری است. جراحی های لاغری می تواند از نوع بای پس یا اسلیو معده، حلقه قابل تنظیم معده و روش های قدیمی تر مثل بالون معده باشد.

از آنجایی که کاهش وزن ناشی از جراحی لاغری بدون بازگشت می باشد، محققان بهتر می توانند اثرات آن را بر ریسک ابتلا به سرطان بررسی کنند. و به احتمال زیاد این اثرات بیشتر مربوط به مزایای لاغری می باشد تا تغییراتی که افراد بعدا برای پیشگیری از سرطان در رویه ی زندگی شان ایجاد می کنند.

افرادی که با رژیم لاغری و ورزش نتوانسته اند چربی قسمت هایی از بدن خود را از بین ببرند جراحی لاغری در تهران با روش لاپاراسکوپی پیشرفته توسط دکتر طاها عنبرا انجام می شود می توانند مشاوره های لازم جهت لاغر شدن و لاغر ماندن را از ایشان بگیرند

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 9 دی 1398
نظرات
آيا من نياز به ملاقات با يك متخصص ارتودنسي دارم ؟

ملاقات با يك ارتودنتيست مهم ترين دليل براي مراجعه به يك ارتودنتيست نامرتبي دندان هاي جلوي شما است اگر دندان هاي جلوي خود را در آينه ببيند متوجه خواهيد شد كه مشكل در اين زمينه بسيار آشكار است . شما هنگامي كه واقعا شاد هستيد در برابر لبخند زدن در جلو ديگران مقاومت مي كنيد و يا با دست خود دهانتان را پوشش مي دهيد .

شما از نشان دادن دندان كج خود خجالت مي كشيد اين زماني است كه بايد به ملاقات با بهترين متخصص ارتودنسي اقدام كنيد دكتر درويش پور متخصص ارتودنسي در تهران  آموزش هاي لازم و مهارت هاي خاص را براي تراز و رديف كردن دندان هاي كج و زيبايي لبخند براي شما ديده است .

ارتودنسي براي كودكان

والدين هميشه بهترين ها را براي كودكان خود مي خواهند كه يكي از آن ها، دندان هاي سالم و لبخند زيبا است براي آنكه دندان هاي فرزندتان به عالي ترين شكل ممكن باشند، بايد مراقبت هاي منظم را از سنين كودكي شروع كنيد.

معمولا ويزيت هاي ارتودنسي كودكان از سن 7 سالگي توصيه مي شود رشد دندان هاي دائمي نيز از همين سن شروع مي شوند و تا 11 سالگي ادامه پيدا مي كنند از ارتودنسي متحرك مي توان در ارتودنسي كودكان نيز بهره برد.اگر فك كودك شما در نوجواني درمان نشود ممكن است در سنين بالاتر به جراحي اصلاحي نياز داشته باشد  

ارتودنسي در بزرگسالان

آيا شما سعي مي كنيد ناخود آگاه لبخند نزنيد و در مقابل ديگران از خنديدن اجتناب مي كنيد اگر چنين است پس بهتر است خودتان هم به ملاقات با يك ارتودنتيست برويد امروزه در حدود يك پنجم از مراجعين ارتودنسي بزرگسالان هستند درمان ارتودنسي مي تواند در هر سني موفق باشد.

به علاوه با رشد روز افزون دسترسي به براكت هاي سراميكي شفاف ارتودنسي متحرك، ارتودنسي زبانه ( ارتودنسي داخل دنداني ) مشكل افرادي هم كه نمي خواهند ظاهر ارتودنسي شان جلب توجه كند نيز برطرف شده است البته تنها جنبه زيبايي ارتودنسي مد نظر نيست دندان هاي خوب و رديف و از وسط تراز قرارگرفته و بهداشت دهان و دندان راحت تر صورت مي گيرد و نگهداري آنها آسانتر است .

هزينه ارتودنسي از جمله سوالات متداولي است كه بيماران مي خواهند بدانند. اگر شما به دنبال جواب اين سوال هستيد بهتر است بدانيد كه گزينه هاي مختلفي بر قيمت ارتودنسي و هزينه قطعي آن تاثير مي گذار

تعداد بازدید از این مطلب: 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 9 دی 1398
نظرات
چه کسانی می توانند از روش بالون معده استفاده کنند؟

بالون معده یک کیسه ی شبیه به بادکنک سیلیکونی پر از محلول نمکین یا سالین است. بالون در داخل معده قرار گرفته و به روش های زیر به کاهش وزن فرد کمک می کند:

  • کاهش میزان غذایی که بیمار می تواند مصرف کند
  • احساس سیری سریع تر
  • کندتر کردن پروسه ی خالی شدن معده
  • ایجاد تغییر در میزان هورمون کنترل اشتها

بالون تنها در معده ی بیمارانی به کار گذاشته می شود که بیش از اندازه چاق هستند و ورزش و رژیم در کاهش وزن آن ها موثر نبوده است. بیمار پس از جای دادن بالون در معده باید رژیم غذایی اش را تغییر داده و به طور مداوم ورزش کند تا در بلند مدت تاثیر آن را مشاهده نماید. بالون معمولا تا ۶ ماه در معده ی بیمار می ماند و پس از این مدت، به روش آندوسکوپیک از معده خارج می شود.

چه کسانی می توانند از روش بالون معده استفاده کنند؟

افرادی که شرایط زیر را دارند، ممکن است بتوانند از روش بالون معده برای لاغری بهره ببرند:

  • دارای شاخص توده بدنی (BMI) بین ۳۰ تا ۴۰پ

روش های محاسبه BMI آسان تر و موثرتر است، تقریبا در همه دنیا به عنوان اساس اندازه گیری توده بدنی استفاده می شود. فرمول محاسبه توده چربی بدن به شرح زیر است.

bmi

فردی که انگیزه و آمادگی کافی برای ایجاد تغییر در سبک زندگی و پیگیری منظم پزشکی و رفتار درمانی را داشته باشد

  • نداشتن سابقه جراحی معده یا مری

در انتخاب نوع جراحی لاغری باید به چه نکاتی توجه داشت؟

انتخاب نوع جراحی لاغری کار آسانی نیست و تا حد زیادی بستگی به نظر جراح لاغری دارد اما در انتخاب هر یک بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید تا در نهایت انتخابی مناسب انجام دهید.

بالن معده گزینه ی مناسبی برای تمام افراد بیش از حد چاق نیست. تنها پزشک با انجام آزمایشات لازم می تواند تشخیص دهد که بالون معده یک راه حل مناسب برای درمان چاقی مفرط شما است یا خیر.

به طور کلی۴ نوع جراحی لاغری متداول وجود دارد که عبارتند از:

  • بالون معده
  • بای پس معده
  • حلقه قابل تنظیم معده
  • اسلیو معده

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 8 دی 1398
نظرات
تغذیه مناسب در طول درمان ارتودنسی

غذاهای مضر در حین ارتودنسی می تواند به بریس ( دستگاه ارتودنسی که از اجزایی مانند براکت ، سیم ، باند و کش تشکیل شده است) شما یا فرزندتان آسیب وارد کند.

هنگامی که شما از درمان ارتودنسی کمک می گیرید باید تغییراتی در عادات غذایی خود بوجود بیاورید.

ممکن است نیاز داشته باشید که برخی از غذاها را از لیست خوراکی های خود بطور کامل حذف کنید.

بسیاری از غذاها را نیز با کمی آماده سازی می توانید در لیست غذاهای مصرفی خود قرار دهید.

منع خوردن خوراکی های مضر در طول ارتودنسی

مهم است که غذا های سخت و ترد را که می توانند دستگاه ارتودنسی ثابت شما را در معرض خطر بالای ترک خوردگی یا شکستگی قرار دهند از رژیم غذایی خود حذف کنید.

توصیه متخصص ارتودنسی دکتر درویش پور در مورد نوشیدنی ها این است اگر نمی توانید آنها را به طور کامل کنار بگذارید بهتر است این مواد تنها یک بار در روز و آن هم همراه با مواد غذایی دیگر مصرف شوند.

پس از مصرف هم دندان ها را مسواک زده و یا از دهان شویه ها استفاده شوند.

اما با استفاده از ارتودنسی نامرئی دیگر شما ناچار نیستید چیزی را از لیست غذایی خود حذف کنید.

تنها کافی است این ارتودنسی متحرک را از دهان خود خارج کنید و هر چیزی که دوست دارید بخورید.

رعایت بهداشت دهان و دندان در حین ارتودنسی

بهتر است میان وعده های خود را به حداقل برسانید و بعد از خوردن هر نوع خوراکی دندان های خود را مسواک بزنید.

حتی میوه ها هم می توانند مینای دندان شما را از بین ببرند.

نگه داشتن میوه های هسته دار در دهان می تواند به سطح داخلی دندان های شما آسیب برساند.

از طرفی پالپ میوه ممکن است در لای شکاف دندان ها گیر کند و اسید میوه باعث تجزیه مینای دندان شما شود.

بنابراین رعایت بهداشت دهان و دندان حتی پس از خوردن میوه از اهمیت زیادی برخوردار است.

اجتناب از غذاهای مضر در حین ارتودنسی برای تغییر تکنیک جویدن

تکنیک جویدن شما هرگز نباید تغییر کند این یکی از بزرگترین خطرات است.

برخی افراد به جای اینکه خوراکی های سفت را به قطعات کوچک تر برش دهند ، با دندان های عقبی خود آنرا خورد می کنند.

این مورد در دراز مدت می تواند تغییراتی را در تکنیک جویدن شما بوجود بیاورد و این اصلا خوب نیست.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 23
موضوعات مرتبط: ترمیم و زیبایی دندان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 8 دی 1398
نظرات
افتادگی پوست بعد از جراحی لاغری

پس از جراحی لاغری، اغلب بیماران وزن بسیار زیادی کم می کنند (اغلب بیش از۵۰ کیلوگرم) که در نهایت می تواند موجب افتادگی پوست و شل شدن عضلات شود. از آنجایی که این پوست اضافی پس از کاهش وزن، خود به خود از بین نخواهد رفت، بیشتر بیماران از آویزان شدن پوستشان گله مند هستند. این به این دلیل است که با افزایش وزن، پوست تا روی توده های چربی جدید گسترش می یابد و با کاهش وزن، پوست معمولا قابلیت ارتجاعی کافی برای جمع شدن و بازگشت به حالت اولیه را ندارد.

آیا پس از تمام جراحی های لاغری بیمار دچار افتادگی پوست می شود؟

حال باید پرسید که این مشکل تا چه اندازه روی شما تاثیر خواهد داشت؟ در واقع شدت این مشکل در هر شخص متفاوت است و میزان آن بستگی به عواملی مانند نوع جراحی، وزن سابقتان، سن، سابقه سیگاری بودن و ژنتیک دارد.

نوع جراحی لاغری اهمیت فراوانی در میزان افتادگی پوست دارد. جراحی اسلیو معده که طی آن بیمار با سرعت کمتری نسبت به جراحی بای پس معده وزن کم می کند، کمتر موجب افتادگی پوست می شود.

ابدومینوپلاستی (جراحی زیبایی شکم) چیست؟

ابدومینوپلاستی عملی است که طی آن چربی ها و پوست های اضافی شکم برداشته شده و عضلات شکم سفت می شود. نتیجه ی این جراحی دائمی و همیشگی است و بیمار می تواند پس از جراحی با داشتن رژیمی سالم استایل جدید خود را حفظ کند.واقع ابدومینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی بوده که بر خلاف جراحی لاغری در جهت درمان بیمار انجام نمی شود. اما هدف اسلیو معده یا بای پس معده که از روش های جراحی لاغری هستند

افتادگی پوست در چه قسمت هایی از بدن بیشتر اتفاق می افتد؟

افتادگی پوست اغلب در ناحیه شکم اتفاق می افتد که بیشترین میزان ذخیره چربی را دارد. البته شل شدن و افتادگی پوست در قسمت های دیگر نیز می تواند اتفاق بیافتد.

برخی از افراد پس از رژیم های لاغری سریع دچار افتادگی و شل شدن بازو و سینه ها، و برخی دیگر دچار افتادگی در نواحی ران و باسن می شوند.

ملاقات با جراح ابدومینوپلاستی

اولین ملاقات قبل از عمل با بهترین متخصص جراحی لاغری توضیح مرحله به مرحله روند درمان  باتوجه به نوع پوست ، محل تجمع چربی، مدت زمانی که از تجمع چربی می گذرد، وجود یا عدم وجود سلولیت و افتادگی پوست، سن بیمار ، خواست بیمار و هدفی که از درمان دارد درمان موضعی یا جراحی به بیمار پیشنهاد شده و بیمار در سیکل درمان قرار می گیرد.

 

 
 
 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات
سلبریتی هایی که ارتودنسی انجام داده اند کدامند؟

سلبریتی هایی که ارتودنسی انجام داده اند بسیارند اما ما در اینجا می توانیم تنها تعدادی از آنها را نام ببریم:

  • آنجلینا جولی
  • درو درویمور
  • دنی گلوور
  • پرنسس هری
  • اما واتسون
  • فای دوناوی
  • استلای
  • گوان استفانی
  • چلسی کلینتون
  • ایمان هیل
  • کنال جنر
  • جانی دپ
  • لیندزی لوهان
  • آنا پاکین
  • ونسا پارادیس
  • مدونا
  • چارلی شین
  • تام کروز
  • بریتنی اسپیرز
  • کلویی کاردشیان
  • نایل هوران

آیا دندان های افراد مشهور مرتب تر از دیگران است؟

خیر دندان های افراد مشهور هیچ تفاوتی با سایر افراد جامعه ندارد. آنها نیز ممکن است به درمان ارتودنسی نیاز داشته باشند تفاوت اصلی این است که افراد مشهور باید از طریق چشم مردم پذیرش بشوند بنابراین باید معایب آنها برطرف شده باشد.

بسیاری از آنها همانطور که در حرفه خود پیشرفت می کنند مایلند ظاهر خود را نیز بهبود ببخشند زیرا زیبایی ظاهرشان می تواند منجر به ایجاد فرصت های بیشتر شغلی برایشان باشد این تفاوت اصلی آنها با دیگر افراد جامعه است.

به همین دلیل است که سلبریتی هایی که ارتودنسی انجام داده اند به زیبایی لبخند خود نیز اهمیت می دهند.

سلبریتی هایی که ارتودنسی انجام داده اند از کدام روش استفاده کرده اند؟

ارتودنسی نامرئی یکی از انواع ارتودنسی است که مزایای فراوانی دارد این ارتودنسی به بیمار اجازه می دهد بدون نیاز به نصب لوازم دائمی در دهان ارتودنسی خود را انجام دهد.

ارتودنسی Invisalign می تواند انواع مشکلات ارتودنسی را مانند:

  • دندان های پرتراکم و شلوغ
  • نیش باز
  • کراس بایت
  • دیپ بایت

را برطرف کند.

دستگاه ارتودنسی ثابت گزینه مناسبی برای افراد مشهور

ارتودنسی ثابت کارآمد ترین بریس های دندانی هستند که سلبریتی هایی که ارتودنسی انجام داده اند از آن استفاده کرده اند همچنین از نظر هزینه ارتودنسی هم نسبت به سایر روش های ارتودنسی کمتر است.

بریس ارتودنسی تشکیل شده است از مجموعه ای از:

  • سیم قوس دار ارتودنسی
  • لنگر گاه
  • براکت ها
  • نوارهای لاستیکی کوچک

بریس به دندان های شما متصل می شود.

سلبریتی هایی که در کرج زندگی می کنند بعضا برای انجام درمان ارتودنسی به تهران مراجعه می کنند. در غالب موارد توصیه ما به آنها این است که بهتر است در کرج و نه تهران  در کنار جستجوی متخصص ارتودنسی در کرج،کلینیک ارتودنسی را نیز مد نظر قرار دهند و درمان را انجام دهند زیرا ممکن است رفت و آمد به تهران طی یکی دو سال طول درمان آنها را خسته کند 

تعداد بازدید از این مطلب: 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات
آشنایی با دیگ های چدنی و فولادی

تاسیسات استخر شنا باتوجه به کارایی و محل استفاده آنها فرق دارد اما در اکثر استخر ها برای سیستم تاسیسات آن از موتورخانه استفاده می کنند یک استخر عمومی، دارای بخش هایی زیادی است برای کارایی بهینه ی این بخش ها نیاز به یک سیستم تاسیساتی یکپارچه است تا بتواند محیطی مناسب را برای شناگران تامین کند. برای برآورد این نیاز، تاسیسات یکپارچه ای را در فضایی به نام موتورخانه استخر تعبیه می کنند. یکی از تجهیزات موتورخانه های معمولی استخر دیگ های آب گرم و دیگ بخار برای که  برای طراحی سیستم گرمایشی موتورخانه تبعیه می شود بخش های دیگر موتور خانه مانند تصفیه آب و پمپاژ هم از دیگر بخش های موتورخانه می باشد که برای عملکرد بهتر بخش های استخر طراحی می شود.

امروزه دیگ بر ۲ نوع چدنی و فولادی طراحی و ساخته می شوند که بنا بر ساختار تولید آنها در مصارف صنعتی استفاده می گردد از دیگ چدنی فقط در سیستم های حرارت مرکزی با سیال آب گرم استفاده می شود زیرا جنس آن چدنی بوده و در مقابل فشار بالا مقاومت زیادی نداشته همچنین قابلیت تنظیم فشار در آنها بسیار کم می باشد .

ولی از دیگ های فولادی می توان در سیستم های حرارت مرکزی با آب گرم ، آب داغ و بخار استفاده نمود در مصارف خانگی یا جاهایی که نیاز به سیستم قوی ندارند استفاده از دیگ های چدنی توصیه می گردد و آن به این دلیل است که این دیگ ها ارزان تر و به صرفه تر می باشند . آنچه باعث شده که این دیگ ها در این نوع مصارف بهتربه چشم بیایند این است که : این دیگ ها پره پره بوده و جابه جایی آن ها آسان تر می باشد . همچنین در صورت خرابی یک پره می توان آن را با پره ای نوع تعویض کرد که این مسئله در مورد دیگ های فولادی کمی فرق می کند و هزینه های آن در تعمیرات بالا تر می رود.

البته که دیگ های فولادی راندمان حرارتی بهتری نسبت به دیگ های چدنی دارند .دیگهای فولادی نیز در ۲ تیپ FIRE TUBE و WATER TUBE در بازار عرضه می شوند . این دیگ ها همانطور که از اسمشان مشخص است فولادی بوده و از فشار های پایین تا فشار های بالا مورد استفاده قرار می گیرند .هر دیگ متناسب با فشار مورد نظر خود دارای طراحی منحصر به فردی می باشد و بدنه و ساختار آن مناسب آن رنج کاری طراحی میگردد.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 19
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات
آموزش نگهداری و راه اندازی استخر

یکی از مهم ترین موضوعاتی که بعد از ساخت و اجرای استخر و جکوزی دارای اهمیت می باشد تعمیرات و نگهداری استخر در
طول زمان استفاده و کاربری از استخر و سونا می باشد.

j2


موارد مهم در نگهداری استخر سونا و جکوزی به شرح ذیل می باشد.

بعد از آب گیری استخر چند مورد از جمله دمای آب و نیز مواد شیمیایی آب مورد اهمیت می باشد . در استخر های عمومی ایران معمولا دمای آب استخر را بر روی ۲۹ درجه تا ۳۰ درجه سانتیگراد تنظیم می نمایند.
مواد شیمیایی که به آب استخر اضافه می کنند به ترتیب کلر ، سولفات آلومینیوم ( زاج ) و سولفات مس ( کات کبود )
می باشند.
بعد از آب گیری استخر کلیه پمپ های تصفیه استخر و پمپ گرمایشی آن را در حالت روشن قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت آب استخر از فیلتر ها عبور کند در طول این زمان اگر طراحی به صورت اصولی صورت گرفته باشد باید کل آب استخر ۴ بار از سطح فیلتر عبور کند و مواد اضافه خود و کدری ها را بر سطح سیلیس های فیلتر بگذارد. بعد از روشن کردن پمپ ها سیستم را چک می کنیم به این گونه که از هواگیری فیلتر تصفیه و مبدل های گرمایشی اطمینان حاصل کرده که آب استخر جریان کامل را داشته باشد و می تواند بعد از روشن نمودن پمپ ها به سطح استخر رفته و جریان آب را از پاشش نازل های استخر مشاهده نمود.

بعد از روشن نمودن پمپ ها نوبت به تزریق کلر به آب استخر می رسد :

اگر از کلر پودری استفاده می کنیم باید کلر را در یک بشکه با آب حل کرده و اجازه دهیم تا لرد کلر در کف بشکه ته نشین شود.
بعد از ته نشین شدن کلر یک مایع تقریبا شفاف مایل به زرد به دست می آید . حال می توان این کلر را به آب استخر اضافه کرد. روش درست تزریق کلر به آب استخر توسط پمپ های کلر زن و دوزینگ پمپ ها صورت می گیرد. پمپ کلر زن را روشن میکنیم و اجازه میدهیم کلر به آب استخر اضافه شود و بعد به وسیله ی تستر مقدار کلر را اندازه گیری می کنیم . در زمان راه اندازی بهتر است مقدار کلر داخل آب را از حد مجاز به مدت ۱ روز بالا تر نگهداریم (۴PPM) این کار باعث از بین رفتن باکتری های داخل آب می شود ولی باید این نکته را توجه کنیم که در زمان استفاده شنا گران مقدار کلر محلول در آب نباید از PPM2 تجاوز کند زیرا باعث ایجاد حساسیت های پوستی برای شناگران می شود.
بعد از ۲۴ ساعت تست کلر را انجام داده و کلر آب را اندازه گیری می کنیم و دمای آب استخر را اندازه گیری کرده اگر به حد مناسب رسیده بودند می توانند شنا گران از استخر استفاده کنند.

پیشنهاد ما برای راحتی وآسایش، استفاده از سیستم هوشمند ساخته شده توسط شرکت شاخص صنعت تام استخر می باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 22
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات

درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید