جدیدترین و به روز ترین اطلاعات روز
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان لبخند و آدرس redica.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 172
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 24
:: باردید دیروز : 13
:: بازدید هفته : 24
:: بازدید ماه : 574
:: بازدید سال : 614
:: بازدید کلی : 1355
بیماری آلوپسی و استفاده از کلاه گیس با موی طبیعی

استفاده از کلاه گیس در درمان ریزش مو آلوپسی توتال و یونیورسال امری عادی و لازم میباشد استفاده از آن سبب میگردد درصد زیادی از اطرافیان فرد پی به بیماری فرد نبرند .

و فرد بیمار از کنجکاوی های اذیت کننده در امان باشد و نیز استفاده از کلاه گیس سبب عدم دوری فرد از جامعه میگردد.

واژه آلوپسی به معنی ریزش موی سر یا هر قسمتی از بدن بدون دلیل است. بروز آلوپسی میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد .اضطراب‌ و استرس و ارث میتواند در ابتلا به آلوپسی نقش‌ داشته‌ باشد.

ریزش در ابتدا بصورت سکه ای است که میتواند گسترش یابد و در تمام بدن سرایت نماید ولی بطور معمول بدون هرگونه درمانی کم کم در طول چند ماه همانطور که بوجود آمده است از بین میرود .

خارش و سوزش و قرمزی معمولا در ناحیه ابتلا دیده نمیشود .

این یک بیماری نوعی بیماری خودایمنی و اختلال در سیستم دفاعی بدن است که سیستم ایمنی بدن به دلایل نا معلوم به سلول های ریشه موی یک قسمت بدن حمله ور میشود و سبب ریزش موهای آن منطقه میشود. ریشه مو هیچگاه از بین نمیرود و امکان رشد مجدد همیشه وجود دارد.

بیماری آلوپسی و استفاده از کلاه گیس با موی طبیعی :

کلاه گیس در جاهای مختلف در سطح شهر فروخته میشود و متاسفانه در اکثر موارد کلاه گیس ها آماده و ساخت کشور چین میباشند. و فروشنده ها در زمان فروش اظهار میکنند که از موی طبیعی میباشد
ولی حتی در گرانترین مدل های آماده از موی طبیعی استفاده نشده است.موی اسب و یا شتر لاما و یا الیاف مصنوعی از مواد استفاده شده در این نوع کلاه گیس های وارداتی میباشند.البته به قول قدیمی ها هرچقدر پول بدید همان قدر آش میخورید.
قیمت پایین و طول عمر کم و براق بودن و غیر طبیعی بودن از ویژگیهای این نوع کلاه گیس ها برای افراد مبتلا به ریزش مو آلوپسی میباشد.
در مقابل  کلاه گیس طبیعی  سفارشی در موسسه ما با قیمت بالاتر ولی از موی 100% طبیعی انسان و حتی موی اطرافیان فرد در صورت درخواست ساخته میشود.

طول عمر چند ساله و از همه مهمتر طبیعی بودن ظاهر مو و عدم تشخیص توسط دیگران و بهداشتی بودن و راحت بودن و ساخت طبق قالب سر خود فرد و عدم افتادن از روی سر و حالت پذیری و فرم پذیری مو توسط سشوار و شانه و برس از ویژگی های این نوع کلاه گیس ها می باشد

 

 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 25
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات
چطور کودک مبتلا به سرطان را برای ریزش مو آماده کنیم؟

زماني كه شما و كودكتان مي دانيد كه با درمان سرطان انتظار ريزش موها وجود دارد، مي توانيد از قبل براي برای درمان ریزش مو شیمی درمانی برنامه ريزي كنيد.عكسي از كودك خود با موهايش بگيريد تا اگر او كلاه گيس خواست، سبك موهاي او در عكس به او كمك كند كه انتخاب درستي داشته باشد. همين طور كمي از موهاي او را قيچي كنيد تا رنگ و بافت موها را تطابق دهيد.

  • از كودك خود بخواهيد كه موهايش را كوتاه كند. زماني كه موها كوتاه است و كودك شما مي خواهد زماني كه موها شروع به ريختن كرد، آن ها را بپوشاند، كلاه هاي مختلف را امتحان كنيد تا ببينيد كدام يك كودك شما را راضي مي كند. احساس خوب در ظاهر براي بيشتر كودكاني كه تحت درمان سرطان قرار مي گيرند، بسيار مهم است. بنابر اين زمان مورد نياز را صرف اين مرحله كنيد تا پروسه را تا حد ممكن لذت بخش و آرامش بخش نماييد.
  • اگر كودك شما به استفاده از كلاه گيس علاقه مند است، ابتدا از پزشك خود براي شركت بيمه تائيديه بگيريد. بسياري از بيمه كننده هاي نظام سلامت، هزينه كلاه گيس را قبول مي كنند، اگر كه پزشك آن را تجويز كند. يك مغازه فروش کلاه گیس ارزان يا سالن آرايشي را انتخاب كنيد كه بتواند به انتخاب كلاه گيس براي كودك شما كمك كند. مددكار اجتماعي بيمارستان معمولا توصيه هايي را به شما ارائه مي كند.
  • درك كنيد كه بيشتر افراد نبايد كلاه گيس را همان طوري كه هست استفاده كنند.
  • عموما، موي مصنوعي شكل خود را حفظ مي كند و نياز به مراقبت كمتري از موي انسان دارد و ارزان تر نيز هست. هر دو نوع مو در انواع رنگ ها و بافت ها وجود دارند و شما بايد بتوانيد موي طبيعي كودك را تخمين بزنيد.
  • اگر بيمه شما هزينه کلاه گیس را تحت پوشش قرار ندهد، سازمان هايي هستند كه به تامين كلاه گيس با هزينه ي كم يا بدون هزينه كمك مي كنند. به منابع مناسب براي اطلاعات درباره اين سازمان ها مراجعه كنيد. همين طور با بخش انجمن سرطان محلي خود براي كمك در تهيه كلاه گيس رايگان تماس بگيريد.
  • ممكن است صحبت با كودكان ديگري كه تجربه درمان سرطان و از دست دادن مو را داشته اند، براي شما و كودك شما كمك كننده باشد و بتوانيد بفهميد چه چيزي براي آن ها موثر بوده است و چه چيزي نبوده.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 22
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات
انواع روش های شيمی درمانی

انواع روش هاي شيمي درماني درحال حاضر به سه روش داخل خوراكي، صفاقي،شرياني مي باشد.

شيمي درماني خوراكي :

 در طي چند سال اخير، شيمي درماني خوراكي در پروتكل هاي درمان سرطان جايگاه ويژه اي پيدا كرده است مزيت اصلي اش اين است كه بيمار نيازمند حضور در بيمارستان و كلينيك هاي شلوغ انكولوژي نيست در ضمن عوارض تزريق وريدي و احتياج به رگ گيري هاي مكرر نيز كاهش پيدا مي كند انچه مسلم است يكي از عوارض داروهاي شيمي درماني ريزش مو است كه در هر سه روش تفاوتي نمي كند برخی از بیماران برای حفظ روحیه واعتماد به نفس خود اقدام به تهیه کلاه گیس شیمی درمانی میکنند.

شيمي درماني داخل صفاقي :

اين روش براي تومورهاي پيشرفته داخل شكم استفاده مي گردد در اين فرايند داروي شيمي درماني كه گرم شده است به داخل شكم و فضاي صفاق تزريق مي گردد مهمترين داروهاي شيمي درماني كه در اين روش استفاده مي شوند، ميتومايسين و سيس پلاتين هستند.

اين روش براي تومورهايي كه در داخل شكم پخش شده و با جراحي امكان برداشتن كامل آنها وجود ندارد، مورد استفاده قرار مي گيرد شايع ترين سرطان ها كه ممكن است اين روش جزيي از فرايند درمان شان باشد، سرطان آپانديس و سرطان تخمدان هستند.

شيمي درماني داخل شرياني :

يكي از انواع روش هاي شيمي درماني ، شيمي درماني داخل شرياني است شيمي درماني داخل شرياني يعني اينكه داروي شيمي درماني را به شريان تغذيه كننده تومور تخليه كنيم.با اين روش چون دارو به طور مستقيم وارد تومور شده و ديگر نواحي بدن تحت تأثير داروي شيمي درماني قرار نمي گيرد، مي توان دوز بالاي داروي شيمي درماني را تجويز نمود.

در حالت عادي چون داروي شيمي درماني در داخل رگ محيطي يا مركزي تزريق مي گردد امكان تجويز دوز خيلي بالا وجود ندارد چون بافت هاي سالم بدن تحمل دوز بالاي داروي شيمي درماني را ندارندعوارض شيمي درماني داخل شرياني همانند شيمي درماني داخل وريدي است.

در مورد استفاده از اين روش براي تومور كبدي ممكن است تحريك معده اتفاق بيفتد زيرا خون حاوي مواد شيمي درماني با غلظت بالا از معده نيز عبور مي كند و باعث التهاب درون معده مي شود اين عارضه با داروهايي كه پزشك معالج تجويز مي نمايد، قابل كنترل است.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 21
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات
مسواک بین دندانی چه نوع مسواکی است ؟

مسواک بین دندانی مسواکی است که از آن برای تمیز کردن فاصله بین دندان ها در دندان های ارتودنسی شده استفاده می شود با استفاده از مسواک های معمولی شما تنها می توانید جلو ، پشت و سطح دندان هایتان را تمیز کنید اما به خاطر داشته باشید که سطوح بین دندان های شما جایی است که باکتری ها خود را در آنجا پنهان می کنند این برس ها مخصوص قسمت هایی ساخته شده اند که مسواک های معمولی به آن مناطق دسترسی ندارند.

کاربرد های مسواک بین دندانی

  • تمیز کردن فاصله بین دندانی در افرادی که به طور طبیعی فاصله دندانی دارند
  • تمیز کردن اطراف براکت ها
  • نواحی زیر سیم های قوس دار ارتودنسی
  • مابین پیچ های ایمپلنت و زیر پروتز
  • تمیز کردن فاصله بین دندان های ارتودنسی شده

با بکار بردن این نکات شما از عفونت های قارچی دهان و دندان در دستگاه ارتودنسی ثابت در امان می مانید. اما در پلاک ها ی ارتودنسی متحرک رعایت بهداشت بسیار آسان تر ازبراکت های ارتونسی ثابت است چون به راحتی می توانید آنرا از دهان خارج کرده و اقدام به تمیز کردن آن کنید.

مسواک بین دندانی را چگونه انتخاب کنیم ؟

انتخاب نوع و سایز مسواک بین دندانی را به عهده متخصص ارتودنسی یتان بگذارید .

مسواک های بین دندانی در سایز ها و اشکال مختلف بسته به:

  • فاصله بین دندانی
  • پل های دندانی
  • ایمپلنت
  • تحلیل لثه متفاوت است .

با مشاوره و انتخاب صحیح نوع مسواک بین دندانی خود می توانید بعنوان جایگزین نخ دندان برای تمیز کردن فاصله بین دندانی از آن استفاده کرد.

مسواک برای دندان های ارتودنسی شده زودتر از معمول فرسوده می شود به همین خاطر نسبت به تعویض آن اقدام کنید .

-با رعایت نکات بهداشتی در دندان های ارتودنسی شده می توانید به طور موثری از پوسیدگی دندان خود جلوگیری کنید

-به کمک براش مخصوص ارتودنسی دندان به آهستگی مابین براکت ها و زیر سیم ها را تمیز کنید .

–مسواک بین دندانی می تواند اطراف و زیر براکت ها و همچنین سیم ارتودنسی را بدون آسیب به سیم ارتودنسی پاکیزه و تمیز کند .

تعداد بازدید از این مطلب: 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : جمعه 6 دی 1398
نظرات
چه چیزی باعث چاقی در کودکان می شود؟

کودک چاق ممکن است احساس بدی نسبت به هیکل خود داشته باشد و انزوا طلب شود. این احساسات می تواند در یادگیری، دوست یابی و تعامل کودک با دیگران نیز مداخله کند کودکان به دلایل مختلفی چاق می شوند.

عوامل اصلی این اختلال عبارتند از:

  • عوامل ژنتیکی
  • بی تحرکی فیزیکی
  • الگوهای غذایی ناسالم و یا ترکیبی از این عوامل

رابطه ی میان کم خوابی و چاقی در کودکان

علاقه ی شدید کودکان به تلویزیون، گوشی همراه، بازی های کامپیوتری و خوردن خوراکی های ناسالم حین استفاده از این وسایل باعث می شود که والدین شان هرشب آنها را با جر و بحث به اتاق خواب ببرند و مجبور به خوابیدن کنند تحقیقات نشان می دهند که کم خوابی بر وزن کودکان هم اثر دارد و کودکانی که کمتر از ۱۰ ساعت می خوابند، دچار چاقی می شوند

چگونه بفهمم که فرزندم اضافه وزن دارد؟

کودک در طول رشد خود تغییرات وزنی را تجربه می کند که امری طبیعی است. بنابراین، تشخیص اینکه آیا فرزند شما چاق است برایتان دشوار خواهد بود. اگر نگران وزن فرزندتان هستید، برای سنجش وزن وی با بهترین متخصص جراحی لاغری صحبت کنید. دکتر با اندازه گیری قد و وزن و محاسبه BMI می تواند چاقی یا عدم چاقی را تشخیص دهد و درصورت افزایش وزن شدید جراحی چاقی را روی کودک انجام دهد
 اعداد بی ام آی کودکان به صورت “درصدی” طبقه بندی شده اند. درصد بی ام آی این امکان را به دکتر می دهد تا کودک را با کودکان هم سن، هم قد و هم جنس دیگر مقایسه کند. اگر بی ام آی فرزند شما ۸۵% بیش از دیگر کودکانی باشد که سن، قد و جنسیت مشابهی دارند، او اضافه وزن دارد. و اگر این شاخص ۹۵% بیشتر از کودکان هم سن، هم قد و هم جنس باشد، متاسفانه مبتلا به چاقی است.

چاقی در کودکی

نرخ تشکیل سلول‌های چربی جدید به ویژه در چند سال اول زندگی سریع تر بوده و درنتیجه میزان ذخیره چربی و تعداد سلول‌های چربی بیشتر است. از همین رو تعداد سلول‌های چربی در کودکان چاق اغلب سه برابر بیشتر از کودکان عادی است. اگر شخصی در دوران کودکی در وعده های غذایی متعدد زیاد غذا بخورد و به این روند عادت کند میتواند در آینده به چاقی مبتلا شود. اگر کودک با تغییر رژیم غذایی و ورزش هم نتوانست وزن کم کند می تواند عمل اسلیو  را که نوعی جراحی لاغری است، انجام دهد.

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : جمعه 6 دی 1398
نظرات
اثر مواد مخدر در ارتودنسی دندان

هنگامی که فرد با مصرف دخانیات از داشتن لثه سالم محروم می شود درمان ارتودنسی نیز امکان پذیر نمی باشد ترک سیگار و درمان لثه اولین گام برای آغاز درمان ارتودنسی می باشد.

مصرف مواد مخدر باعث اختلال در دریافت نیروهای ارتودنسی به دندان ها می شود مواد مضر موجود در مولکول های مواد مخدر که به طور منظم توسط بیماران مصرف می شوند می توانند از طریق گردش خون وارد سلول های بافت لثه ها شوند و بر روی نیروهای مکانیکی دستگاه های ارتودنسی اثرات منفی اعمال کنند.

حرکت ارتودنسی و فعالیت استخوان وابسته به عوامل سیستمیک می باشد

این عوامل عبارتند از :

  • بیماری های متابولیک استخوان
  • عوامل تغذیه ای
  • گروه سنی بیمار
  • مصرف مواد مخدر

بیماری های متابولیک استخوان

هورمون سیستمیک مانند استروژن، آندروژن و کلسی تونین با افزایش محتوای مواد معدنی استخوان، توده استخوان و کاهش در نرخ جذب استخوان در ارتباط است.

عوامل تغذیه ای

بعد از انجام ارتودنسی دندان باید از خوردن تمام غذاهای چسبنده تا پس از پایان کار ارتودنسی اجتناب کرد  جویدن تنباکو نیز از جمله مواردی است که باید جزو ممنوعات اعلام شوند.

استعمال دخانیات چه عوارضی بر روی دندان به جا می گذارد

استعمال دخانیات باعث تیرگی رنگ دندان ها و افزایش پلاک های دندانی می شود.

در نهایت اصلی ترین عامل پوسیدگی دندان در افراد مصرف کننده این مواد می باشد.

مصرف مواد مخدر باعث اختلال در دریافت نیروهای ارتودنسی به دندان ها می شود.

تنباکو و بی رنگی لثه ها

تنباکو دارای موادی است که باعث کند شدن جریان خون در لثه ها می شود. بنابراین شانس ابتلا ی مصرف کنندگان تنباکو به بیماری های لثه دو برابر دیگران است.

دخانیات و انجام ارتودنسی

امکان گیر کردن غذایی در اطراف براکت های ارتودنسی و تبدیل شدن براکت ها به پناهگاه مناسبی برای باکتری ها از عمده دلایلی است که فرد سیگاری باید قبل از انجام ارتودنسی دندان اقدام به ترک سیگار خود بکند اگر شما می خواهید با استفاده از تکنولوژی نوآورانه دندان های خود را بدون سیم یا براکت یا همان (ارتودنسی نامرئیمرتب کنید بنابراین بهتر است بامراجعه به بهترین متخصص ارتودنسی و معاینه شخصی از مشکل خاص خود آگاه و از قیمت ارتودنسی تا حدودی اطلاع حاصل کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 5 دی 1398
نظرات
تاثیر اضافه وزن و چاقی در بارداری

مشکلاتی که ممکن است چاقی و بارداری برای جنین به وجود بیاورد شامل زایمان زودرس، مرده به دنیا آمدن جنین می باشد همچنین جنین امکان داشتن نواقصی از جمله مهره شکاف دار را خواهد داشت  این مشکلات ممکن است در هر بارداری پیش بیاید حال اگر وزن مادر بالا باشد این احتمالات افزایش پیدا می کنند.

زنانی که دارای اضافه وزن شدید هستند، ممکن است در باردار شدن دچار مشکل شوند. با کاهش وزن در پی جراحی لاغری، هورمون های فرد به حالت طبیعی تری بازگشته و احتمال باروری افزایش پیدا می کند. این به این معناست که تخمک گذاری فرد منظم شده و آسان تر باردار می شود.

خطرات چاقی مادر در دوران بارداری

چاقی و اضافه وزن در بارداری می تواند خطر بروز عوارض را برای مادر و جنین افزایش دهد. هر چقدر BMI مادر بیشتر باشد، خطرات و عوارض بارداری نیز افزایش می یابند. این عوارض شامل:

  • سقط جنین: ریسک کلی سقط جنین زیر ۱۲ هفته، ۲۰ درصد (یک سقط جنین از هر ۵ بارداری) می باشد. در صورتی که BMI مادر بیش از ۳۰ باشد این احتمال به ۲۵ درصد( یک سقط از هر ۴ بارداری) نیز می رسد.

محاسبه BMI دقیق کار آسانی است، هر شخص می تواند به راحتی و با قرار دادن قد و وزن خود در فرمول، عدد آن را به دست آورد

حتی اگر شما برنامه ای برای به دنیا آوردن بچه های بیشتر نداشته باشید، کاهش وزن برای شما منافع زیادی خواهد داشت.

اقداماتی برای داشتن حاملگی امن و جنینی سالم

رژیم لاغری نگیرید. برخی از رژیم های لاغری استاندارد نبوده و قادر به تامین تمام مواد غذایی مورد نیاز مادر و جنین نخواهند بود. بنابراین سعی نکنید که در طول بارداری وزن کم کرده یا در همان وزن سابق خود بمانید. اگر وزن شما خیلی بالاست بهتر است قبل از بارداری به دنبال روشی موثر برای درمان چاقی باشید.

با رشد تعداد جراحی های لاغری که همه روزه در دنیا انجام می شوند، زنان بیشتری در سنین باروری زیر تیغ جراحی چاقی می روند اگر بارداری پس از عمل اسلیو معده به درستی توسط خود فرد و همسرش مدیریت شود، می توان انتظار بارداری سالم و مطمئن را داشت.

یک جراح لاغری خوب معتقد است که بیمار بهتر است برای باردار شدن پس از جراحی لاغری، یک سال صبر کند، زیرا بارداری ممکن است با برنامه کاهش وزن وی تداخل پیدا کند.

 

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 5 دی 1398
نظرات
آیا بعد از عمل لاغری دوباره چاق میشویم؟

یکی از بزرگترین ترس های متقاضیان جراحی لاغری، بازگشت وزن است. از آنجایی که بیشتر بیماران در مسیر کاهش وزن، برخی مواقع رژیم لاغری خود را می شکنند، این ترس کاملا قابل درک است همانطور که می دانید افراد مبتلا به چاقی و اضافه وزن؛ بارها توانسته اند وزن خود را بیش از ۱۵ کیلوگرم کاهش دهند، اما متاسفانه به مرور زمان حتی بیش از این میزان وزن اضافه کرده اند.

 اما می توان گفت تا زمانی که بیمار از دستورالعمل های پزشک پیروی کند، امکان بازگشت وزن وجود نخواهد داشت.
جراحی لاغری ابزاری قدرتمند برای کاهش وزن چشمگیر بیمار فراهم می کند که بدون مراقبت بعد از عمل اسلیو معده، بای پس یا حلقه معده، این ابزار می تواند تاثیر خود را از دست داده و موجب بازگشت وزن شود. با اینکه وزن بیمار هیچگاه به حالت سابق باز نمی گردد، اما ممکن است کاهش وزن متوقف شده و حتی افزایش وزن حاصل شود.

آیا عمل جراحی چاقی برگشت پذیر است؟

این که آیا عمل جراحی می‌تواند معکوس شود یا نه، به خود عمل بستگی دارد. برای مثال در خصوص باندینگ با حلقه معده (banding gastric)، ممکن است چاقی شخص دوباره برگردد و نتیجه عمل معکوس شود، چون هیچ بخشی از روده‌ها و یا معده از بین نرفته و عملا دستکاری خاصی صورت نگرفته است. با این حال سایر تکنیک های جراحی چاقی مانند بای پس معده، بای پس روده، جراحی اسلیو معده و .. برگشت ناپذیر هستند و شما به صورت دائمی از چاقی خود خلاص خواهید شد.

جلوگیری از بازگشت وزن پس از جراحی لاغری

ملاقات منظم با پزشک

پس از جراحی لاغری، بیمار باید به طور منظم با پزشک خود یا تیم پزشکی که جراح لاغری به وی معرفی می کند، ملاقات داشته باشد تا بتواند با دقت بیشتری اهداف خود را دنبال کند. به غیر از این افراد، بهتر است با یک بهترین متخصص جراحی لاغری یا کارشناس تغذیه و یک مشاور نیز ملاقات داشته باشید. تحقیقات نشان داده اند که تحت نظر بودن بیماران پس از جراحی لاغری می تواند به این افراد کمک کند تا وزن بیشتری کم کنند.

تحرک بیشتر

هر چه تحرک بیشتری داشته باشید، بدنتان در سلامت بیشتری خواهد بود. اضافه کردن فعالیت های فیزیکی و ورزش پس از جراحی لاغری به برنامه روزانه، موجب زیبایی بیشتر فرم بدنتان خواهد شد. می توانید ابتدا با پیاده روی شروع کنید و هدف های کوچک و قابل دستیابی برای خود تعیین کنید. بهتر است تمرین های مقاومتی را نیز در ورزش خود بگنجانید تا سوخت و ساز بدن را در سطح بالایی نگه دارید.

 

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 4 دی 1398
نظرات
آیا در دوران بارداری میتوان ارتودنسی کرد

یک سوال بزرگ در اینجا ذهن هر زن بارداری را که قصد انجام عمل ارتودنسی را دارد به خود مشغول می کند آن سوال این است که آیا بارداری منعی برای ادامه درمان ارتودنسی به وجود می آورد؟

ارتودنسی در دوران بارداری را نیز می توان ادامه داد به شرط اینکه موارد بسیاری را رعایت کنید زنان باردار از انجام بسیاری از کارها در دوران بارداری اجتناب می کنند یا از مصرف انواع خاصی از داروها و خوردن برخی از مواد غذایی پرهیز می کنند. این به این معناست که ارتودنسی در دوران بارداری کمی ناراحت کننده است و بیمار باید هرگونه دردی را بدون مسکن تحمل کند.

ارتودنسی برای سلامت لثه در دوران بارداری

ارتودنسی ممکن است لثه ها را تحریک کند و تغییرات هورمونی امکان دارد به روی حرکات ارتودنسی تاثیر گذارد این مهم است که بیماران به طور منظم توسط بهترین متخصص ارتودنسی خود معاینه مکرر داشته باشند ارتودنسی دندان در دوران بارداری ممکن است التهاب لثه را تشدید کند پریودنتیت در دوران بارداری ممکن است به عوارض نوزاد کم وزن یا زودرس منجر شود .

اثر هورمون های بارداری در درمان ارتودنسی

طبق مطالعات انجام گرفته برروی زنان بارداری که تحت درمان ارتودنسی هستند، تاثیر گذاری هورمون پروژسترون قادر است در طولانی مدت میزان حرکت دندان ها را کاهش دهد

درمان ارتودنسی در دوران بارداری چگونه عمل می کند؟

این درمان از دو نوع ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک برای حرکت دندان ها و رشد فک ها و بازسازی ماهیچه ها کمک می گیرد، این وسایل از طریق وارد آوردن فشار ملایم و حساب شده ای روی دندان ها و فک ها کار می کنند.

در دوران بارداری برای همه خانم ها مشکلاتی مانند ویار ، حالت تهوع و سوزش سر دل به وجود می آید که معمولا طبیعی است و با رعایت چند نکته می توان آن ها را کاهش داد با توجه به اين موضوع، نياز به ويزيتهاي ماهيانه ارتودنسی به مدت یکسال و با توجه به مسافت و ترافيك، بهتر است متخصص ارتودنسي را در محدوده ي محل سكونت انتخاب كنيد اگر در محدوده غرب ساکن هستید بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران  به ارايه ي خدمات تخصصي ارتودنسي مشغول هستند.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 4 دی 1398
نظرات
آیا ارتودنسی متحرک برای من مناسب است؟

ارتودنسی متحرک به این معنی است که بیمار می تواند دستگاه ارتودنسی را هنگام غذا خوردن از دهان خود خارج کند ، سپس آن را دوباره سر جای خود بگذارد بنابراین اثر بخشی ارتودنسی متحرک کاملا وابسته به همکاری بیمار می باشد این دستگاه معمولا برای اصلاح فک و اصلاح جزیی دندان استفاده می شود.

دستگاه ارتودنسی متحرک می تواند فقط برای فک بالا تعبیه شده باشد یا برای هر دو فک استفاده شود دستگاه ارتودنسی متحرک شامل یک صفحه ی پلاستکی همراه با سیم است که دندان را با فشار ملایم و به تدریج به حرکت در می آورد .

ارتودنسی متحرک برای همه گروه های سنی مناسب می باشد اما در سنین پایین (زیر 12 تا 14 سال ) که هنوز رشد فک به خوبی انجام نشده است، می توان از این موقعیت برای رشد فک ها و برای تصحیح ناهنجاری های فکی استفاده کرد.

بعضی از ناهنجاری های فکی در سنین کودکی فقط با ارتودنسی و بدون جراحی به راحتی قابل درمان هستند درمان در سنین پایین هزینه ی کمتری را نیز در بر خواهند داشت در سنین بالاتر برای اصلاح ناهنجاری های فکی علاوه بر ارتودنسی دندان باید جراحی فک نیز انجام شود.

طول دوره ی درمان ارتودنسی متحرک

در حالت کلی طول دوره ی درمان به وسیله ی ارتودنسی متحرک از ارتودنسی ثابت کوتاه تر است.

به طور معمول 6 ماه زمان برای نتیجه گیری از ارتودنسی متحرک نیاز است.

اما زمان دقیق آن با توجه به پیچیدگی درمان توسط متخصص ارتودنسی تعیین می شود.

در بعضی موارد ارتودنسی متحرک در ادامه ی ارتودنسی ثابت استفاده می شود.

مدت زمانی که برای درمان شما نیاز است در اولین ملاقات برایتان تخمین زده می شود.

پس از اینکه دوره ی درمانی شما به وسیله ی ارتودنسی ثابت به اتمام رسید و متخصص ارتودنسی براکت ها را از روی دندان های شما برداشت. برای اینکه دندان هایتان در محل جدیدشان ثابت بمانند نیاز به ارتودنسی متحرک می باشد.

در ابتدا ممکن است نیاز باشد که از ارتودنسی متحرک به صورت تمام وقت استفاده کنید.

اما همان طور که تثبیت دندان هایتان در محل جدیدشان بیشتر می شوند ، مدت زمان استفاده ی شما از نگهدارنده های متحرک کاهش می یابد.

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 3 دی 1398
نظرات
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید