جدیدترین و به روز ترین اطلاعات روز
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان لبخند و آدرس redica.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 172
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 2
:: بازدید ماه : 5
:: بازدید سال : 40
:: بازدید کلی : 781
عمل ساسی بای پس چیست؟

عمل جراحی ساسی بای پس یکی از جدیدترین روش های جراحی لاغری است که این روزها سر زبان ها افتاده است. این عمل با اینکه جدیدترین عمل لاغری است اما در اصل چیز جدیدی ندارد و ترکیبی از دو عمل اسلیو معده و عمل بای پس معده است که با روش لاپاراسکوپی انجام میشود. ما ابتدا عمل اسلیو را انجام میدهیم، سپس بخشی از انتهای روده کوچک را به بخش اسلیو شده معده متصل میکنیم. با اینکار ما عملا دو مسیر و مجرای عبور مواد غذایی درست میکنیم.

مراحل عمل ساسی بای پس معده

همانطور که گفته شد این عمل تلفیقی از دو عمل جراحی لاغری موفق دیگر یعنی اسلیو معده و بای پس معده است. مراحل آن به صورت خلاصه عبارتند از:

  1. بیهوشی
  2. آغاز جراحی با ایجاد چند برش بسیار کوچک در چند نقطه از شکم
  3. باد شدن شکم
  4. ورود دوربین لاپاراسکوپی و سایر تجهیزات مورد نیاز عمل

بهترین کاندید عمل ساسی بای پس، چه کسی میتواند زیر تیغ جراحی ساسی برود؟

به مانند همه جراحی های لاغری، برای انجام این عمل نیز، بیمار باید کاندید مناسب این عمل باشد. اگر شما هم یکی از ویژیگی های زیر را دارید میتوانید کاندید مناسبی برای این عمل باشید.

  1. سن بین ۱۸ تا ۶۵ سال
  2. بیمارانی که چاق هستند و یا به عبارتی شاخص توده بدنی یا BMI آن ها بیش از ۳۵ است.
  3. بیمارانی که شاخص توده بدنی آن ها بالاتر از ۳۰ است مشروط بر اینکه از سایر بیماری های مرتبط با چاقی مثل دیابت و فشار خون بالا رنج ببرند.
  4. کسانی که عمل اسلیو ناموفق داشته اند.

برای اینکه بتوانید شاخص توده بدنی خود را پیدا کنید میتوانید به صفحه “محاسبه شاخص توده بدنی” مراجعه کنید و ببینید آیا کاندید مناسبی برای عمل جراحی ساسی بای پس معده هستید یا خیر.

دکتر عنبرا بهترین جراح لاغری و بهترین جراح ساسی بای پس تهران

از آنجایی که دکتر عنبرا متخصص جراحی لاغری ایران تعداد زیادی عمل لاغری (بیش از ۳ هزار تا عمل) انجام داده اند و تعداد زیادی عمل جراحی ساسی بای پس موفق داشته اند. شما میتوانید عمل جراحی لاغری خود را به ایشان واگذار کنید.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 30 بهمن 1398
نظرات
جراحی ژنیوپلاستی چگونه انجام می شود؟

ژنیوپلاستی یک عمل جراحی زیبایی است که برای بیماران مبتلا به چانه کوچک موثر واقع می شود این عمل را هم جراح پلاستیک و هم جراح فک و صورت می توانند انجام دهند بنابراین بهتر است شما در ابتدا نزد یک متخصص ارتودنسی و جراح فک و صورت معاینه شوید.

زیرا در برخی از موارد فک پایین بیمار کوچک است این کوچکی فک پایین ممکن است باعث مال اکلوژن شده باشد 

اگر جلو زدگی دندان های بالای شما در اثر عقب ماندگی فک پایین باشد  درمان را از سنین رشد شروع کنید و با تغییر در الگوی رشد فک و استفاده از درمان های فانکشنال می توانند به نتیجه مطلوب برسند پس از برطرف شدن مشکلات فکی به وسیله ارتودنسی متحرک این بار با بهره گیری از ارتودنسی ثابت مشکل بی نظمی دندان ها هم حل می شود.

درمان جلو زدگی دندان ها و فک پایین با استفاده از فیس ماسک اگرچه تعداد این بیماران درصد کمی را شامل می شوند. اما درمان در آنها بهتر است در سنین پایین و در کودکی انجام بگیرد فیس ماسک یکی از دستگاه های ارتودنسی متحرک است که برای درمان کودکانی که با سرعت ناکافی رشد فک بالا مواجه هستند تجویز می شود

این امر می تواند رعایت بهداشت دهان و دندان شما را آسانتر کند از این رو تنها با معاینه یک ارتودنتیست و سپس درمان ارتودنسی می توان فک کوچک پایین را درمان کرد.

جراحی زیبایی برای برطرف کردن کوچکی چانه

جراحی چانه ، به طور معمول به عنوان جایگزینی برای کوچکی چانه شناخته می شود در صورتی که شما از عدم تعادل چانه ، موقعیت ، شکل یا کانون چانه خود نگران هستید

ژنیوپلاستی چه نوع درمانی است؟

تغییر شکل چانه را می توان با استفاده از ایمپلنت های چانه ای و یا با تغییر موقعیت استخوان که از چانه پشتیبانی می کند انجام داد

جراحی چانه در چند نوع وجود دارد؟

در واقع دو نوع اصلی برای این جراحی وجود دارد

  • ژنی اپلاسیون کشویی
  • ایمپلنت های چانه ای

ایمپلنت های چانه ای

جراحان پلاستیک اغلب از ایمپلنت های چانه استفاده می کنند تا خصوصیات صورت را جوانتر و متعادل تر بسازند.

عوارض احتمالی ژنیوپلاستی چیست؟

این یک جراحی ظریف است که نیازمند اجرای یک روش بسیار دقیق است، کاهش حساسیت لب پایین است اما این عارضه گذرا است و در کمتر از سه ماه به خودی خود بر طرف می شود.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 9
موضوعات مرتبط: ترمیم و زیبایی دندان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 30 بهمن 1398
نظرات
منظور ما از رژیم غذایی قبل از اسلیو معده دقیقا چند روز قبل از عمل است؟

منظور ما از رژیم غذایی قبل از اسلیو معده دقیقا چند روز قبل از عمل است؟

 

 

وقتی برای خلاص شدن از شر چاقی هیچ راه نرفته ای باقی نمانده که طی کنید، آنگاه رو به عمل جراحی لاغری می آورید. بعد از تصمیم گیری شخصی، از یک جراح لاغری نوبت دریافت میکنید. و بعد از مشاوره و ارزیابی های اولیه، جراح لاغری به شما یک نوبت عمل میدهد. معمولا بین جلسه ارزیابی با جلسه عمل، حداقل چند هفته فاصله وجود دارد. ما دقیقا منظورمان این چند هفته فاصله بین جلسه ارزیابی و عمل اسلیو است. اما در بسیاری از موارد، شما باید سه هفته قبل از عمل لاغری اسلیو معده ، شروع به پیروی از این رژیم کنید.

داشتن یک رژیم غذایی قبل از عمل اسلیو معده و پیروی از آن چه فوایدی دارد؟

 این رژیم به سه روش زیر به شما کمک میکند که یک عمل بی دردسر و ایمن تر داشته باشد:

  • باعث آسان و ایمنتر شدن روند عمل میشود: رژیم قبل از عمل به کاهش توده چربی اطراف کبد کمک می کند، که دسترسی و دید جراح لاغری به بافت معده را بهتر میکند.
  • خطر بروز عوارض اسلیو معده را به شدت کاهش می دهد: چاقی و اضافه وزن زیاد خطر بروز عوارض پزشکی را حین و بعد از عمل افزایش می دهد. کاهش وزن می تواند این خطرات و عوارض را خنثی کند.
  • دوره نقاهت شما را بهتر میکند زیرا به شما کمک میکند تا به یک زندگی سالمتر عادت کنید.
  • شما با رعایت رژیم غذایی قبل از اسلیو ، بهتر میتوانید پایبند رژیم غذایی بعد از اسلیو معده باشید.

رژیم غذایی قبل از اسلیو معده : ۳ هفته قبل از عمل

دریافت کالری را کاهش دهید

کربوهیدرات ها نقش عمده ای در تامین کالری بدن دارند برای کاهش دریافت کالری اضافی، مصرف قندهای تصفیه شده در انواع نوشابه ها و آب نبات ها و … را حتما کنار بگذارید.

سایر مواد غذایی حاوی کربوهیدرات که نباید در این مدت بخورید شامل انواع نان ها و ماکارونی است که تاثیر زیادی روی اضافه وزن و چاقی دارند.

مصرف پروتئین را به حداکثر برسانید

روی دریافت چربی های سالم تمرکز کنید

آب زیادی بنوشید

تعداد وعده های غذایی را محدود کنید

قصد انجام عمل جراحی لاغری دارید؟

اگر فکر میکنید که کاندید مناسبی برای انجام عمل جراحی لاغری اسلیو معده هستید ولی هنوز جراح لاغری خود را انتخاب نکرده اید، میتوانید جهت گرفتن مشاوره یا ارزیابی به آقای دکتر عنبرا بهترین متخصص جراحی لاغری  مراجعه کنید تا علاوه بر اینکه در بهترین بیمارستان های تهران و با بهترین تجهیزات لاپاراسکوپی تحت عمل قرار بگیرید، به شما رژیم غذایی عمل اسلیو معده نیز با جزئیات داده شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 28 بهمن 1398
نظرات
علت دندان قروچه و راه حل

 


علت دندان قروچه و راه حل

 

 

دندان قروچه  ممکن است ناشی از جفت شدن نا مناسب دندان ها باشد اگر دندان های فک بالا بیش از حد دندانهای فک پایین را همپوشانی کند این مشکل را یک متخصص ارتودنسی خوب می تواند برطرف کند تعرفه ارتودنسی در هر یک از موارد خاص و انتخاب مورد بسته به تشخیص پزشک از هزینه های متفاوتی برخوردار است. هنوز اطلاع دقیقی مبنی بر عامل شناختن جلوزدگی فک بالا و ارتباط آن با دندان قروچه های شبانه به دست نیامده است.

اما ممکن است با درمان ارتودنسی فک بالا ، دندان قروچه هم درمان شود شما یا فرزند شما می بایست هر شب موقع خواب آنرا به روی دندان ها گذاشته تا از سایش و فشار های ناصحیح شبانه جلوگیری به عمل بیاید ممکن است بیمارانی که نیاز به ارتودنسی ثابت برای هر دو فک دارند باید هزینه بیشتری بپردازند

کج در آمدن دندان یکی از عوامل دندان قروچه

ممکن است عامل دندان قروچه شما دندان کج در آمده باشد در این صورت درمان ارتودنسی می تواند به شما کمک کند که دندان های خود را منظم و تراز کنید عده ای براین باورند که ارتودنسی می تواند عادات مخرب دندان را از بین ببرد و فک درد را درمان کند .

آنان تصور می کنند که با داشتن یک تراز ایدآل از دندان ها ، دندان قروچه هم می تواند اصلاح شود این درست است که با داشتن یک سری دندان ایده آل تمایل کمتری برای مشکلات فک و دندان ها رخ می دهد اما در اغلب موارد دندان قروچه علت های متفاوت دیگری دارد .

برای درمان دندان قروچه اقدام کنید

این مهم است که دندانپزشک خود را از سایش شبانه دندان خود آگاه کنید او می تواند با توجه ویژه به دندان های شما نگاه کند و به نشانه های آسیب مینای دندان بپردازد در بسیاری از مردم دندان قروچه آنقدر خفیف است که به درمان خاصی نیاز ندارد.

پروتز محافظ شبانه

اگر آسیب جزئی باشد یک دندان پزشک می تواند برای شما یک پروتز محافظ شب نیز بسازد و آن را داخل دهانتان کار بگذارد این پروتز شامل اسپلینت های متحرک می باشد اسپلینت های متحرک شب هنگام روی دندان ها قرار می گیرد تا از فشار مخرب روی مینای دندان ها جلو گیری کند با استفاده از این وسیله ساده ارتودنسی متحرک برای محافظت شبانه ی دندان ها شما می توانید از آسیب های بیشتری جلوگیری نمایید .

 

تعداد بازدید از این مطلب: 11
موضوعات مرتبط: ترمیم و زیبایی دندان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 28 بهمن 1398
نظرات
درمان از دست دادن استخوان نگهدارنده دندان

درمان از دست دادن استخوان نگهدارنده دندان

 

 

از دست دادن استخوان نگهدارنده دندان نه تنها باعث ایجاد فضا های ناخوشایند در دندان ها می شود بلکه به زیبایی فرد نیز آسیب وارد می کند این حتی می تواند برای برگشت زیبایی و بازسازی استخوان از دست رفته مشکلاتی ایجاد کند.

ممکن است شما در اثر تصادف یا بیماری دندان خود را از دست داده باشید در این صورت مهم است که استخوان کافی در دهان شما برای ایجاد زیبایی مجدد و یا عملکرد بهتر درمان وجود داشته باشد.

درمان برای از دست دادن استخوان نگهدارنده دندان

درمان هایی از این قبیل:

  • بازسازی بافت استخوانی
  • بازسازی بافت لثه
  • پیوند لثه
  • تغییر شکل دندان ها برای پنهان کردن معایب آنها
  • پنهان کردن مثلث سیاه یا سوراخ بین دندان ها
  • پیوند کامپوزیت رزین چینی یا رزین کامپوزیتی رنگی به تاج
  • افزودن چینی به دندان ها برای ازبین بردن فاصله بین دندان ها
  • درمان ارتودنسی برای نزدیک کردن دندان ها
  • جراحی اضافه کردن بافت نرم لثه یا بافت سخت استخوانی مجزا یا مصنوعی

درمان ارتودنسی برای از بین بردن فاصله دندان ها

درمان ارتودنسی نزدیک متخصص ارتودنسی خوب می تواند فاصله دندانی شما را بهبود ببخشد به طور معمول فاصله دندانی در اثر ژنتیک ایجاد می شود در این صورت فرد دندان های کوچک را از یکی از والدین و فک بزرگ را از یکی دیگر از والدین به ارث برده است، درمان ارتودنسی با استفاده از دستگاه ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک می تواند این مشکل را حل کند و زیبایی لبخند را به شما هدیه دهد.

چگونگی معکوس کردن از دست دادن استخوان نگهدارنده دندان

اگر از دست دادن استخوان نگهدارنده دندان متوقف نشود در نهایت ممکن است شما تمام دندان های خود را از دست بدهید زیرا استخوان کافی برای حمایت از دندان ها وجود ندارد از دست دادن استخوان بیشتر به بیماری های زیر مرتبط است:

  • بیماری پریودنتال ( بیماری لثه)
  • پوکی استخوان و دیابت نوع دوم
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

عفونت عامل اصلی از دست دادن استخوان نگهدارنده دندان

عفونت می تواند باعث از بین بردن استخوان در بر گیرنده دندان های شما شود اگر دچار دیابت هستید ممکن است شانس ابتلاء بیشتری به عفونت دندان در شما وجود داشته باشد تمیز کردن عمیق ریشه ها یک روش غیر جراحی و موثر برای دیابتی ها به شمار می آید.

در طی این روش ریشه ها به طور کامل تمیز می شوند به این ترتیب بخش هایی از ریشه را که از باکتری های آلوده کننده است و باعث از دست رفتن استخوان می شوند ، تمیز می شوند به طور معمول پس از پاکسازی عمیق عفونت لثه تحت کنترل قرار می گیرد و هیچ گونه از بین رفتن استخوان دندانی رخ نمی دهد.

باسازی بافت نرم برای جلوگیری از دست دادن استخوان نگهدارنده دندان

  • ظاهر طبیعی بافت لثه حفظ می شود
  • حساسیت در برابر یک دندان از بین می رود
  • زیبایی کلی دندان افزایش می یابد
  • نگهداری دندان ها بهتر انجام می شود
  • کاهش درد و بهبود کیفیت زندگی بوجود می آید

 

تعداد بازدید از این مطلب: 12
موضوعات مرتبط: ترمیم و زیبایی دندان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 27 بهمن 1398
نظرات
چند داستان کوتاه درباره افرادی که زیر تیغ جراحی های لاغری رفته اند

داستان دنیل درباره کاهش وزن ۵۰ کیلوگرمی پس از اسلیو معده

دنیل می گوید: ((قبل از تصمیم به جراحی لاغری، مشکلات سلامتی فراوانی را که ناشی از چاقی بود، تجربه کرده بودم. چاقی همچنین روی کیفیت زندگیم تاثیر منفی گذاشت و مرا از شرکت در فعالیت های فیزیکی ضروری زندگیم منع کرد))

((من هم مثل خیلی های دیگر با توجه به شنیده هایم و شایعات متداول درباره جراحی لاغری، حس خوشایندی به آن نداشتم و فکر می کردم جراحی لاغری انتخاب راه آسان و بی دردسر است و به همین دلیل عذاب وجدان داشتم. تا زمانی که یکی از دوستان نزدیکم که خود بهترین عمل جراحی لاغری یعنی اسلیو معده را انجام داده بود مرا قانع کرد که باید یک تغییر بزرگ در زندگی ام ایجاد کنم))

به گفته ی دنیل، تجربه ی او از جراحی اسلیو معده بسیار راحت تر و بی دردسر تر از دوستان دیگرش بود. او می گوید: (( از زمانی که جراحی کردم تمام مشکلات مرتبط با سلامتی ام بهبود پیدا کرده است. همچنین آدم فعال تر، پر انرژی تر و با اعتماد به نفس بیشتری شده ام. حالا هفته ای ۳۰ الی۴۰ کیلومتر دوچرخه سواری می کنم و بیش از ۵۰ کیلوگرم وزن کم کرده ام. حس میکنم آدم بهتری شدم و خودمو بیشتر دوست دارم ))

                                                                       عکس قبل و بعد جراحی لاغری عکس قبل و بعد جراحی لاغری

 داستان کاهش وزن پس از جراحی لاغری زوج موفق، جولی و پاتریک

جولی می گوید: ((پزشکم در سن ۴۵ سالگی به من توصیه کرد که به علت چاقی مفرط باید جراحی لاغری انجام دهم. من به دیابت نوع دو مبتلا بودم و انسولین می زدم. علاوه بر این آپنه خواب، کلسترول و فشار خون بالا نیز داشتم. بنابراین حدود یک سال و نیم پیش بای پس معده انجام دادم و تاکنون بیش از ۴۰ کیلوگرم وزن کم کردم. همچنین به دلیل بیماری های ناشی از چاقی و با محاسبه BMI بالای ۴۰، بیمه بیشتر هزینه عمل لاغری ام را پرداخت کرد.))

(( همسرم با دیدن نتیجه ی فوق العاده ای که من از جراحی لاغری گرفتم، در سن ۵۲ سالگی تصمیم به کاهش وزن گرفت و چندین ماه قبل به زیر تیغ جراحی اسلیو معده رفت.))

(( اکنون تمام داروهای فشار خون، کلسترول و دیابتم را کنار گذاشتم و حدود ۷ سایز کم کردم. به نظر من بهترین بخش جراحی لاغری، افزایش انرژی بدن است. پس از مدتی رعایت رژیم غذایی بعد از عمل بای پس معده حالا می توانم تمام غذاهای مورد علاقه ام را در میزان کم مصرف کنم. خیلی خوشحالم که چنین تصمیمی گرفتم و جراحی بای پس معده انجام دادم.))

                                                                         پاتریک و جولی قبل از جراحی لاغریپاتریک و جولی بعد از جراحی لاغری

تعداد بازدید از این مطلب: 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 27 بهمن 1398
نظرات
بهبود آپنه خواب با جراحی لاغری

 بهبود آپنه خواب با جراحی لاغری

آیا تا به حال از آپنه خواب ناشی از چاقی چیزی شنیده اید؟ چاقی یکی از مهمترین علل ابتلا به آپنه خواب انسدادی است. علت ایجاد خفگی در خواب یا همان آپنه انسدادی، افتادن بافت نرم گلو و در نتیجه قطع تنفس به صورت موقتی می باشد.  بافت نرم گلو در افراد چاق ضخامت بیشتری دارد و از این رو این افراد مستعد ابتلا به آپنه خواب ناشی از چاقی می باشند.

حدود ۸۵ درصد از افرادی که به آپنه خواب مبتلا هستند، از چاقی رنج می برند. جالبه که، این اختلال در ۲۵ درصد از مردان و نزدیک به ۱۰ درصد از زنان رخ می دهد. همچنین این بیماری ممکن است همه گروه های سنی را درگیر کند ولی اکثرا در افراد بالای ۴۰ سال و دارای اضافه وزن رخ می دهد.

خطرات آپنه خواب ناشی از چاقی

فشار خون بالا

خستگی و خواب آلودگی

افزایش احتمال بیماری های قلبی 

بیماری  چشم

دیابت نوع دو

سندروم متابولیک

جراحی لاغری و درمان آپنه خواب

اکثر بیماران ۵۰ تا ۸۰ درصد از وزن اضافی خود را طی ۱۸ تا ۲۴ ماه پس از  لاغری با جراحی کم می کنند. با کاهش وزن بیماران پس از جراحی لاغری، بافت چربی اطراف مجرای تنفسی کاهش می یابد و همین امر مانع انسداد مجرای تنفسی در هنگام آپنه خواب خواهد شد.

تا یک سال پس از جراحی لاغری، آپنه خواب در ۸۰ تا ۸۵ درصد از بیماران بهبود یافته و می توانند استفاده از دستگاه cpap خود را قطع کنند. این دستگاه نوعی پمپ هوا است که مانع از بسته شدن نای در طول خواب می شود. همچنین حفظ وزن کاهش یافته برای بیمارانی که به آپنه خواب مبتلا هستند ضروری است. آپنه این افراد با افزایش میزان کمی وزن دوباره عود می کند همچنین جراحی لاغری موجب کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی از مرگ های ناشی از آپنه خواب می شود.

به طور کلی با استناد به ۶۹ مطالعه ای که روی ۱۳۹۰۰ بیمار انجام شد، می توان نتیجه گرفت که آپنه خواب در حدود ۷۵ درصد از بیماران پس از جراحی لاغری بهبود یافته است در واقع، انواع جراحی های لاغری مثل عمل اسلیو ، بای پس معده و حلقه قابل تنظیم معده قادرند آپنه خواب را نیز مانند سایر بیماری های مرتبط با چاقی درمان کنند.

اگر شما هم از رژیم و ورزش جوابی نگرفته اید و به فکر عمل چاقی هستید حتما برای تصمیم گیری به جراح لاغری مراجعه کنید .

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 26 بهمن 1398
نظرات
بیماری لثه در کودکان

بیماری لثه در کودکان 

بیماری لثه تنها مربوط به بزرگسالان نیست اما نوجوانان و حتی کودکان نیز ممکن است در معرض خطر این بیماری قرار بگیرند، این بیماری در اثر عفونت هایی که در بافت های عمیق لثه ها و استخوان های حمایت کننده دندان بوجود می آید رخ می دهد، در صورتی که بیماری لثه در مراحل اولیه درمان نشود ممکن است در نهایت منجر به از دست دادن دندان شود نام دیگر این بیماری گنگی ویت یا بیماری پریودنتال است.

گینگویت و پریودنتیت چیست؟

گینگویت مرحله اول بیماری لثه است این مرحله خفیف ترین شکل بیماری لثه در کودکان است گینگویت درمان نشده به پریودنتیت تبدیل می شود پریودنتیت ، تهاجمی است و می تواند بر کودک شما تاثیر بگذارد.

چگونه بیماری لثه در کودکان شروع می شود؟

دهان کودک شما به طور طبیعی یک ماده چسبنده به نام پلاک ایجاد می کند اگر مسواک زدن به طور مناسب انجام نشود پلاک ها از بین نمی روند باکتری ها در پلاک باعث ایجاد سمومی می شوند که می توانند لثه ها را تحریک کرده و عفونت بوجود آورد با پیشرفت عفونت استخوان ، بافت هایی که دندان های فرزند شما را در خود جای داده است تجزیه می شوند

علائم بیماری لثه در کودکان

  • لثه قرمز یا متورم
  • لثه های شل
  • خونریزی در هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن
  • لثه های جدا شده از دندان
  • تنفس بد بو
  • دندان های شل
  • هر گونه تغییر در گزش

علل بیماری لثه در نوجوانان

نوجوانان در طول بلوغ می توانند مسائلی را با لثه های خود داشته باشند افزایش پروژسترون و استروژن احتمالا به افزایش جریان خون به لثه منجر می شود این افزایش جریان خون می تواند لثه های آنها را حساس تر کند.

درمان بیماری لثه در کودکان

اولین گام در جلوگیری از بیماری کودک شما این است که او را به رعایت بهداشت دهان و دندان تشویق کنید کودک شما حداقل دو بار در روز باید دندان های خود را تمیز کند. 

اگر کودک خود را هر شش ماه یکبار به ملاقات یک دندانپزشک ببرید توانسته اید مشکلات دندان های او را هر چه که باشد حل کنید.

همچنین او با معاینه دقیق دندان های کودک شما هرنوع ناهنجاری دندانی را تشخیص می دهد از طرفی اگر دندان های فرزند شما به  ارتودنسی دندان  نیاز داشته باشد او را به یک دکتر ارتودنسی کودکان معرفی می کند با مراجعه به بهترین متخصص ارتودنسی تشخیص می دهد که کدام روش ارتودنسی متحرک، ثابت و یا ارتودنسی نامریی را برای فرزند شما استفاده کند.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 14
موضوعات مرتبط: ترمیم و زیبایی دندان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 26 بهمن 1398
نظرات
آیا بیماری ریفلاکس قابل درمان است؟

آیا بیماری ریفلاکس قابل درمان است؟

مشکلات گوارشی می تواند دندان های شما را تحت تاثیر قرار دهد ناراحتی مکرر معده و اسید تولید شده آن می تواند به تدریج سطح مینای دندان شما را بپوشاند این می تواند بر روی محافظت مینا تاثیر گذاشته ومنجر به پوسیدگی دندان شما شود،مشکلات گوارشی می تواند درب ورود را برای باکتری های مضر باز نگه دارد آنها می توانند باعث پوسیدگی دندان شده و بر روی ظاهر دندان های شما و زیبایی لبخند تان تاثیر داشته باشد همچنین مشکلات گوارشی می توانند در چگونگی رعایت بهداشت دهان و دندان شما موثر باشند 

آیا بیماری ریفلاکس قابل درمان است؟

بله این بیماری قابل درمان است اما عود بیماری رایج است معده اسید هیدروکلریک را بعد از غذا برای کمک به هضم غذا تولید می کند بیماران باید تشویق شوند تا برنامه مناسب برای قرار ملاقات ها را دنبال کنند.

بهترین درمان برای تضمین پیروی از اقدامات پیشگیرانه همراه با درمان پزشکی است درصورتی که عود بیماری رخ دهد به دنبال اقدامات دیگری باید گشت از این رو برای جلوگیری از عوارض احتمالی بهتر است درمان طولانی مدت یا جراحی انجام شود.

مشکلات گوارشی و درمان ارتودنسی

در صورتی که شما به دلیل مال اکلوژن تحت درمان ارتودنسی هستید حتی اگر از قبل ریفلاکس معده داشته اید ، مهم است که با متخصص ارتودنسی خود این موضوع را در میان بگذارید اگر از داروهای خاصی استفاده می کنید آنها را به او نشان دهیدیک ارتودنتیست با شناسایی داروهایی که عملکرد بزاق را کاهش می دهند هشدار های لازم را به شما خواهد داد همچنین در موارد پیشرفته مشکلات گوارشی درمان ارتودنسی می تواند به کمک شما بیاید.

 برخی از افراد که دچار ناهنجاری هایی در دندان و فک خود هستند و در کرج يا تهران زندگی می کنند و برای درمان به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در تهران و کرج با قیمت ارتودنسی هستند می توانند با مراجعه به مطب کلینیک ارتودنسی ناهنجاری های دندان و فک خود را برطرف کنند پزشک  برای شما مشخص خواهد کرد که آیا ارتودنسی متحرک یا ارتودنسی ثابت برای اصلاح دندان، فک و طرح لبخند شما روش مناسبی است یا خیر. 

تعداد بازدید از این مطلب: 10
موضوعات مرتبط: ترمیم و زیبایی دندان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 23 بهمن 1398
نظرات
نقش معده در گوارش غذا بعد از عمل لاغری

نقش معده در گوارش غذا بعد از عمل لاغری

طی انجام برخی از اعمال لاغری با جراحی مثل اسلیو معده یا بای پس آن، بخش های زیادی از معده برداشته میشود و طبیعی است که تولید و ترشح موارد بالا کاهش پیدا کند که همگی میتواند روی کاهش وزن اثر بگذارد.

نقش معده در گوارش غذا : عملکرد و وظایف معده

معده خالی است و بدن نیاز به غذا دارد، بنابراین هورمون گرلین یا همان هورمون گرسنگی توسط معده ترشح میشود تا شما را وادار به خوردن غذا کند.

  • شما غذا میخورید و غذا وارد مری میشود
  • غذا از دروازه معده (کاردیا) وارد معده میشود
  • بعد از اینکه حجم معده پر شد، ترشح هورمون گرسنگی کاهش یافته و قطع میشود.
  • غذا معمولا مدت زمانی در معده میماند و اینکه هر غذایی چقدر در این مخزن باقی میماند بستگی به نوع و جنس غذا دارد
  • معده با کمک تجهیزاتی که در اختیار دارد حسابی از خجالت غذا در میاید و تمام غذا را تا آنجا که میشود تکه تکه میکند.
  • معده حرکاتش را مدیون عضلات موجود در لایه های میانی خود است. این عضلات مدام منقبض میشوند و بعد از هضم کامل و مخلوط کردن غذاها با شیره معده آماده ارسال آن ها به داخل روده ها است.
  • و سرانجام کم کم غذا وارد روده ها و بقیه دستگاه گوارش میشود تا روند جذب و دفع ادامه پیدا کند. تا زمانی که یک چرخه کامل گوارشی به اتمام نرسد، شما گرسنه نمیشوید. اما وقتی معده خالی شد دوباره از نو هورمون گرسنگی ترشح میشود. و این داستان هر روز ادامه دارد.

نکته:

زمانی که شما تحت عمل جراحی لاغری مثل عمل اسلیو  قرار میگیرد، حجم معده بسیار کم میشود در نتیجه زودتر پر میشود و تولید هورمون گرسنگی کاهش پیدا میکند. تمام این اتفاقات باعث میشود شما غذای کمی بخورید و خیلی زود وزن کم کنید.

نقش معده در گوارش غذا : جذب مواد غذایی

معده میتواند موارد زیر را در بافت خود جذب کند:

  • اسیدهای آمینه
  • اتانول از الکل
  • و کافئین.
  • برخی از داروها مانند آسپرین نیز در تخصص معده هستند و میتوانند آنها را جذب کند.
  • ویتامین b12 در بخش های انتهایی معده جذب میشود. کسانی که عمل لاغری بای پس  انجام میدهند معمولا جذب ویتامین b12 کمی دارند. زیرا غذا از بخش تحتانی معده نمیگذرد و خیلی زود از طریق یک میانبر وارد روده کوچک میشود. این بیماران مجبورند که مکمل ویتامین مصرف کنند. اما در عمل اسلیو معده ما همچنان جذب ویتامین b12 داریم.

عمل جراحی معده: به دنبال سریعترین و ایمن ترین روش لاغری میگردید؟

اگر اضافه وزن شدیدی دارید و همراه با این اضافه وزن با برخی شرایط مرتبط با چاقی مثل دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، کلسترل و …. روبرو هستید، لازم است بدانید که سریعترین و ایمن ترین راه برای خلاص شدن از شر چاقی مفرط و همه این مشکلات، عمل جراحی لاغری است. اگر در این باره سوالی دارید سوال خود را  از دکتر عنبرا یکی از بهترین متخصص جراحی لاغری ایران می توانید بپرسید. 

تعداد بازدید از این مطلب: 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 23 بهمن 1398
نظرات
۱۰ خوراکی ممنوع پس از جراحی لاغری

۱۰ خوراکی ممنوع پس از جراحی لاغری

اگر در حال برنامه ریزی برای عمل لاغری هستید، پس حتما راجع به رویه جدید زندگی پس از جراحی لاغری نیز کنجکاوید. آماده شدن برای تغییرات پس از جراحی لاغری و حذف خوراکی ممنوعه پس از جراحی لاغری می تواند هیجان انگیز و در عین حال چالش برانگیز باشد.

عدم رعایت رژیم غذایی ممکن است حتی جدیدترین متد عمل چاقی را نیز با شکست روبه رو کند، پیروی از رژیم غذایی پس از جراحی لاغری، تاثیر بسیاری در تسریع بهبودی، جلوگیری از بروز عوارض جراحی و همچنین رسیدن به اندام ایده آل دارد. اما چه غذاهایی برای بیماران پس از جراحی لاغری می تواند مضر باشد؟

آجیل

هضم آجیل حتی برای معده های عادی نیز دشوار است از این رو می توانید به جای مصرف آجیل از پنیر های سفت و کم چرب که کمتر باعث آزار معده می شوند، استفاده کنید.

پاپ کورن

پاپ کورن درون معده را پر کرده و موجب می شود تا فرد احساس سیری کند

گوشت قرمز

گوشت قرمز کم چرب می تواند برای سلامتی مفید باشد، اما در عین حال ممکن است موجب ناراحتی معده شود

الکل

بیماران باید تا ۶ ماه پس از جراحی اسلیو معده یا سایر انواع جراحی لاغری، از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنند

کرفس

هنگامی که یک قطعه کرفس را گاز می زنید، اغلب مجبورید رشته های سخت و فیبروزی ساقه آن را بهطور کامل بجوید.

گوشت برشته شده

حتی اگر از گوشت های مناسب و سینه مرغ بدون پوست استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که آنها خوب پخته شده باشند

کلم

کلم حتی برای افرادی که معده نرمالی دارند، غذایی باددار و نفاخ محسوب می شود

نان

مانند پاپ کورن، نان هم می تواند حجم معده را پر کرده و موجب نفخ شود

میوه خشک

از آنجایی که میوه های خشک شده دارای مقادیر بالای فیبر می باشند، می توانند موجب معده درد و حالت تهوع در برخی بیماران پس از جراحی لاغری شوند.

میوه با پوست

فیبر موجود در پوست میوه ها ممکن است موجب معده درد برخی بیماران شود.

میوه و سبزیجات خام

یکی دیگر از محرک های آزاردهنده معده، میوه و سبزیجات خام می باشد. اما راه حل بسیار ساده است.

اگر می‌خواهید درصد موفقیت عمل اسلیو معده بیشتر شود و زودتر به نتایج دلخواه دست پیدا کنید حتما بعد از عمل به توصیه های ذکر شده توسط بهترین جراح لاغری عمل کنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 21 بهمن 1398
نظرات
عفونت دندان چیست و چگونه به وجود می آید؟

عفونت دندان چیست و چگونه به وجود می آید؟

عفونت دندان مشکلی است که افراد بسیاری را مبتلا کرده است دندان های شما متصل به اعصاب هستند اگرچه این درد تنها بر یک ناحیه کوچکی از دهان تاثیر می گذارد اما دندان درد اصلا درد کوچکی نیست حتی در برخی از موارد این درد به قدری زیاد است که می تواند ناتوان کننده نیز باشد.

علت دندان درد شما ممکن است عفونت دندان باشد بر طرف کردن عفونت دندان تنها با کمک گرفتن از دندانپزشک ، رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت کامل از دهان امکان پذیر است.

دلایل عفونت های دندانی کدامند؟

اغلب عفونت های دندانی در نتیجه پوسیدگی دندان هایی که درمان نشده یا دندان ترک خورده ایجاد می شود هنگامی که باکتری ها در مینای دندان نفوذ پیدا می کنند قادرند به بافت پالپ دندان هم وارد شوند در نتیجه عفونتی به نام آبسه به وجود می آید دندان های آسیب دیده اگر درمان نشوند ممکن است دچار عفونت پیچیده تر شوند.

آیا التهاب لثه در ارتودنسی نیز از علائم عفونت است؟

فواید ارتودنسی  بسیار است اما در برخی از موارد ما شاهد عوارض درمان ارتودنسی نیز هستیم  از جمله عوارض ارتودنسی جانبی اولیه در درمان ارتودنسی دندان درد و تورم است که می تواند از دو جهت باشد.

بسیاری از مشکلات ارتودنسی از جمله شلوغی دندانها Crowding، دندان های با فاصله Spacing، کراس بایت Cross bite ، اور بایت Overbite و اپن بایت Open bite و غیره را می توان با ارتودنسی متحرک درمان کرد.

هنگامی که دکتر ارتودنسی خوب  شما در طول قرار ملاقات های منظم ، تسمه ها را تسری می دهد ، تنش را به فک اضافه می کند. سفت کردن تسمه ها به دلیل تنظیمات و هدایت دندان ها به سوی هدف از پیش تعیین شده صورت می گیرد.

این تنظیمات باعث می شود که دندان ها فشار زیادی را بر روی فک و دهان ایجاد کنند در این موقع بدن واکنش خاصی به این فشار و حرکت اجباری دندان ها نشان می دهد و این پاسخ التهاب است التهاب لثه در ارتودنسی و پس از تنظیمات دوره ای کاملا طبیعی بوده و هیچ خطری را برای بیمار در بر ندارد.

با اجتناب از جویدن و خوردن مواد سخت در روز های اولیه ارتودنسی می توان از درد و خونریزی احتمالی لثه جلوگیری کرد زیرا لثه ها در حال حاضر تحریک شده اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 17
موضوعات مرتبط: ترمیم و زیبایی دندان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 21 بهمن 1398
نظرات
انواع بریس ارتودنسی کدامند؟

انواع بریس ارتودنسی کدامند؟

بریس ارتودنسی در بسته ها و انواع مختلفی وجود دارند یک دکتر متخصص ارتودنسی با توجه به مشکل دقیق دندان ها و فک های شما یکی از انواع ارتودنسی دندان را برایتان انتخاب می کند.

مراحل اول درمان با ارزیابی وضعیت دندان های شما و چگونگی رشد آنها انجام می شود.

این مراحل معمولا شامل موارد زیر است:

  • عکس برداری به وسیله اشعه ایکس
  • معاینه بالینی
  • ساخت مدل از دندان
  • عکس گرفتن از دندان ها
  • تاریخچه کامل پزشکی و دندانپزشکی

بریس ارتودنسی چیست؟

ارتودنتیست ها از بریس ارتودنسی برای هدایت دندان ها به محل مورد نظر استفاده می کنند.

بریس های ثابت از اجزایی تشکیل شده اند که عبارتند از:

  • براکت
  • بند
  • سیم قوس دار ارتودنسی

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت احتمالا شایع ترین نوع بریس ارتودنسی تا به الآن است.

امروزه براکت های ارتودنسی کوچکتر از گذشته ساخته می شوند.

آنها را یک متخصص ارتودنسی با چسب دندان بر روی سطح جلویی دندان ها می چسباند.

سپس براکت ها به سیم قوس دار ارتودنسی متصل می شوند.

ارتودنتیست شما این سیم های نازک را فعال می کند تا دندان ها را به موقعیت مطلوب منتقل کند.

درمان ارتودنسی ثابت معمولا از ۶ تا ۳۰ ماه ، بسته به شدت مشکل ارتودنسی و دامنه درمان آن زمان می برد و قیمت ارتودنسی در آن نسبت به سایر درمان های دیگر ارتودنسی کمتر است.

اغلب بیماران نیاز به حضور ، در جلسات منظمی برای تنظیم دستگاه دارند.

این معاینات به طور معمول هر چهار تا هشت هفته یکبار صورت می گیرد.

آیا بریس ارتودنسی انواع مختلفی دارد؟

جواب کوتاه – بله.

هنگامی که شما برای درمان ارتودنسی به یک کلینیک دندانپزشکی می آیید ، گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد.

یک ارتودنتیست بسته به نیازهای خاص شما یکی از انواع بریس ارتودنسی را انتخاب می کند.

برخی از انواع بریس ارتودنسی برای شما مناسب تر از دیگری است.

در اینجا پنج نوع از رایج ترین انواع بریس ها نام برده می شود.

آنها شامل:

 

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 20 بهمن 1398
نظرات
درمان کبد چرب با جراحی لاغری امکان پذیر است؟

درمان کبد چرب با جراحی لاغری امکان پذیر است؟

کبد چرب گرید۱ نوعی کبد چرب است که در مراحل اولیه ی آن تعداد سلول های چرب کبد بیش از ۵ درصد می باشد. این بیماری اغلب با نگاه کردن به نمونه های کوچکی از کبد زیر میکروسکوپ تشخیص داده می شود.

انواع کبد چرب

در واقع انواع کبد چرب را می توان به دو گروه اصلی تقسیم کرد: کبد چرب الکلی و غیر الکلی

کبد چرب الکلی

کبد چرب الکلی مرحله اولیه ی بیماری کبد الکلی است. زیاده روی در نوشیدن الکل به کبد آسیب می رساند؛ در نتیجه کبد قادر به شکستن چربی ها نخواهد بود. 

کبد چرب غیر الکلی

کبد چرب غیر الکلی (یا NAFLD) زمانی اتفاق می افتد که کبد در شکستن چربی ها مشکل داشته باشد که همین امر باعث تجمع چربی در بافت کبد می شود. کبد چرب غیرالکلی ربطی به مصرف الکل نداشته و زمانی اتفاق می افتد که بیش از ۵ درصد کبد، چربی باشد.

کبد چرب حاد حاملگی

کبد چرب حاد یکی از عوارض نادر و خطرناک بارداری است. نشانه ها و علائم کبد چرب در سه ماهه سوم و با چاقیِ بارداری بروز می کند

و شامل:

  • حالت تهوع و استفراغ مداوم
  • درد در قسکت راست، بالای شکم
  • سردرد
  • زردی (یرقان)
  • بی قراری و ناآرامی
  • خستگی و کوفتگی
  • کاهش اشتها

زنان باردار در صورت داشتن هر کدام از علائم بالا باید به پزشک مراجعه کرده و به طور کامل معاینه شوند. 

درمان کبد چرب

برای درمان کبد چرب هیچ روش مشخصی وجود ندارد، اما تغییر روش زندگی می تواند به طور قابل توجهی شرایط کبد را بهبود بخشد وحتی شاید آن را به حالت اولیه بازگرداند.

این تغییرات شامل:

  • ترک الکل: در صورتی که به کبد چرب الکلی مبتلا هستید، مهمترین روش درمان کبد چرب، ترک مصرف الکل می باشد.
  • کاهش وزن:امروزه بسیاری از افراد به علت عدم کاهش وزن از طریق رژیم لاغری یا ورزش، به انواع  لاغری با جراحی مانند اسلیو معده روی می آورند. با این حال تاثیر جراحی های لاغری بر کبد های چرب غیر الکلی، خصوصا فیبروز و سیروز کبدی هنوز دقیق مشخص نشده است. اما به احتمال زیاد جراحی لاغری می تواند گزینه بسیار خوبی برای درمان کبد چرب غیر الکلی، شامل بیماران فیبروزی و سیروزی (خفیف و قابل بازگشت) باشد.

افرادی كه در محاسبه BMI بدن بالای ٣٥ هستند، مبتلا به چاقی مفرط بوده و با در نظر گرفتن مواردی كاندید انجام عمل چاقی هستند. تعداد قابل توجهی از این افراد دارای كبد چربی غیرالكلی هستند كه از آزمایشات كبدی و سونوگرافی قابل تشخیص است و با توجه به این که تنها روش قابل قبول درمان كبد چرب كاهش وزن است، روش استاندارد و رسیدن به هدف ، جراحی چاقی مناسب است

تعداد بازدید از این مطلب: 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 20 بهمن 1398
نظرات
دندان های دائمی با چه روندی رشد می کنند؟

دندان های دائمی با چه روندی رشد می کنند؟

روند رشد دندان دائمی به چه شکل است؟

  • روند رویش دندان های دائمی از شش سالگی هر فرد شروع می شود و تا دوازه سالگی ادامه پیدا می کند.
  • در سن دوازده سالگی 28 دندان دائمی در دهان ظاهر شده اند.
  • پس از چند سال وقفه مجددا آرواره ها شاهد ظهور چهار دندان دیگر در خود خواهند شد.
  • در نهایت در سنین 17 الی 23 سالگی هر فرد در دهان خود 32 دندان دارد.

چند واقعیت در مورد رویش دندان ها در انسان

  • رویش دندان ها در انسان یک فرایند بیولوژیکی و فیزیولوژیکی پویا و پیچیده ای است که در طول چند سال رخ می دهد
  • جایگزین شدن دندان دائمی به جای دندان شیری نشان دهنده این است که به همراه رشد استخوان سر و صورت و رشد بافت های نرم اطراف دندان، انجام می پذیرد.
  • اولین مرحله از این فرایند در طول مرحله جنینی رخ می دهد. در پایان حدود 20 الی 25 سال بعد از آن، با رویش دندان آسیاب سوم دائم و یا دندان عقل، روند شکل گیری دندان ها در قوس دندانی به پایان می رسد.

 زمان رویش دندان دائمی کودکان

  • دندان های پایین معمولا قبل از دندان های بالایی بیرون می زنند
  • در هر فک دندان ها به صورت قرینه رویش می کنند یکی در سمت راست و یکی در سمت چپ
  • دندان های شیری به نسبت دندان های دائمی از لحاظ اندازه کوچکتر و سفید تر هستند

کراس بایت دندان های دائمی 

اختلالات رویشی اگر به موقع تشخیص داده شوند به راحتی و با صرف وقت و هزینه کمتری قابل درمان هستند و قیمت ارتودنسی برای درمانشان به مراتب کمتر خواهد بود. اما اگر دیر تشخیص داده شوند دندان دائمی در مسیر انحرافی خود به طور کامل رشد کرده و تثبیت خواهد شد. 

انتخاب متخصص ارتودنسی برای اصلاح مشکلات دندان های دائمی کودکان

از جمله عوارض ارتودنسی که موجب بی میلی بسیاری از افراد نسبت به استفاده از این درمان شده است خطر برگشت ناهنجاری­ها بعد از درمان می­باشدحتما کودکان خود را از سن 7 سالگی به نزد یک بهترین دکتر ارتودنسی ببرید. زیرا بهترین سن ارتودنسی دندان همین 7 سالگی است. ما در این سن تمام مشکلات احتمالی دندان دائمی فرزند شما را تشخیص میدهیم و قبل از اینکه دیر شود آن را درمان میکنیم. 

مجموعا در سن دوازده سالگی 28 دندان در دهان کودک وجود دارد. همچنین با توجه به اختلاف اندازه ای که بین دندان های شیری و دائمی وجود دارد. با توجه به حضور همه دندان ها در این مقطع سنی، همه این عوامل باعث شده است که این زمان دوره طلایی ارتودنسی دندان نامیده شود. (شما در این دوره میتوانید درمان ارتودنسی دو مرحله ای یا ارتودنسی ثابت را آغاز کنید.)

 

تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 16 بهمن 1398
نظرات
رژیم غذایی بای پس معده : بعد از عمل چه بخوریم و چه نخوریم؟

رژیم غذایی بای پس معده : بعد از عمل چه بخوریم و چه نخوریم؟

به تازگی عمل بای پس معده انجام داده اید و می‌خواهید بدانید که باید چه رژیم غذایی داشته باشید؟ می‌خواهید زیر تیغ  بای پس معده بروید و دوست دارید بدانید برنامه غذایی بعد از این عمل چگونه است؟ جای درستی آمدید، در این مقاله با رژیم غذایی بعد از این عمل بیشتر آشنا خواهید شد.

مروری بر تغذیه بعد از عمل بای پس معده

رژیم غذایی که متخصصان تغذیه و جراح لاغری برای بیمارانی که زیر تیغ جراحی اعمالی مثل بای پس معده یا حتی عمل اسلیو  در نظر میگیرند به التیام برش ها و زخم ها و همچنین تغییر عادات غذایی شخص کمک بسیار زیادی میکند.

هدف از تجویز رژیم غذایی بای پس معده

این برنامه غذایی برای اهداف زیر در نظر گرفته شده است:

  • جلوگیری از وارد شدن آسیب به معده توسط مواد غذایی
  • خوردن مقادیر کم و لقمه های کوچک دقیقا متناسب با معده شما که کوچکتر شده است
  • کمک به کاهش وزن بهتر و جلوگیری از وزن گیری مجدد
  • کاهش و جلوگیری از بروز عوارض ناشی از عمل  لاغری با جراحی

جزئیات برنامه غذایی عمل بای پس معده

نوع رژیم غذایی که برای شما در نظر گرفته می شود بستگی به وضعیت و شرایط فردی شما دارد. اما به طور کلی تغذیه بعد از عمل بای پس معده به چند مرحله تقسیم بندی می شود.

۴ مرحله تغذیه در بای پس معده

مرحله اول تغذیه: مایعات و غذاهای آبکی

مرحله دوم تغذیه بای پس معده : غذاهای پوره ای

مرحله سوم تغذیه بای پس معده : غذاهای نرم

مرحله چهارم تغذیه بای پس معده : بلاخره غذاهای جامد!

بعد از حدود ۸ هفته از شروع رژیم غذایی بای پس معده اکنون میتوانید مصرف عذاهای جامد را از سر بگیرید. در روز ۳ وعده غذا بخورید. و هر بار ۱ بشقاب یا نصف بشقاب غذا میل کنید. فقط حتما پیش از اینکه سیر شوید یا احساس سیری کنید دست از خودرن غذا بکشید.

غذاهایی که میتوانند در این مرحله برای شما دردسر ایجاد کنند و بهتر است مصرف نکنید عبارتند از:

  • نان
  • نوشیدنی های گازدار
  • سبزیجات خام
  • سبزیجات پخته شده پرفیبر مانند کرفس ، کلم بروکلی و …
  • گوشت های سفت
  • گوشت قرمز
  • غذاهای سرخ شده
  • غذاهای پر ادویه یا تند
  • آجیل و دانه ها
  • ذرت بو داده

بعد از مدتی احتمالا بتوانید برخی از مواد غذایی ذکر شده را مصرف کنید البته باید حتما پیش از مصرف با متخصص جراحی لاغری یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید

 
تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 16 بهمن 1398
نظرات
آیا دندان کج من به وسیله ارتودنسی صاف می شود یا نه؟

آیا دندان کج من به وسیله ارتودنسی صاف می شود یا نه؟

دندان کج را می توان به وسیله درمان ارتودنسی صاف کرد معایب دیگر دندان ها را هم به وسیله این درمان می توان به طور کامل برطرف کرد از طرفی امروزه درمان های دیگری برای صاف نشان دادن دندان و لبخند زیبا وجود دارد استفاده از روکش های دندان (ونیرها) بر روی دندان کج از جمله این روش ها است.

راه حل و درمان مناسب

بهترین متخصص ارتودنسی قادر است به سادگی و به وسیله درمان ارتودنسی دندان کج این فرد را صاف و هماهنگ با دندان های دیگر او بکند سپس لبه تراشه دار دندان جلو را با قرار دادن یک ترمیم دندان و یا تنها به وسیله پیرایش آن با یک مته دندانپزشکی صاف کند.

 اختلاف خط لثه که در سراسر دندان های جلو بالا وجود داشت به وسیله درمان ارتودنسی برطرف خواهد شد.

الف) مقایسه بین زمان و انتخاب نوع درمان

درمان ارتودنسی برای صاف کردن دندان کج این نمونه به زمانی بین یک تا دو سال برای تکمیل درمان نیاز دارد.این مدت طولانی برای درمان ارتودنسی به عنوان یک نقطه ضعف نسبت به درمان های دیگر به حساب می آید.

از جمله اصلاح فرم و موقعیت دندان ها به وسیله ارتودنسی متحرک که در دسترس هستند.

ب) مقایسه هزینه

تعرفه ارتودنسی می تواند یک نگرانی محسوب شود اما گرفتن نتایج همیشگی در مقابل هزینه روکش که حداقل هشت دندان را باید شامل شود نشان می دهد که هزینه هر دو درمان تقریبا برابر است بنابراین در مقایسه ای که با دندانپزشکی زیبایی که شامل تاج و ونیر ها می باشند هزینه تنها هزینه حال حاضر نیست ارتودنسی ثابت هزینه کمتری نسبت به سایر هزینه های دیگر دارد

ج) معایب دیگر روکش دندان

اگر شما دندان های خود را به وسیله لمینت زیبا کرده اید حتما می دانید که انجام این کار یعنی برداشتن بخشی از ساختار سالم دندان .

راه حل هایی برای درمان دندان کج

 بهترین روش برای صاف کردن این دندان ها استفاده از یکی از انواع ارتودنسی است در روش دیگر برای درمان این فرد می توان استفاده از روکش دندان یا ونیر را پیشنهاد داد لمینت یک روش شبیه سازی و جایگزینی است. اگر ارتودنسی توسط متخصص و به طور صحیح انجام شود احتمال بروز عوارض ارتودنسی بسیار کاهش می یابد

الف) درمان دندان های بالایی

به وسیله روکش می توان عرض دندان های جلویی را با هم یکسان کرد.

ب ) درمان دندان پایینی

برای ایجاد یک نظم و صاف کردن دندان و گرفتن نتیجه مطلوب حداقل شش دندان در پایین نیاز به درمان دارند نسبت هزینه و نتیجه بدست آمده در ارتباط با انجام این کار سوال برانگیز به نظر می رسد.

ج ) معایب انجام روکش برای دندان کج 

  • دندان های جلو این فرد برای انجام روکش دندان باید باریک تر شود این تنها راه برای بدست آوردن فضای بین دو دندان است.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 15 بهمن 1398
نظرات
درمان قطعی دیابت نوع ٢ با عمل جراحی لاغری

بيش از حد چاق هستيد و اين چاقي شما را آزار مي‌دهد؟ در كنار چاقي بيماري هايي مثل فشار خون بالا، كلسترل بالا، مشكلات روانشناختي، ديابت نوع ۲ و …. داريد؟ ما در اين پست درباره اين راه با شما صحبت ميكنيم و با هم بر طبق آمار و ارقام درمان قطعي ديابت نوع ٢ با عمل  لاغري با جراحي را بررسي ميكنيم.

عمل جراحي براي درمان ديابت نوع ۲

اخيرا كاربران زيادي در فضاي مجازي كلمات كليدي و عبارتي مثل ” عمل ديابت “، “جراحي ديابت “، “جراحي ديابت نوع ۲ ” يا جراحي ديابت در تهران و ساير شهرهاي ديگر را جستجو ميكنند. دقيقا عمل خاصي وجود ندارد كه به صورت اختصاصي بتواند ديابت را درمان كند. اما اگر ديابت شما ناشي از چاقي بيش از حد باشد، ميتوان با درمان با كمك عمل لاغري، ديابت نوع ۲ را نيز درمان كرد.

برخي از مهمترين فوايد عمل جراحي لاغري

با انجام عمل جراحي لاغري علاوه بر چاقي، اغلب بيماري هايي كه مرتبط با چاقي هستند نيز يا به طور كامل درمان ميشوند و يا به صورت چشمگيري بهبود پيدا ميكنند.

بسيار خلاصه و مفيد درباره ديابت نوع ۲

ديابت نوعي بيماري مزمن است و در درازمدت به مبتلايان آسيب هايي وارد ميكند

  • ديابت نوع ۱: بيشتر در افراد كم سن و سال مثل بچه ها و نوجوانان ديده ميشود كه در اين افراد هورمون انسولين توليد نميشود.
  • و ديابت نوع ۲: بيشتر در بالغين و بزرگسالان ديده ميشود. هورمون انسولين توليد ميشود، اما ميزان توليدش كاهش پيدا ميكند يكي از عوامل خطر اين بيماري، چاقي است و كساني كه چاق هستند معمولا از اين بيماري رنج ميبرند يا در خطر ابتلا به آن هستند.

درمان ديابت با جراحي اسليو معده

 اسليو معده يكي از بهترين و پرطرفدار ترين عمل هاي جراحي چاقي در سراسر دنيا و خود كشور ما است. تحقيقات نشان ميدهد كه انجام عمل اسليو معده ميتواند تا ۸۱ درصد باعث بهبود علايم و عوارض ديابت نوع دو شود.

ميخواي چاقي مفرط و بيماري مرتبط با چاقيت رو درمان كني؟

اگر چاقي مفرط داريد و همزمان با پره ديابت يا ديابت نوع دو نيز دست به گريبان هستيد، بهتر است فكري براي خلاص شدن از شر هر دو بيماري كنيد. اگر با محاسبه BMI متوجه شديد شاخص توده بدني بالايي داريد، از كار و زندگي افتاده ايد و اميد به زندگيتان روز به روز به خاطر داشتن چاقي مفرط و بيماري هاي مرتبط با آن كاهش ميابد، بهترين زمان براي انجام عمل جراحي چاقي شما است. خوشحال ميشويم كه براي دريافت مشاوره جهت انجام عمل چاقي با آقاي دكتر عنبرا بهترين متخصص جراحي لاغري ايران تماس بگيريد و يا نوبت آنلاين دريافت كنيد تا ايشان در مسير لاغر شدن و به دست آوردن سلامتي به شما عزيزان كمك كنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 15 بهمن 1398
نظرات
آیا من نیاز به ملاقات با یک ارتودنتیست دارم ؟

آیا من نیاز به ملاقات با یک ارتودنتیست دارم ؟ 

ملاقات با یک ارتودنتیست – مهم ترین دلیل برای مراجعه به یک ارتودنتیست نامرتبی دندان های جلوی شما است  اگر دندان های جلوی خود را در آینه ببیند متوجه خواهید شد که مشکل در این زمینه بسیار آشکار است شاید یک بایت بد یا دندان های جلوی نامرتب می تواند اصلی ترین دلیل ملاقات با یک ارتودنتیست باشد .

ارتودنسی برای کودکان

علاوه بر دستورالعمل های کلی به دو دلیل بسیار خوب بهتر است فرزند شما در سن 7 سالگی تحت معاینه قرار گرفته یکی از این دلایل: ناشی از این واقعیت است که اختلاف زیادی در روند رویش دندان در هنگام رشد فرزند تان ممکن است وجود داشته باشد .

دلیل دوم : برای معاینه فرزند شما در سن پایین این است که بسیاری از شرایط به مراتب آسان تر حل خواهد شد.

اگر در مراحل اولیه فرآیند رشد طبیعی کودکتان ، مشکلات فکی و دندانی او شناسایی شود او می تواند از فواید ارتودنسی کودکان بهره ببرد.

اگر فک کودک شما در نوجوانی درمان نشود ممکن است در سنین بالاتر به جراحی اصلاحی نیاز داشته باشد اگر شما متوجه هر یک از این علائم بشوید می توانید درمان ارتودنسی فعال را از آغاز دوران 9 سالگی الی 14 سالگی انجام دهید .

ارتودنسی در بزرگسالان

 اگر چنین است پس بهتر است خودتان هم به ملاقات با یک ارتودنتیست بروید امروزه در حدود یک پنجم از مراجعین ارتودنسی بزرگسالان هستند .

درمان ارتودنسی می تواند در هر سنی موفق باشد به علاوه با رشد روز افزون دسترسی به براکت های سرامیکی شفاف، ارتودنسی متحرک و نامرئی  ، ارتودنسی زبانه ( ارتودنسی داخل دندانی )

مشکل افرادی هم که نمی خواهند ظاهر ارتودنسی شان جلب توجه کند نیز برطرف شده است البته تنها جنبه زیبایی ارتودنسی مد نظر نیست دندان های خوب و ردیف و از وسط تراز قرارگرفته و بهداشت دهان و دندان راحت تر صورت می گیرد و نگهداری آنها آسانتر است .

هزینه ارتودنسی و هزینه این درمان برای هر فردی ممکن است جداگانه باشد و معمولاً برحسب سختی و پیچیدگی درمان و مقدار ناهنجاری‌های دهانی و دندانی بیمار و انواع آن (با سیم و براکت فلزی- پشت دندانی- نامرئی و ....) تعیین کننده است اگر به دنبال یک متخصص ارتودنسی در غرب تهران  هستید که آموزش های لازم و مهارت های خاص را برای تراز و ردیف کردن دندان های کج و زیبایی لبخند برای شما دیده است دکتر هادی درویش پور در این زمینه می تواند به شما کمک کند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 14 بهمن 1398
نظرات
درباره بالون معده

درباره بالون معده

 

 

اگر درباره بالن معده سوالی دارید یا قصد دارید به این زودی برای کاهش وزن خود این عمل را انجام دهید و کلی سوال ذهنتان را درگیر کرده، حتما این مقاله را بخوانید.

بالون معده برای چه اشخاصی مناسبه؟

کسانی که شاخص توده بدنی‌ یا BMI آن ها حداقل ۲۷ باشد. به عبارت دیگر کسانی که ۱۰ تا ۳۰ کیلو اضافه وزن دارند و نتوانسته اند با سایر روش های لاغری وزن از دست بدهند.

گذاشتن بالون معده جراحی لاغری و از دست دادن وزن ایده بسیار خوبی است. اما برای کسانی که اضافه وزن زیادی دارند یا با چاقی مفرط روبرو هستند پیشنهاد نمیشود. زیرا میزان وزنی که از دست میدهند کم است. این افراد بهتر است رو به عمل هایی چون اسلیو معده، بای پس معده، عمل بای پس روده، پلیسه زدن و … بیاورند که مفید و موثرتر هستند.

بالون معده چطوری وارد معده میشه؟

پزشک یا متخصص لاغری بدون جراحی و تنها با کمک یک دستگاه آندوسکوپ بالون را از طریق دهان و مری وارد معده میکند. زمانی که آندوسکوپ به معده رسید، جراح لاغری بالون را با کمک محلول استریل سالینی پر میکند.

بالون معده چطوری کار میکنه؟

همه انواع بالن های معده یک مکانیزم دارند. آن ها بخش زیادی از معده را اشغال می کنند تا جای کمی برای غذا باقی بماند. علاوه بر این، بالنها باعث میشوند که مواد غذایی به آرامی از معده خارج شوند که این یعنی شخصی که بالن گذاشته دیرتر گرسنه میشود.

بالون چطوری از معده در میاد؟

دقیقا همانگونه که بالون وارد معده میشود، به همان صورت از طریق آندوسکوپی از معده خارج میشود. مایع، هوا و محتویات بالون با کمک آندوسکوپ خالی شده و به سمت عقب برگردانده میشود.

آیا بعد از بالون گذاری باید به طور مرتب به مطب پزشک سر بزنم؟

معمولا هر یک یا ۲ ماه برای ارزیابی باید به مطب متخصص لاغری خود مراجعه کنید.

گذاشتن بالون معده برای لاغری و از دست دادن وزن ایده بسیار خوبی است. اما برای کسانی که اضافه وزن زیادی دارند یا با چاقی مفرط روبرو هستند پیشنهاد نمیشود. زیرا میزان وزنی که از دست میدهند کم است. این افراد بهتر است رو به عمل هایی چون اسلیو معده، بای پس معده، بای پس روده، پلیسه زدن و … بیاورند که مفید و موثرتر هستند. اگر میخواهید برای دریافت مشاروه و راهنمایی از دکتر عنبرا متخصص لاغری و جراح لاغری کمک بگیرید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 14 بهمن 1398
نظرات
ارتودنسی برای دندان های شلوغ

ارتودنسی برای دندان های شلوغ

انواع اصلاح ارتودنسی برای دندان های شلوغ

بریس شایع ترین نوع اصلاح ارتودنسی است گزینه های درمان می تواند از این قبیل باشد:

  1. درمان ارتودنسی ثابت
  2. درمان ارتودنسی نامرئی

بریس شامل براکت ها و سیم قوس دار ارتودنسی است که در سرتاسر دندان های شما قرار می گیرد برای محافظت از سیم ها می توان از بندهای کشی یا الاستیک در ارتودنسی استفاده کرد براکت ها به دندان ها با چسب مخصوص متصل می شوند این چسب ها کاملا هم رنگ دندان های شما است.

چه مشکلاتی با دندان های شلوغ بوجود می آید؟

تمیز کردن دندان های شلوغ سخت تر از دیگر دندان ها است زیرا دشوار است که تمام پلاک ها را در داخل و بین دندان ها به درستی از بین ببریم درنتیجه خطر پوسیدگی دندان، ژینژیویت و بیماری پریودنتال افزایش می یابد علاوه بر این دندان های شلوغ باعث می شود که مردم در مورد ظاهر خود احساس خوشایندی نداشته باشند و دچار کاهش اعتماد به نفس شوند.

دندان های شلوغ خود را مرتب کنید

اصلاح دندان های شلوغ برای سلامت دهان و دندان ها لازم و ضروری است به وسیله یک درمان مناسب شما می توانید دندان های مرتب تری داشته باشید، از طرفی رعایت بهداشت دهان و دندان در دندان های مرتب آسانتر است.

اگر چه دندانپزشکان برای درمان مشکلات جزئی ارتودنسی آموزش دیده اند اما بهترین درمان را شما می توانید تنها در نزد یک متخصص ارتودنسی دریافت کنید این متخصصان قادرند با توجه به و ضعیت و نیازهای منحصر به فرد شما دندان های شلوغتان را درمان کنند ارتودنتیست ها بر این باورند که تعرفه ارتودنسی نباید مانعی برای لبخند زیبا و سالم  باشد.

ارتوپدی دندانی برای کودکان

با بهره گیری از متخصص ارتودنسی کودکان شما می توانید شاهد رشد و تکامل فک کودک خود باشید در طی درمان فاز اول ارتودنسی کودکان از درمان هایی که برای اصلاح رشد فک است استفاده می کند در این باره متخصص ارتودنسی فرزندتان توضیحات لازم را به شما خواهد داد به وسیله دریافت اطلاعات لازم شما اطمینان حاصل می کنید که استخوان فک او تا قبل از شروع مرحله دوم کاملا درمان شده است.

ارتوپدی دندانی عضلانی برای بزرگسالان

از ارتوپدی دندانی فاسیال برای درمان بزرگسالان نیز استفاده می شود از آنجایی که استخوان های فک بزرگسالان سخت تر شده است بنابراین برای درمان باید از جراحی فک کمک گرفت.به طور معمول از جراحی برای تنظیم استخوان فک و هماهنگی دندان ها با چهره بیمار استفاده می کنند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 13 بهمن 1398
نظرات
عوامل موفقیت بعد از انجام عمل جراحی اسلیو معده

 

 عوامل موفقیت بعد از انجام عمل جراحی اسلیو معده

عمل  اسلیو معده زمانی که با رژیم غذایی توصیه شده و ایجاد تغییرات اساسی در سبک زندگی همراه باشد، میتواند به صورت معجزه آسایی افرادی که چاقی مفرط دارند را لاغر و درمان کند. این عمل یکی از پرهوادارترین عمل های لاغری در کشورمان است و به دلیل اثربخشی، بالا بودن درصد موفقیت عمل اسلیو معده و حداقل بودن عوارض اسلیو، روز یه روز درخواست برای انجام این عمل افزایش پیدا میکند.

با این وجود برخی افراد گزارش میدهند که با وجود انجام عمل اسلیو معده نتوانسته اند به زن دلخواه خود برسند و یا حتی به مرور زمان وزن گرفته اند. آیا واقعا چنین چیزی امکانپذیر است؟ هرچند که بسیار نادر است، اما متاسفانه در برخی افراد و برخی شرایط امکان شکست عمل اسلیو وجود دارد. ادامه مقاله را بخوانید تا متوجه شوید چه عواملی در شکست نتایج اسلیو نقش دارند،کلید موفقیت انجام این جراحی لاغری در چیست و درصد موفقیت اسلیو چگونه افزایش پیدا میکند.

کلید موفقیت عمل اسلیو معده چیست؟ چگونه و از چه طریقی به کاهش وزن بیشتر بعد از عمل کمک کنیم؟

اگر می‌خواهید درصد موفقیت عمل اسلیو معده بیشتر شود و زودتر به نتایج دلخواه دست پیدا کنید حتما بعد از عمل چاقی به توصیه های ذکر شده توسط  متخصص جراح لاغری عمل کنید.

موارد زیر باعث افزایش درصد موفقیت عمل اسلیو معده می‌شوند:

عادات غذا خوردن

هدف از انجام عمل اسلیو ، لاغری است. و برای رسیدن به این منظور، ما با انجام این عمل کاری می‌کنیم که شخص مبتلا به چاقی مفرط، زودتر سیر شده و اشتهایش تا آنجا که ممکن است سرکوب شود.

مواد غذایی

بعد از عمل جراحی اسلیو معده، در مقایسه با کربوهیدرات ها و چربی ها، باید میزان پروتئین بیشتری دریافت کنید. باید در هر وعده غذایی مقادیر بالایی پروتئین بخورید. اما چرا باید دریافت پروتئین شما بالا باشد؟ چون هضم پروتئین، کمی زمانبرتر از سایر مواد مغذی دیگر است. پروتئین برای مدت بیشتری در معده باقی میماند و باعث میشود که شما کمتر احساس گرسنگی داشته باشید. در نتیجه زود به زود احساس گرسنگی به شما دست نمیدهد.

آب

بدن برای انجام تمام کارها و فعالیت های خود نیازمند آب است. زمانی که شما غذا می‌خورید، بدن برای تمام فرآیندهای گوارشی از بلع گرفته تا جذب مواد مغذی آب می‌خواهد

ورزش

انجام ورزش و داشتن فعالیت های منظم بعد از عمل اسلیو بسیار مهم است. ورزش میتواند بر بخش های مختلف بدن تاثیر بگذارد

 

تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 13 بهمن 1398
نظرات
آیا کاهش وزن می تواند راهی برای درمان آسم باشد؟

آیا کاهش وزن می تواند راهی برای درمان آسم باشد؟

 اکثر افرادی که بیش از اندازه چاق هستند، به سختی نفس می کشند و تنفس آن ها با خس خس همراه است. برای اینکه تا حدودی متوجه شوید چاقی مفرط دارید یا خیر, می توانید با BMI که یک روش اندازه گیری غیر مستقیم است اما ثابت شده که در اکثر مردم شاخصی قابل قبول برای محاسبه اضافه وزن به حساب می آید. همچنین به دلیل اینکه محاسبه BMI دقیق کار آسانی است، هر شخص می تواند به راحتی و با قرار دادن قد و وزن خود در فرمول، عدد آن را به دست آوردمعمولا در چنین شرایطی، انگشت سرزنش به سمت آسم می رود. همچنین ممکن است بیمار سابقه ی آسم داشته باشد اما با افزایش وزن علائم آن بیشتر از پیش بروز کند.

در واقع، رابطه ی بین چاقی و آسم یک رابطه ی دوطرفه است و هر دو علت و معلول یکدیگرند. به عبارت ساده تر، چاقی باعث بروز آسم و آسم باعث افزایش وزن بیمار می شود.

آسم چیست؟

آسم یک بیماری مزمن است که مجاری هوا را تحت تاثیر قرار داده و تنفس را برای بیمار مشکل می کند. 

  • سرفه
  • خس خس کردن
  • تنگی نفس
  • تنگی قفسه سینه

در صورتی که آسم شدید باشد، مواردی همچون تضعیف فعالیت های روزانه و عدم توانایی در تکلم هم به چشم می خورد.

آیا کاهش وزن می تواند راهی برای درمان آسم باشد؟

کاهش وزن همواره به عنوان یکی از اساسی ترین گزینه های درمان آسم برای بیماران چاق در نظر گرفته می شود. اگرچه موارد دیگری مثل ترک سیگار و جلوگیری از تحریک آلرژی نیز باید مراعات شوند، اما کاهش اضافه وزن مفرط در درمان آسم یک فاکتور کلیدی است.

از آنجایی که تنفس حیاتی ترین عمکرد بدن برای زنده بودن است، هر گونه اختلال در آن باید در سریع ترین زمان ممکن رفع شود. رژیم غذایی و ورزش راهکار معقولی برای کاهش وزن سریع نیستند. برای چنین مواردی جراحی لاغری بهترین روش ممکن است. جراحی هایی مثل عمل اسلیوباعث کاهش حجم معده شده و با سرعت معقولی، وزن بیمار را به حد نرمال می رسانند. پس از جراحی لاغری مشکلاتی مثل آسم نیز بر اثر کاهش وزن از بین می روند اگر به دنبال یک جراح لاغری در تهران هست دکتر عنبرا جراح و متخصص لاپارسکوپی با بیش از 14 هزار عمل موفق در زمینه جراحی چاقی فعالیت می کنند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 12 بهمن 1398
نظرات
کاشت دندان و ارتودنسی

کاشت دندان و ارتودنسی

کاشت دندان یا ایمپلنت دندانی امروزه توانسته است محبوبیت زیادی را در میان مردم کسب کند.ممکن است شما در اثر تصادف یا خرابی برخی از دندان های خود را از دست داده باشید یا فاصله بین دندان های شما ، مادر زادی بیش از یک سانتیمتر باشد در این صورت به وسیله ایمپلنت دندانی و ارتودنسی می توانید اغلب معایب دندان هایتان را برطرف کنید.

آیا شما دندان از دست رفته دارید و همزمان قصد انجام ارتودنسی دارید؟

در این صورت یک بهترین دکتر ارتودنسی خوب پس از بررسی دقیق دندان های شما ابتدا درمان درمان ارتودنسی های شما را انجام می دهد تا همه دندان ها در سر جای اصلی خود و مرتب قرار بگیرند پس از ارتودنسی وقتی که جای دندان از دست رفته دقیقا مشخص شد دندانپزشک شما می تواند اقدام به انجام ایمپلنت یا کاشت دندان کند 

هرچند ممکن است هزینه سیم کشی دندان و هزینه ارتودنسی در نگاه اول خیلی زیاد به نظر برسد، اما مطمئن باشید که در قبال فواید و مزایای زیاد آن بدون به همراه داشتن عوارض سیم کشی دندان، اصلاً هزینه بالایی نیست  توجه کنیدکه متناسب با شدت نامرتبی دندان ها، همچنین ارتودنسی ثابت و یا ارتودنسی نامرئی، هزینه ارتودنسی و هم چنین هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین متفاوت خواهد بود.

کاشت دندان یا ایمپلنت دندانی یعنی چه؟

بازسازی و احیا کردن سلامت دندان ها را به نوعی ایمپلنت دندانی می گویند ایمپلنت نوعی پیوند اعضا است که جایگزین یکی از اعضا از دست رفته بدن می شود.

مدت زمان لازم برای انجام کاشت دندان؟

پس از کاشت پایه فلزی در فک بطور معمول مدت سه الی چهار ماه زمان لازم است تا فک تحریک شود.

سن ایمپلنت دندانی

جبران دندان از دست رفته در سن هجده سالگی به بالا امکان پذیر می باشد در سنین بالای میانسالی تا زمانی که شما دارای لثه های سالمی هستید و از بافت استخوانی خوبی برخوردار هستید می توانید از ایمپلنت دندانی بهره بگیرید .

مزایای کاشت دندان

ایمپلنت دندانی می تواند در عین راحتی و زیبایی بسیار مقاوم و کاربردی نیز باشد پایه فلزی ایمپلنت درست مانند ریشه دندان در داخل استخوان فک کاشته می شود پس از استخوان سازی در اطراف آن ایمپلنت شما محکم و مقاوم می شود عمر زیاد ایمپلنت در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان و امکان جایگزینی مجدد آن از دیگر مزایای ایمپلنت محسوب می شود درصورت کلی مراقبت و نگهداری خود بیمار اصلی ترین عامل طول عمر و بقای ایمپلنت دندانی است .

 

تعداد بازدید از این مطلب: 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 12 بهمن 1398
نظرات
پاسخ به 8 سوال بسیار مهم درباره عمل لاغری

پاسخ به 8 سوال بسیار مهم درباره عمل لاغری

در این مطلب به 8 سوال بسیار رایج و مهم پیرامون انواع اعمال جراحی چاقی مثل عمل اسلیو معده ، بای پس  و … پاسخ داده شده است.

سوال ۱: چه موقع بعد از عمل جراحی لاغری می‌تونم ورزش کنم؟

پاسخ:

بعد از انجام عمل می‌توانید در بیمارستان، در کنار استراحت کردن به صورت محدود پیاده روی کنید. البته نه بیشتر. نکته مهم بعد از اغلب اعمال جراحی لاغری ، آهسته حرکت کردن و اجتناب از تحرک زیاد است

سوال ۲: من قبلا هرنی داشتم و یا من قبلا روی شکمم عمل انجام دادم، آیا من الان می‌تونم عمل لاغری لاپاراسکوپی داشته باشم؟

پاسخ:

 بله اما قبل از بیهوش شدن باید تمام سوابق بستری شدن و یا سابقه داشتن عمل جراحی قبلی مخصوصا در ناحیه شکم و لگن را به بهترین متخصص جراحی لاغری خود و متخصص بیهوشی اطلاع دهید.

سوال ۳: من دیابت نوع دو دارم، آیا عمل لاغری من با این شرایط خطرناکه؟

پاسخ:

بله امکان دارد. ولی این به معنی عدم انجام عمل لاغری برای کسانی که دیابت نوع دو دارند نیست.

سوال ۴: اگر من بیماری قلبی داشته باشم میتونم عمل لاپاراسکوپی لاغری انجام بدم؟

پاسخ:

بله میتوانید اما باید پیش از انجام عمل با متخصص قلب و عروق مشورت کنید و او تایید کند که شما صلاحیت انجام این عمل را دارید

سوال ۵: آیا بعد از انجام عمل لاغری میتونم باردار شم؟ 

پاسخ:

بله میتوانید. شما نه تنها میتوانید باردار شوید بلکه احتمال و شانس بارداری شما بعد از عمل لاغری به طرز چشمگیری افزایش پیدا میکند.

سوال ۶: آیا بعد از عمل لاغری نیاز به عمل جراحی پلاستیک دارم؟ بیمه عملش رو میده؟

پاسخ:

اغلب بیماران پس از انجام عمل های لاغری مثل اسلیو معده و بای پس با شل یا آویزان شدن پوست مواجه می‌شوند.

سوال ۷: بعد از عمل جراحی لاغری ، مو ریزش پیدا میکنه این درسته؟

پاسخ:

بله برخی بیماران ممکن است پس از عمل با ریزش مو مواجه شوند. و در کل ۳ تا ۶ ماه پس از عمل این اتفاق طبیعی است.

سوال ۸: میگن بعد از عمل باید مکمل ویتامین و مینرال بگیرم، آیا بیمه هزینه رو به من برمیگردونه؟

پاسخ:

تا مدت طولانی بعد از عمل اسلیو معده، بای پس معده و برخی دیگر از اعمال لاغری باید مولتی ویتامین دریافت کنید و شاید برای تمام طول عمر. بدن شما به مقادیر بالاتری از برخی ویتامین های خاص، کلسیم و ویتامین D نیاز پیدا خواهد کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 8 بهمن 1398
نظرات
عادتهای مضر برای دندان ارتودنسی شده کدامند؟

آیا شما به تازگی به درمان ارتودنسی رو آورده اید؟

آیا نمی دانید کدام خوراکی مورد علاقه خود را نباید مصرف کنید؟

در این صورت بهتر است خوراکی هایی را که ممکن است باعث شل شدن یا شکستن براکت ها و سیم قوس دار ارتودنسی شما می شود را کنار بگذارید.

در صورت به وجود آمدن این موارد شما به اورژانس ارتودنسی نیاز پیدا می کنید.

خوردن غذا های سفت مانند استیک های نیم پز و یا پیتزا هایی که دارای نان سفتی هستند می توانند باعث آسیب جدی به دستگاه ارتودنسی شما شوند.

گاز زدن میوه های سفت مانند سیب آبدار و گوجه سبز هم برای دستگاه ارتودنسی شما مضر است.

خوردن آب نبات های سفت و تافی های چسبناک را نیز باید از رژیم غذایی خود حذف کنید.

البته دکتر ارتودنسی خوب شما در ابتدای درمان لیستی از غذا و مواد خوراکی که شما باید در حین ارتودنسی از خوردن آن اجتناب کنید در اختیار شما می گذارد.

عادتهای مضر برای دندان و خوراکی هایی که با دستگاه ارتودنسی شما دشمن هستند

نان های تست و یا برشته سنتی و یا نان لواشی که به صورت چند لایه درآورده اید برای دستگاه ارتودنسی شما ضرر دارد.

انواع ساندویچ ها و انواع برگرها را هم تا زمانی که دستگاه ارتودنسی ثابت یا دستگاه ارتودنسی نامرئی در دهان شما است بهتر است از رژیم غذایی خود حذف کنید.

شیرینی های سفت و یخ نیز از مواردی هستند که باید در حین درمان ارتودنسی از آنها اجتناب کنید.

برخی دیگر ازاین خوراکی ها عبارتند از:

پاپ کورن : خوردن این خوراکی در حین ارتودنسی دندان بسیار مضر است زیرا ذرت بو داده دارای غلافی است که در زیر دستگاه ارتودنسی شما گیر می کند.

آجیل : اغلب آجیل ها بسیار سفت هستند در صورت تمایل شما می توانید آنها را پودر کرده و مصرف کنید.

سبزیجات خام : سبزیجات خامی مانند کلم و هویج را یا به صورت قطعات کوچک استفاده کنید یا آنها را ابتدا بپزید سپس مصرف کنید.

جمع بندی:

افرادی که ارتودنسی کرده‌اند، رعایت بهداشت دهان و دندان‌هایشان دشوار است، در صورتی که فرد موارد بهداشتی را رعایت نکند، احتمال پوسیدگی دندان بسیار زیاد است پس باتوجه به

 

قیمت ارتودنسی که برای دندان هایتان انجام دادید از مراقبت دندان های ارتودنسی شده خود غافل نشوید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 8 بهمن 1398
نظرات
دوره نقاهت پس از عمل جراحي باي پس روده

دوره نقاهت پس از عمل جراحي باي پس روده

 باي پس روده يك عمل جراحي است كه به منظور كاهش وزن دائمي در ۲ مرحله انجام مي‌شود. اين عمل در واقع تركيبي از دو جراحي لاغري ديگر است و به آن دئودنال سوئيچ نيز گفته ميشود. دئودنال سوئيچ يكي از پيچيده‌ترين پروسه هاي جراحي-درماني در پزشكي است كه در آن هم حجم معده و هم جذب مواد غذايي كاهش ميابد.

جراحي باي پس روده براي چه افرادي مناسب است

محاسبه BMI يا شاخص توده بدني يكي از ابزارهاي سنجش مقايسه وزن و قد شخص است. به طور كلي بيماراني كه شاخص توده بدني بالاي ۵۰ دشته باشند مي توانند اين جراحي را انجام دهند در برخي موارد  اسليو معده در مرحله اول انجام شده و بعد از ۱۸ ماه جراحي دور زدن روده انجم ميشود 

غذا خوردن بعد از عمل باي پس معده

بعد از عمل چاقي ،  باي پس معده فرد بايد دوباره بدن خود را به خوردن غذا و خوراكي ها عادت دهد. اما اين به معناي توانايي مصرف هر نوع غذايي توسط بيمار نيست. بيماران تا چند هفته نمي‌توانند و نبايد غذاي جامد بخورند.

بيمار بايد بعد از دوره اول كه تنها بايد رژيم غذاي آبكي و مايع مصرف كند، وارد فاز دوم تغذيه شود. در اين فاز غذاهاي نرم و پوره مانند بايد مصرف شوند. رژيم غذايي نرم تقريبا ۱ تا ۲ هفته ادامه پيدا ميكند و پس از آن وارد فاز آخر يعني جايگزيني مواد خوراكي جامد با مواد خوراكي نرم خواهيم شد.

دوره بهبودي در طولاني مدت

از آنجايي كه معده پس از عمل كوچكتر شده است، بايد بيش از پيش به آن توجه كرد. به عنوان بخشي از روند كلي بهبودي، بيمار بايد مواد غذايي مناسبي مصرف كند و به شدت چيزي كه ميخورد را كنترل كند. ايجاد تغير در زندگي نقش بسيار مهمي در بازگشت به زندگي روزمره و گذر از دوره نقاهت دارد. اما با ايجاد اين تغييرات مي‌توانيد زودتر و كاملا راحت‌تر به نتايج عمل نزديكتر شويد.

در حالي كه نتايج نهايي در هر بيمار متفاوت است، ميزان موفقيت كلي عمل جراحي دئودنال سوئيچ بسيار خوب است. به طور متوسط، بيماراني كه از دستورالعمل‌هاي تعيين‌شده پيروي مي‌كنند و نقش فعالي در بهبود خود دارند، در طول سال اول پس از عمل جراحي باي پس روده حدود ۶۰ درصد، و در طول سال دوم نيز نزديك ۷۵ تا ۸۰ درصد از اضافه وزن خود را از دست مي‌دهند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 7 بهمن 1398
نظرات
فوايد ارتودنسي در كودكان

فوايد ارتودنسي در كودكان

آيا فرزند شما دندان هاي ناصاف و به هم ريخته اي دارد؟ آيا نگران لبخند كودك خود در آينده هستيد؟ آيا تا اين لحظه براي درمان ارتودنسي كودكان يا كودك خود اقدام نكرده ايد؟ تا به حال به مزاياي درمان فرزندتان در يك كلينيك تخصصي ارتودنسي فكر نكرده‌ايد، اينطور نيست؟

ارتودنسي در كودكان چيست؟

درمان ارتودنسي در كودكان يكي از انواع درمان هاي دندانپزشكي است كه مشكلات مربوط به موقعيت فك و دندان ها ي كودكان را تصحيح مي كند به طور كلي هدف از تمام درمان هاي ارتودنسي چه مربوط به كودكان و چه مربوط به بزرگسالان اين است كه دندان ها را به گونه اي تنظيم كند كه مجموعه دندان هاي بالا و پايين در هماهنگي كامل با همديگر قرار بگيرند هفتاد درصد از مردم به ارتودنسي دندان نياز دارند.

كدام مشكلات ارثي دندان هاي كودكان به وسيله ارتودنسي حل مي شوند؟

  • جلوزدگي فك
  • عقب ماندگي فك
  • اندازه دندان ها
  • دندان هاي اضافي
  • دندان هاي ازدست رفته
  • اختلالات فكي دنداني

عقب ماندگي فك بالا يا جلو زدگي فك پايين

اين درمان در كودكان در سنين قبل از بلوغ يعني قبل از ده سالگي براي دختران و پسران بايستي انجام بگيرد متخصص ارتودنسي مي تواند از ناهنجاري دائمي فك هاي كودكان در سنين زير بلوغ پيشگيري كند رشد فك كودك را با ساير قسمت هاي صورت و فك او هماهنگ كند

مداخله زود هنگام و درمان در اوايل هفت سالگي ممكن است از توسعه شرايط جدي و پيچيده جلوگيري كند. گزينه هاي درماني در دسترس ساده تر هستند ، وقت كمتري مي گيرند و هزينه آنها بسيار كمتر از قيمت ارتودنسي در بزرگسالي است

انواع روش هاي درمان در ارتودنسي چيست ؟

ارتودنتيست شما براي درمان از بسياري از لوازم ارتودنسي متحرك و ارتودنسي نامرئي كمك مي گيرد.

اين دستگاه ها به منظور حركت دادن دندان ها ، باز سازي ماهيچه ها و رشد فك ها استفاده مي شوند.

متخصص ارتودنسي شما تشخيص مي دهد كه از كدام روش ارتودنسي دندان براي بر طرف كردن مشكل شما استفاده كند

براي انجام ارتودنسي كودكان كدوم كلينيك يا مطب برم؟

اگر فرزندان شما هم نيازمند درمان ارتودنسي هستند، به جمع كودكاني كه در مطب تخصصي دكتر ارتودنسي كودكان تحت درمان ارتودنسي قرار گرفته اند بپيونديد فراموش نكنيد كه انجام اينكار براي كودكتان مزاياي بسيار زيادي دارد و علاوه بر خاطره سازي، در پايان، فرزندتان صاحب لبخندي شيرين و جذابتر خواهد شد

 

تعداد بازدید از این مطلب: 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 7 بهمن 1398
نظرات
فوايد عمل جراحي لاغري

فوايد عمل جراحي لاغري

لاغري با جراحي يا Bariatric اصطلاحي است كه اشاره به كاهش وزن موثر در افراد چاق دارد. جراجي لاغري تنها يك عمل نيست و چندين تكنيك و پروسه جراحي مختلف را شامل ميشود مزاياي جراحي لاغري زياد است به همين جهت اين عمل ها به تازگي بسيار پرطرفدار شده اند.

براي افراد زيادي جاي سوال است كه مزاياي جراحي لاغري واقعا چيست و چرا بايد شخصي كه چاق است بخواهد زير تيغ جراح چاقي برود؟

1- كاهش سريع وزن

شما با انجام عمل به صورت آني و يكباره وزن از دست نميدهيد، بلكه اضافه وزن خود را به مرور زمان اما به شكلي موثر و اغلب دائمي از دست ميدهيد

۲. بهبود بيماري هاي در ارتباط با چاقي

به خاطر انجام عمل جراحي لاغري و كاهش وزن، بيشتر شرايط پزشكي مربوط به چاقي شما نيز بهبود خواهد يافت. علاوه بر اين، مي‌توانيد از بروز مشكلات جدي ديگري كه نتيجه چاقي هستند پيش‌گيري كنيد

۳. بهبود كيفيت زندگي

۴. بهبود مسائل روانشناختي در افراد

۵. با انجام عمل جراحي لاغري پول خودتان را پس انداز ميكنيد!

يكي از مهم‌ترين مزاياي جراحي لاغري كه كمتر به آن توجه مي‌شود، صرفه جويي در هزينه هاي مالي است.ديابت، مشكلات قلب و عروق، فشار خون و … تنها تعدادي از اين مشكلات هستند كه سالانه هزينه هاي بسيار بالايي روي دست افراد چاق ميگذارند.

شايد با خودتان بگوييد كه هزينه عمل لاغري هم بالا است و  حتما با خواندن اين مقاله تا حد زيادي قانع شده اي كه چنين عمل ميتواند براي شما موثر باشد. يكي از عمل هاي كم خطر و پرطرفدار اسليو معده است اين جراحي وزن شما را به صورت موثر و در يك مدت زمان منطقي كاهش ميدهد و پول شما را به نوعي پس انداز ميكند. 

درباره انجام عمل جراحي لاغري فكر كنيد!

اما اينكه چه روشي را براي عمل خود انتخاب كنيد مهمتر است. شما بايد تمام جوانب مثبت و منفي و خطرات هر كدام از پروسه هاي جراحي را ارزيابي كنيد. و در نهايت براي اينكه بفهميد آيا شما كانديد مناسبي براي انجام اين عمل هستيد و يا آيا انجام اين عمل تاثيري بر لاغري شما دارد يا نه حتما با يك متخصص و جراح چاقي مشورت كنيد. دكتر طاها عنبرا بهترين متخصص جراحي لاغري در تهران با ويزيت حضوري و غيرحضوري شما را از انجام جراحي چاقي آگاه مي كند.

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 6 بهمن 1398
نظرات
دیپ بایت و درمان ارتودنسی

 دیپ بایت یا نیش عمیق زمانی رخ می دهد که دندان های جلویی در فک های بالا و پایین فرد بلند تر از حد معمول می شوند در این صورت این دندان ها بیش از حد دندان های مقابل خود را همپوشانی می کنند این عارضه اغلب به علت ژنتیک اتفاق می افتد و نتیجه آن عدم تقارن دندان ها در فک ها است.

 

آیا دندانپزشک تان به شما گفته دندان های نامرتبی دارید؟

اگر دندانپزشک شما به شما گفته که دندان های جلویی شما بیش از سایر دندانهایتان رشد کرده اند ممکن است شما نیاز درمان ارتودنسی دندان داشته باشید.

بریس ارتودنسی رایج ترین روش برای رفع ناهنجاری های دندانی و به خصوص دیپ بایت شما است.

دندانپزشک شما احتمالا شما را به یک دکتر ارتودنسی معرفی می کند. افرادی که ساکن منطقه تهران و اطرفا آن هستند بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران وجود دارد که می‌توانند خدمات ارتودنسی را با استاندارد کافی در اختیار شما قرار دارند

بریس ارتودنسی چیست؟

این وسیله یک دستگاه ارتودنسی متحرک یا ثابتی است که ارتودنتیست ها از آن برای مرتب کردن دندان ها استفاده می کنند.

برخی از آنها رنگی و برخی نیز نامرئی هستند.

همچنین با کمک متخصص ارتودنسی شما می توانید تعیین کنید که برای حرکت دندان های شما چه نوع بریسی مناسب تر عمل می کند و هزینه ارتودنسی را برای شما تعیین کنند

دیپ بایت چه آسیبی به فرد می تواند برساند؟

در این عارضه دندان های جلویی بیش از حد رشد می کنند و به دندان های مجاور یا مقابل خود آسیب می رسانند.

در برخی از موارد یک یا چند دندان فوقانی جلویی درفک بالا ، به یک یا چند دندان جلویی در فک پایین آسیب های جدی می رساند.

درمان دیپ بایت

این عارضه اغلب نیاز به درمان ارتودنسی چند رشته ای و همکاری بین دندانپزشک و ارتودنتیست دارد.

از جمله بریس دندان و نگهدارنده های متحرک که می توانند کمک بسیاری در رفع این عارضه داشته باشند.

ارتودنتیست ها در این باره دوره های خوبی گذرانده اند و در اصلاح بی نظمی دندان ها متخصص هستند.

درمان ارتودنسی مدرن می تواند به وسیله اصلاح دندان های قدامی جلو و با همتراز کردن دندان های پشتی این ناهنجاری را اصلاح کند.

امروزه انواع مختلف ارتودنسی برای این منظور ارائه شده است.

انواع مختلف ارتودنسی برای رفع دیپ بایت عبارتند از:

 

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 6 بهمن 1398
نظرات
کاهش وزن با عمل جراحی بای پس روده

کاهش وزن با عمل جراحی بای پس روده

عمل جراحی بای پس روده یا دئودنال سوئیچ در یک مفهوم ساده ترکیبی از عمل جراحی بای‌ پس معده و  اسلیو معده است.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای عمل بای پس روده هستند؟

این عمل برای افرادی است که از چاقی مفرط رنج میبرند و شاخص توده بدنی ۵۰ یا بیشتری دارند و با مشکلات متعدد سلامتی دست به گریبان هستند توصیه میشود. برخی از جراحان ممکن است این عمل را برای افرادی که شاخص توده بدنی بالاتر از ۳۵ دارند نیز انجام دهند. اما مهم است به یاد داشته باشید که عمل چاقی هیچ وقت یک راه‌حل سریع برای برطرف کردن مشکل وزن فرد نیست. ورزش منظم و رژیم غذایی سالم به بیماران کمک می‌کند که بعد از عمل جراحی، وزن خود را بهتر از دست بدهند.

خطرات مرتبط با جراحی بای پس روده

در رابطه با تمامی اعمال لاغری با جراحی به منظورکاهش وزن ، تعدادی عوارض، پیچیدگی یا خطرات مشترک وجود دارد که میتوانند در عمل جراحی دئودنال سوئیچ نیز رخ دهند.

فواید جراحی بای پس روده

  •  از آنجایی که در عمل بای پس روده بخش یپلوریک (بخش انتهایی معده) دست نخورده باقی میماند، بیماران به سندروم دامپینگ مبتلا نخواهند شد.
  • رژیم غذایی پس از بای پس روده نسبت به سایر اعمال جراحی لاغری قابل تحمل تر است.
  • جراحی دئودنال سوئیچ در مقایسه با سایر عمل های جراحی لاغری به طور کلی بیش‌ترین میزان کاهش وزن را دارد.
  • جراحی بای پس روده گزینه‌ای بسیار موثر برای افرادی است که دارای رژیم غذایی پرچربی هستند.

جوانب منفی عمل جراحی دئودنال سوئیچ

  •  زمان‌ بر بودن پروسه جراحی، بسته به وضعیت بیمار و شرایط دیگر، این عمل می‌تواند بین ۳ تا ۶ ساعت طول بکشید، ممکن است تحت تاثیر داروهای بیهوشی عوارضی را تجربه کند. 
  •  به دلیل دشوار بودن انجام این پروسه جراحی، تعداد جراحانی که بتوانند به خوبی و با تسلط اینکار را انجام دهند کم است و پیدا کردن  متخصص جراحی لاغری حرفه ای کمی چالش برانگیز است
  • با برداشتن بخشی از معده دیگر برای همیشه آن بخش را از دست میدهید و بنابراین عمل غیرقابل بازگشت است.
  • اگر بیماران رژیم غذایی بعد از عمل جراحی دئودنال سوئیچ یا بای پس روده را رعایت نکنند ممکن است با کمبود پروتئین، آنمی و کم خونی و بیماری متابولیک استخوانی مبتلا شوند. 
  • علاوه بر مشکلات ذکر شده، بیمارانی که تحت این عمل قرار میگیرند ممکن است گاز، نفخ و اسهال نیز تجربه کنند.
تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 5 بهمن 1398
نظرات
درمان ارتودنسی برای رفع کراس بایت

درمان ارتودنسی برای رفع کراس بایت

 کراس بایت زمانی اتفاق می افتد که یک یا چند دندان فک پایینی دندان های فک بالایی را همپوشانی کند در حالت عادی دندان های فک بالایی باید کمی دندان های فک پایینی را بپوشانند در صورتی که این وضعیت بطور معکوس اتفاق بیفتد یعنی یک یا چند دندان فک پایینی یک یا چند دندان فک بالایی را همپوشانی کند “بایت معکوس یا کراس بایت “ اتفاق افتاده است بهترین درمان برای کراس بایت ارتودنسی دندان است.

انواع کراس بایت

  • کراس بایت جلویی دندان
  • کراس بایت عقب دندان
  • کراس بایت یک طرفه و دو طرفه

کراس بایت یک دندانی

این بیماری ممکن است تنها در یک دندان باشد که در این حالت دکتر ارتودنسی برای به حرکت دادن آن از براکت یا نگهدارنده استفاده می کند علت دیگری که ممکن است باعث اختلال در رویش یک دندان شود ، تراکم در قوس فک بالا است هنگامی که دندان های دائمی تمایل به ظاهر شدن دارند و دندان های شیری هنوز نیفتاده اند ” ظاهر شدن دندان دائمی در حضور دندان های شیری ” می تواند منجر به کراس بایت شود

عوارض درمان دیر هنگام کراس بایت

در صورت عدم درمان به موقع این بیماری ممکن است مسائلی به وجود آید که منجر به مشکلات جدی بهداشت دهان و دندان شود .

این بیماری می تواند باعث فرسایش دندان ها شده ، اختلال در جویدن و بیماری های لثه و لبخند نازیبا را بوجود بیاورد .

همچنین درمان دیر هنگام این بیماری ممکن است منجر به عدم تقارن ظاهری فک پایین و حتی در مواقعی باعث بروز سندرم اختلال مفصل گیجگاهی شود .

بهترین سن برای درمان یک کودک مبتلا به کراس بایت در دوره دندانی مختلط است .

از این رو درمان زود هنگام این بیماری می تواند به برقراری مجدد تعادل عضلانی مناسب منجر شود .

برای درمان کراس بایت ارتودنسی ثابت بهتر است یا متحرک ؟

برای درمان این بیماری ، ارتودنسی ثابت ارجعیت بیشتری نسبت به ارتودنسی متحرک دارد بهتر است حضوری به کلینیک یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنید تا بعد از ارزیابی تخصصی، قیمت ارتودنسی برای شما محاسبه شود.

اگرچه همکاری بیمار در طول قرار دادن دستگاه متحرک و نگهداری از دستگاه ضروری است .

اما در ارتودنسی ثابت بیمار به مراتب راحت تراز ارتودنسی نامرئی خواهد بود .

 عوارض ارتودنسی قابل جابجایی ممکن است معایب داشته باشد.

این معایب عبارتند از:

  • اشکال در گفتار
  • غذا خوردن
  • عق زدن
  • التهاب لثه
  • عفونت های قارچی
  • فعال سازی نادرست

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 5 بهمن 1398
نظرات
ارتودنسی دندان های نیش

ارتودنسی دندان های نیش

 

 

دندان های نیش ( شش یا هشت دندان جلویی را بایت یا نیش می گویند) و نحوه درمان ارتودنسی برای رفع ناهنجاری آن همیشه مورد توجه بوده است. یک متخصص برای ارتودنسی دندان های نیش شما اگر شلوغ یا کج و بیرون زده و نامنظم باشند از بریس ارتودنسی استفاده می کند.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا می خواهید تصحیح نیش انجام دهید یا نه مهم است که اطلاعات لازم را درارتباط با درمان ارتودنسی دندان و هزینه ارتودنسی بدست بیاورید.

مشکلات فکی در اثر مال اکلوژن

محققین به تازگی شواهدی پیدا کرده اند مبنی براثبات این که عفونت های پریودنتال (بیماری های لثه) ناشی از ضعف بهداشت دهان است.

این عفونت ها می توانند وارد جریان خون شوند و باعث ایجاد بیماری های قلبی شوند.

اگر دندان های نیش شما بیرون زده و ناهنجار باشد ممکن است مشکلات فکی را نیز به دنبال داشته باشد.

بنابراین برای رهایی از مال اکلوژن بهتر است با کمک گرفتن از درمان ارتودنسی نزد یک متخصص ارتودنسی خوب ، دندان های خود را مرتب کنید.

به این ترتیب و با مرتب کردن دندان ها شما می توانید بهداشت دهان و دندان را راحتتر از قبل رعایت کنید

ارتودنسی دندان های نیش در کودکان

یک متخصص ارتودنسی می تواند از بریس های ارتودنسی برای ارتودنسی دندان های نیش بهره بگیرد.

با استفاده از ارتودنسی کاربردی دندان های فوقانی رو به جلو حرکت می کنند.

این روش از ارتودنسی می تواند رشد فک بالا یا پایین یا هر دو را در کودکان تغییر دهد.

از این رو بهتر است فرزندمان را در سن هفت سالگی به یک متخصص ارتودنسی کودکان نشان دهیم تا از ناهنجاری های دندانی او در آینده جلوگیری کنیم.

نتیجه گیری

هیچ مدرکی از آزمایشات بالینی وجود ندارد که نشان دهد که کودکان نیازی به درمان ارتودنسی نداشته باشند.

به نظر می رسد که تمام کودکان در سن هفت سالگی نیاز به ارزیابی دقیقی توسط یک ارتودنتیست کودکان داشته باشند.

در این ارزیابی ممکن است برخی از کودکان نیاز داشته باشند که دندان اضافی آنها را از دهانشان خارج کنیم.

یا اجازه ندهیم که فضای خالی دندان کشیده شده به وسیله سایر دندان ها پر شود

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 3 بهمن 1398
نظرات
مراحل جراحی بای پس معده

مراحل جراحی بای پس معده

 

 

بای پس معده نوعی جراحی لاغری است که با تغییر معده و بخشی از روده موجب تغییر نحوه گوارش غذا و کاهش وزن می شود. پس از جراحی بای پس معده، غذا وارد برخی بخش های معده و روده کوچک که وظیفه جذب غذا را بر عهده داشتند، نخواهد شد. به همین دلیل بدن تمام کالری های غذا را دریافت نکرده و در نتیجه موجب کاهش وزن می شود

یک روز قبل از جراحی: روز قبل از جراحی تغذیه بیمار به رژیم مایعات رقیق محدود خواهد شد. رژیم مایعات رقیق شامل غذاهای رقیقی است که یا خود مایع هستند و یا در دمای اتاق به حالت مایع در می آیند

مرحله دوم از مراحل بای پس معده به دو بخش تقسیم می شود که عبارتند از:

  • بخش اول: کوچک کردن معده

جراح لاغری، معده را به دو بخش بزرگ و کوچک تقسیم می کند. سپس قسمت کوچک معده بخیه یا منگنه شده و کیسه معده را می سازد. ظرفیت این معده جدید تنها یک پیمانه می باشد.

با این معده ی کوچک، بیمار بسیار سریع تر از قبل احساس سیری کرده و طبیعتا کمتر می خورد. به این نوع جراحی، ((محدود کننده)) نیز می گویند زیرا موجب محدود شدن میزان غذای مصرفی فرد می شود.

  • بخش دوم: بای پس

جراح لاغری معده جدید و کوچک شده را، از بخش بزرگ معده و قسمت ابتدایی روده کوچک (دوازدهه) جدا کرده و به قسمت پایین تر آن یعنی تهی روده (ژژنوم) متصل می کند. به این روش بای پس یا Roux-en-Y می گویند.

معمولا عمل بای پس معده با روش لاپاراسکوپی( برش های ریز روی شکم و وارد کردن ابزار جراحی از طریق آنها) انجام می شود. در غیر این صورت می توان بای پس معده را با روش لاپاروتومی (ایجاد برشی بزرگ در وسط شکم) انجام داد.

شباهت اسلیو معده با بای پس معده

هدف هر دو جراحی، دستیابی به وزنی ایده آل و حفظ آن می باشد. این دو جراحی با کاهش مقدار غذای دریافتی بیمار و دادن احساس سیری به وی موجب کاهش وزن آنها می شود اگر سابقه ریفلاکس معده داشته باشید، جراح لاغری به شما پیشنهاد می کند که به جای اسلیو معده، بای پس معده انجام دهید زیرا امکان ریفلاکس معده پس از بای پس بسیار کاهش می یابد.

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 3 بهمن 1398
نظرات
بریس پشت دندانی چیست؟

بریس پشت دندانی چیست؟

بریس پشت دندانی یا ارتودنسی لینگوال یکی از انواع ارتودنسی است که طرفداران خاص خود را دارد بعضی از بیماران نگران این هستند که دهان پر از فلز آنها را همه ببینند، آنها می پرسند که آیا برای دریافت ارتودنسی دندان راه دیگری هم وجود دارد؟

بله، اتصالاتی وجود دارد که در پشت دندان ها قرار می گیرند، اگر شما نیاز به دریافت ارتودنسی ثابت هستید و نمی خواهید قطعات فلزی در دهان خود را به نمایش بگذارید گزینه های دیگری هم وجود دارد.

آیا نتیجه گرفتن از ارتودنسی لینگوال طولانی تر از سایر ارتودنسی ها است؟

بله ، پایه های پشت دندانی دیرتر از سایر ارتودنسی ها به نتیجه می رسد زیرا قدرت سیم قوس دار در ارتودنسی ثابت و سنتی بیشتر است بنابراین در ارتودنسی پشت زبانی برای حرکت دندان ها به موقعیت از پیش تعیین شده ما به زمان بیشتری نیاز داریم این علت اصلی طولانی تر بودن این ارتودنسی است ، به همین دلیل قیمت ارتودنسی هم افزایش می یابد.

مزایای بریس پشت دندانی

  • تقریبا نامرئی است
  • شانس گرفتن لکه در جلوی دندان کمتر است
  • طیف گسترده ای از مسائل درمان ارتودنسی می شود
  • سفارشی و به تناسب دندان های شما ساخته می شود
  • انتخاب خوبی برای سلبریتی ها و برخی از نوازندگان فلوت ، ساکسیفون ، کلارینت و سایر سازهای بادی است

مضرات بریس پشت دندانی

  • از عوارض ارتودنسی لینگوال طولانی تر از سایر ارتودنسی ها به نتیجه می رسد
  • در ابتدا تداخلاتی در گفتار بوجود می آورد
  • هزینه بالاتری دارد
  • تمیز کردن آن دشوار است

مشاوره برای دریافت ارتودنسی بزرگسالان

به وسیله مشاوره می توانید دریابید که آیا شما یک کاندید خوب برای این نوع ارتودنسی هستید یا نه؟ گزینه های دیگر درمانی نیز برای پنهان کردن ارتودنسی وجود دارد بطور مثال ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی ثابتی که از براکت های شفاف یا همرنگ دندان استفاده می شود بنابراین بریس های شما کمتر آشکار می شود در هر حال اگر دندان های شما به ارتودنسی نیاز دارند با مشاوره و انتخاب یکی از انواع ارتودنسی ثابت یا متحرک شما می توانید لبخند خود را بهبود ببخشید.

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 2 بهمن 1398
نظرات
نشتی اسلیو معده و بای پس معده به چه معناست؟

نشتی اسلیو معده و بای پس معده به چه معناست؟

اسلیو معده نوعی جراحی چاقی است که طی آن اندازه معده به منظور کمک به کاهش وزن، کوچک می شود. حدود ۸۰ درصد از معده به شکل غیر قابل بازگشتی، برداشته می شود و بخش لوله مانند معده باقی می ماند. گنجایش بخش باقی مانده معده تنها ۴ اُنس یا ۱۲۰ میلی لیتر است که بسیار کمتر از گنجایش طبیعی معده است.

نشتی اسلیو معده به چه معناست؟

نشتی معده یکی از عوارض عمل اسلیو معده محسوب می شود و به معنی وجود سوراخ یا درز کوچکی در کیسه ی جدید معده و خروج شیره گوارشی از معده به درون شکم می باشد.

نشتی بای پس معده

بای پس معده یکی از متداول ترین جراحی های لاغری است. طی جراحی بای پس معده، بخش پایینی معده کنار گذاشته می شود و تنها قسمت بالای معده باقی می ماند. بخش اول روده کوچک بریده می شود. ابتدای آن به کیسه جدید معده متصل می شود که به این نقطه تلاقی، یک آناستوموز می گویند. انتهای این لوله نیز به بقیه روده کوچک وصل می شود و یک آناستوموز دیگر می سازد مانند هر جراحی دیگری، بای پس معده نیز در کنار مزایای فراوان، معایبی نیز دارد که در این قسمت به یکی از شایع ترین عوارض عمل بای پس معده یعنی نشت آناستوموز می پردازیم.

علائم نشتی بای پس معده

نشتی ممکن است در هر یک از آناستوموز ها یه وجود آید. نشت آناستوموز بسته به نوع جراحی (باز یا لاپاراسکوپی) در ۱.۵ تا ۶ درصد از عمل های بای پس اتفاق می افتد. نشت آناستوموز ممکن است طی چندین هفته پس از جراحی بروز پیدا کند اما اکثر نشت ها طی ۳ روز پس از جراحی ایجاد می شوند

علائم و نشانه های نشتی بای پس چیست؟

  • افزایش سرعت ضربان قلب
  • تب
  • معده درد
  • ترشح از جای زخم
  • حالت تهوع و استفراغ
  • درد در شانه سمت چپ
  • کاهش فشار خون
  • کاهش تولید ادرار

بهترین جراح لاغری در صورتی عمل بای پس معده را توصیه می کند که بیمار دارای BMI یا شاخص توده بدنی  40 به بالا و یا ۳۵ به بالا به همراه بیماری های مرتبط با چاقی باشد. شاخص توده بدنی بالای ۴۰ به این معناست که فرد بیش از ۴۵ کیلوگرم اضافه وزن دارد. برای محاسبه بی ام ای   یا شاخص توده بدنی از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲می توانید استفاده کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 2 بهمن 1398
نظرات
آیا جراحی لاغری باعث ریزش بیشتر موها می شود؟

اگرچه در ماه های اول بعد از جراحی چاقی، موها به علت کاهش وزن سریع و شدید، نداشتن رژیم غذایی مناسب و عدم مراقبت های تغذیه ای به شدت می ریزند،اما جالب است بدانید ریزش مو یکی از دلایلی است که خانم های چاق برای رفع آن به کلینیک های جراحی لاغری مراجعه می کنند.

ریزش مو بعد از جراحی موقتی است و پس از چند ماه، موها دوباره و پرپشت تر از قبل رشد می کنند ریزش مو به دلیل جراحی لاغری، ۴ یا ۵ ماه پس از آن شروع می شود زیرا مصرف کالری در بدن به دلیل کاهش وزن سریع، کم می شوددر چنین شرایطی، بدن در حالت قحطی زدگی قرار می گیرد و حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد فولیکول های مو از بین می روند زمانی که بیمار در این مرحله از نقاهت به حمام می رود، زیر دوش می بیند که مانند آرایشگاه ها، یک دسته مو در کف حمام ریخته؛ موهای باقی مانده هم مقاومت و کیفیت چندانی نخواهند داشت.

۱۲ الی ۱۸ ماه بعد از عمل، زمانی که وزن شما ثابت شود و مواد مغذی به اندازه ی کافی به بدن برسد، از این قحطی جان سالم به در می برید و موهایی با تراکم و قطر نرمال پیدا می کنید که حتی بهتر از قبل عمل می شود.

ریزش مو و شدت آن در انواع عمل های لاغری

به طور کلی در اغلب پروسه های جراحی لاغری شاهد ریزش جزئی مو هستیم. برای مثال عمل اسلیو  و عمل بای پس معده دو نمونه از اعمالی هستند که برخی بیماران پس از انجام آن ها دچار ریزش مو میشوند. عملی مثل باندینگ یا حلقه معده نیز ریزش مو دارد، اما در مقایسه با دو روش ذکر شده به میزان بسیار اندک و در مدت زمان کمتری این اتفاق رخ میدهد. به دو دلیل مهم ریزش مو در این دو عمل بیشتر از روش های دیگر است:

  • یکی اینکه در مقایسه با سایر روش های جراحی لاغری، افراد با انجام دادن عمل اسلیو و عمل بای پس سریعتر وزن از دست میدهند
  • و دوم اینکه دریافت برخی از مواد مغذی در این دو عمل در برخی موارد با مشکل مواجه میشود.

مکمل ویتامین یادتون نره!

کمبود بسیاری از مواد مغذی میتواند باعث ریزش مو شود و مصرف ویتامین میتواند بسیاری از این کاستی ها را برطرف کند. بنابراین به مکمل های ویتامینی مخصوصا ویتامین های خانواده B به چشم دارو نگاه کنید. زیرا میتوانند به بهبود سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن کمک کنند. تمام مکمل های ویتامینی و لاغری خود را زیر نظر بهترین متخصص جراح لاغری خود دست کم از دو هفته قبل از عمل مصرف کنید. تا هم مانع ریزش مو بعد از عمل لاغری شوید و هم احتمال خستگی و بیحالی ناشی از عمل را به حداقل کاهش دهید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 1 بهمن 1398
نظرات
عملکرد ارتودنسی ( aligners) شفاف

عملکرد ارتودنسی ( aligners) شفاف

 برای استفاده از ارتودنسی نامریی ( aligners) اگر دنبال بهترین دکتر ارتودنسی در تهران  هستید تا بهترین نتایج را دریافت کنید. اولین گام ارزیابی و تشخیص وضعیت فردی شما نزد یک متخصص ارتودنسی است این متخصص باید از آموزش های پیشرفته و تجارب ارتودنسی بالایی برخوردار باشد.

یک ارتودنتیست ابتدا به وسیله رادیوگرافی های مناسب و تخصصی ، دندان ها ، فک ها و جمجمه شما را بررسی می کند پس از بررسی و ارزیابی این اطلاعات می تواند به شما بگوید که آیا: می توانید دندان های خود را بدون به خطرانداختن سلامت کلی دندان ها به وسیله درمان رتودنسی (aligners ) صاف و ردیف کنید یا نه؟

ارتودنسی نامرئی پلاستیکی چگونه کار می کند؟

این سیستم به عنوان جایگزین مناسبی برای ارتودنسی فلزی است با استفاده از چند قالب پلاستیکی شفاف از نوع ارتودنسی متحرک می تواند دندان ها را مرتب و صاف کند این قالب های پلاستیکی شفاف به طور کامل دندان ها را پوشش می دهند.

هر قالب کمی با قالب قبلی متفاوت ساخته می شود هنگامی که هر قالب به مدت دو هفته هر روز 20 ساعت بر روی دندان ها گذاشته شود موقعیت دندان ها به سمت درست پیش رفته و بهبود پیدا می کند سپس نوبت به فاز بعدی می رسد که به وسیله کامپیوتر طراحی شده است و سوابق قبلی دندان ها در آن در نظر گرفته شده است نتایج حاصله از این نوع ارتودنسی متحرک به طور گسترده ای بسته به مهارت و تجربه ارتودنتیست در ساخت و طراحی قالب ها و استفاده مستمر بیمار از آنها دارد.

مدت درمان در ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

طول مدت درمان بستگی به وضعیت شما و نوع ارتودنسی نامرئی دارد به طور معمول کل زمان درمان می تواند از شش ماه تا دو سال متغیر باشد.

به طور کلی ارتودنسی پلاستیکی شفاف تنها برای بزرگسالان طراحی شده است کودکان تنها می توانند از ارتودنسی کودکان بهره ببرند در برخی از مواقع ( به عنوان مثال درمان اصلاح فرم و موقعیت دندان ها ) ، زمان درمان به وسیله ارتودنسی ( aligners) معمولا به طور متوسط بین 9 تا 15 ماه به طول می انجامد.

همچنین مدت درمان دراین نوع ارتودنسی در موارد متوسط به طور معمول از 20 تا 30 ماه متفاوت است در موارد دشوارتر و خاص زمان درمان به طور متوسط به 32 مرحله و در هشت فاز باید انجام شود در حالی که موارد جزیی به 12 مرحله و در سه فاز زمانی انجام می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 1 بهمن 1398
نظرات

درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید