جدیدترین و به روز ترین اطلاعات روز
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان لبخند و آدرس redica.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 172
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 248
:: باردید دیروز : 68
:: بازدید هفته : 410
:: بازدید ماه : 721
:: بازدید سال : 761
:: بازدید کلی : 1502
بریس پشت دندانی چیست؟

بریس پشت دندانی چیست؟

بریس پشت دندانی یا ارتودنسی لینگوال یکی از انواع ارتودنسی است که طرفداران خاص خود را دارد بعضی از بیماران نگران این هستند که دهان پر از فلز آنها را همه ببینند، آنها می پرسند که آیا برای دریافت ارتودنسی دندان راه دیگری هم وجود دارد؟

بله، اتصالاتی وجود دارد که در پشت دندان ها قرار می گیرند، اگر شما نیاز به دریافت ارتودنسی ثابت هستید و نمی خواهید قطعات فلزی در دهان خود را به نمایش بگذارید گزینه های دیگری هم وجود دارد.

آیا نتیجه گرفتن از ارتودنسی لینگوال طولانی تر از سایر ارتودنسی ها است؟

بله ، پایه های پشت دندانی دیرتر از سایر ارتودنسی ها به نتیجه می رسد زیرا قدرت سیم قوس دار در ارتودنسی ثابت و سنتی بیشتر است بنابراین در ارتودنسی پشت زبانی برای حرکت دندان ها به موقعیت از پیش تعیین شده ما به زمان بیشتری نیاز داریم این علت اصلی طولانی تر بودن این ارتودنسی است ، به همین دلیل قیمت ارتودنسی هم افزایش می یابد.

مزایای بریس پشت دندانی

  • تقریبا نامرئی است
  • شانس گرفتن لکه در جلوی دندان کمتر است
  • طیف گسترده ای از مسائل درمان ارتودنسی می شود
  • سفارشی و به تناسب دندان های شما ساخته می شود
  • انتخاب خوبی برای سلبریتی ها و برخی از نوازندگان فلوت ، ساکسیفون ، کلارینت و سایر سازهای بادی است

مضرات بریس پشت دندانی

  • از عوارض ارتودنسی لینگوال طولانی تر از سایر ارتودنسی ها به نتیجه می رسد
  • در ابتدا تداخلاتی در گفتار بوجود می آورد
  • هزینه بالاتری دارد
  • تمیز کردن آن دشوار است

مشاوره برای دریافت ارتودنسی بزرگسالان

به وسیله مشاوره می توانید دریابید که آیا شما یک کاندید خوب برای این نوع ارتودنسی هستید یا نه؟ گزینه های دیگر درمانی نیز برای پنهان کردن ارتودنسی وجود دارد بطور مثال ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی ثابتی که از براکت های شفاف یا همرنگ دندان استفاده می شود بنابراین بریس های شما کمتر آشکار می شود در هر حال اگر دندان های شما به ارتودنسی نیاز دارند با مشاوره و انتخاب یکی از انواع ارتودنسی ثابت یا متحرک شما می توانید لبخند خود را بهبود ببخشید.

تعداد بازدید از این مطلب: 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 2 بهمن 1398
نظرات
عملکرد ارتودنسی ( aligners) شفاف

عملکرد ارتودنسی ( aligners) شفاف

 برای استفاده از ارتودنسی نامریی ( aligners) اگر دنبال بهترین دکتر ارتودنسی در تهران  هستید تا بهترین نتایج را دریافت کنید. اولین گام ارزیابی و تشخیص وضعیت فردی شما نزد یک متخصص ارتودنسی است این متخصص باید از آموزش های پیشرفته و تجارب ارتودنسی بالایی برخوردار باشد.

یک ارتودنتیست ابتدا به وسیله رادیوگرافی های مناسب و تخصصی ، دندان ها ، فک ها و جمجمه شما را بررسی می کند پس از بررسی و ارزیابی این اطلاعات می تواند به شما بگوید که آیا: می توانید دندان های خود را بدون به خطرانداختن سلامت کلی دندان ها به وسیله درمان رتودنسی (aligners ) صاف و ردیف کنید یا نه؟

ارتودنسی نامرئی پلاستیکی چگونه کار می کند؟

این سیستم به عنوان جایگزین مناسبی برای ارتودنسی فلزی است با استفاده از چند قالب پلاستیکی شفاف از نوع ارتودنسی متحرک می تواند دندان ها را مرتب و صاف کند این قالب های پلاستیکی شفاف به طور کامل دندان ها را پوشش می دهند.

هر قالب کمی با قالب قبلی متفاوت ساخته می شود هنگامی که هر قالب به مدت دو هفته هر روز 20 ساعت بر روی دندان ها گذاشته شود موقعیت دندان ها به سمت درست پیش رفته و بهبود پیدا می کند سپس نوبت به فاز بعدی می رسد که به وسیله کامپیوتر طراحی شده است و سوابق قبلی دندان ها در آن در نظر گرفته شده است نتایج حاصله از این نوع ارتودنسی متحرک به طور گسترده ای بسته به مهارت و تجربه ارتودنتیست در ساخت و طراحی قالب ها و استفاده مستمر بیمار از آنها دارد.

مدت درمان در ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

طول مدت درمان بستگی به وضعیت شما و نوع ارتودنسی نامرئی دارد به طور معمول کل زمان درمان می تواند از شش ماه تا دو سال متغیر باشد.

به طور کلی ارتودنسی پلاستیکی شفاف تنها برای بزرگسالان طراحی شده است کودکان تنها می توانند از ارتودنسی کودکان بهره ببرند در برخی از مواقع ( به عنوان مثال درمان اصلاح فرم و موقعیت دندان ها ) ، زمان درمان به وسیله ارتودنسی ( aligners) معمولا به طور متوسط بین 9 تا 15 ماه به طول می انجامد.

همچنین مدت درمان دراین نوع ارتودنسی در موارد متوسط به طور معمول از 20 تا 30 ماه متفاوت است در موارد دشوارتر و خاص زمان درمان به طور متوسط به 32 مرحله و در هشت فاز باید انجام شود در حالی که موارد جزیی به 12 مرحله و در سه فاز زمانی انجام می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 1 بهمن 1398
نظرات
عادتهای مضر برای دندان ارتودنسی کدامند؟

عادتهای مضر برای دندان ارتودنسی کدامند؟

عادتهای مضر برای دندان و اشتباهات روزمره ای که دندان های شما را خراب می کند کدامند؟ آیا شما به تازگی به ارتودنسی دندان رو آورده اید؟ آیا نمی دانید کدام خوراکی مورد علاقه خود را نباید مصرف کنید؟

در این صورت بهتر است خوراکی هایی را که ممکن است باعث شل شدن یا شکستن براکت ها و سیم قوس دار ارتودنسی شما می شود را کنار بگذارید. در صورت به وجود آمدن این موارد شما به اورژانس ارتودنسی نیاز پیدا می کنید.

خوردن غذا های سفت مانند استیک های نیم پز و یا پیتزا هایی که دارای نان سفتی هستند می توانند باعث آسیب جدی به دستگاه ارتودنسی شما شوند گاز زدن میوه های سفت مانند سیب آبدار و گوجه سبز هم برای دستگاه ارتودنسی شما مضر است.

خوردن آب نبات های سفت و تافی های چسبناک را نیز باید از رژیم غذایی خود حذف کنید البته متخصص ارتودنسی خوب شما در ابتدای درمان لیستی از غذا و مواد خوراکی که شما باید در حین ارتودنسی از خوردن آن اجتناب کنید در اختیار شما می گذارد.

عادتهای مضر برای دندان و خوراکی هایی که با دستگاه ارتودنسی شما دشمن هستند

از شایع‌ترین عوارض ارتودنسی دندان به همراه دارد، پوسیدگی دندان می‌باشد. زیرا با وجود براکت‌ها در دهان، باکتری‌ها به راحتی می‌توانند در بین آنها رشد کنند و باعث پوسیدگی دندان‌ها شوند

نان های تست و یا برشته سنتی و یا نان لواشی که به صورت چند لایه درآورده اید برای دستگاه ارتودنسی شما ضرر دارد.

انواع ساندویچ ها و انواع برگرها را هم تا زمانی که دستگاه ارتودنسی ثابت یا دستگاه ارتودنسی نامرئی در دهان شما است بهتر است از رژیم غذایی خود حذف کنید.

شیرینی های سفت و یخ نیز از مواردی هستند که باید در حین درمان ارتودنسی از آنها اجتناب کنید.

برخی دیگر ازاین خوراکی ها عبارتند از:

پاپ کورن : خوردن این خوراکی در حین درمان ارتودنسی بسیار مضر است زیرا ذرت بو داده دارای غلافی است که در زیر دستگاه ارتودنسی شما گیر می کند.

آجیل : اغلب آجیل ها بسیار سفت هستند در صورت تمایل شما می توانید آنها را پودر کرده و مصرف کنید.

سبزیجات خام : سبزیجات خامی مانند کلم و هویج را یا به صورت قطعات کوچک استفاده کنید یا آنها را ابتدا بپزید سپس مصرف کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 30 دی 1398
نظرات
ارتودنسی ثابت چیست؟

 


ارتودنسی ثابت چیست؟

 

 

در ارتودنسی ثابت از براکت های سرامیکی یا فلزی کوچکی استفاده می شود هر کدام از براکت ها به یک دندان چسبانده شده و با سیم های باریکی به هم وصل می شوند سپس به وسیله یک حلقه ی کشی در جایگاه خود نگه داشته می شوند.

سیم ها به مرور زمان برای صاف کردن دندان و اصلاح جای فک تنظیم می شوند در این نوع ارتودنسی دندان همه ی قسمت ثابت هستند یعنی بیمار نمی تواند آن را از دهان خود خارج کند.

اصلاحات دندان و فک به راحتی با ارتودنسی ثابت قابل انجام است همچنین یکی از مزیت های این نوع ارتودنسی این است که در سقف دهان شما صفحه ی پلاستیکی گذاشته نمی شود و همین باعث می شود که در صحبت کردن یا غذا خوردن شما اختلال ایجاد نشود.

آیا ارتودنسی ثابت برای من مناسب است ؟

در اولین قرار ملاقات، ارتودنتیست شما تمام گزینه های انتخابی را برایتان توضیح می دهد همچنین بررسی می کند که آیا ارتودنسی ثابت برای شما مناسب می باشد یا خیر هیچ وقت برای استفاده از ارتودنسی ثابت دیر نیست.

بسیاری از بیماران حتی در دوران بازنشستگی برای اصلاح دندانهایشان از این روش استفاده کرده اند فقط کافی است که شما دارای لثه های سالمی باشید.

مزایای استفاده از ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت به صاف شدن دندان ها و آسان تر شدن تمیز کردن دندان کمک خواهد کرد و متخصص ارتودنسی مجبور نیست به همکاری بیمار تکیه کند برخلاف ارتودنسی متحرک که ممکن است در جای درست قرار داده نشود یا کلا بیمار آنرا استفاده نکند ارتودنسی ثابت همیشه در محل خود قرار دارد و به وظیفه ی خود عمل می کند در ارتودنسی ثابت احتمال کمتری وجود دارد که دندان ها بعد از درمان به حالت اولیه خود برگردند زیرا دندان ها در 100% مواقع در جای درست قرار گرفته اند.

دستیابی به بهترین نتایج به وسیله ارتودنسی ثابت

پی گیری کردن قرار ملاقات ها با متخصص ارتودنسی و دنبال کردن همه ی توصیه های او و مراقبت از بهداشت دهان و دندان هنگامی که تحت درمان هستید و بعد از درمان می تواند در رسیدن به بهترین نتایج اثر بخش باشد.

هزینه ارتودنسی دو فک ثابت چقدر می شود؟

هزینه ارتودنسی با توجه به نوع و میزان ناهنجاری دندانی و فکی_سن بیمار_نوع درمان ارتودنسی و عوامل دیگر و برای هر شخصی متفاوت است و در تمامی کلینیک های بنده تا پایان درمان ارتودنسی به صورت اقساط پرداخت می شود

 
تعداد بازدید از این مطلب: 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 29 دی 1398
نظرات
آیا ارتودنسی چند دندان امکان پذیر است؟

آیا ارتودنسی چند دندان امکان پذیر است؟

ارتودنسی چند دندان سوالی است که بسیاری از بیماران ارتودنسی می خواهند جواب آنرا بدانند آنها می پرسند که آیا درمان ارتودنسی  می تواند تنها بر روی یک فک یا فقط بر چند دندان جلویی تمرکز داشته باشد؟ زیرا آنها به خوبی می دانند که فقط جنبش یک دندان کوچک می تواند نتایج بزرگی را در بر داشته باشد.

حرکت در چند دندان یا همه دندان ها؟

همه ما افرادی را که تحت درمان ارتودنسی هستند با بریس های فلزی در دهان دیده ایم اما همه بیماران نیازمند بریس برای همه دندان ها نیستند گاهی اوقات تنها یک یا چند دندان باید حرکت کنند ، آنهم نه یک حرکت زیاد.

بعضی از دندان ها تنها به حرکت یک یا دو میلیمتری نیاز دارند در دندان های برخی از بیماران شکاف کوچکی بین دو دندان فوقانی وجود دارد که برای بسته شدن این فاصله ما تنها به حرکت کوچکی نیاز داریم ممکن است یک متخصص ارتودنسی درمان این بیماران را به وسیله ارتودنسی متحرک انجام دهد.

آیا ارتودنسی چند دندان هم به دوسال زمان نیاز دارد؟

در مواردی که بیمار بسته به نیاز خود از ارتودنسی ثابت کمک می گیرد این فرآیند تنها چند ماه طول می کشد نه دو سال پس از پایان درمان هم بیمار باید چندین ماه از یک نگهدارنده متحرک استفاده کند این عمل به دلیل تثبیت موقعیت جدید دندان ها است از این رو برای درمان این بیماران باید دقت زیادی بکار برده شود زیرا یک ارتودنتیست به خوبی می داند که حرکت دادن دندان ها حتی به مقدار کم هم می تواند بر روی سایر دندان ها تاثیر بگذارد.

آیا قبل از ارتودنسی چند دندان باید چکاپ داشته باشم؟

بله ، شما باید قبل از شروع درمان ارتودنسی معایب و پوسیدگی دندان ها را به طور کامل از بین ببرید همچنین در صورت داشتن بیماری لثه یا هر نوع بیماری دهان و دندان این بیماری ها باید بطور کامل درمان شوند.

هزینه ارتودنسی چقدر است؟

هزینه ارتودنسی برای درمان های مختلف متفاوت است در این باره با اطمینان می توان گفت که بدون معاینه شخصی نمی توان از مشکل خاص شما آگاه شد اما شما می توانید با مراجعه به سایت دکتر درویش پور از قیمت ارتودنسی تا حدودی اطلاع حاصل کنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 28 دی 1398
نظرات
مزایای درمان ارتودنسی به موقع چیست؟

مزایای ارتودنسی به موقع بسیار است همه می دانند که درمان ارتودنسی می تواند دندان ها را ردیف کرده و لبخند زیبا به وجود بیاورد اما آیا می دانید که درمان ارتودنسی نه تنها دندان ها را ردیف می کند بلکه سلامت دندان ها و لبخند شما را نیز بهبود می بخشد.

بریس های ارتودنسی می توانند مشکلات همسویی فک بالا و پایین را حل کنند دستگاه های ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی نامرئی می توانند ، شلوغی دندان و یا فاصله های دندانی را برطرف کنند آنها ممکن است بهترین چیزهایی باشند که تا به حال شما یا فرزندتان داشته اید.

مزایای درمان ارتودنسی به موقع می تواند در طول زندگی شما به خوبی احساس شود زمان و تلاش شما در درمان ارتودنسی سرمایه گذاری می شود و در طول زندگی با بهبود سلامتی دهان و دندان از آن بهره خواهید برد.

آیا درمان ارتودنسی بهداشت دهان و دندان را آسانتر می کند؟

جواب کوتاه – بله است.

یکی از مزایای درمان ارتودنسی به موقع راحتتر کردن ، مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها است،دندان های شلوغ و بهم ریخته می توانند پوسیدگی دندان و استرس بر لثه ها و استخوان های حمایت کننده را افزایش دهند، ناهماهنگی دندان ها می تواند منجر به ناهماهنگی فک ها شوند، این معضل ممکن است مجموعه ای از بیماری ها را در بر داشته باشد.

درمان ارتودنسی چگونه عمل می کند؟

این درمان از دو نوع ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک برای حرکت دندان ها و رشد فک ها و بازسازی ماهیچه ها کمک می گیرد، این وسایل از طریق وارد آوردن فشار ملایم و حساب شده ای روی دندان ها و فک ها کار می کنند شدت مشکل بیمار و تشخیص یک ارتودنتیست تعیین می کند که کدامیک از انواع ارتودنسی برای او موثر است 

اولین اقدام برای انجام ارتودنسی 

اگر از شکل دندانهای خود رضایت کامل ندارید به هیچ عنوان نگران نباشید، دکتر هادی درویش پور بهترین دکتر ارتودنسی کودکان و بزرگسالان و با درمان تخصصی مرتب کردن دندان با بهترین کیفیت و بهترین مواد میتواند دندانهای شما را به دندانهایی زیبا و بدون عیب تبدیل کند برای برآورد هزینه ارتودنسی ، بهتر است حضوری به کلینیک مراجعه کنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 25 دی 1398
نظرات
اپن بایت دندان یا نیش باز و درمان ارتودنسی

اپن بایت دندان یا نیش باز و درمان ارتودنسی

امروزه بسیاری از بیماران دچار مشکلات صحبت کردن و جویدن هستند اما آنها نمی دانند که این مشکل از کجا پیدا شده است باز بودن دندان ها در حالت بسته بودن دهان را اپن بایت یا نیش باز می گویند این یک اختلال در فک است و درمان آن امکان پذیر است.

دلایل ایجاد اپن بایت دندان کدام است؟

در درجه اول نیش باز بوسیله چهار عامل ایجاد می شود که از این قبیلند:

  1. مکیدن انگشت شست در کودکان
  2. تهاجم زبان
  3. اختلال مفصلی و فکی
  4. مشکل اسکلتی

درمان اپن بایت دندان یا نیش باز

بسیاری از درمان ها برای نیش باز وجود دارد یک ارتودنتیست توصیه های خاصی را بر اساس سن فرد و اینکه آیا بیمار در سن دبستانی است یا دوران پس از بلوغ استخوانی را می گذراند دارد.

روش های درمانی پیشنهاد شده عبارتند از:

  • اصلاح رفتار
  • درمان مکانیکی با دستگاه های ارتودنسی
  • عمل جراحی

درمان مکانیکی با دستگاه های ارتودنسی

اگر دندان های بزرگسالان دچار عارضه اپن بایت شده باشند توصیه یک ارتودنتیست درمان ارتودنسی برای آنها است.

زیرا برطرف کردن نیش باز برای کسانی که بلوغ استخوانی خود را پشت سر گذاشته اند راهی جز درمان ارتونسی ندارد.

در این افراد اصلاح رفتار به تنهایی ، دیگر جوابگو نمی باشد.

البته برای این افراد ترکیبی از اصلاح رفتار و بکار بردن دستگاه ارتودنسی توصیه می شود.

بسته به نوع و شدت این بیماری یک ارتودنتیست می تواند از ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی نامرئی  برای بر طرف کردن نیش باز این افراد کمک بگیرد.

خلاصه

اپن بایت دندان یا نیش باز در هر سنی قابل درمان است. کودکان مبتلا به نیش باز باید یک ارزیابی در نزد متخصص ارتودنسی دندان کودکان داشته باشند.

در حالی که برخی از دندان های کودک در حدود 7 سالگی رویش می کنند این سن برای جلوگیری از رویش نامناسب بسیار مهم تلقی می شود.

بنابراین اصلاح رفتار و جلوگیری از رویش های نامناسب در سن 7 سالگی می تواند والدین را ترغیب کند که کودکشان را به ملاقات  ببرند بهترین متخصص ارتودنسی در تهران ببرند.

برای بزرگسالان درمان اپن بایت کمی دشوار تر و پیچیده تر است.

زیرا آنها ممکن است نیاز به درمان ترکیبی داشته باشند.

درمان ترکیبی عبارت است از درمان رفتاری و مکانیکی (درمان ارتودنسی) یا حتی در موارد خاص ممکن است نیاز به عمل جراحی فک وجود داشته باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 23 دی 1398
نظرات
ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال یک روش درمانی است که در آن دستگاه ارتودنسی دندان یا بریس (براکت ، سیم و الاستیک) در پشت دندان ها (سمت زبان) قرار می گیرد، براکت های لینگوال به خاطر موقعیت مکانیشان گاهی اوقات “براکت داخلی” نیز نامیده می شوند.

اگر فکر می کنید که استفاده از ارتودنسی ثابت برای شما خجالت آور است انواع دیگری از ارتودنسی نیز وجود دارند.ارتودنسی متحرک و نامرئی که ارتودنسی لینگوال یکی از انواع ارتودنسی نامریی است که می توانید در نظر داشته باشید برخلاف براکت های معمولی که در قسمت بیرونی دندان ها قرار داده می شوند با وجود اینکه موقعیت ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی زبانی نسبت به ارتودنسی ثابت برعکس شده است اما هر دوی آنها شباهت های زیادی از نظر نوع سخت افزار و اصول ارتودنسی با هم دارند.

چه کسانی می توانند به وسیله ی ارتودنسی لینگوال درمان شوند؟

بهترین راه برای پی بردن به این موضوع که آیا بریس پشت دندانی می تواند برای شرایط شما استفاده شود یا خیر معاینه شخص شما است بنابراین یک جلسه مشاوره با دکترارتودنسی در تهران ترتیب دهید در اکثر موارد ، اکثر بزرگسالان و نوجوانان کاندید خوبی برای این ارتودنسی هستند بعضی از پزشکان ممکن است از بعضی جنبه ها نگرانی هایی در مورد انتخاب بیمار داشته باشند. 

معایب

معایب این روش عبارتند از :

  • یکی از اصلی ترین عوارض ارتودنسی لینگوال این است که استفاده و جایگذاری آن مشکل می باشد
  • به طور کلی قرار ملاقات هایی که با دکترتان در طول دوره درمان گذاشته می شود زمان بیشتری نسبت به ارتودنسی ثابت نیاز دارد
  • نصب کردن براکت های لینگوال به دلیل موقعیتی که در داخل دهان دارند کمی مشکل است 

مزایا

  • غیر قابل رویت بودن بریس
  • قابلیت بالا
  • غیر قابل دید بودن لکه هایی که در اثر براکت بر دندان باقی می ماند

مزیت اصلی استفاده از درمان ارتودنسی لینگوال این است که غیر قابل مشاهده است.

قابلیت ارتودنسی لینگوال برای اصلاح مشکلات پیچیده مانند تغییر ارتفاع دندان، چرخش دندان و بستن فضای خالی بین دندان بیشتر است.

در صورتی که بیمار بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکند اگر تغییر رنگی ایجاد شود در پشت دندان خواهد بود و قابل مشاهده نیست.

اگر شخصی با دقت به داخل دهانتان نگاه کند ممکن است به صورت اجمالی متوجه دستگاه ارتودنسی شما بشود (به خصوص اگر ارتودنسی لینگوال را روی دندان های پایینی استفاده کنید).

در غیر این صورت به راحتی قابل مشاهده نیستند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 22 دی 1398
نظرات
كشيدن دندان براي درمان ارتودنسي

كشيدن دندان براي درمان ارتودنسي

 

در اغلب موارد زماني كه يك ارتودنتيست تجويز خارج كردن دندان را از دهان مي دهد، او پس از بررسي و دقت كامل در اندازه فك، اندازه دندان ها و موقعيت لبها اين تصميم غير قابل برگشت را مي گيرد.

او به دقت تصاوير و عكس هاي راديولوژي شما را بررسي مي كند، سپس ازدحام دندان ها و موقعيت دندان هاي جلو را پس از خارج كردن دندان از دهان، در مواقعي كه ازدحام خيلي شديد است را مي سنجد.

چه عواملي در مورد كشيدن دندان مورد توجه يك ارتودنتيست است؟

اگر متخصص ارتودنسي خوب  شما نتواند شما را به كشيدن دندان تان راضي كند و دندان هاي شما را بيشتر از حد معمول به جلو هدايت كند عوارض نا خواسته اي دارد.زيرا در نتيجه قرارگرفتن دندان ها در فضاي تنگ باعث نازيبايي آنها مي شود.

از طرفي احتمال برگشت دندان ها به حالت اوليه وجود دارد فاكتورهايي كه مورد توجه يك متخصص ارتودنسي است، هماهنگي اندازه دندان ها و ميزان ديده شدن لثه ها در طرح يك لبخند زيبا مي باشد.

كشيدن دندان در كودكان به منظور ارتودنسي

در ارتودنسي دندان كودكان بخاطر انجام ارتودنسي در سنين پايين ممكن است نيازي به كشيدن دندان در آنها نباشد درمان شلوغي دندان را در كودكان مي توان با عريض كردن سقف يا كام انجام داد به اين ترتيب فضاي كافي براي جاگيري تمام دندان ها در دهان ايجاد مي شود.

در اين صورت ديگر نيازي به كشيدن دندان احساس نخواهد شد اين در حالي است كه با افزايش سن و فك باريك چاره اي جز كشيدن دندان براي جا دادن تمام دندان ها در دهان وجود ندارد.

كشيدن دندان هاي عقل براي درمان ارتودنسي

دندان هاي عقل ممكن است به ديگر دندان هاي آسيايي كه مرتب هستند فشار وارد آورد و باعث به هم فشردگي آنها شود دندان هاي عقل احتمال دارد نهفته باقي بمانند يا منحرف شوند و كج دربيايند يا آنها اثر نامطلوب خود را به روي دندان هاي مجاور باقي بگذارند.

متخصص ارتودنسي ممكن است تشخيص دهد كه بايد دندان عقل شما از دهانتان خارج شود او اين احتمال را مي دهد كه ممكن است دندان عقل پس از تكميل درمان ارتودنسي مشكلاتي را بوجود بياورد يا باعث ايجاد اختلال و به حالت قبل شود.

نتيجه

از آنجايي كه درمان و  قيمت ارتودنسي ثابت بيشتر است، پس بهتر آن است كه هر چه زودتر نسبت به اصلاح دندانها اقدام نماييد كه در صورت امكان، درمان ارتودنسي متحرك  صورت گيرد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 21 دی 1398
نظرات
ارتودنسی دیمون چیست ؟

ارتودنسی دیمون چیست ؟

 

ارتودنسی دیمون در حال حاضر با موج محبوبیت خاصی از طرف ارتودنتیست ها روبرو شده است در ارتودنسی دیمون شما نیاز کمتری به ویزیت ارتودنتیست خود دارید زیرا تنظیمات در این نوع ارتودنسی به طور خود کار صورت می گیرد.

براکت های نسل جدید ارتودنسی مدرن بریس دیمون هستند که بسیار سبک تر و متنوع تر از انواع سنتی هستند.

این بریس ارتودنسی شبیه به بریس های فلزی و سنتی در ارتودنسی ثابت است .

براکت های آن می تواند فلزی یا سرامیک مانند ارتودنسی متحرک باشد.

دکتر درویش پور بهترین دکتر ارتودنسی به بیماران خود توصیه می کند که از ارتودنسی دیمون استفاده کنند در مشاوره اولیه آنها این برنامه را به اضافه هزینه ارتودنسی به شما پیشنهاد می دهند و انتظار دارند که درمان نزدیک به زمان برآورد شده به نتیجه مطلوب برسد

زیرا این نوع بریس از دیگر بریس ها راحت تر است.

بریس های خودکار دیمون به جای سیستم کراوات لاستیکی با کلیپ ها یا درب هایی که به براکت متصل هستند ، استفاده می شوند.

مزایای ارتودنسی دیمون

در ارتودنسی دیمون فشار کمتر ، اصطکاک کمتر و جنبش کمتر دندان ها باعث می شود که شما درد کمتری نسبت به سایر انواع ارتودنسی دندان احساس کنید.

بهداشت دهان و دندان و براکت ها در این ارتودنسی بسیار آسانتر است.

این نوع ارتودنسی توانسته است درمان ملایمتر و آسانتری را به شما ارائه دهد .

همچنین با استفاده از این بریس قرار ملاقات ها کاهش پیدا می کند.

معایب بریس های خودکار دیمون کدامند؟

این بریس ها انتخاب مناسبی برای همه بیماران نیست.

از آنجایی که دوره های درمان در این نوع ارتودنسی نسبت به سایر انواع درمان ارتودنسی دندان کوتاه تر است ، بنابراین درمان مناسبی برای برخی از بیماران محسوب نمی شود.

از عوارض ارتودنسی دیمون ممکن است تمام ویژگی هایی که نیاز بیمار به درمان ارتودنسی موفق را داشته باشد ارائه ندهد.

آیا ارتودنسی دیمون ارزشش را دارد؟

بله ارزشش را دارد  ظاهر هر فرد می تواند تاثیر زیادی در اعتماد به نفس او در طول روز داشته باشد.

با درنظر گرفتن اطلاعات مناسب و کافی و مقایسه با سایر درمان ها شما می توانید بهترین تصمیم گیری را در انتخاب یک ارتودنسی خوب داشته باشید.

این فن آوری تا کنون در اغلب مواقع یک انتخاب عالی برای بزرگسالان و نوجوانان محسوب شده است .

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : جمعه 20 دی 1398
نظرات
مدت درمان در ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

مدت درمان در ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

طول مدت درمان بستگی به وضعیت شما و نوع ارتودنسی شفاف دارد به طور معمول کل زمان درمان می تواند از شش ماه تا دو سال متغیر باشد هنگامی که روند درمان مطابق با برنامه ریزی و به خوبی طی می شود ، دندان ها در فضای تعیین شده قرار می گیرند و به موقعیت مطلوب می رسند.

به طور کلی ارتودنسی پلاستیکی شفاف تنها برای بزرگسالان طراحی شده است کودکان تنها می توانند از ارتودنسی در کودکان بهره ببرند در برخی از مواقع ( به عنوان مثال درمان اصلاح فرم و موقعیت دندان ها ) ، زمان درمان به وسیله ارتودنسی ( aligners) معمولا به طور متوسط بین 9 تا 15 ماه به طول می انجامد.

همچنین مدت درمان دراین نوع ارتودنسی در موارد متوسط به طور معمول از 20 تا 30 ماه متفاوت است در موارد دشوارتر و خاص زمان درمان به طور متوسط به 32 مرحله و در هشت فاز باید انجام شود در حالی که موارد جزیی به 12 مرحله و در سه فاز زمانی انجام می شود.پ

آیا ارتودنسی ( aligners) نامرئی را باید یک ارتودنتیست با مهارت بالا طراحی کند؟

این نوع ارتودنسی دندان بستگی فراوانی دارد به متخصص مورد نظر زیرا نتیجه درمان ممکن است از یک پزشک به پزشک دیگر متفاوت باشد در واقع یک ارتودنتیست علاوه بر داشتن دانش فراوان باید یک هنرمند هم باشد.

در موارد برنامه ریزی برای ارتودنسی نامرئی حرکت دادن موثر دندان ها و درمان واقع بینانه آنها بسته به مهارت و تشخیص مناسب به همراه تجربه متخصص ارتودنسی دارد یکی دیگر از عوامل موفقیت در این نوع ارتودنسی استفاده از کامپیوتر است در این نوع ارتودنسی متحرک با برنامه ریزی دقیق و” درمان مرحله بندی “ متخصصین ارتودنسی با تجربه می توانند با موفقیت این درمان را انجام دهند.

آیا این سیستم ارتودنسی نامرئی در همه موارد جوابگو است؟

به طور معمول متخصص ارتودنس خوب از این سیستم برای اصلاح ازدحام خفیف و یا فاصله متوسط دندان ها استفاده می کنند اگر ارتودنتیست شما توانسته است با به کار بردن ارتودنسی شفاف دندان های جلویی شما را متناسب با دندان های عقب تان بکند ، تا نیروی گاز گرفتن به طور مساوی در تمام دندان هایتان بطور یکسان توزیع شود این ” ایده آل ” است همچنین با بکار گیری این ارتودنسی متحرک می توان از ساختارهای پریودنتال شما حمایت کرد. به این ترتیب از لثه و استخوان نگه دارنده هم می توان محافظت لازم را به عمل آورد.

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 18 دی 1398
نظرات
آيا من نياز به ملاقات با يك متخصص ارتودنسي دارم ؟

ملاقات با يك ارتودنتيست مهم ترين دليل براي مراجعه به يك ارتودنتيست نامرتبي دندان هاي جلوي شما است اگر دندان هاي جلوي خود را در آينه ببيند متوجه خواهيد شد كه مشكل در اين زمينه بسيار آشكار است . شما هنگامي كه واقعا شاد هستيد در برابر لبخند زدن در جلو ديگران مقاومت مي كنيد و يا با دست خود دهانتان را پوشش مي دهيد .

شما از نشان دادن دندان كج خود خجالت مي كشيد اين زماني است كه بايد به ملاقات با بهترين متخصص ارتودنسي اقدام كنيد دكتر درويش پور متخصص ارتودنسي در تهران  آموزش هاي لازم و مهارت هاي خاص را براي تراز و رديف كردن دندان هاي كج و زيبايي لبخند براي شما ديده است .

ارتودنسي براي كودكان

والدين هميشه بهترين ها را براي كودكان خود مي خواهند كه يكي از آن ها، دندان هاي سالم و لبخند زيبا است براي آنكه دندان هاي فرزندتان به عالي ترين شكل ممكن باشند، بايد مراقبت هاي منظم را از سنين كودكي شروع كنيد.

معمولا ويزيت هاي ارتودنسي كودكان از سن 7 سالگي توصيه مي شود رشد دندان هاي دائمي نيز از همين سن شروع مي شوند و تا 11 سالگي ادامه پيدا مي كنند از ارتودنسي متحرك مي توان در ارتودنسي كودكان نيز بهره برد.اگر فك كودك شما در نوجواني درمان نشود ممكن است در سنين بالاتر به جراحي اصلاحي نياز داشته باشد  

ارتودنسي در بزرگسالان

آيا شما سعي مي كنيد ناخود آگاه لبخند نزنيد و در مقابل ديگران از خنديدن اجتناب مي كنيد اگر چنين است پس بهتر است خودتان هم به ملاقات با يك ارتودنتيست برويد امروزه در حدود يك پنجم از مراجعين ارتودنسي بزرگسالان هستند درمان ارتودنسي مي تواند در هر سني موفق باشد.

به علاوه با رشد روز افزون دسترسي به براكت هاي سراميكي شفاف ارتودنسي متحرك، ارتودنسي زبانه ( ارتودنسي داخل دنداني ) مشكل افرادي هم كه نمي خواهند ظاهر ارتودنسي شان جلب توجه كند نيز برطرف شده است البته تنها جنبه زيبايي ارتودنسي مد نظر نيست دندان هاي خوب و رديف و از وسط تراز قرارگرفته و بهداشت دهان و دندان راحت تر صورت مي گيرد و نگهداري آنها آسانتر است .

هزينه ارتودنسي از جمله سوالات متداولي است كه بيماران مي خواهند بدانند. اگر شما به دنبال جواب اين سوال هستيد بهتر است بدانيد كه گزينه هاي مختلفي بر قيمت ارتودنسي و هزينه قطعي آن تاثير مي گذار

تعداد بازدید از این مطلب: 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 9 دی 1398
نظرات
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید