جدیدترین و به روز ترین اطلاعات روز
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان لبخند و آدرس redica.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 172
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 48
:: باردید دیروز : 68
:: بازدید هفته : 210
:: بازدید ماه : 521
:: بازدید سال : 561
:: بازدید کلی : 1302
رابطه ی میان کم خوابی و چاقی در کودکان

علاقه ی شدید کودکان به تلویزیون، گوشی همراه، بازی های کامپیوتری و خوردن خوراکی های ناسالم حین استفاده از این وسایل باعث می شود که والدین شان هرشب آنها را با جر و بحث به اتاق خواب ببرند و مجبور به خوابیدن کنند.

تحقیقات نشان می دهند که کم خوابی بر وزن کودکان هم اثر دارد و کودکانی که کمتر از ۱۰ ساعت می خوابند، دچار چاقی می شوند 

میزان خواب رده های سنی مختلف، با هم متفاوت است. و بطور میانگین میزان ساعات مورد نیاز خواب برای هر کسی بر اساس موارد زیر است:

  • بزرگسالان مسن ۶۵ سال و بالاتر از آن (۶۵+): ۷-۸ ساعت
  • بزرگسالان (۱۸-۶۴ سال): ۷-۹ ساعت
  • نوجوانان (۱۴ تا ۱۷ سال): ۸-۱۰ ساعت
  • کودکان مدرسه (۶ تا ۱۳ سال): ۹-۱۱ ساعت
  • پیش دبستانی ها (۳-۵ سال): ۱۰-۱۳ ساعت
  • کودکان نوپا (۱-۲ سال): ۱۱-۱۴ ساعت
  • نوزادان (۴ تا ۱۱ ماه): ۱۲-۱۵ ساعت
  • نوزادان (۰ تا ۳ ماه): ۱۴ تا ۱۷ ساعت

کودکانی که کمتر می خوابند، نسبت به کودکانی که خواب کافی دارند، چاق ترند و اضافه وزن بیشتری دارند کم خوابی باعث برهم خوردن سوخت و ساز و سیستم غدد درون ریز بدن کودکان، درست در سنین رشد آنها می شود.

تشخیص چاقی در کودکان

یک روش مطمئن برای گفتن اینکه آیا فرزند شما در واقع دارای اضافه وزن یا چاقی است، با محاسبه شاخص توده بدنی (BMI) فرد است. در کودکان و نوجوانان شاخص توده بدنی مناسب بستگی به سن و جنسیت آنها دارد و طبیعی است که در سنین مختلف، کودکان شاخص توده بدنی متفاوتی داشته باشند زمانی که وزن کودک بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم باشد، کاهش وزن از طریق ورزش و رژیم غذایی می‌تواند کار مأیوس‌کننده‌ای تلقی شود. در چنین موردی، جراحی چاقی تنها گزینه مؤثر است که بسیاری از والدین به آن می‌اندیشند

با این همه باید دید که آیا فرزند شما کاندید خوبی برای جراحی لاغری هست یا خیر. برای پاسخ به این سوال باید از بهترین جراح لاغری خوب  وقت مشاوره دریافت کنید. جراح لاغری پس از معاینه می تواند نتیجه بگیرد که کدام روش جراحی لاغری عبارتند از:  عمل معده اسلیو (رایجترین و پرطرفدارترین روش لاغری) عمل بای پس معده (خودش شامل چند روش دیگر است) ساسی بای پس معده باندینگ معده و … برای وی مناسب است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 12 اسفند 1398
نظرات
مال اکلوژن چیست ؟

مال اکلوژن به وضعیت جفت شدن غیر طبیعی دندان ها و فک ها می گویند مال اکلوژن عمدا ارثی می باشد و از طریق والدین به فرزندان انتقال می یابد اما نقش محیط هم در ایجاد آن بی تاثیر نیست مال اکلوژن اگر درمان نشود می تواند باعث باعث بروز مشکلات لثه، پوسیدگی دندان ها و مشکلات در مفصل گیجگاهی فکی بشود.

انواع مال اکلوژن کدامند؟

ماکلوژن کلاس یک

افرادی که اکلوژن طبیعی دارند و دندان های آنها به طور نرمال با هم جفت می شوند در دسته بندی کلاس یک قرار می گیرند .

مال اکلوژن کلاس دو

در این دسته بندی افرادی قرار می گیرند که دارای فک پایین کوچکی هستند دندان های پایین آنها خیلی عقب تر قرار گرفته است و یا دچار جلو زدگی فک بالا هستند .

مال اکلوژن کلاس سه

افرادی که در این دسته بندی قرار می گیرند دارای فک پایین بزرگ هستند دندان های فک پایین آنها نسبت به فک بالا جلوتر قرار گرفته است در این افراد فک بالا عقب تر از حالت طبیعی قرار گرفته است ، این حالت را کراس بایت می گویند.

اپن بایت چیست ؟

فاصله دندانهای فک بالا با دندان های فک پایین را اپن بایت می گویند

دیپ بایت چیست ؟

پوشش بیش از اندازه دندان های پایین توسط دندان های فک بالا را دیپ بایت می گویند.

استفاده از ابزار ها برای بهبود مال اکلوژن

برای این منظور دو نوع دستگاه در نظر گرفته شده است

استفاده از ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت تشکیل شده است از قطعاتی به نام براکت که مستقیما به دندان ها چسبانده شده و در داخل آنها سیم کار گذاشته می شود نیرویی که به وسیله براکت های ارتودنسی دندان به دندان ها وارد می شوند کنترل شده هستند و به آرامی و به تدریج دندان ها را به طرف موقعیت صحیح هدایت می کنند.

برای بدست آوردن بهترین نتیجه از ارتودنسی ثابت همکاری بیمار در رعایت کردن بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن دقیق دندان ها حتی تا چند برابر بیشتر از آنچه که قبلا انجام می داده ضرروری است .

استفاده از ارتودنسی متحرک

دستگاه های ارتودنسی متحرک تشکیل شده از مواد پلاستیکی (اگریل ) و سیم این پلاک ها برای درمان ناهنجاری های ساده فک و صورت

چگونگی درمان مال اکلوژن

یک متخصص ارتودنسی درمان های مختلفی را بسته به نوع کلاس آن برای درمان مال اکلوژن در نظر می گیرد دکتر درویش پور، متخصص ارتودنسی در تهران توانسته رضایتمندی تمامی بیماران خود را جلب کند. از خدمات وی می توان به ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی لینگوال و ارتودنسی فانکشنال اشاره کرد.

  • اصلاح جایگاه دندان ها با نصب براکت
  • اصلاح بهم ریختگی دندان ها به وسیله جراحی فک
  • منظم کردن دندان ها پس از جراحی فک
  • جراحی برای کوتاه نمودن فک
  • پایدار کردن استخوان فک با سیم یا قالب
 
تعداد بازدید از این مطلب: 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 12 اسفند 1398
نظرات
درمان به وسیله ی ارتودنسی فانکشنال چگونه است ؟

تفاوت زیادی بین درمان ارتودنسی دندان و درمان ارتودنسی کاربردی وجود دارد درمان ارتودنسی فقط صاف کردن دندان است در حالی که درمان ارتودنسی کاربردی تغییر شکل دادن و جابجا کردن فک بالا و فک پایین با هماهنگی دندان ها است. ارتودنسی کاربردی مثل ارتودنسی فانکشنال به وسیله استفاده از دستگاه های متحرک (دستگاههای فانکشنال ) باعث تحریک رشد در فک بالا و فک پایین می شوند.

درمانهای ارتودنسی کاربردی قبل از بلوغ بهترین نتیجه را در بر دارد ارتودنسی فانکشنال معمولا برای بیمارانی استفاده می شود که فک بالای جلو آمده و فک پایین عقب رفته داشته باشند و درمان را قبل از سنین بلوغ آغاز کنند درمان بدین صورت است که بیمار توسط یک برنامه ی زمانی که توسط ارتودنتیست به او داده می شود از این پلاک ها استفاده می کند.

تا نیرویی در جهت مناسب به دندان ها و فک وارد شود و دندان ها و بعضا استخوان و فک نیز به مرور زمان جابجا شده و در محل مناسب خود قرار بگیرند.

درمان به وسیله ی ارتودنسی فانکشنال همیشه موفقیت آمیز است؟

متاسفانه ،پیش بینی کردن اینکه کدام بیمار به درمان پاسخ می دهد بسیار مشکل است تصور می شود که ابزارهای فانکشنال در طول رشد نوجوانان یا قبل از آن موفق ترین روش بوده است. این اتفاق معمولا برای پسرها در سنین 11 تا 14 سال و برای دخترها در سنین 10 تا 13 سال رخ می دهد.

دکتر درویش پور بهترین دکتر ارتودنسی در تهران در این زمینه می تواند با کمک گرفتن از درمان ارتودنسی دندان ها را از سوی موقعیت نا صحیح به سوی موقعیت صحیح حرکت دهد

اگر درمان ناهنجاری کلاس 2 (برجستگی دندان های بالایی) با شکست روبرو شود،انتخاب های دیگری نیز وجود دارد که عبارتند از :

  • هدبند یا هدگیر
  • کشیدن دندان
  • جراحی فک

نشانه های این روش ها متنوع و بر اساس نوع مشکل می باشد.

در موارد خاص ممکن است توصیه شود بیمار مشکل باقی مانده را قبول کند تا درمان بعدی (اگر نیاز بود) انجام شود جراحی فک به طور کلی باید تا 17 سالگی به تعویق بیفتد.

درمان به وسیله ارتودنسی فانکشنال چقدر طول می کشد؟

مدت زمان درمان به شدت مشکل بستگی دارد. از این رو متناسب با آن متغیر است با این وجود بیشتر کاری که به وسیله ی پلاک های فانکشنال انجام می شود معمولا در مدت 9 تا 12 ماه تکمیل می شود پس از آن ممکن است توصیه شود که فقط یک دوره ی شبانه درمان ادامه پیدا کند بعد از درمان اولیه ممکن است بلافاصله فاز دوم درمان به وسیله ارتودنسی ثابت پیشنهاد شود.

سه نوع ارتودنسی برای دندان ها وجود دارد :

1 ارتودنسی ثابت
2 ارتودنسی متحرک
ارتودنسی نامرئی

زمانی که شخص تصمیم می گیرد عمل ارتودنسی دندان را انجام دهد باید شناخت کاملی از نوع کار و قیمت ارتودنسی دندان را داشته باشد

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 12 اسفند 1398
نظرات
مهمترین عمل لاغری برای درمان فشار خون بالا

وقتی شما چاقی مفرط داشته باشید، قلب شما برای تحمل وزن زیادتان ناچار است بیشتر کار کند. هرچه قلب بیشتر و سخت تر کار کند، فشار خون شما هم بیشتر و بالاتر میرود. هنگام تحمل وزن اضافی ، قلب شما باید سخت تر کار کند. هرچه قلب شما سخت تر باشد ، فشار خون شما بیشتر می شود.

افراد زیادی در جامعه به چاقی مفرط و مشکل هایپرتانسیون مبتلا هستند و تخمین زده میشود که بیشش از دو سوم این افراد تا زمانی که لاغر نشوند نه با ورزش و نه با رژیم غذایی نمیتوانند بیماری خود را درمان کنند. و گفته میشود که بهترین روش لاغری و درمان فشار خون بالا انجام جراحی لاغری به دست یک  بهترین متخصص جراحی لاغری است.

سه عمل لاغری زیر مهمترین و بهترین روش لاغری هستند که به درمان فشار خون بالا هم کمک میکنند.

عمل اسلیو معده

در عمل جراحی عمل اسلیو معده حدود ۷۵ درصد حجم معده برداشته شده و از شکم خارج میشود. تنها چیزی که باقی میماند در این حالت چیزی شبیه به یک موز است. شخص با وجود چنین معده کوچکی غذای کمی میخورد، سریع سیر میشود و در نهایت به مرور زمان هم چاقی اش درمان میشود و هم فشار خون بالایش از بین میرود.

 

عمل بای پس معده و درمان فشار خون بالا

جراح لاغری با انجام عمل بای پس معده کاری میکند که بخش بزرگی از معده از مسیر گوارشی کنار برود تا شخص نتواند زیاد غذا بخورد. جراح لاغری ابتدا بخش فوقانی معد کمی پایینتر از محلو ورود غذا از مری به معده را جدا کرده و روده را نیز از دوازده جدا میکند تا به همان بخش جدا شده معده متصل کند. به این شکل شخص بعد از خوردن غذا سریع سیر میشود و غذا هم خیلی زود وارد روده ها میشود.

عمل بای پس روده

این عمل نیز از جدیدترین متدهای جراحی لاغری است که باعث درمان چاقی، دیابت، فشار خون بالا و سایر مشکلات مرتبط با چاقی میشود. بای پس روده ترکیبی از عمل اسلیو و بای پس معده است.

برای درمان فشار خون بالا و سایر بیماری های مرتبط با چاقی چه وقتی باید عمل لاغری انجام داد؟

برای اینکه بتوانید تحت عمل جراحی چاقی قرار بگیرید باید واجد شرایط باشید. برای مثال شما باید شاخص توده بدنی بالای ۳۵ داشته باشید و یا با هیچکدام از روش های لاغری نتوانسته باشید چاقی خود را درمان کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 10 اسفند 1398
نظرات
ارتودنسی پیشگیری چیست؟

متخصصان ارتودنسی پیشگیرانه معتقدند شناسایی و رهگیری مشکلات دندان در کودکان در زمانی که کودک هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است می تواند از درمان های پر تعرفه ارتودنسی تهاجمی تر آینده جلوگیری کند مشکلات خاص ممکن است در طول معاینات منظم در مطب آشکار شوند. یک ارتودنتیست آموزش دیده مشکلات ظریف رشد فک و دندان در حال ظهور را به خوبی شناسایی کرده و تشخیص می دهد. زمانی که پس از بررسی دقیق از دندان های فرزند شما شاخص های روشن مداخله زود هنگام ارتودنسی ضرورت پیدا کرد  دکتر ارتودنسی کودکان به راحتی می تواند مشکل خاص فرزند شما را حل کند.

 مزیت این تشخیص زود هنگام این است که برخی از مشکلات ممکن است راحت تر اصلاح شوند انتظار تا زمانی که تمام دندان های دائمی دربیاید و رشد فک وصورت کامل شود ممکن است اصلاح برخی از مشکلات را سخت تر کند

مشکلاتی که می توان در سنین پائین از آن پیشگیری کرد

  • تراکم یا فضای بیش از حد بین دندان ها
  • دندان های جلو زده
  • داشتن دندان اضافی
  • دندان از دست رفته
  • اختلالات فک
  • دندان بیرون زده

از چه نوع پیشگیری برای ارتودنسی کودک من استفاده می شود؟

پاسخ به این سوال بسته به شرایط متفاوت است فواید ارتودنسی کودکان بسیار است.

اگر دندان های شیری فرزند شما در اثر بیماری های دهان و دندان، سانحه، عدم رعایت بهداشت مناسب و یا نیاز به مداخله زودتر از موعد بیافتد ، در این صورت متخصص ارتودنسی از فضا نگهدارنده استفاده می کند.

فضا نگهدارنده ارتودنسی ثابت باعث می شود که جای خالی دندان افتاده حفظ شود و دندان های کناری به سمت فضای خالی دندان افتاده حرکت نکنند به این ترتیب دندان های دائمی پس از رویش، نامرتب و به هم فشرده نمی شوند و درمان ارتودنسی در آینده در مدت زمان کوتاه تری انجام خواهد شد.

اگر کودک شما مکنده انگشت خود است، از یک دستگاه برای قرار دادن در دهان کودکتان استفاده می کنیم.

این دستگاه مکیدن انگشت را برای کودکتان دشوار می کند و به این ترتیب به وسیله ادامه ندادن این عادت غلط مشکل جدی اوربایت نیز به وجود نمی آید.

از ارتودنسی متحرک می توان در ارتودنسی کودکان نیز بهره برد آن ها می دانند هر زمان که از این شئ اضافی خسته شوند، می توانند آن را از دهان خارج کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 10 اسفند 1398
نظرات
چه عواملی باعث شکست نتایج عمل لاغری میشوند؟

به طور دقیق نمیتوان گفت که چه علتی باعث شکست عمل لاغری میشود. زیرا ممکن است چند فاکتور دست در دست هم باعث بروز نتایج ناموفق عمل شود. با این حال برخی از موارد زیر میتوانند باعث عدم موفقیت عمل لاغری در بیماران شود.

  • نوع عمل
  • وزن قبل از عمل یا BMI
  • صلاحیت جراح
  • میزان پیروی از رژیم غذایی بعد از عمل لاغری و حتی رژیم قبل از عمل
  • نوع برنامه ورزشی بعد از عمل

البته مهمترین فاکتورهایی که میتوانند باعث عدم موفیت نتایج شوند قطعا دو فاکتور پایبندی به رژیم غذایی و برنامه ورزشی هستند. این فاکتورها مستقیما به بیمار بستگی دارند. اگر بیمار توجهی به رژیم غذایی نداشته باشد و و علاوه بر پرخوری بعد از عمل اسلیو ، غذاهای ممنوعه را مصرف کند نتایج قطعا شکست میخورد و وزن دوباره بر خواهد گشت.

برای اصلاح یا جلوگیری از شکست جراحی لاغری چه باید کرد؟

اولین قدم برای جلوگیری از شکست جراحی لاغری باید قبل از جراحی انجام شود. جراحی لاغری انواع مختلفی دارد مانند بای پس معده،  ساسی بای پس معده  ، عمل اسلیو معده با یا بدون سوییچ عثنی عشری که ممکن است تمامی آنها برای یک بیمار مناسب نباشند. بسیاری از بیماران در انتخاب بین اسلیو معده و بای پس معده دچار مشکل می شوند؛ به همین دلیل مشورت با متخصص جراحی لاغری در انتخاب یکی از روش های فوق، اولین اقدام برای جلوگیری از شکست جراحی لاغری است.

با این حال، با نمود عوارض جراحی لاغری، بیمار ممکن است نیاز به جراحی دوباره داشته باشد. از آنجایی که عدم موفقیت در کاهش وزن پس از جراحی لاغری نگران کننده است، می توان از جراحی اصلاحی برای بهبود محدودیت یا عدم جذب مواد غذایی استفاده کرد.

جراحی اصلاحی اسلیو معده

در سال های ابتدایی جراحی لاغری، اسلیو معده مرحله ی اول سوییچ عثنی عشری انجام می گرفت که در آن بخشی از روده برداشته می شد. از آنجایی که بیماران توانستند میزان وزن قابل توجهی را با اسلیو معده کم کنند، کم کم این روش به تنهایی به نوعی عمل لاغری تبدیل شد.

با این حال اگر بیماران پس از اسلیو معده نیز نتوانند کاهش وزن دلخواه خود را داشته باشند، می توان به عنوان جراحی اصلاحی از سوییچ عثنی عشری استفاده کرد. ممکن است برخی از بیماران ترجیح دهند که اسلیو معده را به جراحی بای پس معده تغییر دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 8 اسفند 1398
نظرات
آپنه خواب و راه کارهای درمان ارتودنسی

آپنه خواب در سال های اخیر به طور قابل ملاحظه ای مرکز توجه مردم قرار گرفته است. در این میان ارتودنسی دندان ادعا می کند که با بکاربردن مراقبت ها و توصیه های او می توان به طور کامل مشکلات مرتبط با آپنه خواب را تعطیل کرد.

ناهنجاری های دندانی و پیوند آن با آپنه خواب

آپنه خواب اغلب به علت مسدود شدن راه های هوایی یا مکث در تنفس و یا الگوی تنفس نامنظم در طول خواب است.

درمان مال اکلوژن یا ناهنجاری های فکی و دندانی توسط یک متخصص ارتودنسی می تواند به طور قابل ملاحظه ای مشکلات آپنه خواب را تصحیح کند. با توجه به زمان بر بودن درمان های ارتودنسی نزدیکی کلینیک تخصصی ارتودنسی به منزل و یا محل کار می تواند باعث آرامش و آسایش شما در طول دوره ی درمانتان شود. 

 دکتر هادی درویش پور متخصص ارتودنسی در تهران که در  مرکز و شمال و غرب تهران هم کلینیک های تخصصی ارتودنسی دارند  از بهترین کلینیک های ارتودنسی تهران می باشند.، دكتر درويش پور و همكارانش با بهره گيري از روش هاي نوين با قیمت ارتودنسي مقرون به صرفه به تصحيح روابط فك و دندان و رديف كردن دندان هاي نامنظم مي پردازند

درمان ارتودنسی برای آپنه خواب

یک متخصص ارتودنسی می تواند با بکار بردن این روش ها حتی علائم آپنه خواب را به طور کامل از بین ببرد.

دستگاه های مختلف ارتودنسی مانند ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک می توانند به طور خاص به گسترش راه های هوایی کمک کنند.

این دستگاه ها می توانند تنفس طبیعی و بدون وقفه را به بیمار باز گردانند.

عمل جراحی در ارتودنسی هم برای موارد شدید مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا ما باید آپنه خواب را درمان کنیم؟

بسیار مهم است که ما در اسرع وقت برای تشخیص و تصحیح آپنه خواب اقدام کنیم.

علائم این بیماری اغلب از خروپف و بیخوابی شروع می شود.

بسیاری از مردم درمان آپنه خواب را به تعویق می اندازند.

زیرا آنها آنرا به عنوان یک الگوی خواب معمولی ، هرچند آزار دهنده می پندارند.

متاسفانه داشتن آپنه خواب باعث افزایش خطر بیماری های مختلف ، به خصوص بیماری های قلبی می شود.

بنابراین اگر نمی خواهید به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا شوید بهتر است هرچه سریعتر آنرا درمان کنید.

اگر این انگیزه هنوز هم کافی نیست و شما را برای درمان آن ترغیب نمی کند می خواهم بدانم آیا واقعا می خواهید در تمام طول روز خسته به نظر برسید.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 7 اسفند 1398
نظرات
میزان موفقیت عمل لاغری

اگر کاندید انجام عمل عمل لاغری هستید و سوالی در رابطه با انجام این عمل دارید میخواهید مورد ارزیابی قرار بگیرید دکتر عنبرا از بهترین جراح لاغری در تهران  ایران مشورت بگیرید دکتر عنبرا بیش از ۳ هزار عمل لاغری موفق با درصد موفقیت بسیار بالا داشته اند و کمتر کسی اندازه ایشان این تعداد عمل رابا موفقیت انجام داده است. ایشان تاکنون هیچ عمل لاغری ناموفق و شکست خورده ای نداشته اند.

عمل لاغری به روش های مختلفی انجام می شود و به طور کلی با دو هدف کاهش حجم معده و کاهش جذب مواد غذایی، سعی می شود به لاغر شدن افراد کمک کند . علاوه بر درمان چاقی،  با کمک عمل جراحی، می توان تا حد زیادی باعث بهبود بیماری های ناشی از چاقی شود .

تعریف موفقیت  یک عمل

ما هنوز تعریف دقیقی برای شکست عمل لاغری نداریم. اما اکثر صاحب نظران با رصد کردن نتایج و برخی شراط دیگر نحوه موفقیت و شکست عمل جراحی لاغری را مشخص میکنند. اما این شرایط چه هستند؟ از کجا باید بفهمیم نتیجه عمل ناموفق بوده است؟

۳ شرط زیر میتوانند معیارهایی خوبی برای اعلام عدم موفقیت جراحی لاغری باشد:

  • زمانی که بیمار آنچنان که ما انتظار داریم وزن کم نکرده باشد
  • اگر دوباره مقدار قابل توجهی از وزن از دست رفته را به دست آورده باشد
  • و در آخر اگر بیماری ها یا شرایط ناشی از چاقی همچنان در شخص بهبود یا درمان پیدا نکرده باشند.

برخی از جراحان لاغری نیز برای مشخص کردن شکست عمل لاغری از پارامتری های خاصی استفاده میکنند. برای مثال اگر شخص کمتر از ۵۰ درصد وزن خودش را از دست بدهد به منزله شکست نتایج عمل چاقی خواهد بود. یعنی برای مثال اگر یک بیمار ۶۰ کیلو اضافه وزن داشته باشد، ولی بعد از عمل اسلیو معده  تنها ۱۵ کیلو از دست داده باشد یعنی نتایج عمل اسلیو با شکست مواجه شده.

درصد موفقیت با انتخاب جراح لاغری خوب بالا میرود

علل و فاکتورهای زیادی ممکن است مسئول شکست یا عدم موفقیت عمل لاغری شود. با این وجود می توان با انتخاب بهترین جراح لاغری تا حدودی شانس موفقیت عمل را بالا برد. زیرا اگر جراح لاغری خوبی انتخاب کنید با هزینه جراحی لاغری مناسب مطمئن خواهید بود که عملتان با موفقیت انجام میشود، به شما رژیم غذایی مناسب و ورزش های مرتبطی برای حفظ نتایج توصیه خواهد کرد. پیگیری چنین جراحی میتواند شما را به حداکثر کاهش وزن و سلامتی بیشتر سوق میدهد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 7 اسفند 1398
نظرات
علت بد بویی دهان چیست ؟ راه حل های رفع بدبویی دهان

بد بویی دهان یا هالیتوز از مشکلات شایع مراجعین به دندانپزشکی است .

بیشترین مراجعات بیماران به دندانپزشکی ابتدا به دلیل پوسیدگی دندان و سپس به دلیل بیماری های لثه می باشد .

اغلب مراجعین به ارتودنسی پس از معاینه متوجه می شوند که بد بویی دهانشان از خود دهان ناشی می شود .

با رعایت نکات ساده بهداشتی می توان از بروز مشکلاتی چون پوسیدگی دندان ها و بیماری های لثه جلوگیری کرد .

متخصص ارتودنسی قبل از نصب براكت ها درد ارتودنسي ثابت يا براي ارتودنسي متحرک و نامرئي دندان ها را جرمگيري كرده و نسبت به ترميم پوسيدگي ها اقدامات لازم را به عمل مي آورد تا يكي از خطرات ارتودنسي كه پوسيدگي دندان هاست گسترش پيدا نكند

آیا بد بویی دهان در ساعات مختلف روز متفاوت است ؟

بطور معمول افراد صبحها پس از بیدار شدن از خواب و عصر ها نزدیک به پایان یک روز روزه داری بیشترین بوی بد را از دهان خود احساس می کنند .

علت این موضوع این است که در خواب و گرسنگی بزاق کمتری ترشح می شود .

بعد ازخوردن و شستشوی دهان و خارج کردن اضافه مواد غذایی از دهان بزاق دهان شروع به ترشح برای ضد عفونی کردن دهان می کند.

ترشح بزاق دهان روی برخی از باکتریها و مانده مواد غذایی در لابلای دندان اثر گذاشته و باعث پاک شدن دهان می شود .

اگر شما ارتودنسی دندان انجام داده اید با رعایت نکات بهداشتی در دندان های ارتودنسی شده .

همچنین مواردی که متخصص ارتودنسی شما تذکر داده و شستشوی دهان بعد از خوردن هر نوع مواد خوراکی بوی بد دهان تان از بین می رود.

را ه حل های رفع بوی بد دهان کدامند؟

هیدراتاسیون:

شما باید آب بیشتری در شبانه روز مصرف کنید.

صبح هنگام بیداری اولین چیزی که مصرف می کنید آب باشد نه یک خوراکی خشک.

رژیم غذایی:

از خوردن بیش از حد غذا های اسیدی بدون تعادل با غذاهای خنثی و قلیایی پرهیز کنید.

همچنین از خوردن شکر بیش از اندازه اجتناب کنید.

یا بعد از هر بار مصرف شکر دهان خود را با آب بشویید.

رفع بوی بد دهان با رعایت بهداشت دهان و دندان

حفظ بهداشت دهان و دندان یکی دیگر از مواردی است که به رفع بوی بد دهان کمک می کند.

با استفاده از مسواک و یک خمیر دندان حاوی فلوراید می توانید دو بار در روز دندان های خود را مسواک کنید.

تا مانده مواد غذایی باعث بدبویی دهان شما نشود.

تعداد بازدید از این مطلب: 17
موضوعات مرتبط: ترمیم و زیبایی دندان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 6 اسفند 1398
نظرات
چاقی و بیماری های مرتبط با آن

اگر با محاسبه BMI وزن شما حدودا ۲۰% از وزن نرمالتان بیشتر باشد شما یک فرد چاق محسوب می شوید البته افرادی که چاق هستند همه ی این مشکلات را ندارند. اما اگر یکی از اعضای خانواده ی شما سابقه ی این بیماری ها را داشته باشند احتمال مبتلا شدن شما بیشتر می شود  این روزها، روش های لاغری با جراحی زیادی برای کاهش اضافه وزن مفرط مانند:  عمل اسلیو معده، عمل جراحی ساسی،و … وجود دارند هر کسی نمیتواند این عمل را انجام دهد. اگر واقعا میخواهید این عمل برای شما انجام شود حتما باید هوشیار باشید و به یک پزشک متخصص جراحی لاغری خوب مراجعه کنید

وزن اضافه می تواند باعث افزایش فشار خون و افزایش کلسترول شود که هر دو مورد ریسک ابتلا به بیماری های قبلی و سکته را بالا می برند.

دیابت نوع دوم

اکثر افرادی که دیابت نوع دوم دارند چاق هستند. شما می تواند با کاهش وزن، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل، داشتن خواب کافی و ورزش جلوی گسترش دیابت نوع دوم را بگیرید.

سرطان

سرطان روده، سینه (بعد از یائسگی)، آندومتر (پوشش داخلی رحم)، کلیه و مری با چاقی مرتبط است. بعضی از مطالعات نشان داده است که چاقی با سرطان کیسه ی صفرا، تخمدان ها و لوزالمعده نیز مرتبط است.

بیماری کیسه ی صفرا

یکی از بیماری های رایج برای افراد چاق، بیماری کیسه ی صفرا و سنگ کیسه ی صفرا است.

استئوآرتریت

استئوآرتریت یک بیماری مفصلی است که اغلب بر روی زانو، مفصل ران و پشت تاثیر می گذارد 

نقرس

نقرس یک بیماری است که بر روی مفاصل اثر می گذارد.

آپنه ی خواب

یک نوع اختلال در خواب است که با چاقی مرتبط است.

سندروم متابولیک

سندروم متابولیک به شرایطی ( فشار خون بالا، قند خون بالا، چربی زیاد در اطراف شکم، میزان غیر طبیعی کلسترول) گفته می شود که با هم ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، سکته و دیابت را افزایش می دهند.

اثرات روانی در افراد مبتلا به چاقی مفرط

در فرهنگ هایی که جذابیت فیزیکی افراد به لاغر بودن آن ها وابسته است، افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند همیشه از وزن خود ناراحت هستند و رنج می برند. افراد چاق معمولا به خاطر شرایطی که دارند از طرف اطرافیان سرزنش می شوند و ممکن است آنها این وضعیت او را به تنبلی و سست اراده بودن ربط بدهند. خیلی غیر عادی نیست اگر این افراد از جامعه دوری کنند یا سعی کنند وارد روابط عاطفی نشوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 6 اسفند 1398
نظرات
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید