جدیدترین و به روز ترین اطلاعات روز
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان لبخند و آدرس redica.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 172
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 12
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 12
:: بازدید ماه : 15
:: بازدید سال : 50
:: بازدید کلی : 791
بهترین زمان کاشت ایمپلنت، چه وقت باید ایمپلنت دندان بکارم؟

بهترین زمان کاشت ایمپلنت، چه وقت باید ایمپلنت دندان بکارم؟

 

 

 

یکی از بهترین راه ها برای پر کردن جای خالی دندانی که کشیده شده یا از بین رفته است کاشت ایمپلنت دندانی است. اغلب افرادی که میخواهند جای خالی دندان خود را با ایمپلنت دندان پر کنند برایشان جای سوال است که دقیقا چه زمانی باید برای عمل اقدام کنند؟ آیا بلافاصله بعد از کشیدن دندان باید عمل انجام داد یا حتی با گذشت چند سال بعد از کشیدن دندان، باز هم امکان کاشت وجود دارد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا ببینیم که بلاخره بهترین زمان کاشت ایمپلنت چه وقتی است و کی باید برای این کار اقدام کرد.

چه فاکتورهایی در تعیین بهترین زمان کاشت ایمپلنت دندان موثر هستند؟

هر پروسه ای در دندانپزشکی نیازمند برخی شرایط خاص است و اینگونه نیست که هر زمان شما بخواهید ایمپلنت بکارید در یک چشم به هم زدن صاحب ایمپلنت شوید. اولین قدم برای داشتن ایمپلنت، بررسی موارد زیر توسط جراح دهان و دندان یا یا متخصص ایمپلنتولوژی است:

  • شیوه کشیده شدن دندان
  • ویژگی های جای خالی دندان
  • بررسی استحکام استخوان فک در جایی که میخواهیم ایمپلنتی بکاریم (سنجش تراکم استخوان)
  • و سلامتی عمومی شما

جراح این بررسی ها را با معاینه فیزیکی و تصاویر اسکن اشعه ایکس و سی تی اسکن دهان و دندان شما انجام میدهد. بعد از بررسی و ارزیابی های اولیه، اگر دندان به درستی کشیده شده باشد، جای خالی آن مشکلی نداشته باشد و اگر سلامتی عمومی شما مناسب باشد جراح میتواند اقدام به کاشت ایمپلنت فوری کند. اما اگر مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد، برای مثال اگر لثه عفونت کرده باشد، جراح تا زمان برطرف شدن عفونت دست نگه میدارد. و بعد از فراهم شدن شرایط اقدام به کاشت می‌کند.

دقیقا چه مدت بعد از کشیده شدن دندان باید ایمپلنت کاشت؟

درست از لحظه ای که دندان کشیده شود میتوان ایمپلنت دندانی کاشت. حتی اگر چند ماه و یا بیش از یک سال هم گذشته باشد باز هم میتوان این عمل را انجام داد. اما انجام عمل در هر زمانی کمی متفاوت است و شرایط خاص خودش را می‌طلبد. در ادامه با 4 زمان اصلی کاشت آشنا میشوید . با مطالعه این بخش میتوانید متوجه شوید که بهترین زمان کاشت ایمپلنت دندان چه وقتی است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 13
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 3 اسفند 1398
نظرات
با فواید ارتودنسی دندان بیشتر آشنا شوید

با فواید ارتودنسی دندان بیشتر آشنا شوید

 

 

ارتودنسی در واقع یک تخصص دندانپزشکی است که به تشخیص و معالجه ناهنجاری‌ها و عدم هماهنگی دندان ها و همچنین موقعیت فک های فوقانی و تحتانی می‌پردازد. دندان ها در حالت نرمال و از نظر زیبایی شناختی باید با هم همتراز و هماهنگ باشند.به طور طبیعی باید هماهنگی خاصی بین دندان ها و ساختار فک های بالا و پایین وجود داشته باشد. وجود هرگونه ناهماهنگی در دندان ها و یا فک ها میتواند باعث بروز مشکلاتی شود که هم استانداردهای زیبایی شناختی صورت را از بین میبرد؛ و هم در عملکرد انسان تاثیر می‌گذارد.

متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی در واقع دندانپزشکی است که شاید بیشتر او را به خاطر نصب بریس های ارتودنسی که شامل سیم قوس دار، براکت و باندها میشوند بشناسیم. اما آیا کار او واقعا تنها تجویز و نصب بریس برای افراد مختلف است؟ قطعا این کار تنها جزء کوچکی از کار یک ارتودنتیست است. 

دلیل اهمیت خود این رشته و فواید ارتودنسی چیست؟

وقتی دندان‌ها و فک ها به خوبی تراز و هماهنگ شوند، میتوان گفت که از نظر ظاهری سالم هستند. ما نمیتوانیم تنها به بخشی از دندان که قابل مشاهده است توجه کنیم. و به طور معمول دندان‌هایی که کج هستند و یا در موقعیت نادرستی قرار دارند به احتمال زیاد دچار مشکلات ریز و درشتی در زیر خط لثه هستند. اکثر این مشکلات نیازمند سوراخ کردن، عصب کشی، کشیدن و یا حتی جراحی دندان هستند.

فواید ارتودنسی دندان : درمان ارتودنسی به چه کسانی کمک می‌کند؟

متاسفانه اغلب مردم فکر می‌کنند که درمان ارتودنسی آن تنها برای کودکان و مخصوصا نوجوانان است. البته این افراد حق دارند که چنین تصوری داشته باشند، زیرا به طور معمول بیشتر کسانی که بریس ارتودنسی دارند و یا به متخصصان ارتودنتیست مراجعه میکنند معمولا نوجوانان هستند.

با این حساب نه تنها نوجوانان بلکه بزرگسالان نیز به درمان ها و ابزارهای ارتودنسی نیاز دارند. اما بین درمان های کودکان با بزرگسالان تفاوت های زیادی وجود دارد. و قرار نیست عین درمانی که برای بچه ها استفاده میشود برای افراد بزرگسال نیز در نظر گرفته شود.

مشاوره ارتودنسی

اکثر افرادی که به دنبال مشاوره ارتودنسی هستند به توصیه دندانپزشک اصلی خود این کار را انجام می دهند. با این وجود، اگر مشکلی در رابطه با عدم هماهنگی و تراز دندان های خود دارید میتوانید مستقیما به یک متخصص ارتودنتیست مراجعه کنید تا به شما مشاوره درمانی ارائه دهد. 

تعداد بازدید از این مطلب: 18
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 3 اسفند 1398
نظرات
بلیچینگ دندان چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بلیچینگ دندان چیست و چگونه انجام می‌شود؟

 

 

در بیشتر مراجعینی که به مطب‌ های دندانپزشکی و ارتودنسی مراجعه می‌کنند، مشاهده می‌شود که رنگ دندان‌ ها یشان غیرطبیعی و اغلب زرد رنگ است. این افراد شکایت می‌کنند که هرچه مسواک می‌زنند، دندان‌هایشان سفید نمی‌شود و زیبایی لبخندشان از بین رفته است.
خبر بد این است که چنین تغییر رنگ‌هایی با درمان‌های خانگی درمان نمی‌شود. و اگر این درمان‌ ها تاثیری هم داشته باشند، صرفا تاثیرات موقتی هستند. درمان قطعی سفید شدن دندان ها تنها توسط متخصصین دندانپزشکی امکان پذیر است.

چرا دندان‌ها تغییر رنگ می‌دهند؟

تجربه نشان داده است که حتی با وجود مسواک زدن، گاهی اوقات رنگ دندان ها، حتی اگر شده به صورت موقتی، تغییر پیدا می‌کند. اما در هر صورت یکی از راه های پیشگیری از بروز هرگونه تغییر رنگ مسواک زدن و رعایت نکات بهداشت دهان و دندان است.

برخی از فاکتورهایی که در تغییر رنگ دندان ها تاثیرگذار هستند و میتوان با بلیچینگ آن ها را برطرف کرد عبارتند از:

خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها

برخی از مواد غذایی و نوشیدنی ها ذاتا موجب تغییر رنگ دندان ها میشوند. قهوه و شراب نمونه های بارز این نوشیدنی ها هستند.

امان از تنباکو و فک و فامیلش

تنباکو و تمام مشتقاتش حاوی دو ماده خطرناک و سمی قطران و نیکوتین هستند که مستقیما می توانند باعث تغییر رنگ دندان ها شوند.

افزایش سن

با گذشت زمان و به صورت کاملا طبیعی مینای دندان تحلیل می‌رود. و کم کم لایه زیرین آن که به عاج مشهور است خودش را نشان میدهد. این لایه تقریبا زرد رنگ است.

بروز آبسه، کیست یا آفت دهان و دندان

به دنبال بروز آسیب ناشی از آبسه ها، کیست ها و آفت های دهان مینای دندان نیز ممکن است آسیب ببیند و لایه زیرینش خود را نشان دهد.

مصرف برخی داروها

برخی از آنتی بیوتیک ها و حتی آنتی هیستامین ها میتوانند موجب تغییر رنگ دندان ها شوند.

یکی از بهترین و سریع ترین روش ها برای سفید کردن دندان ها بلیچینگ دندان است. هرچند که روش خانگی آن ممکن است در صورت عدم رعایت نکات و توصیه های دندانپزشک خطرناک باشد، اما روش مطبی آن کاملا ایمن و کارساز است.

متاسفانه دوام و ماندگاری زیادی ندارد. و پس از مدتی دوباره مجبور خواهید بود که برای بلیچینگ به مطب دندانپزشک مراجعه کنید. اما واقعا ارزش این را دارد که به صورت مرتب آن را انجام دهید.

 

 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 22
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 3 اسفند 1398
نظرات
طراحی لبخند یا اصلاح طرح لبخند به زبانی کاملا ساده

طراحی لبخند یا اصلاح طرح لبخند به زبانی کاملا ساده

 

هرچند که طراحی و یا اصلاح طرح لبخند بیشتر می‌تواند جنبه زیبایی داشته باشد، اما به صورت چشمگیری سلامتی دندان‌ها را ارتقاء می‌دهد. حتی اگر دندان‌هایی سالم داشته باشید، زمانی که اقدام به بهبود طرح لبخند خود کنید، این سلامتی دو چندان حفظ خواهد شد درست از لحظه‌ای که دندان‌های دائمی شما از لثه بیرون می‌آیند، تا زمانی که آن‌ها را از دست می‌دهید، اتفاقات زیادی برای دندان‌های شما به صورت طبیعی یا غیرطبیعی رخ می‌دهد. برای مثال دندان شما ممکن است دچار مشکلات زیر شود:

  • ساییدگی
  • ترک برداشتن
  • خوردگی
  • سوراخ شدن
  • تغییر رنگ
  • تحلیل رفتن
  • و …

این اتفاقات و مشکلات دیگر به مرور زمان و با افزایش سن و سال حتی بدتر نیز خواهند شد. اما اقدام به انجام پروسه‌های طراحی لبخند بهتر، می‌تواند این مشکلات را برای مدت زمان طولانی به تعویق بی‌اندازد وقتی صحبت از طراحی لبخند می‌شود، به این معنی نیست که شما افتضاح‌ ترین دندان‌ ها و در نتیجه بدترین لبخند دنیا را دارید. ارتودنتیست هم نکات مثبت لبخند شما و هم نکات منفی آن را در نظر می‌گیرد.

چه فاکتورهایی بر زیبایی لبخند تاثیر می‌گذارند؟

  • رنگ دندان‌ها
  • تراز بودن یا نبودن دندان ها
  • فاصله بین دندان ها
  • جای خالی دندان (اگه یکی از دنداناتون رو از دست داده باشید)
  • هماهنگی دندان و فک
  • و …

خلاصه

به طور خلاصه تمام مشکلات مربوط به دندان ها و یا حتی فک که در تراز طبیعی دندان ها مشکل ایجاد میکنند در فرآیندهای اصلاح طرح لبخند باید ترمیم و اصلاح شوند. یعنی برای مثال مشکلات زیر باید اصلاح شوند:

  • کوچک بودن فک و نامرتبی دندان ها
  • ترک خوردن مینای دندان
  • سایدگی و فرسایش مینا
  • سیاه شدن دندان ها
  • فاصله بین دندان ها
  • و …

یک متخصص دندانپزشکی که عموما ارتودنتیست‌ها هستند در اصلاح این مشکلات و حتی مشکلات کوچکی که شما در طرح لبخند خود مشاهده نمی‌کنید را به شما کمک خواهد کرد، در واقع او یک لبخند جدید برای شما میسازد. به طور خلاصه این کار با نام طراحی لبخند شناخته میشود امیدواریم که به درک درستی از این فرآیند رسیده باشید. اگر سوالی در این رابطه دارید خوشحال می‌شویم در زیر همین مقاله آن را مطرح کنید. راستی اگه قانع شدید که یک لبخند زیبا و درخشان داشته باشید حتما به  کلینیک دندانپزشکی زیبایی مراجعه کنید….

تعداد بازدید از این مطلب: 19
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 3 اسفند 1398
نظرات
آشنایی با دیگ های چدنی و فولادی

تاسیسات استخر شنا باتوجه به کارایی و محل استفاده آنها فرق دارد اما در اکثر استخر ها برای سیستم تاسیسات آن از موتورخانه استفاده می کنند یک استخر عمومی، دارای بخش هایی زیادی است برای کارایی بهینه ی این بخش ها نیاز به یک سیستم تاسیساتی یکپارچه است تا بتواند محیطی مناسب را برای شناگران تامین کند. برای برآورد این نیاز، تاسیسات یکپارچه ای را در فضایی به نام موتورخانه استخر تعبیه می کنند. یکی از تجهیزات موتورخانه های معمولی استخر دیگ های آب گرم و دیگ بخار برای که  برای طراحی سیستم گرمایشی موتورخانه تبعیه می شود بخش های دیگر موتور خانه مانند تصفیه آب و پمپاژ هم از دیگر بخش های موتورخانه می باشد که برای عملکرد بهتر بخش های استخر طراحی می شود.

امروزه دیگ بر ۲ نوع چدنی و فولادی طراحی و ساخته می شوند که بنا بر ساختار تولید آنها در مصارف صنعتی استفاده می گردد از دیگ چدنی فقط در سیستم های حرارت مرکزی با سیال آب گرم استفاده می شود زیرا جنس آن چدنی بوده و در مقابل فشار بالا مقاومت زیادی نداشته همچنین قابلیت تنظیم فشار در آنها بسیار کم می باشد .

ولی از دیگ های فولادی می توان در سیستم های حرارت مرکزی با آب گرم ، آب داغ و بخار استفاده نمود در مصارف خانگی یا جاهایی که نیاز به سیستم قوی ندارند استفاده از دیگ های چدنی توصیه می گردد و آن به این دلیل است که این دیگ ها ارزان تر و به صرفه تر می باشند . آنچه باعث شده که این دیگ ها در این نوع مصارف بهتربه چشم بیایند این است که : این دیگ ها پره پره بوده و جابه جایی آن ها آسان تر می باشد . همچنین در صورت خرابی یک پره می توان آن را با پره ای نوع تعویض کرد که این مسئله در مورد دیگ های فولادی کمی فرق می کند و هزینه های آن در تعمیرات بالا تر می رود.

البته که دیگ های فولادی راندمان حرارتی بهتری نسبت به دیگ های چدنی دارند .دیگهای فولادی نیز در ۲ تیپ FIRE TUBE و WATER TUBE در بازار عرضه می شوند . این دیگ ها همانطور که از اسمشان مشخص است فولادی بوده و از فشار های پایین تا فشار های بالا مورد استفاده قرار می گیرند .هر دیگ متناسب با فشار مورد نظر خود دارای طراحی منحصر به فردی می باشد و بدنه و ساختار آن مناسب آن رنج کاری طراحی میگردد.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 19
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات
آموزش نگهداری و راه اندازی استخر

یکی از مهم ترین موضوعاتی که بعد از ساخت و اجرای استخر و جکوزی دارای اهمیت می باشد تعمیرات و نگهداری استخر در
طول زمان استفاده و کاربری از استخر و سونا می باشد.

j2


موارد مهم در نگهداری استخر سونا و جکوزی به شرح ذیل می باشد.

بعد از آب گیری استخر چند مورد از جمله دمای آب و نیز مواد شیمیایی آب مورد اهمیت می باشد . در استخر های عمومی ایران معمولا دمای آب استخر را بر روی ۲۹ درجه تا ۳۰ درجه سانتیگراد تنظیم می نمایند.
مواد شیمیایی که به آب استخر اضافه می کنند به ترتیب کلر ، سولفات آلومینیوم ( زاج ) و سولفات مس ( کات کبود )
می باشند.
بعد از آب گیری استخر کلیه پمپ های تصفیه استخر و پمپ گرمایشی آن را در حالت روشن قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت آب استخر از فیلتر ها عبور کند در طول این زمان اگر طراحی به صورت اصولی صورت گرفته باشد باید کل آب استخر ۴ بار از سطح فیلتر عبور کند و مواد اضافه خود و کدری ها را بر سطح سیلیس های فیلتر بگذارد. بعد از روشن کردن پمپ ها سیستم را چک می کنیم به این گونه که از هواگیری فیلتر تصفیه و مبدل های گرمایشی اطمینان حاصل کرده که آب استخر جریان کامل را داشته باشد و می تواند بعد از روشن نمودن پمپ ها به سطح استخر رفته و جریان آب را از پاشش نازل های استخر مشاهده نمود.

بعد از روشن نمودن پمپ ها نوبت به تزریق کلر به آب استخر می رسد :

اگر از کلر پودری استفاده می کنیم باید کلر را در یک بشکه با آب حل کرده و اجازه دهیم تا لرد کلر در کف بشکه ته نشین شود.
بعد از ته نشین شدن کلر یک مایع تقریبا شفاف مایل به زرد به دست می آید . حال می توان این کلر را به آب استخر اضافه کرد. روش درست تزریق کلر به آب استخر توسط پمپ های کلر زن و دوزینگ پمپ ها صورت می گیرد. پمپ کلر زن را روشن میکنیم و اجازه میدهیم کلر به آب استخر اضافه شود و بعد به وسیله ی تستر مقدار کلر را اندازه گیری می کنیم . در زمان راه اندازی بهتر است مقدار کلر داخل آب را از حد مجاز به مدت ۱ روز بالا تر نگهداریم (۴PPM) این کار باعث از بین رفتن باکتری های داخل آب می شود ولی باید این نکته را توجه کنیم که در زمان استفاده شنا گران مقدار کلر محلول در آب نباید از PPM2 تجاوز کند زیرا باعث ایجاد حساسیت های پوستی برای شناگران می شود.
بعد از ۲۴ ساعت تست کلر را انجام داده و کلر آب را اندازه گیری می کنیم و دمای آب استخر را اندازه گیری کرده اگر به حد مناسب رسیده بودند می توانند شنا گران از استخر استفاده کنند.

پیشنهاد ما برای راحتی وآسایش، استفاده از سیستم هوشمند ساخته شده توسط شرکت شاخص صنعت تام استخر می باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 22
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات
رنگ استخر و موارد اجرايي

استفاده از رنگ استخري به عنوان پوشش دكوراتيو استخر امري عمومي و اقتصادي ترين روش آب بندي استخر ميباشد

موارد مهم در اجراي رنگ آميزي استخر

 انتخاب رنگ استخري مناسب با پايه شيميايي همگن با زيركار استخر بسيار حائز اهميت است با توجه به لايه سيماني در ساخت استخر بعنوان آخرين لايه پوشش سخت كاري استخر ، ميتوان از انواع رنگ هاي استخري استفاده نمود .

روش استفاده از رنگ هاي استخري بسيار آسان و سريع بوده و در صورتيكه عمليات رنگ آميزي با دقت انجام پذيرد ميتوان از آب بندي استخر توسط رنگ استخري اطمينان حاصل نمود در صورتي كه استخر قبلا رنگ شده باشد بايد توجه داشت قبل از اعمال رنگ جديد پايه شيميائي رنگ قبلي بررسي گرديده و علت استهلاك آن مشخص شود .

قبل از اجراي رنگ جديد تا حد امكان تمام رنگ هاي قبلي و نواحي پوسته شده و سست بايد جداسازي شود و تمامي قطعات آسيب ديده استخر با چسب آب بندي استخر ترميم شود .

در صورت وجود جلبك و رسوبات ناشي از راكد بودن آب استخر ، بايد پاكسازي شود و با اسيد هاي مخصوص نسبت به شستشوي كامل استخر اقدام گردد در صورت وجود ترك هاي احتمالي و تبله نمودن سيمان ميتوان از مواد مخصوص ترميم استخر استفاده نمود .

بايد توجه داشت هنگام اجراي رنگ استخر بايد استخر در خشك ترين حالت ممكن بوده و شرايط جوي و محيطي و دماي زيرآيند استخر براي عمليات رنگ آميزي قبلا پيش بيني شده باشد .

در اجراي آب بندي اسخر با رنگ استخري ميتوان ا انواع توري فايبرگلاس جهت تقويت لايه رنگ استخر استفاده نمود مهمترين عامل تخريب رنگ استخر معمولا وجود غبار و نم و رطوبت زير كار ميباشد .

با توجه به وجود رطوبت در بافت سيماني و نشتي آب استخر ، آب در بافت زيرين رنگ وارد شده و در انتها به صورت بخار ميل به خروج از بافت سيماني را دارد كه همراه با فشار بالا موجب بلند شدن و پوسته شدن رنگ استخري خواهد شد .

غبار موجود روي زيركار نيز يكي از عوامل جداسازي و تبله شدن رنگ استخري ميباشد غبار روي سطح باعث ايجاد لايه نازكي مي گردد كه اجازه چسبندگي كامل رنگ را به زيركار نميدهد و در طي زمان كوتاهي موجب تبله شدن رنگ ميگردد .

مهمترين و موثرترين عامل پوسته شدن رنگ استخري وجود آب و رطوبت پشت سازه استخر ميباشد هنگام ساخت استخر اگر اجراي عايق رطوبتي استخر در قسمت بيروني سازه مورد توجه قرار نگيرد آب با فشار منفي بالا ميل به نفوذ به داخل استخر را مي نمايد كه همراه با آن رنگ را از روي سطح سيماني جدا نموده و به صورت حباب و تبله و تغيير رنگ مشاهده ميشود عموما در تمام مراحل ساخت استخر و تعمیر استخر  بايد توجه ويژه اي به اجراي عايق رطوبتي استخر گردد تا از حيث اجراي رنگ استخري بتوان بهترين نتيجه را كسب نمود .

در انتخاب رنگ استخر بايد توجه نمود كه انتظارات فني از رنگ استخر پيش بيني شود مقدار فشار هيدرواستاتيك ، شرايط يخبندان و سيكل هاي متناوب برودتي و حرارتي ، نشت سازه ، تنش سازه ، عمر سازه ، شرايط فيزيكي و مكانيكي سازه و ساير فاكتور هاي مهمي كه در يك سازه هيدروليكي وجود دارد نيازمند انتخاب دقيق براي استفاده از يك نوع رنگ استخري مخصوص همان استخر خواهد بود

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 28
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات
کیفیت کلاه گیس شیمی درمانی

یک کلاه گیس با کیفیت کلاه گیسی است که علاوه بر داشتن ظاهری نسبتا طبیعی از دوام خوبی برخوردار باشد. علاوه بر این قابلیت استفاده از ابزار و وسایل و مواد آرایشی بر روی آن وجود داشته باشد شخص در هنگام استفاده احساس راحتی داشته باشد و برای نظافت آن محدودیتی وجود نداشته باشد یک کلاه گیس با کیفیت در هنگام استفاده به شخص حس اعتماد به نفس و راحت بودن میدهد.

مزیت کلاه گیس زنانه با موی طبیعی

یکی از پرسش هایی که در ذهن خانم ها به وجود می اید این است که کلاه گیس زنانه با موی طبیعی چه مزیتی نسبت به سایر کلاه گیس ها دارد کلاه گیس بر حسب نوع کاربری آن انواع گوناگون دارد نوع کاربری یعنی اینکه شخص به چه منظور و برای چه مدتی از ان استفاده میکند.

بعضی از خانم ها موهای طبیعی و نرمالی دارند ولی مایلند برای مراسم های خاص نظیر جشن ها و مهمانی ها از کلاه گیس استفاده کنند هدف از این کار این است که بر اثر استفاده از وسایل و مواد آرایشی به موهای خود آسیب نزنند.

این افراد هم میتوانند از کلاه گیس ارزان با موهای غیرطبیعی و الیاف استفاده کنند و هم کلاه گیس های با موی طبیعی انسان برخی دیگر از خانم ها بر اثر بیماری موهایی مثل آلوپسی یا شیمی درمانی موهای خود را از دست داده اند و و برای درمان ریزش مو شیمی درمانی نیاز به تهیه کلاه گیسی دارند که بطور دائم از آن استفاده کنند.

این خانم ها بهتر است از کلاه گیس زنانه با موی طبیعی استفاده کنند.

زیرا علاوه بر داشتن ظاهری بهتر و طبیعی تر می توانند روی دوام و طول عمر کلاه گیس خود نیز حساب کنند نکته مهم دیگری که این خانم ها باید به ان توجه کنند این است که موی طبیعی انسان از کیفیت خیلی بالاتری نسبت به الیاف وپلیمر برخوردار است این محصولات سلامت جسمی انها را به خطر نمی اندازند.

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 23
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات
بیماری آلوپسی و استفاده از کلاه گیس با موی طبیعی

استفاده از کلاه گیس در درمان ریزش مو آلوپسی توتال و یونیورسال امری عادی و لازم میباشد استفاده از آن سبب میگردد درصد زیادی از اطرافیان فرد پی به بیماری فرد نبرند .

و فرد بیمار از کنجکاوی های اذیت کننده در امان باشد و نیز استفاده از کلاه گیس سبب عدم دوری فرد از جامعه میگردد.

واژه آلوپسی به معنی ریزش موی سر یا هر قسمتی از بدن بدون دلیل است. بروز آلوپسی میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد .اضطراب‌ و استرس و ارث میتواند در ابتلا به آلوپسی نقش‌ داشته‌ باشد.

ریزش در ابتدا بصورت سکه ای است که میتواند گسترش یابد و در تمام بدن سرایت نماید ولی بطور معمول بدون هرگونه درمانی کم کم در طول چند ماه همانطور که بوجود آمده است از بین میرود .

خارش و سوزش و قرمزی معمولا در ناحیه ابتلا دیده نمیشود .

این یک بیماری نوعی بیماری خودایمنی و اختلال در سیستم دفاعی بدن است که سیستم ایمنی بدن به دلایل نا معلوم به سلول های ریشه موی یک قسمت بدن حمله ور میشود و سبب ریزش موهای آن منطقه میشود. ریشه مو هیچگاه از بین نمیرود و امکان رشد مجدد همیشه وجود دارد.

بیماری آلوپسی و استفاده از کلاه گیس با موی طبیعی :

کلاه گیس در جاهای مختلف در سطح شهر فروخته میشود و متاسفانه در اکثر موارد کلاه گیس ها آماده و ساخت کشور چین میباشند. و فروشنده ها در زمان فروش اظهار میکنند که از موی طبیعی میباشد
ولی حتی در گرانترین مدل های آماده از موی طبیعی استفاده نشده است.موی اسب و یا شتر لاما و یا الیاف مصنوعی از مواد استفاده شده در این نوع کلاه گیس های وارداتی میباشند.البته به قول قدیمی ها هرچقدر پول بدید همان قدر آش میخورید.
قیمت پایین و طول عمر کم و براق بودن و غیر طبیعی بودن از ویژگیهای این نوع کلاه گیس ها برای افراد مبتلا به ریزش مو آلوپسی میباشد.
در مقابل  کلاه گیس طبیعی  سفارشی در موسسه ما با قیمت بالاتر ولی از موی 100% طبیعی انسان و حتی موی اطرافیان فرد در صورت درخواست ساخته میشود.

طول عمر چند ساله و از همه مهمتر طبیعی بودن ظاهر مو و عدم تشخیص توسط دیگران و بهداشتی بودن و راحت بودن و ساخت طبق قالب سر خود فرد و عدم افتادن از روی سر و حالت پذیری و فرم پذیری مو توسط سشوار و شانه و برس از ویژگی های این نوع کلاه گیس ها می باشد

 

 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 23
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات
چطور کودک مبتلا به سرطان را برای ریزش مو آماده کنیم؟

زماني كه شما و كودكتان مي دانيد كه با درمان سرطان انتظار ريزش موها وجود دارد، مي توانيد از قبل براي برای درمان ریزش مو شیمی درمانی برنامه ريزي كنيد.عكسي از كودك خود با موهايش بگيريد تا اگر او كلاه گيس خواست، سبك موهاي او در عكس به او كمك كند كه انتخاب درستي داشته باشد. همين طور كمي از موهاي او را قيچي كنيد تا رنگ و بافت موها را تطابق دهيد.

  • از كودك خود بخواهيد كه موهايش را كوتاه كند. زماني كه موها كوتاه است و كودك شما مي خواهد زماني كه موها شروع به ريختن كرد، آن ها را بپوشاند، كلاه هاي مختلف را امتحان كنيد تا ببينيد كدام يك كودك شما را راضي مي كند. احساس خوب در ظاهر براي بيشتر كودكاني كه تحت درمان سرطان قرار مي گيرند، بسيار مهم است. بنابر اين زمان مورد نياز را صرف اين مرحله كنيد تا پروسه را تا حد ممكن لذت بخش و آرامش بخش نماييد.
  • اگر كودك شما به استفاده از كلاه گيس علاقه مند است، ابتدا از پزشك خود براي شركت بيمه تائيديه بگيريد. بسياري از بيمه كننده هاي نظام سلامت، هزينه كلاه گيس را قبول مي كنند، اگر كه پزشك آن را تجويز كند. يك مغازه فروش کلاه گیس ارزان يا سالن آرايشي را انتخاب كنيد كه بتواند به انتخاب كلاه گيس براي كودك شما كمك كند. مددكار اجتماعي بيمارستان معمولا توصيه هايي را به شما ارائه مي كند.
  • درك كنيد كه بيشتر افراد نبايد كلاه گيس را همان طوري كه هست استفاده كنند.
  • عموما، موي مصنوعي شكل خود را حفظ مي كند و نياز به مراقبت كمتري از موي انسان دارد و ارزان تر نيز هست. هر دو نوع مو در انواع رنگ ها و بافت ها وجود دارند و شما بايد بتوانيد موي طبيعي كودك را تخمين بزنيد.
  • اگر بيمه شما هزينه کلاه گیس را تحت پوشش قرار ندهد، سازمان هايي هستند كه به تامين كلاه گيس با هزينه ي كم يا بدون هزينه كمك مي كنند. به منابع مناسب براي اطلاعات درباره اين سازمان ها مراجعه كنيد. همين طور با بخش انجمن سرطان محلي خود براي كمك در تهيه كلاه گيس رايگان تماس بگيريد.
  • ممكن است صحبت با كودكان ديگري كه تجربه درمان سرطان و از دست دادن مو را داشته اند، براي شما و كودك شما كمك كننده باشد و بتوانيد بفهميد چه چيزي براي آن ها موثر بوده است و چه چيزي نبوده.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 19
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات
انواع روش های شيمی درمانی

انواع روش هاي شيمي درماني درحال حاضر به سه روش داخل خوراكي، صفاقي،شرياني مي باشد.

شيمي درماني خوراكي :

 در طي چند سال اخير، شيمي درماني خوراكي در پروتكل هاي درمان سرطان جايگاه ويژه اي پيدا كرده است مزيت اصلي اش اين است كه بيمار نيازمند حضور در بيمارستان و كلينيك هاي شلوغ انكولوژي نيست در ضمن عوارض تزريق وريدي و احتياج به رگ گيري هاي مكرر نيز كاهش پيدا مي كند انچه مسلم است يكي از عوارض داروهاي شيمي درماني ريزش مو است كه در هر سه روش تفاوتي نمي كند برخی از بیماران برای حفظ روحیه واعتماد به نفس خود اقدام به تهیه کلاه گیس شیمی درمانی میکنند.

شيمي درماني داخل صفاقي :

اين روش براي تومورهاي پيشرفته داخل شكم استفاده مي گردد در اين فرايند داروي شيمي درماني كه گرم شده است به داخل شكم و فضاي صفاق تزريق مي گردد مهمترين داروهاي شيمي درماني كه در اين روش استفاده مي شوند، ميتومايسين و سيس پلاتين هستند.

اين روش براي تومورهايي كه در داخل شكم پخش شده و با جراحي امكان برداشتن كامل آنها وجود ندارد، مورد استفاده قرار مي گيرد شايع ترين سرطان ها كه ممكن است اين روش جزيي از فرايند درمان شان باشد، سرطان آپانديس و سرطان تخمدان هستند.

شيمي درماني داخل شرياني :

يكي از انواع روش هاي شيمي درماني ، شيمي درماني داخل شرياني است شيمي درماني داخل شرياني يعني اينكه داروي شيمي درماني را به شريان تغذيه كننده تومور تخليه كنيم.با اين روش چون دارو به طور مستقيم وارد تومور شده و ديگر نواحي بدن تحت تأثير داروي شيمي درماني قرار نمي گيرد، مي توان دوز بالاي داروي شيمي درماني را تجويز نمود.

در حالت عادي چون داروي شيمي درماني در داخل رگ محيطي يا مركزي تزريق مي گردد امكان تجويز دوز خيلي بالا وجود ندارد چون بافت هاي سالم بدن تحمل دوز بالاي داروي شيمي درماني را ندارندعوارض شيمي درماني داخل شرياني همانند شيمي درماني داخل وريدي است.

در مورد استفاده از اين روش براي تومور كبدي ممكن است تحريك معده اتفاق بيفتد زيرا خون حاوي مواد شيمي درماني با غلظت بالا از معده نيز عبور مي كند و باعث التهاب درون معده مي شود اين عارضه با داروهايي كه پزشك معالج تجويز مي نمايد، قابل كنترل است.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 18
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید