جدیدترین و به روز ترین اطلاعات روز
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان لبخند و آدرس redica.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 172
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 117
:: باردید دیروز : 68
:: بازدید هفته : 279
:: بازدید ماه : 590
:: بازدید سال : 630
:: بازدید کلی : 1371
آیا من داوطلب عمل جراحی لاغری هستم؟

آیا من داوطلب عمل جراحی لاغری هستم؟

 

 

هرچند که روش های مختلفی برای ارزیابی اینکه شما به این عمل نیاز دارید یا خیر وجود دارد، اما تعیین کننده ترین عامل برای اینکار، محاسبه BMI (شاخص توده بدنی) است. اگر این شاخص در شما بین ۳۵ تا ۴۵ و یا بالاتر باشد و دست بر قضا با مشکلات و بیماری هایی مثل دیابت، فشار خون، ورم مفاصل، تنگی نفس و بیماری های قلبی و … مواجه باشید شما نامزد مناسبی برای این عمل خواهید بود.

آیا عمل جراحی چاقی برگشت پذیر است؟

این که آیا عمل جراحی چاقی می‌تواند معکوس شود یا نه، به خود عمل بستگی دارد. برای مثال در خصوص باندینگ با حلقه معده (banding gastric)، ممکن است چاقی شخص دوباره برگردد و نتیجه عمل معکوس شود، چون هیچ بخشی از روده‌ها و یا معده از بین نرفته و عملا دستکاری خاصی صورت نگرفته است. با این حال سایر تکنیک های جراحی چاقی مانند بای پس معده، بای پس روده، اسلیو معده و .. برگشت ناپذیر هستند و شما به صورت دائمی از چاقی خود خلاص خواهید شد.

آیا بیمه هزینه های عمل جراحی لاغری من را تحت پوشش قرار می‌دهد؟

البته نوع حمایت بیمه ای، به شرکتی بستگی دارد که شما را تحت پوشش قرار داده است. علاوه بر نوع بیمه، هزینه های نهایی و نحوه بازگشت و یا پرداخت وجه توسط بیمه به نوع بیماری هایی که همراه با چاقی هستند نیز بستگی دارد. زیرا اغلب کسانی که میخواهند عمل لاغری انجام دهند از مشکلاتی مثل دیابت، بیماری های قلب-عروقی و فشار خون و … رنج میبرند. بنابراین بیمه ها معمولا میتوانند بیمار را تحت پوشش قرار دهند. اما اینکه تا چه حد هزینه ها را به شما بازمیگردانند را باید از شرکت بیمه خود بپرسید.

در نهایت قبل از اینکه بخواهید نزد متخصص جراحی لاغری بروید و مشکلات متعدد ناشی از چاقی‌تان را با او در میان بگذارید، حتما به دنبال یافتن پاسخ دقیق ۱۰ سوال بالا باشید. و به نکات ذکر شده در این مقاله هم توجه کنید. هر چه بیشتر خود را برای این فرآیند آماده کنید، تاب و تحمل و کنار آمدن شما با آن بهتر خواهد بود. پس برای گرفتن تصمیمی بهتر، حتما از همین الان به فکر سبک و سنگین کردن و سنجیدن تمام جوانب عمل جراحی لاغری باشید.

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 29 دی 1398
نظرات
مراحل جراحی اسلیو معده

عمل اسلیو معده که با نام معده برداری آستینی نیز شناخته می شود، یکی از انواع جراحی های لاغری است که برای درمان  درمان چاقی مفرط استفاده می شود.

مرحله اول: ارزیابی اولیه

اولین قدم قبل از تصمیم گرفتن و شروع مراحل جراحی اسلیو معده این است که مطمئن شوید آیا کاندید مناسبی برای  لاغری با جراحی هستید یا خیر؟ سازمان جهانی سلامت چندین معیار برای انتخاب این کاندید تعیین کرده است که جراح لاغری خوب و موسسه بیمه با توجه با این معیار ها فرد را ارزیابی می کنند.

مرحله دوم: پیدا کردن جراح لاغری

پس از کاندید شدن برای جراحی اسلیو معده باید از جراح لاغری مورد نظر خود وقت مشاوره اولیه دریافت کنید. همچنین می توانید با افرادی که قبلا این جراحی را داشتند، صحبت کنید. در طول جلسه مشاوره، جراح لاغری توضیحاتی درباره نحوه انجام عمل، روش های موجود برای جراحی لاغری، معایب و مزایای هر یک به بیمار می دهد. بیمار همچنین می تواند درباره شرایط تعلق گرفتن بیمه و غیره از پزشک سوال کند.

مرحله سوم: مراجعه به متخصص تغذیه

بخشی از اهداف بلند مدت بیمار، تغییر رژیم غذایی پس از جراحی لاغری است. متخصص تغذیه رژیم جدیدی را برای بیمار تعیین می کند که باید قبل و بعد از جراحی اسلیو معده رعایت شود. 

مرحه چهارم: رسیدن به هدف کاهش وزن قبل از جراحی لاغری

 جراح به بیمار پیشنهاد کند که قبل از جراحی لاغری کمی وزن کم کند. هر میزان وزنی که قبل از جراحی کم می کنید نشان دهنده ی اراده شما برای کاهش وزن می باشد. علاوه بر آن، کاهش وزن قبل از جراحی لاغری می تواند خطرات عمل را بسیار کاهش دهد.

مرحله پنجم: در حین جراحی

اسلیو معده معمولا با روش لاپاراسکوپی و برش های کوچک روی شکم انجام می شود. این روش در مقایسه با جراحی باز مزایای بسیاری دارد. این مزایا شامل بهبود سریع، کاهش درد، خونریزی، جراحت و کوتاه بودن دوره نقاهت عمل اسلیو معده می باشد.

جراح ۲ تا ۵ برش کوچک روی شکم بیمار ایجاد می کند و لاپاراسکوپ و دیگر ابزار جراحی از طریق این سوراخ ها وارد شکم و معده بیمار می شوند.

مرحله ششم: پس از جراحی لاغری

پس از گذراندن مراحل جراحی اسلیو معده ، بیمار احتمالا بین یک تا دو روز در بیمارستان بستری می شود. ممکن است معده تا چند روز ملتهب و دردناک باشد که پزشک در این دوره برای تسکین درد مسکن تجویز می کند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 28 دی 1398
نظرات
جای بخیه بعد از جراحی لاغری

بیشتر جراحی های لاغری جای بخیه های کوچک ( در صورت انجام لاپاراسکوپی) یا بزرگی(در صورت انجام جراحی باز) را از خود به جا می گذارند. عمل لاغری در واقع راه حلی نهایی برای کاهش وزن است. با استفاده از انواع جراحی های لاغری مانند عمل اسلیو معده، بای پس معده، حلقه قابل تنظیم معده و روش های دیگر می توان رویه زندگی فرد را برای دستیابی به وزنی ایده آل تغییر داد.  در جراحی اسلیو معده یک تا پنج برش روی شکم ایجاد شده تا مقدار عظیمی از معده از طریق این سوراخ برداشته شود.

انواع جای بخیه در جراحی لاغری

تعداد برش های ایجاد شده روی شکم تا حد بسیاری به تجربه جراح لاغری بستگی دارد. بسیاری از جراحان ماهر در صورتی که بیمار رژیم غذایی لازم را در مدت قبل از عمل چاقی رعایت کرده باشد، لزومی به ایجاد برش های زیاد نمی بینند و تعداد برش ها را کاهش می دهند.

 جراحی لاپاراسکوپی تک برشی

برای جراحی تک برشی، بهترین متخصص جراحی لاغری تنها یک برش لاپاراسکوپی ایجاد می کند که معمولا با ناف پوشانده می شود. این روش برای افرادی که خواستار حداقل جای بخیه هستند، بسیار مناسب می باشد.

 این روش کمتر از همه تهاجمی بوده و از نظر زیبایی کمترین توجه را جلب می کند. همچنین بیمارانی که از روش تک برش استفاده می کنند، دارای دوره نقاهت کوتاه تری بوده و احتمال خطر و عوارض بلند مدت آنها به شدت پایین می باشد.

 روش نرمال جراحی لاپاراسکوپی ( ۳ تا ۵ برش)

این روش تک برشی نیست و اکثرا در جراحی اسلیو معده استفاده می شود. در این نوع جراحی، خوب شدن سریع زخم رابطه مستقیم با سلامت فرد دارد.

 جراحی باز

در این روش جراح برشی سرتاسر شکم ایجاد می کند تا به ارگان های شکمی دسترسی پیدا کند تهاجمی ترین نوع جراحی است که جای بخیه ممکن است تا آخر عمر با فرد باقی بماند.

در چه صورت با پزشک خود تماس بگیریم؟

 هر یک از علائم زیر را در جای بخیه های خود مشاهده کردید 

  • قرمزی بیش از حد
  • درد بیش از حد
  • خونریزی
  • عمیق یا بزرگ شدن زخم

جای زخم و بخیه دارای ترشح است، اگر این ترشح پس از چند روز کاهش پیدا نکرد افزایش پیدا کرد غلیظ، بد بو و به رنگ زرد یا قهوه ای در آمد یا دمای بدن وی بالاتر از ۳۷.۷ درجه بود، بهتر است این موضوع را به پزشک متخصص تان اطلاع دهید.

تعداد بازدید از این مطلب: 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 25 دی 1398
نظرات
پلیسه معده چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

پلیسه معده چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

 

 

پلیسه معده کم تهاجمی ترین و جدیدترین روش جراحی لاغری است که به کاهش حدود ۷۰ درصد از حجم معده می پردازد.

این روش شامل قرار دادن یک شی خارجی (مانند جراحی حلقه معده) نمی باشد. همچنین برخلاف اسلیو معده، می تواند برگشت پذیر باشد زیرا قسمتی از معده برداشته نمی شود. علاوه بر این بر خلاف بای پس معده، روده کوچک هیچگونه تغییری نخواهد کرد.

پلیسه معده نوعی جراحی لاغری محدود کننده است. در واقع این جراحی، میزان غذایی که معده می تواند به طور معمول نگه دارد، را محدود می کند. بیمار پس از جراحی، زودتر احساس سیری کرده و قادر نیست مانند گذشته غذا بخورد.

عواملی که در هزینه جراحی لاغری اثر می گذارد کدام موارد هستند؟

هزینه جراحی لاغری:

  • انواع جراحی ها را توضیح دهیم ، انواع مختلف جراحی ها در هزینه ها متفاوت هستند . بای پس معده، حلقه یا باندینگ، اسیو معده، بالون معده یا سایر روش های جراحی چاقی در قیمت ها متفاوت هستند و هرکدام پارامترهای خود را در تعیین قیمت دارند.
  • میزان دستمزد پزشک جراح نیز در هزینه کل عمل تاثیر زیادی دارد. عوامل تعیین کننده در دستمزد پزشک ؛ میزان مهارت و تجربه وی، محل زندگی، سختی عمل، می باشد.
  • همچنین بیمارستان و یا کلینیکی که جراحی قرار است در آن انجام شود در هزینه تاثیر دارد.

کاندید مناسب پلیسه معده چه کسی است؟

در صورت داشتن ویژگی های زیر می توانید جراحی پلیسه معده انجام دهید. این ویژگی ها با ویژگی کاندید خوب برای جراحی لاغری یکسان بوده و عبارت است از:

  • دارای شاخص توده بدنی (BMI) بالاتر از ۴۰ باشید و یا
  • BMI شما بین ۳۰ تا ۳۹.۹ بوده و مبتلا به یکی از بیماری مرتبط با چاقی هستید.

بیماری های جدی مرتبط با چاقی عبارتند از: فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت نوع دو و آپنه خواب.

رژیم غذایی پس از جراحی

پس از جراحی، اغلب بیماران طی یک ماه به طور کامل بهبود پیدا می کنند. مانند سایر جراحی های لاغری، رژیم غذایی هفته به هفته 

  • هفته اول و دوم: مصرف مایعات نرم مانند آب، شیر و آبمیوه
  • هفته سوم و چهارم: سوپ سبزیجات و سایر سوپ ها که فاقد کربوهیدرات می باشند.
  • هفته پنجم و ششم: سوپ های محتوی دار، میوه و ماست
  • هفته هفتم و هشتم: آغاز رژیم غذایی جدید که طبق دستورات پزشک برنامه ریزی شده است. (بیمار نباید در هر وعده بیش از ۳ یا ۴ قاشق غذاخوری پُر مصرف کند.
تعداد بازدید از این مطلب: 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 23 دی 1398
نظرات
مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده

مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده

پس از به هوش آمدن از  اسلیو معده، ممکن است کمی گیج و منگ باشید اما درد زیادی نخواهید داشت. ممکن است حتی احساس خوشحالی مطلق نیز داشته باشید. بخشی از این شادی ناشی از داروهای مسکن قوی ای ست که پزشک برایتان تجویز کرده و بخش دیگر آن به دلیل اطلاع از سالم بودن خود و موفقیت  لاغری با جراحی می باشد.

دوران نقاهت بعد از جراحی اسلیو معده چگونه است؟

از آنجایی که بهترین جراح لاغری به روش لاپاراسکوپی اسلیو را انجام می دهد، دوران بهبودی این عمل کوتاه تر از سایرین است. شما دو روز در بیمارستان بستری خواهید بود و پس از دو هفته استراحت در منزل می توانید کارهای روزمره خود را از سر بگیرید. بعد از اتمام عمل شاید کمی درد داشته باشید. تغییر در فرآیند هضم و حرکت روده ها نیز امری طبیعی است. بعلاوه، ممکن است یک بی ثباتی عاطفی و فکری را هم تجربه کنید.

سعی کنید تا با رعایت موارد زیر مدت دوران بهبودی خود را به حداقل برسانید.

  • بلافاصله بعد از جراحی نباید چیزی بخورید
  • کم کم غذای خود را از رژیم آبکی به سفت و جامد تغییر دهید
  • بعد از بیدار شدن از خواب به آرامی حرکت کنید
  • حتما از میزان فعالیت های خود بکاهید
  • چیزهای سنگین بلند نکنید

اگر رژیم غذایی و نکات مربوط به آن را رعایت کنید، اکثر مشکلات فوق پیش نخواهند آمد و به نتایج بهتری می رسید.

عوارض احتمالی جراحی اسلیو معده

  • خونریزی
  • نشتی در خط دوخت معده
  • عفونت که با مصرف آنتی بیوتیک رفع می گردد
  • مشکلات مربوط به زخم ها و دیر خوب شدن آنها در افرادی که شاخص توده ی بدنی بالایی دارند برای محاسبه  BMI  یا یک فرد بر اساس وزن و قد وی با یک فرمول خاص اندازه گیری می شود
  • آسیب غیرعمدی به اندام های مجاور ناحیه ی جراحی
  • لخته شدن خون

آیا ممکن است بعد از جراحی اسلیو دوباره چاق شوم؟

در صورتی که جراحی به صورت صحیح انجام شده باشد و بیمار رژیم بعد از عمل را رعایت بکند برگشت ندارد. اما اگر به سیگنال های سیری که معده به مغزتان می فرستد توجهی نکنید و به خوردن ادامه دهید، معده گشاد، و غذای اضافی به چربی تبدیل می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 22 دی 1398
نظرات
ايمن ترين روش جراحي لاغري كدام است؟

ايمن ترين روش جراحي لاغري كدام است؟

 

در صورتي كه پس از مشاوره، جراح لاغري خوب تشخيص داد كه شما يك كانديد خوب براي عمل لاغري هستيد، بايد به سراغ انتخاب نوع جراحي برويد. هر يك از اين جراحي هاي لاغري مزايا و معايب خاصي دارند كه پزشك بر اساس نياز و ويژگي هاي بيمار يكي از آنها را برمي گزيند. پس از جراحي معده كوچك شده و زودتر پر مي شود كه همين امر منجر به كاهش وزن بيمار خواهد شد.

انواع جراحي لاغري

جراحي لاغري يك روش جراحي براي كاهش وزن است كه با تغيير نحوه گوارش غذاها به كاهش كالري دريافتي كمك مي كند. سه نوع جراحي لاغري كه امروزه به وفور در دنيا انجام مي شوند عبارت است از:

ايمن ترين جراحي هاي لاغري

بر خلاف شايعات رايج درباره جراحي لاغري، اين جراحي امروزه بسيار ايمن و كم خطر انجام مي شود. همچنين اكنون جراحي هاي لاغري بر خلاف گذشته كه به دليل استفاده از روش هاي باز و تهاجمي بسيار چالش برانگيز تر بود، به روش لاپاراسكوپي كه جديدترين روش جراحي لاغري است، انجام مي شوند. 

۱. اسليو معده

جراحي اسليو معده عبارت است از برداشتن حدود ۸۰ درصد از معده كه شامل قسمت توليد كننده هورمون گرسنگي(گرلين) نيز مي باشد. معده باقي مانده بخيه زده مي شود و شكلي باريك و دراز مانند موز يا آستين پيدا مي كند

۲.بالون معده

بالون معده جزء جراحي هاي غيرتهاجمي بوده زيرا شامل هيچگونه برش و خونريزي نمي شود.

۳. حلقه معده

حلقه قابل تنظيم معده شامل قرار دادن يك بند يا حلقه به دور بخش فوقاني معده و تشكيل يك كيسه كوچك بالاي حلقه مي باشد. بخش تحتاني معده در زير حلقه قرار خواهد گرفت. 

4.باي پس معده

باي پس معده جزء جراحي هاي كم تهاجمي است زيرا به روش لاپاراسكوپي انجام مي شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 21 دی 1398
نظرات
اهمیت تغذیه بعد از جراحی مینی بای پس معده

اهمیت تغذیه بعد از جراحی مینی بای پس معده

 

جراحی مینی بای پس معده نوعی عمل چاقی است که با محدود کردن اندازه معده و تغییر مسیر گوارشی، موجب کاهش وزن بیمار می شود. مینی بای پس  جزء جدیدترین متد عمل لاغری محسوب می شود و تغذیه بعد از جراحی مینی بای پس برای بهبودی بیمار بسیار مهم است

با این حال هر کسی نمی تواند کاندید این جراحی باشد و باید شرایط خاصی اعم از BMI بالای ۴۰ و ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی را داشته باشد.

علاوه بر این، برای داشتن صلاحیت کافی برای کاندید شدن، بیمار باید برای تغییر عادات غذایی غلط و تغذیه در جراحی مینی بای پس آماده باشد.

پیروی از رژیم غذایی پس از جراحی های لاغری می تواند به بیماران کمک کند تا سریع تر بهبود یافته و عادات غذایی گذشته را تغییر دهند.

یک متخصص تغذیه و یا بهترین جراح لاغری پس از عمل، درباره اهمیت تغذیه در جراحی مینی بای پس صحبت خواهد کرد. وی همچنین میزان غذای مجاز برای بیمار در هر وعده را مشخص می کند.

اهمیت تغذیه بعد از جراحی مینی بای پس معده

پیروی از رژیم غذایی طبق دستور پزشک فواید بسیار زیادی برای بیمار دارد. مانند:

  • امکان بهبود معده، بدون کش آمدن توسط غذاها فراهم می کند.
  • بیمار را به خوردن وعده های کوچک تر عادت داده تا معده جدید بتواند راحت تر آنها را هضم کند.
  • به کاهش وزن بیمار کمک کرده و مانع از افزایش وزن وی می شود.
  • مانع بروز عوارض و مشکلات پس از جراحی می شود.
  • توصیه های کلی درباره اهمیت تغذیه بعد از جراحی مینی بای پس

    از آنجایی که در جراحی مینی بای پس اندازه معده کوچک شده و نحوه ورود غذا به درون روده نیز تغییر پیدا می کند، رسیدن غذای کافی به بدن با حفظ اهداف کاهش وزنی بسیار اهمیت دارد ساختن عادات غذایی جدید پس از مینی بای پس معده شاید آسان نباشد ولی در صورت پیروی دقیق از دستورالعمل های پزشک می توان آن را به راحتی پشت سر گذاشت.

  • آهسته بخورید و بیاشامید

  • اندازه هر وعده غذایی باید کوچک باشد

  • بین وعده های غذایی، مایعات بنوشید.

  • غذا را به طور کامل بجوید

  • از مصرف غذاهای پر قند و چرب خودداری کنید

  • بیشتر از غذاهای پروتئینی استفاده کنید

    پس از جراحی های بای پس، بدن دیگر قادر به جذب برخی مواد غذایی نخواهند بود . از این رو بیمار تا آخر عمر نیاز به مصرف مکمل های ویتامینی و مواد معدنی دارد.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : جمعه 20 دی 1398
نظرات
مینی بای پس معده

مینی بای پس معده

 

جراحی مینی بای پس معده نوعی عمل لاغری است که ترکیبی از  عمل اسلیو معده و با عمل بای پس معده به شمار می رود. کاهش وزن با مینی بای پس معده به دو صورت انجام می شود. این جراحی بر خلاف بای پس نرمال، روده کوچک و معده را تنها با یک آناستوموز (نقطه اتصال) به یکدیگر متصل می کند. به همین دلیل جراحی مینی بای پس معده با نام بای پس تک آناستوموزی نیز شناخته می شود.

تفاوت مینی بای پس معده با بای پس معده چیست؟

در جراحی مینی پس تنها یک آناستوموز (نقطه اتصال معده به روده کوچک) وجود دارد، ولی در بای پس عادی دو آناستوموز(نقطه اتصال معده به روده کوچک و نقطه اتصال بخشی از روده کوچک به خودش) وجود خواهد داشت. برای افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، کاهش وزن با این روش بهتر جواب می دهد زیرا سوء جذب در مینی بای پس بسیار قابل توجه تر از بای پس عادی است . همچنین حجم کیسه معده در جراحی مینی بای پس بیشتر از جراحی بای پس خواهد بود. این امر امکان بروز مشکلات و عوارض جراحی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

مزایای کاهش وزن با مینی بای پس معده

جراحی مینی بای پس معده کاملا بازگشت پذیر است. اگر فرد پس از جراحی مینی بای پس دچار مشکل خاصی شود و یا به درستی به تغییرات ناشی از آن پاسخ ندهد، می توان تغییرات را به حالت اول بازگرداند. جراحی بازگشت مینی بای پس معده می تواند در طول دوره نقاهت جراحی اول و یا در هر زمان پس از جراحی که بیمار مشکل خاصی داشته باشد، انجام گیرد. سایر مزایای جراحی مینی بای پس معده شامل موارد زیر است:

  • از آنجایی که جراحی مینی بای پس معده از پیچیدگی و دشواری کمتری برخوردار است، هزینه آن از هزینه جراحی اسلیو به روش بای پس کمتر خواهد بود.
  • دوره نقاهت جراحی مینی بای پس معده معمولا یک روز است. 
  • میزان کاهش وزن بیمار پس از جراحی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد متغیر است.
  • جراحی مینی بای پس معده کمتر از یک ساعت طول می کشد و به روش لاپاراسکوپی انجام می گیرد. جای بخیه حاصل از جراحی لاغری به این روش، بسیار کوچکتر از جراحی باز و طی مدت کوتاهی محو می شوند

از مهمترین معایب این روش می توان به ورود صفرا به درون معده و احتمالا به درون مری اشاره کرد

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 19 دی 1398
نظرات
جواد خیابانی چگونه لاغر شد ؟

 

جواد خیابانی چگونه لاغر شد ؟

 

 

جواد خیابانی گزارشگر محبوب و سرشناس که گزارش او در بازی ایران و استرالیا فراموش نشدنی است به تازگی بیش از ۳۰ کیلو وزن کم کرده

جراحی اسلیو معده روشی آسان برای کاهش وزن سریع 

جراحی اسلیو معده با لاپاراسکوپ معجزه نمی کند بلکه این جراحی به فرد چاق کمک می کند تا زندگی سالم تری داشته باشد.  خود جراحی به تنهایی نمی تواند موجب کاهش وزن بیمار شود بلکه لازم است عادات غذایی و برنامه ورزشی پس از جراحی لاغری برای همیشه تغییر کند. 

جراحی اسلیو معده خطرناک است؟

هر جراحی به طور مشخص خطرات و عوارض خاص خود را دارد اما به طور کلی، عمل لاغری خطر خاصی ندارد و در مقایسه عوارض و فواید جراحی، می توان گفت که جراحی اسلیو معده ارزشش را دارد.

اسلیو معده جزء جراحی های زیبایی بوده و تحت پوشش بیمه قرار نخواهد گرفت؟

با اینکه چاقی مفرط ظاهر فرد را تحت تاثیر قرار می دهد اما بیشتر ضرر آن مشمول سلامتی انسان می شود. پس از جراحی اسلیو معده و کاهش وزن، زیباتر به نظر می رسید اما هدف این جراحی، کمک به طول عمر بیشتر و زندگی سالم تر می باشد.
برخی شرکت های بیمه جراحی اسلیو معده را تحت پوشش قرار می دهند

بیمار لازم نیست با پزشک خود مشورت کند؟

بسیاری از بیماران از سوال کردن درباره جراحی لاغری خجالت می کشند. افراد زیادی به همین دلیل صبر می کنند تا مشکل چاقی شان از کنترل خارج شود و سپس تصمیم به جراحی لاغری می گیرند که در این صورت خطر جراحی افزایش خواهد یافت
بیمارانی که از یک پزشک عمومی به بهترین جراح لاغری در تهران دکتر عنبرا ارجاء داده شده اند، بیش از سایرین به جراحی لاغری خود اهمیت داده و دستورالعمل ها را دنبال می کنند.

مزایای عمل اسلیو معده

جراحی اسلیو معده به طرز قابل توجهی دریافت کالری بدن را کاهش می دهد. همین امر موجب کاهش وزن زیاد در زمان بسیار کم می شود. بیماران به طور متوسط ۶۶ درصد از وزن اضافی خود را از دست خواهند داد.

از آنجا که در اسلیو معده برخلاف جراحی بای پس، روده دستکاری نمی شود به همین جهت بیمار به سندروم دامپینگ مبتلا نمی شود. دامپینگ برای بیماران بای پس معده اتفاق می افتد و عبارت است از تخلیه سریع محتویات معده در روده کوچک. همچنین از آنجایی که اسلیو تاثیری بر جذب غذا نمی گذارد، کمبود ویتامین و مواد معدنی بدن به ندرت رخ خواهد داد.
.

 

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 18 دی 1398
نظرات
دیابت بارداری چیست؟

 دیابت بارداری چیست؟

 

 

دیابت زمانی اتفاق می افتد که گلوکز یا قند خون بسیار بالا باشد. گلوکز خون مهمترین منبع تامین انرژی بدن بوده و از غذاهایی که میخوریم تهیه می شود. انسولین هورمونی است که از پانکراس ترشح می شود و به گلوکز موجود در غذا کمک می کند تا به سلول های بدن برسد و در آنجا مصرف شود. 

 در واقع دیابت ممکن است خفیف یا شدید باشد اما در تمامی موارد دیابت باید بسیار جدی گرفته شود. انواع دیابت عبارت است از: دیابت نوع یک، دیابت نوع دو و دیابت بارداری.

دیابت بارداری چیست؟

نوع سوم دیابت، موقتی است و در طی دوران بارداری اتفاق می افتد. بین ۳ تا ۲۰ درصد از زنان باردار به دیابت بارداری مبتلا می شوند. داشتن دیابت بارداری می تواند احتمال دیابتی شدن جنین و مادر را افزایش می دهد.

عوارض دیابت بارداری

بالا بودن قند خون در دوران بارداری می تواند به جنین و مادر آسیب وارد کند و احتمال بیماری های زیر را افزایش دهد.

  • فشار خون بالا
  • پره اکلامپسی
  • سقط جنین یا مرده به دنیا آمدن جنین
  • نقص مادرزادی

پیشگیری از انواع دیابت

غذاهای سالم بخورید: غذاهای پر فیبر را جایگزین غذاهای چرب و کربوهیدراته کنید. سعی کنید بیشتر میوه، سبزیجات و غلات کامل مصرف کنید. این رژیم غذایی ممکن است دلتان را بزند به همین دلیل در مصرف آنها مدام تنوع ایجاد کنید.

  • فعالیت های فیزیکی تان را افزایش دهید
  • وزن کم کنید

سعی نکنید در طول بارداری وزن کم کنید اما بهتر است راجع به میزان مجاز و استاندارد افزایش وزن در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

برای درمان یا کنترل دیابت چه می توان کرد؟

شما می توانید با انتخاب تغذیه ای سالم، ورزش مداوم، کاهش استرس، تغییرات کوچک در رویه زندگی و داروهای کاهش دهنده قند خون، بیماری را کنترل کنید.

با اینکه روش های طبیعی لاغری همیشه در اولویت هستند اما در برخی موارداگر جز افرادی هستید که از چاقی مفرط رنج می برید باید این مژده را به شما بدهیم که با عمل لاغری می توانید با یک تیر دو نشان را بزنید. تاثیر عمل اسلیو معده بر بهبود دیابت نوع دو عالی است چرا که این جراحی که به تازگی بسیار فراگیر شده است هم می تواند راه حلی برای چاقی و اضافه وزن باشد متخصص جراحی لاغری، عمل چاقی را به روش جراحی لاپاراسکوپی، تحت بیهوشی عمومی و در کمتر از یک ساعت انجام می دهد.

 

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 17 دی 1398
نظرات
دلایل چاقی بعد از ازدواج

دلایل چاقی بعد از ازدواج

 

 

زمانی که زوجین در کنار هم آسوده اند، به تماشای تلویزیون می نشینند و همزمان شروع به خوردن خوراکی می کنند و زمان از دستشان در می رود. وقتی نوبت به خوردن غذا می رسد، چیزی که اتفاق می افتد این است که یکی از زوجین، حتی اگر بعضی غذاها را دوست نداشته باشد، به خاطر علاقه و اشتهای وافر دیگری آنها را می خورد

در یک ازدواج عاشقانه، زن همیشه سعی می کند تا همسر خود را خشنود سازد

بسیاری از زنان وقتی که ازدواج می کنند، استارت پختن و درست کردن انواع غذاهای خوشمزه، و دیگر غذاهای چاق کننده را می زنند. این هنر عروس خانم منجر به ساخته شدن چربی می شود. بیشتر افراد تا زمانی که روی ترازو نرفته اند، متوجه نمی شوند که چقدر اضافه وزن پیدا کرده اند. تا قبل از آن، از طعم و ظاهر غذاهای شگفت انگیز همسر جان لذت می برند.

در یک ازدواج بی عشق، زوجین از سر ناامیدی و افسردگی به خوردن غذا پناه می برند.

آیا رابطه ی جنسی منظم زن را چاق می کند؟

این مسئله هم برای زنان و هم برای مردان صدق می کند و ارتباطی با جنسیت و رابطه ی جنسی ندارد. اغلب آسودگی خاطر از بودن در یک رابطه ی همیشگی و حس امنیت است که موجب چاقی بعد از ازدواج می شود. افراد متاهل بیشتر از مجردها غذا می خورند. اگر می خواهید به چاقی بعد از ازدواج مبتلا نشوید، مرتب ورزش کنید و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید در صورتی که فرد نتواند با ورزش و رژیم غذایی وزن کم کند جراحی لاغری کمک می کند تا وزن کم کنند. و یا دچار مشکلات و بیماری های ناشی از چاقی باشد، عمل لاغری می تواند گزینه ی مناسبی برای وی باشد.

جراحی چاقی به چه منظور انجام می شود؟

 

جراحی چاقی اغلب زمانی انجام می گیرد که بیمار روش های طبیعی کاهش وزن مانند رژیم لاغری و ورزش را امتحان کرده، ولی جوابی نگرفته باشد.

این روزها، روش های جراحی زیادی برای کاهش اضافه وزن مفرط مانند: اسلیو معده، عمل بای پس معده، بالون، حلقه و … وجود دارند که عمل اسلیو معده یکی از بهترین، سریع ترین و بی خطرترین آنهاست.پس از اینکه تصمیم به انجام جراحی گرفتید ،در موردمتخصص جراح لاغری تحقیق کنید اگر نگران هزینه ی جراحی هستید باید بگم که هزینه چاقی و اضافه وزن بسیار بیشتر از هزینه عمل اسلیو می باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 15 دی 1398
نظرات
فواید ورزش بعد از جراحی لاغری

 


فواید ورزش بعد از جراحی لاغری

 

 

فعالیت های ورزشی پس از عمل اسلیو معده یا انواع دیگر جراحی لاغری، به بهبودی هر چه سریعتر بیمار کمک می کند. همچنین ورزش می تواند علاوه بر افزایش گردش خون و کاهش خطر لخته شدن خون، موجب تسریع بهبود جای بخیه حاصل از جراحی و بهبود عملکرد روده شود.

آیا ورزش می تواند مانع افتادگی و شل شدن پوست شود؟

با وجودی که جراحی لاغری فواید بسیاری دارد و می تواند موجب کاهش وزن و تناسب اندام فرد شود، اما متاسفانه مانع شل شدگی و افتادگی پوست پس از جراحی لاغری نخواهد شد. از این رو در صورتی که برای مدت زیادی به چاقی مفرط دچار بوده اید، ممکن است دچار افتادگی و شل شدگی پوست خصوصا در اطراف سینه، شکم، پهلو و ران شوید.

 در صورتی که جراحی لاپاراسکوپی انجام داده ب می توانید تمرینات ورزشی را با توجه به آستانه درد خود، از دو هفته پس از جراحی آغاز کنید

ورزش های قدرتی خصوصا بدنسازی تاثیر به سزایی در سفت شدن افتادگی های جزئی داشته و قادرند آنها را تا حد زیادی بهبود بخشند. با این وجود در اکثر موارد، برای حذف کامل این پوست های اضافه، نیاز به جراحی های زیبایی نظیر ابدومینوپلاستی یا لیفت یا پروتز سینه وجود خواهد داشت. بهتر است به این منظور ابتدا از یک جراح پلاستیک وقت مشاوره گرفته و با او مشورت کنید.

ورزش های مفید پس از گذشت یک سال از جراحی لاغری

رسیدن به این مرحله به معنی آن است که وزن زیادی را از دست داده و تا حدودی به اندام ایده آل خود نزدیک شده اید. ممکن است برخی بیماران با گذشت ۶ ماه از جراحی لاغری، بیش از ۵۰ کیلوگرم وزن کم می کنند.

اکنون که نیمی از راه را با موفقیت طی کرده اید، می توانید فعالیت های شدید تری را به منظور حفظ وزن کنونی و جلوگیری بازگشت وزن پس از جراحی لاغری آغاز کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 14 دی 1398
نظرات
دوره بارداري پس از عمل اسليو معده

دوره بارداري پس از عمل اسليو معده

 

 

اگر بارداري پس از اسليو معده به درستي توسط خود فرد و همسرش مديريت شود، مي توان انتظار بارداري سالم و مطمئن را داشت. در واقع تحقيقات نشان داده است كه بارداري پس از عمل اسليو معده براي سلامت مادر و جنين بهتر از بارداري در چاقي مفرط مي باشد.بهطور كلي بارداري پس از عمل اسليو معده به نوبه خود مشكلي ايجاد نمي كند. تنها نگراني در اين زمينه، باردار شدن شخص طي بازه زماني است كه در حال كاهش وزن سريع مي باشد.

رژيم غذايي پس از جراحي لاغري براي مادر و جنين

رژيم غذايي بعد از عمل اسليو معده نسبت به قبل تغيير مي كند. ممكن است هر روز نياز به خوردن مكمل هاي ويتاميني و مواد معدني داشته باشد. در دوره بارداري تغييرات رژيم غذايي پس از جراحي لاغري را به طور دقيق از پزشك خود بپرسيد.

با پزشك خود درباره هر مسئله اي كه برايتان ايجا نگراني و استرس مي كند، صحبت كنيد.ممكن است درباره موادي كه مصرف آن براي جنين مفيد است توصيه هايي كند كه اجراي دقيق اين دستورالعمل ها بسيار اهميت دارد.

مكمل هاي لازم در دوره بارداري پس از عمل اسليو معده

پس از جراحي لاغري و در دوره بارداري، بيمار نياز به ويتامين هاي بارداري و مكمل هاي مواد معدني دارد. پس از جراحي اسليو معده بيمار بايد نكات زير را رعايت كند:

– مصرف ويتامين هاي خاص بارداري و مكمل هاي معدني

– چكاپ سطح ويتامين B12، آهن، كلسيم و اسيد فوليك و ويتامين هاي محلول در چربي در ابتداي بارداري

– چكاپ مكرر خون براي آگاهي از سطح مواد مغذي بدن

آيا در دوران بارداري، تمام وزني كه بيمار كم كرده باز مي گردد؟

بسياري به دليل بازگشت وزن بعد از عمل اسليو باردار نمي شوند. اما بايد گفت كه ممكن است در دوران بارداري، شخص ميزاني وزن اضافه كند، اما اين اضافه وزن به معناي بازگشت فرد به حالت اول نيست.

افزايش وزن در دوران بارداري در هر شخص متفاوت است اما بيشتر خانم ها (چه جراحي لاغري معده انجام داده باشند و چه نداشته باشند) دغدغه ي اين افزايش وزن را دارند.به طور كلي اطلاع دادن به جراح لاغري خود، مي تواند نتايج غير منتظره را تا حد فراواني كاهش دهد. بهتر است در اين باره با بهترين متخصص جراحي لاغري و ماما صحبت كنيد تا خيالتان راحت تر شود.اگر وزن شما خيلي بالاست بهتر است قبل از بارداري به دنبال جراحي چاقي با عمل باي پس يا اسليو معده باشيد.

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 12 دی 1398
نظرات
شایعات زیاد در مورد جراحی اسلیو معده

 

 شایعات زیاد در مورد جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده روشی آسان برای کاهش وزنی سریع می باشد عمل کوچک کردن معده با جراحی لاپاراسکوپی معجزه نمی کند بلکه این جراحی به فرد چاق کمک می کند تا زندگی سالم تری داشته باشد. عمل اسلیو  ابزار مفیدی برای کاهش وزن می باشد که نیاز به تعهد مادام العمر فرد دارد. خود جراحی به تنهایی نمی تواند موجب کاهش وزن بیمار شود بلکه لازم است عادات غذایی و برنامه ورزشی پس از جراحی لاغری برای همیشه تغییر کند.

آیا جراحی اسلیو معده خطرناک است؟

هر جراحی به طور مشخص خطرات و عوارض خاص خود را دارد اما به طور کلی، جراحی لاغری خطر خاصی ندارد و در مقایسه عوارض و فواید جراحی، می توان گفت که جراحی اسلیو معده ارزشش را دارد.

اسلیو معده جزء جراحی های زیبایی بوده و تحت پوشش بیمه قرار نخواهد گرفت?

با اینکه چاقی مفرط ظاهر فرد را تحت تاثیر قرار می دهد اما بیشتر ضرر آن مشمول سلامتی انسان می شود. درست است که پس از جراحی اسلیو معده و کاهش وزن، زیباتر به نظر می رسید اما هدف این جراحی، کمک به طول عمر بیشتر و زندگی سالم تر می باشد.بیمار لازم نیست با پزشک خود مشورت کند.

بیماران در هنگام مراجعه به بهترین متخصص جراحی لاغری خود باید تمام سوابق درمانی خود اعم از بیماری ها و مصرف دارو را با پزشک مطرح نمایند زیرا بسیاری از بیماری ها مانند دیابت و فشار خون بالا مانع از انجام جراحی لاغری می گردد.

مزایای عمل اسلیو معده

جراحی اسلیو معده به طرز قابل توجهی دریافت کالری بدن را کاهش می دهد. می توانید تغذیه سابق را داشته باشید اما در هر وعده قادرید میزان بسیاری کمی غذا بخورید. همین امر موجب کاهش وزن زیاد در زمان بسیار کم می شود.
آن قسمت از معده که دارای سلول های ترشح کننده هورمون اشتها به نام گرلین می باشد، طی جراحی برداشته می شود. از این جهت اشتهای بیمار در اسلیو معده نسبت به سایر جراحی لاغری مانند حلقه معده، کاهش بیشتری پیدا می کند.
کاهش وزن پس از جراحی اسلیو معده می تواند برخی بیماری های فرد را بهبود بخشد.

دلیل بالا بودن هزینه عمل اسلیو چیست؟

در یک جراحی لاغری معمولا از چند کارتریج استفاده می شود. در واقع می توان گفت حدود ۸۰ الی ۸۵ درصد از کل هزینه عمل اسلیو مربوط به هزینه وسایل مصرفی در حین جراحی است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 11 دی 1398
نظرات
آيا ممكن است جراحي لاغري موفقيت آميز نباشد؟

 

آيا ممكن است جراحي لاغري موفقيت آميز نباشد؟

جراحي هاي لاغري ممكن است هميشه آنطور كه انتظار داريم، موفقيت آميز نباشند. در صورتي كه يك عامل در حين يا پس از جراحي خوب پيش نرود، مي تواند منجر به شكست جراحي لاغري شود. به عنوان مثال حلقه قابل تنظيم (در جراحي حلقه معده) ممكن است درست كار نكرده و باعث عدم كاهش وزن ، مشكلات و بيماري هاي جدي و در نهايت منجر به عدم موفقيت يا شكست جراحي لاغري شود. اگر پس از جراحي، كاهش وزني مشاهده نكرديد و يا دچار عارضه شُديد، سريعا به پزشكتان مراجعه كنيد. كاهش وزن شما بايد زير نظر گرفته شود و عواملي كه مانع كاهش وزنتان مي شوند، ارزيابي شود.

ممكن است پس از عمل لاغري و با وجود موفقيت خود جراحي، بيمار وزن چنداني كم نكند يا حتي وزن اضافه كند. اين اضافه وزن ناشي از عدم پيروي از دستورالعمل هاي پزشك براي تغيير رويه زندگي مي باشد. براي پيشگيري از اضافه وزن، بايد تغييرات دائمي در رژيم غذايي خود اعمال كنيد و فعاليت هاي فيزيكي و ورزش را به طور منظم ادامه دهيد. به طور مثال اگر مدام از غذاهاي پر كالري مصرف كنيد، نمي توانيد كاهش وزن مناسبي داشته باشيد.

اولين قدم براي جلوگيري از شكست جراحي لاغري بايد قبل از جراحي انجام شود. جراحي لاغري انواع مختلفي دارد مانند باي پس معده، حلقه قابل تنظيم معده، اسليو معده با يا بدون سوييچ عثني عشري كه ممكن است تمامي آنها براي يك بيمار مناسب نباشند. بسياري از بيماران در انتخاب بين اسليو معده و باي پس معده دچار مشكل مي شوند؛ به همين دليل مشورت با بهترين متخصص جراحي لاغري ماهر در انتخاب يكي از روش هاي فوق، اولين اقدام براي جلوگيري از شكست جراحي لاغري است.

عوارض بلند مدت جراحي لاغري

 طبق تحقيقات انجام شده در اين زمينه، جراحي لاغري باز، مي تواند عوارض جانبي متعددي داشته باشد مانند درد شديد پس از جراحي، بازگشت كند تر به فعاليت هاي روزانه، افزايش احتمال نياز به در آوردن تحال و بيماري هاي شكمي (۲۰ درصد از بيماران دچار فتق مي شوند). با اينكه جراحي لاپاراسكوپي هم ممكن است عوارضي داشته باشد اما بيماران اكثرا پس از جراحي درد كمتر، عملكرد بهتر ريوي را تجربه مي كنند و جاي زخم هايشان اغلب برايشان مشكل ساز نخواهد شد.

با اين وجود، جراحي چاقي با روش لاپاراسكوپي هم مي تواند عوارضي مانند خونريزي دستگاه گوارش، مشكل در گوارش غذا، چسبندگي روده يا انسداد آن بعد از عمل را داشته باشد. 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 10 دی 1398
نظرات
چرا چاقی می تواند منجر به سرطان شود؟

بافت های چربی خصوصا چربی های دور شکم، مواد شیمیایی تولید می کنند که عملکرد بدن و سلول ها را تغییر می دهد. 

با فعال شدن پاسخ التهابی بدن، سیگنال های رشد سلول ها نیز فعال شده و در نهایت منجر به سرطان می شود. این واکنش بدن کاملا طبیعی است زیرا التهاب بخشی از روند ترمیم بدن در زمان بیماری یا آسیب دیدگی است. مشکل اینجاست که فعال بودن دائمی این پاسخ التهابی می تواند بر DNA سلول های سالم تاثیر گذاشته و موجب سرطانی شدن آنها شود.

شاید باورش سخت باشد، اما چاقی و اضافه وزن، امروزه به یکی از بزرگترین مشکلات مردم جهان تبدیل شده که هیچ گروه سنی نیز از آن مسون نمانده است. طبق گفته سازمان جهانی سلامت، بیش از یک سوم افراد بالای ۲۰ سال و یک ششم کودکان و نوجوانان چاق محسوب می شوند.

چاقی در کودکان

چاقی در کودکان مشکلی است که بعضی از کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهد. وزن کودکان چاق، نسبت به سن و قدشان، بیشتر از حد معمول است.

چاقی در کودکان مشکلات زیادی را به بار می آورد؛ مشکلاتی مانند دیابت، فشار خون و کلسترول بالا که از کودکی شروع شده و تا بزرگسالی ادامه می یابند. بسیاری از کودکان چاق تا بزرگسالی نیز چاق باقی می مانند، به خصوص اگر یکی از والدین و یا هردو چاق باشند همچنین ممکن است موجب اعتماد به نفس ضعیف و افسردگی گردد.

آیا جراحی لاغری خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد؟

یکی از بهترین و موثرترین روش های لاغری برای افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، جراحی لاغری است. جراحی های لاغری می تواند از نوع بای پس یا اسلیو معده، حلقه قابل تنظیم معده و روش های قدیمی تر مثل بالون معده باشد.

از آنجایی که کاهش وزن ناشی از جراحی لاغری بدون بازگشت می باشد، محققان بهتر می توانند اثرات آن را بر ریسک ابتلا به سرطان بررسی کنند. و به احتمال زیاد این اثرات بیشتر مربوط به مزایای لاغری می باشد تا تغییراتی که افراد بعدا برای پیشگیری از سرطان در رویه ی زندگی شان ایجاد می کنند.

افرادی که با رژیم لاغری و ورزش نتوانسته اند چربی قسمت هایی از بدن خود را از بین ببرند جراحی لاغری در تهران با روش لاپاراسکوپی پیشرفته توسط دکتر طاها عنبرا انجام می شود می توانند مشاوره های لازم جهت لاغر شدن و لاغر ماندن را از ایشان بگیرند

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 9 دی 1398
نظرات
چه کسانی می توانند از روش بالون معده استفاده کنند؟

بالون معده یک کیسه ی شبیه به بادکنک سیلیکونی پر از محلول نمکین یا سالین است. بالون در داخل معده قرار گرفته و به روش های زیر به کاهش وزن فرد کمک می کند:

  • کاهش میزان غذایی که بیمار می تواند مصرف کند
  • احساس سیری سریع تر
  • کندتر کردن پروسه ی خالی شدن معده
  • ایجاد تغییر در میزان هورمون کنترل اشتها

بالون تنها در معده ی بیمارانی به کار گذاشته می شود که بیش از اندازه چاق هستند و ورزش و رژیم در کاهش وزن آن ها موثر نبوده است. بیمار پس از جای دادن بالون در معده باید رژیم غذایی اش را تغییر داده و به طور مداوم ورزش کند تا در بلند مدت تاثیر آن را مشاهده نماید. بالون معمولا تا ۶ ماه در معده ی بیمار می ماند و پس از این مدت، به روش آندوسکوپیک از معده خارج می شود.

چه کسانی می توانند از روش بالون معده استفاده کنند؟

افرادی که شرایط زیر را دارند، ممکن است بتوانند از روش بالون معده برای لاغری بهره ببرند:

  • دارای شاخص توده بدنی (BMI) بین ۳۰ تا ۴۰پ

روش های محاسبه BMI آسان تر و موثرتر است، تقریبا در همه دنیا به عنوان اساس اندازه گیری توده بدنی استفاده می شود. فرمول محاسبه توده چربی بدن به شرح زیر است.

bmi

فردی که انگیزه و آمادگی کافی برای ایجاد تغییر در سبک زندگی و پیگیری منظم پزشکی و رفتار درمانی را داشته باشد

  • نداشتن سابقه جراحی معده یا مری

در انتخاب نوع جراحی لاغری باید به چه نکاتی توجه داشت؟

انتخاب نوع جراحی لاغری کار آسانی نیست و تا حد زیادی بستگی به نظر جراح لاغری دارد اما در انتخاب هر یک بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید تا در نهایت انتخابی مناسب انجام دهید.

بالن معده گزینه ی مناسبی برای تمام افراد بیش از حد چاق نیست. تنها پزشک با انجام آزمایشات لازم می تواند تشخیص دهد که بالون معده یک راه حل مناسب برای درمان چاقی مفرط شما است یا خیر.

به طور کلی۴ نوع جراحی لاغری متداول وجود دارد که عبارتند از:

  • بالون معده
  • بای پس معده
  • حلقه قابل تنظیم معده
  • اسلیو معده

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 8 دی 1398
نظرات
افتادگی پوست بعد از جراحی لاغری

پس از جراحی لاغری، اغلب بیماران وزن بسیار زیادی کم می کنند (اغلب بیش از۵۰ کیلوگرم) که در نهایت می تواند موجب افتادگی پوست و شل شدن عضلات شود. از آنجایی که این پوست اضافی پس از کاهش وزن، خود به خود از بین نخواهد رفت، بیشتر بیماران از آویزان شدن پوستشان گله مند هستند. این به این دلیل است که با افزایش وزن، پوست تا روی توده های چربی جدید گسترش می یابد و با کاهش وزن، پوست معمولا قابلیت ارتجاعی کافی برای جمع شدن و بازگشت به حالت اولیه را ندارد.

آیا پس از تمام جراحی های لاغری بیمار دچار افتادگی پوست می شود؟

حال باید پرسید که این مشکل تا چه اندازه روی شما تاثیر خواهد داشت؟ در واقع شدت این مشکل در هر شخص متفاوت است و میزان آن بستگی به عواملی مانند نوع جراحی، وزن سابقتان، سن، سابقه سیگاری بودن و ژنتیک دارد.

نوع جراحی لاغری اهمیت فراوانی در میزان افتادگی پوست دارد. جراحی اسلیو معده که طی آن بیمار با سرعت کمتری نسبت به جراحی بای پس معده وزن کم می کند، کمتر موجب افتادگی پوست می شود.

ابدومینوپلاستی (جراحی زیبایی شکم) چیست؟

ابدومینوپلاستی عملی است که طی آن چربی ها و پوست های اضافی شکم برداشته شده و عضلات شکم سفت می شود. نتیجه ی این جراحی دائمی و همیشگی است و بیمار می تواند پس از جراحی با داشتن رژیمی سالم استایل جدید خود را حفظ کند.واقع ابدومینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی بوده که بر خلاف جراحی لاغری در جهت درمان بیمار انجام نمی شود. اما هدف اسلیو معده یا بای پس معده که از روش های جراحی لاغری هستند

افتادگی پوست در چه قسمت هایی از بدن بیشتر اتفاق می افتد؟

افتادگی پوست اغلب در ناحیه شکم اتفاق می افتد که بیشترین میزان ذخیره چربی را دارد. البته شل شدن و افتادگی پوست در قسمت های دیگر نیز می تواند اتفاق بیافتد.

برخی از افراد پس از رژیم های لاغری سریع دچار افتادگی و شل شدن بازو و سینه ها، و برخی دیگر دچار افتادگی در نواحی ران و باسن می شوند.

ملاقات با جراح ابدومینوپلاستی

اولین ملاقات قبل از عمل با بهترین متخصص جراحی لاغری توضیح مرحله به مرحله روند درمان  باتوجه به نوع پوست ، محل تجمع چربی، مدت زمانی که از تجمع چربی می گذرد، وجود یا عدم وجود سلولیت و افتادگی پوست، سن بیمار ، خواست بیمار و هدفی که از درمان دارد درمان موضعی یا جراحی به بیمار پیشنهاد شده و بیمار در سیکل درمان قرار می گیرد.

 

 
 
 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 7 دی 1398
نظرات
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید