جدیدترین و به روز ترین اطلاعات روز
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان لبخند و آدرس redica.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 172
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 13
:: بازدید هفته : 8
:: بازدید ماه : 558
:: بازدید سال : 598
:: بازدید کلی : 1339
چرا چاقی می تواند منجر به سرطان شود؟

بافت های چربی خصوصا چربی های دور شکم، مواد شیمیایی تولید می کنند که عملکرد بدن و سلول ها را تغییر می دهد. 

با فعال شدن پاسخ التهابی بدن، سیگنال های رشد سلول ها نیز فعال شده و در نهایت منجر به سرطان می شود. این واکنش بدن کاملا طبیعی است زیرا التهاب بخشی از روند ترمیم بدن در زمان بیماری یا آسیب دیدگی است. مشکل اینجاست که فعال بودن دائمی این پاسخ التهابی می تواند بر DNA سلول های سالم تاثیر گذاشته و موجب سرطانی شدن آنها شود.

شاید باورش سخت باشد، اما چاقی و اضافه وزن، امروزه به یکی از بزرگترین مشکلات مردم جهان تبدیل شده که هیچ گروه سنی نیز از آن مسون نمانده است. طبق گفته سازمان جهانی سلامت، بیش از یک سوم افراد بالای ۲۰ سال و یک ششم کودکان و نوجوانان چاق محسوب می شوند.

چاقی در کودکان

چاقی در کودکان مشکلی است که بعضی از کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهد. وزن کودکان چاق، نسبت به سن و قدشان، بیشتر از حد معمول است.

چاقی در کودکان مشکلات زیادی را به بار می آورد؛ مشکلاتی مانند دیابت، فشار خون و کلسترول بالا که از کودکی شروع شده و تا بزرگسالی ادامه می یابند. بسیاری از کودکان چاق تا بزرگسالی نیز چاق باقی می مانند، به خصوص اگر یکی از والدین و یا هردو چاق باشند همچنین ممکن است موجب اعتماد به نفس ضعیف و افسردگی گردد.

آیا جراحی لاغری خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد؟

یکی از بهترین و موثرترین روش های لاغری برای افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، جراحی لاغری است. جراحی های لاغری می تواند از نوع بای پس یا اسلیو معده، حلقه قابل تنظیم معده و روش های قدیمی تر مثل بالون معده باشد.

از آنجایی که کاهش وزن ناشی از جراحی لاغری بدون بازگشت می باشد، محققان بهتر می توانند اثرات آن را بر ریسک ابتلا به سرطان بررسی کنند. و به احتمال زیاد این اثرات بیشتر مربوط به مزایای لاغری می باشد تا تغییراتی که افراد بعدا برای پیشگیری از سرطان در رویه ی زندگی شان ایجاد می کنند.

افرادی که با رژیم لاغری و ورزش نتوانسته اند چربی قسمت هایی از بدن خود را از بین ببرند جراحی لاغری در تهران با روش لاپاراسکوپی پیشرفته توسط دکتر طاها عنبرا انجام می شود می توانند مشاوره های لازم جهت لاغر شدن و لاغر ماندن را از ایشان بگیرند

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 9 دی 1398
نظرات
آيا من نياز به ملاقات با يك متخصص ارتودنسي دارم ؟

ملاقات با يك ارتودنتيست مهم ترين دليل براي مراجعه به يك ارتودنتيست نامرتبي دندان هاي جلوي شما است اگر دندان هاي جلوي خود را در آينه ببيند متوجه خواهيد شد كه مشكل در اين زمينه بسيار آشكار است . شما هنگامي كه واقعا شاد هستيد در برابر لبخند زدن در جلو ديگران مقاومت مي كنيد و يا با دست خود دهانتان را پوشش مي دهيد .

شما از نشان دادن دندان كج خود خجالت مي كشيد اين زماني است كه بايد به ملاقات با بهترين متخصص ارتودنسي اقدام كنيد دكتر درويش پور متخصص ارتودنسي در تهران  آموزش هاي لازم و مهارت هاي خاص را براي تراز و رديف كردن دندان هاي كج و زيبايي لبخند براي شما ديده است .

ارتودنسي براي كودكان

والدين هميشه بهترين ها را براي كودكان خود مي خواهند كه يكي از آن ها، دندان هاي سالم و لبخند زيبا است براي آنكه دندان هاي فرزندتان به عالي ترين شكل ممكن باشند، بايد مراقبت هاي منظم را از سنين كودكي شروع كنيد.

معمولا ويزيت هاي ارتودنسي كودكان از سن 7 سالگي توصيه مي شود رشد دندان هاي دائمي نيز از همين سن شروع مي شوند و تا 11 سالگي ادامه پيدا مي كنند از ارتودنسي متحرك مي توان در ارتودنسي كودكان نيز بهره برد.اگر فك كودك شما در نوجواني درمان نشود ممكن است در سنين بالاتر به جراحي اصلاحي نياز داشته باشد  

ارتودنسي در بزرگسالان

آيا شما سعي مي كنيد ناخود آگاه لبخند نزنيد و در مقابل ديگران از خنديدن اجتناب مي كنيد اگر چنين است پس بهتر است خودتان هم به ملاقات با يك ارتودنتيست برويد امروزه در حدود يك پنجم از مراجعين ارتودنسي بزرگسالان هستند درمان ارتودنسي مي تواند در هر سني موفق باشد.

به علاوه با رشد روز افزون دسترسي به براكت هاي سراميكي شفاف ارتودنسي متحرك، ارتودنسي زبانه ( ارتودنسي داخل دنداني ) مشكل افرادي هم كه نمي خواهند ظاهر ارتودنسي شان جلب توجه كند نيز برطرف شده است البته تنها جنبه زيبايي ارتودنسي مد نظر نيست دندان هاي خوب و رديف و از وسط تراز قرارگرفته و بهداشت دهان و دندان راحت تر صورت مي گيرد و نگهداري آنها آسانتر است .

هزينه ارتودنسي از جمله سوالات متداولي است كه بيماران مي خواهند بدانند. اگر شما به دنبال جواب اين سوال هستيد بهتر است بدانيد كه گزينه هاي مختلفي بر قيمت ارتودنسي و هزينه قطعي آن تاثير مي گذار

تعداد بازدید از این مطلب: 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 9 دی 1398
نظرات
چه کسانی می توانند از روش بالون معده استفاده کنند؟

بالون معده یک کیسه ی شبیه به بادکنک سیلیکونی پر از محلول نمکین یا سالین است. بالون در داخل معده قرار گرفته و به روش های زیر به کاهش وزن فرد کمک می کند:

  • کاهش میزان غذایی که بیمار می تواند مصرف کند
  • احساس سیری سریع تر
  • کندتر کردن پروسه ی خالی شدن معده
  • ایجاد تغییر در میزان هورمون کنترل اشتها

بالون تنها در معده ی بیمارانی به کار گذاشته می شود که بیش از اندازه چاق هستند و ورزش و رژیم در کاهش وزن آن ها موثر نبوده است. بیمار پس از جای دادن بالون در معده باید رژیم غذایی اش را تغییر داده و به طور مداوم ورزش کند تا در بلند مدت تاثیر آن را مشاهده نماید. بالون معمولا تا ۶ ماه در معده ی بیمار می ماند و پس از این مدت، به روش آندوسکوپیک از معده خارج می شود.

چه کسانی می توانند از روش بالون معده استفاده کنند؟

افرادی که شرایط زیر را دارند، ممکن است بتوانند از روش بالون معده برای لاغری بهره ببرند:

  • دارای شاخص توده بدنی (BMI) بین ۳۰ تا ۴۰پ

روش های محاسبه BMI آسان تر و موثرتر است، تقریبا در همه دنیا به عنوان اساس اندازه گیری توده بدنی استفاده می شود. فرمول محاسبه توده چربی بدن به شرح زیر است.

bmi

فردی که انگیزه و آمادگی کافی برای ایجاد تغییر در سبک زندگی و پیگیری منظم پزشکی و رفتار درمانی را داشته باشد

  • نداشتن سابقه جراحی معده یا مری

در انتخاب نوع جراحی لاغری باید به چه نکاتی توجه داشت؟

انتخاب نوع جراحی لاغری کار آسانی نیست و تا حد زیادی بستگی به نظر جراح لاغری دارد اما در انتخاب هر یک بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید تا در نهایت انتخابی مناسب انجام دهید.

بالن معده گزینه ی مناسبی برای تمام افراد بیش از حد چاق نیست. تنها پزشک با انجام آزمایشات لازم می تواند تشخیص دهد که بالون معده یک راه حل مناسب برای درمان چاقی مفرط شما است یا خیر.

به طور کلی۴ نوع جراحی لاغری متداول وجود دارد که عبارتند از:

  • بالون معده
  • بای پس معده
  • حلقه قابل تنظیم معده
  • اسلیو معده

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 8 دی 1398
نظرات
تغذیه مناسب در طول درمان ارتودنسی

غذاهای مضر در حین ارتودنسی می تواند به بریس ( دستگاه ارتودنسی که از اجزایی مانند براکت ، سیم ، باند و کش تشکیل شده است) شما یا فرزندتان آسیب وارد کند.

هنگامی که شما از درمان ارتودنسی کمک می گیرید باید تغییراتی در عادات غذایی خود بوجود بیاورید.

ممکن است نیاز داشته باشید که برخی از غذاها را از لیست خوراکی های خود بطور کامل حذف کنید.

بسیاری از غذاها را نیز با کمی آماده سازی می توانید در لیست غذاهای مصرفی خود قرار دهید.

منع خوردن خوراکی های مضر در طول ارتودنسی

مهم است که غذا های سخت و ترد را که می توانند دستگاه ارتودنسی ثابت شما را در معرض خطر بالای ترک خوردگی یا شکستگی قرار دهند از رژیم غذایی خود حذف کنید.

توصیه متخصص ارتودنسی دکتر درویش پور در مورد نوشیدنی ها این است اگر نمی توانید آنها را به طور کامل کنار بگذارید بهتر است این مواد تنها یک بار در روز و آن هم همراه با مواد غذایی دیگر مصرف شوند.

پس از مصرف هم دندان ها را مسواک زده و یا از دهان شویه ها استفاده شوند.

اما با استفاده از ارتودنسی نامرئی دیگر شما ناچار نیستید چیزی را از لیست غذایی خود حذف کنید.

تنها کافی است این ارتودنسی متحرک را از دهان خود خارج کنید و هر چیزی که دوست دارید بخورید.

رعایت بهداشت دهان و دندان در حین ارتودنسی

بهتر است میان وعده های خود را به حداقل برسانید و بعد از خوردن هر نوع خوراکی دندان های خود را مسواک بزنید.

حتی میوه ها هم می توانند مینای دندان شما را از بین ببرند.

نگه داشتن میوه های هسته دار در دهان می تواند به سطح داخلی دندان های شما آسیب برساند.

از طرفی پالپ میوه ممکن است در لای شکاف دندان ها گیر کند و اسید میوه باعث تجزیه مینای دندان شما شود.

بنابراین رعایت بهداشت دهان و دندان حتی پس از خوردن میوه از اهمیت زیادی برخوردار است.

اجتناب از غذاهای مضر در حین ارتودنسی برای تغییر تکنیک جویدن

تکنیک جویدن شما هرگز نباید تغییر کند این یکی از بزرگترین خطرات است.

برخی افراد به جای اینکه خوراکی های سفت را به قطعات کوچک تر برش دهند ، با دندان های عقبی خود آنرا خورد می کنند.

این مورد در دراز مدت می تواند تغییراتی را در تکنیک جویدن شما بوجود بیاورد و این اصلا خوب نیست.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 24
موضوعات مرتبط: ترمیم و زیبایی دندان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 8 دی 1398
نظرات
افتادگی پوست بعد از جراحی لاغری

پس از جراحی لاغری، اغلب بیماران وزن بسیار زیادی کم می کنند (اغلب بیش از۵۰ کیلوگرم) که در نهایت می تواند موجب افتادگی پوست و شل شدن عضلات شود. از آنجایی که این پوست اضافی پس از کاهش وزن، خود به خود از بین نخواهد رفت، بیشتر بیماران از آویزان شدن پوستشان گله مند هستند. این به این دلیل است که با افزایش وزن، پوست تا روی توده های چربی جدید گسترش می یابد و با کاهش وزن، پوست معمولا قابلیت ارتجاعی کافی برای جمع شدن و بازگشت به حالت اولیه را ندارد.

آیا پس از تمام جراحی های لاغری بیمار دچار افتادگی پوست می شود؟

حال باید پرسید که این مشکل تا چه اندازه روی شما تاثیر خواهد داشت؟ در واقع شدت این مشکل در هر شخص متفاوت است و میزان آن بستگی به عواملی مانند نوع جراحی، وزن سابقتان، سن، سابقه سیگاری بودن و ژنتیک دارد.

نوع جراحی لاغری اهمیت فراوانی در میزان افتادگی پوست دارد. جراحی اسلیو معده که طی آن بیمار با سرعت کمتری نسبت به جراحی بای پس معده وزن کم می کند، کمتر موجب افتادگی پوست می شود.

ابدومینوپلاستی (جراحی زیبایی شکم) چیست؟

ابدومینوپلاستی عملی است که طی آن چربی ها و پوست های اضافی شکم برداشته شده و عضلات شکم سفت می شود. نتیجه ی این جراحی دائمی و همیشگی است و بیمار می تواند پس از جراحی با داشتن رژیمی سالم استایل جدید خود را حفظ کند.واقع ابدومینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی بوده که بر خلاف جراحی لاغری در جهت درمان بیمار انجام نمی شود. اما هدف اسلیو معده یا بای پس معده که از روش های جراحی لاغری هستند

افتادگی پوست در چه قسمت هایی از بدن بیشتر اتفاق می افتد؟

افتادگی پوست اغلب در ناحیه شکم اتفاق می افتد که بیشترین میزان ذخیره چربی را دارد. البته شل شدن و افتادگی پوست در قسمت های دیگر نیز می تواند اتفاق بیافتد.

برخی از افراد پس از رژیم های لاغری سریع دچار افتادگی و شل شدن بازو و سینه ها، و برخی دیگر دچار افتادگی در نواحی ران و باسن می شوند.

ملاقات با جراح ابدومینوپلاستی

اولین ملاقات قبل از عمل با بهترین متخصص جراحی لاغری توضیح مرحله به مرحله روند درمان  باتوجه به نوع پوست ، محل تجمع چربی، مدت زمانی که از تجمع چربی می گذرد، وجود یا عدم وجود سلولیت و افتادگی پوست، سن بیمار ، خواست بیمار و هدفی که از درمان دارد درمان موضعی یا جراحی به بیمار پیشنهاد شده و بیمار در سیکل درمان قرار می گیرد.

 

 
 
 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات
سلبریتی هایی که ارتودنسی انجام داده اند کدامند؟

سلبریتی هایی که ارتودنسی انجام داده اند بسیارند اما ما در اینجا می توانیم تنها تعدادی از آنها را نام ببریم:

  • آنجلینا جولی
  • درو درویمور
  • دنی گلوور
  • پرنسس هری
  • اما واتسون
  • فای دوناوی
  • استلای
  • گوان استفانی
  • چلسی کلینتون
  • ایمان هیل
  • کنال جنر
  • جانی دپ
  • لیندزی لوهان
  • آنا پاکین
  • ونسا پارادیس
  • مدونا
  • چارلی شین
  • تام کروز
  • بریتنی اسپیرز
  • کلویی کاردشیان
  • نایل هوران

آیا دندان های افراد مشهور مرتب تر از دیگران است؟

خیر دندان های افراد مشهور هیچ تفاوتی با سایر افراد جامعه ندارد. آنها نیز ممکن است به درمان ارتودنسی نیاز داشته باشند تفاوت اصلی این است که افراد مشهور باید از طریق چشم مردم پذیرش بشوند بنابراین باید معایب آنها برطرف شده باشد.

بسیاری از آنها همانطور که در حرفه خود پیشرفت می کنند مایلند ظاهر خود را نیز بهبود ببخشند زیرا زیبایی ظاهرشان می تواند منجر به ایجاد فرصت های بیشتر شغلی برایشان باشد این تفاوت اصلی آنها با دیگر افراد جامعه است.

به همین دلیل است که سلبریتی هایی که ارتودنسی انجام داده اند به زیبایی لبخند خود نیز اهمیت می دهند.

سلبریتی هایی که ارتودنسی انجام داده اند از کدام روش استفاده کرده اند؟

ارتودنسی نامرئی یکی از انواع ارتودنسی است که مزایای فراوانی دارد این ارتودنسی به بیمار اجازه می دهد بدون نیاز به نصب لوازم دائمی در دهان ارتودنسی خود را انجام دهد.

ارتودنسی Invisalign می تواند انواع مشکلات ارتودنسی را مانند:

  • دندان های پرتراکم و شلوغ
  • نیش باز
  • کراس بایت
  • دیپ بایت

را برطرف کند.

دستگاه ارتودنسی ثابت گزینه مناسبی برای افراد مشهور

ارتودنسی ثابت کارآمد ترین بریس های دندانی هستند که سلبریتی هایی که ارتودنسی انجام داده اند از آن استفاده کرده اند همچنین از نظر هزینه ارتودنسی هم نسبت به سایر روش های ارتودنسی کمتر است.

بریس ارتودنسی تشکیل شده است از مجموعه ای از:

  • سیم قوس دار ارتودنسی
  • لنگر گاه
  • براکت ها
  • نوارهای لاستیکی کوچک

بریس به دندان های شما متصل می شود.

سلبریتی هایی که در کرج زندگی می کنند بعضا برای انجام درمان ارتودنسی به تهران مراجعه می کنند. در غالب موارد توصیه ما به آنها این است که بهتر است در کرج و نه تهران  در کنار جستجوی متخصص ارتودنسی در کرج،کلینیک ارتودنسی را نیز مد نظر قرار دهند و درمان را انجام دهند زیرا ممکن است رفت و آمد به تهران طی یکی دو سال طول درمان آنها را خسته کند 

تعداد بازدید از این مطلب: 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات
آشنایی با دیگ های چدنی و فولادی

تاسیسات استخر شنا باتوجه به کارایی و محل استفاده آنها فرق دارد اما در اکثر استخر ها برای سیستم تاسیسات آن از موتورخانه استفاده می کنند یک استخر عمومی، دارای بخش هایی زیادی است برای کارایی بهینه ی این بخش ها نیاز به یک سیستم تاسیساتی یکپارچه است تا بتواند محیطی مناسب را برای شناگران تامین کند. برای برآورد این نیاز، تاسیسات یکپارچه ای را در فضایی به نام موتورخانه استخر تعبیه می کنند. یکی از تجهیزات موتورخانه های معمولی استخر دیگ های آب گرم و دیگ بخار برای که  برای طراحی سیستم گرمایشی موتورخانه تبعیه می شود بخش های دیگر موتور خانه مانند تصفیه آب و پمپاژ هم از دیگر بخش های موتورخانه می باشد که برای عملکرد بهتر بخش های استخر طراحی می شود.

امروزه دیگ بر ۲ نوع چدنی و فولادی طراحی و ساخته می شوند که بنا بر ساختار تولید آنها در مصارف صنعتی استفاده می گردد از دیگ چدنی فقط در سیستم های حرارت مرکزی با سیال آب گرم استفاده می شود زیرا جنس آن چدنی بوده و در مقابل فشار بالا مقاومت زیادی نداشته همچنین قابلیت تنظیم فشار در آنها بسیار کم می باشد .

ولی از دیگ های فولادی می توان در سیستم های حرارت مرکزی با آب گرم ، آب داغ و بخار استفاده نمود در مصارف خانگی یا جاهایی که نیاز به سیستم قوی ندارند استفاده از دیگ های چدنی توصیه می گردد و آن به این دلیل است که این دیگ ها ارزان تر و به صرفه تر می باشند . آنچه باعث شده که این دیگ ها در این نوع مصارف بهتربه چشم بیایند این است که : این دیگ ها پره پره بوده و جابه جایی آن ها آسان تر می باشد . همچنین در صورت خرابی یک پره می توان آن را با پره ای نوع تعویض کرد که این مسئله در مورد دیگ های فولادی کمی فرق می کند و هزینه های آن در تعمیرات بالا تر می رود.

البته که دیگ های فولادی راندمان حرارتی بهتری نسبت به دیگ های چدنی دارند .دیگهای فولادی نیز در ۲ تیپ FIRE TUBE و WATER TUBE در بازار عرضه می شوند . این دیگ ها همانطور که از اسمشان مشخص است فولادی بوده و از فشار های پایین تا فشار های بالا مورد استفاده قرار می گیرند .هر دیگ متناسب با فشار مورد نظر خود دارای طراحی منحصر به فردی می باشد و بدنه و ساختار آن مناسب آن رنج کاری طراحی میگردد.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 22
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات
آموزش نگهداری و راه اندازی استخر

یکی از مهم ترین موضوعاتی که بعد از ساخت و اجرای استخر و جکوزی دارای اهمیت می باشد تعمیرات و نگهداری استخر در
طول زمان استفاده و کاربری از استخر و سونا می باشد.

j2


موارد مهم در نگهداری استخر سونا و جکوزی به شرح ذیل می باشد.

بعد از آب گیری استخر چند مورد از جمله دمای آب و نیز مواد شیمیایی آب مورد اهمیت می باشد . در استخر های عمومی ایران معمولا دمای آب استخر را بر روی ۲۹ درجه تا ۳۰ درجه سانتیگراد تنظیم می نمایند.
مواد شیمیایی که به آب استخر اضافه می کنند به ترتیب کلر ، سولفات آلومینیوم ( زاج ) و سولفات مس ( کات کبود )
می باشند.
بعد از آب گیری استخر کلیه پمپ های تصفیه استخر و پمپ گرمایشی آن را در حالت روشن قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت آب استخر از فیلتر ها عبور کند در طول این زمان اگر طراحی به صورت اصولی صورت گرفته باشد باید کل آب استخر ۴ بار از سطح فیلتر عبور کند و مواد اضافه خود و کدری ها را بر سطح سیلیس های فیلتر بگذارد. بعد از روشن کردن پمپ ها سیستم را چک می کنیم به این گونه که از هواگیری فیلتر تصفیه و مبدل های گرمایشی اطمینان حاصل کرده که آب استخر جریان کامل را داشته باشد و می تواند بعد از روشن نمودن پمپ ها به سطح استخر رفته و جریان آب را از پاشش نازل های استخر مشاهده نمود.

بعد از روشن نمودن پمپ ها نوبت به تزریق کلر به آب استخر می رسد :

اگر از کلر پودری استفاده می کنیم باید کلر را در یک بشکه با آب حل کرده و اجازه دهیم تا لرد کلر در کف بشکه ته نشین شود.
بعد از ته نشین شدن کلر یک مایع تقریبا شفاف مایل به زرد به دست می آید . حال می توان این کلر را به آب استخر اضافه کرد. روش درست تزریق کلر به آب استخر توسط پمپ های کلر زن و دوزینگ پمپ ها صورت می گیرد. پمپ کلر زن را روشن میکنیم و اجازه میدهیم کلر به آب استخر اضافه شود و بعد به وسیله ی تستر مقدار کلر را اندازه گیری می کنیم . در زمان راه اندازی بهتر است مقدار کلر داخل آب را از حد مجاز به مدت ۱ روز بالا تر نگهداریم (۴PPM) این کار باعث از بین رفتن باکتری های داخل آب می شود ولی باید این نکته را توجه کنیم که در زمان استفاده شنا گران مقدار کلر محلول در آب نباید از PPM2 تجاوز کند زیرا باعث ایجاد حساسیت های پوستی برای شناگران می شود.
بعد از ۲۴ ساعت تست کلر را انجام داده و کلر آب را اندازه گیری می کنیم و دمای آب استخر را اندازه گیری کرده اگر به حد مناسب رسیده بودند می توانند شنا گران از استخر استفاده کنند.

پیشنهاد ما برای راحتی وآسایش، استفاده از سیستم هوشمند ساخته شده توسط شرکت شاخص صنعت تام استخر می باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 25
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات
رنگ استخر و موارد اجرايي

استفاده از رنگ استخري به عنوان پوشش دكوراتيو استخر امري عمومي و اقتصادي ترين روش آب بندي استخر ميباشد

موارد مهم در اجراي رنگ آميزي استخر

 انتخاب رنگ استخري مناسب با پايه شيميايي همگن با زيركار استخر بسيار حائز اهميت است با توجه به لايه سيماني در ساخت استخر بعنوان آخرين لايه پوشش سخت كاري استخر ، ميتوان از انواع رنگ هاي استخري استفاده نمود .

روش استفاده از رنگ هاي استخري بسيار آسان و سريع بوده و در صورتيكه عمليات رنگ آميزي با دقت انجام پذيرد ميتوان از آب بندي استخر توسط رنگ استخري اطمينان حاصل نمود در صورتي كه استخر قبلا رنگ شده باشد بايد توجه داشت قبل از اعمال رنگ جديد پايه شيميائي رنگ قبلي بررسي گرديده و علت استهلاك آن مشخص شود .

قبل از اجراي رنگ جديد تا حد امكان تمام رنگ هاي قبلي و نواحي پوسته شده و سست بايد جداسازي شود و تمامي قطعات آسيب ديده استخر با چسب آب بندي استخر ترميم شود .

در صورت وجود جلبك و رسوبات ناشي از راكد بودن آب استخر ، بايد پاكسازي شود و با اسيد هاي مخصوص نسبت به شستشوي كامل استخر اقدام گردد در صورت وجود ترك هاي احتمالي و تبله نمودن سيمان ميتوان از مواد مخصوص ترميم استخر استفاده نمود .

بايد توجه داشت هنگام اجراي رنگ استخر بايد استخر در خشك ترين حالت ممكن بوده و شرايط جوي و محيطي و دماي زيرآيند استخر براي عمليات رنگ آميزي قبلا پيش بيني شده باشد .

در اجراي آب بندي اسخر با رنگ استخري ميتوان ا انواع توري فايبرگلاس جهت تقويت لايه رنگ استخر استفاده نمود مهمترين عامل تخريب رنگ استخر معمولا وجود غبار و نم و رطوبت زير كار ميباشد .

با توجه به وجود رطوبت در بافت سيماني و نشتي آب استخر ، آب در بافت زيرين رنگ وارد شده و در انتها به صورت بخار ميل به خروج از بافت سيماني را دارد كه همراه با فشار بالا موجب بلند شدن و پوسته شدن رنگ استخري خواهد شد .

غبار موجود روي زيركار نيز يكي از عوامل جداسازي و تبله شدن رنگ استخري ميباشد غبار روي سطح باعث ايجاد لايه نازكي مي گردد كه اجازه چسبندگي كامل رنگ را به زيركار نميدهد و در طي زمان كوتاهي موجب تبله شدن رنگ ميگردد .

مهمترين و موثرترين عامل پوسته شدن رنگ استخري وجود آب و رطوبت پشت سازه استخر ميباشد هنگام ساخت استخر اگر اجراي عايق رطوبتي استخر در قسمت بيروني سازه مورد توجه قرار نگيرد آب با فشار منفي بالا ميل به نفوذ به داخل استخر را مي نمايد كه همراه با آن رنگ را از روي سطح سيماني جدا نموده و به صورت حباب و تبله و تغيير رنگ مشاهده ميشود عموما در تمام مراحل ساخت استخر و تعمیر استخر  بايد توجه ويژه اي به اجراي عايق رطوبتي استخر گردد تا از حيث اجراي رنگ استخري بتوان بهترين نتيجه را كسب نمود .

در انتخاب رنگ استخر بايد توجه نمود كه انتظارات فني از رنگ استخر پيش بيني شود مقدار فشار هيدرواستاتيك ، شرايط يخبندان و سيكل هاي متناوب برودتي و حرارتي ، نشت سازه ، تنش سازه ، عمر سازه ، شرايط فيزيكي و مكانيكي سازه و ساير فاكتور هاي مهمي كه در يك سازه هيدروليكي وجود دارد نيازمند انتخاب دقيق براي استفاده از يك نوع رنگ استخري مخصوص همان استخر خواهد بود

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 31
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات
کیفیت کلاه گیس شیمی درمانی

یک کلاه گیس با کیفیت کلاه گیسی است که علاوه بر داشتن ظاهری نسبتا طبیعی از دوام خوبی برخوردار باشد. علاوه بر این قابلیت استفاده از ابزار و وسایل و مواد آرایشی بر روی آن وجود داشته باشد شخص در هنگام استفاده احساس راحتی داشته باشد و برای نظافت آن محدودیتی وجود نداشته باشد یک کلاه گیس با کیفیت در هنگام استفاده به شخص حس اعتماد به نفس و راحت بودن میدهد.

مزیت کلاه گیس زنانه با موی طبیعی

یکی از پرسش هایی که در ذهن خانم ها به وجود می اید این است که کلاه گیس زنانه با موی طبیعی چه مزیتی نسبت به سایر کلاه گیس ها دارد کلاه گیس بر حسب نوع کاربری آن انواع گوناگون دارد نوع کاربری یعنی اینکه شخص به چه منظور و برای چه مدتی از ان استفاده میکند.

بعضی از خانم ها موهای طبیعی و نرمالی دارند ولی مایلند برای مراسم های خاص نظیر جشن ها و مهمانی ها از کلاه گیس استفاده کنند هدف از این کار این است که بر اثر استفاده از وسایل و مواد آرایشی به موهای خود آسیب نزنند.

این افراد هم میتوانند از کلاه گیس ارزان با موهای غیرطبیعی و الیاف استفاده کنند و هم کلاه گیس های با موی طبیعی انسان برخی دیگر از خانم ها بر اثر بیماری موهایی مثل آلوپسی یا شیمی درمانی موهای خود را از دست داده اند و و برای درمان ریزش مو شیمی درمانی نیاز به تهیه کلاه گیسی دارند که بطور دائم از آن استفاده کنند.

این خانم ها بهتر است از کلاه گیس زنانه با موی طبیعی استفاده کنند.

زیرا علاوه بر داشتن ظاهری بهتر و طبیعی تر می توانند روی دوام و طول عمر کلاه گیس خود نیز حساب کنند نکته مهم دیگری که این خانم ها باید به ان توجه کنند این است که موی طبیعی انسان از کیفیت خیلی بالاتری نسبت به الیاف وپلیمر برخوردار است این محصولات سلامت جسمی انها را به خطر نمی اندازند.

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 26
موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید